{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.771 visninger | Oprettet:

Smadret bagrude {{forumTopicSubject}}

Jeg nåede lige og komme ud på hovedvejen fra hvor jeg bor, da jeg skulle ud og handle. Der kommer en modkørende bil, som lige pludselig trækker ud i grøften hvor der er sten og grus, hvor der er en sten som flyver direkte imod min bagrude som bliver helt smadret. Han fortsætter ind på vejen og køre videre med fuld fart, hvor jeg må trække ind til siden og se på skaden. Nu står jeg så og skal have den skiftet i morgen til 3300kr, og min forsikring er på 6000kr i selvrisiko, og har kun stenslag gratis.

Er det bare sur røv hvor jeg selv skal betale, eller ved i om der er chance for at jeg kan undgå det? Ringer selvfølgelig til min forsikring i morgen, selvom jeg tror det ser sort ud. De har lukket nu her...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smadret bagrude
  • #2   23. maj 2012 Thyzon ! - Ja, prøv du at gå til politiet med den smiley
    Den holder vist ikke helt i byretten, det var jo nok ubevidst.
    Den modkørende har jo nok slet ikke lagt mærke til hvad der er sket...

Men ville da være en sweet deal, hvis alle der "smed med sten" skulle betale for skaderne...
    Så kender jeg mange lastbiler her fra byen som skulle betale nye forruder smiley

• #3   23. maj 2012 Det er vel også sagen uvedkommende, modparten er jo over alle bjerge..

Har hørt nogen bruger HT (busser) som syndebuk, og bare siger her og her holdte min bil og bussen kørte forbi kl det og det.

Hvis du har 6k i selvrisiko, så er det absolut bare nemmest at æde den som en øv bøvert

• #4   23. maj 2012 Den modkørende er erstatningspligtig. MEN det kræver lige at du kan bevise at det er hans bil stenen er kommet fra. Nu er han så kørt, og du har ikke noteret hans reg.nummer, så er det lidt svært at komme efter noget som helst. Og havde du endelig hans nummerplade, ville du få problemer med at sansynliggøre at stenen kom fra hans bil.
    Så er der kun en der kan betale.. Dig (alternativt din kaskoforsikring).

Det er surt, men det er vilkårene. På samme måde, hvis en kører ind i dig og vedkommende ikke har nogen lovpligtig forsikring på bilen, så er der igen kun en til at betale. Dig eller din kaskoforsikring (hvis du har tegnet en sådan). Herefter kan du så anlægge civilt søgsmål mod skadevolder. Langt ude ?? Ja, men sådan er det nu en gang stykket sammen i lille danmark (og resten af verdenen).

• #5   23. maj 2012 Ved godt at jeg intet kan gøre over for ham som gjorde det, men ja det nok bare sur røv, og en rejse mindre her til sommer smiley

• #6   23. maj 2012 altså. ved ikke om du har det, men jeg kan vælge noget friskade/glas dækning som gør at det kun koster 1500 hvis en rude ryger.

• #7   23. maj 2012 det er en selvbetaler... =D

• #8   23. maj 2012 Hmm, lyder godt nok vildt at i har kørt i modsatte retninger og alligevel er der en sten der er fløjet fra indersiden, måske ydersiden, hvis han var helt ude i rabbaten, set i forhold til dig og skråt op mod din bagrude mens du er i fremdrift i samme retning og den stadig har kraft nok til at baldre din rude!

Men ja ok, så er det også hørt smiley

P.s. Du får ikke dækket noget som helst, ja teoretisk set så skal han dække, såfremt han har kørt uhensigtsmæssigt og du kan bevise at stenen kom fra hans bil! Men med denne historie og intet andet en dit blanke ansigt at basere den på, ja så er det så godt som umuligt!

• #9   23. maj 2012 P.p.s Det er faktisk ikke så godt som umuligt - Det ér umuligt! Medminre han tilstår - Men der ville jeg nok heller ikke holde vejret!

• #10   23. maj 2012 Ny bagrude incl montering koster 3100 til min 99er toledo ved dansk bilglas .. var inde og høre pga ridser og svejse nister i den nuværende og jeg skal ha den ud for få lakeret rudefalsen og bagskærme ..

• #11   23. maj 2012 Dansk bilglas er bare blevet for store = for dyre
    Brug Aalborg bilglas aka silkeborg bilglas aka østjysk bilglas.

Der gav jeg 1600kr for en forrude isat og med garanti, super service!

• #12   23. maj 2012 har lige fået skiftet min forrude på grund af stenslag 3500kr kostede det dog skulle dansk bilglas tag den ud igen efter 1 uge og sætte i igen da de havde samlet det forkert. god service men sidste gang jeg bruger dansk bilglas næste gang bliver ved toyota. igår blev forlygten så smadret, typisk........ lorte sten der flyver rundt.

• #13   23. maj 2012 Har også lige fundet et sted hvor jeg skal give langt under det halve, så der bliver det... Så længe det ikke er selv forskyldt, vil jeg sgu spare der hvor jeg kan... Sur røv og skal af med de penge lige op ad sommeren smiley

Kommentér på:
Smadret bagrude

Annonce