{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Seat Altea {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg skal have en ny bil snarest. Og har kastet min kærlighed på en Seat Altea.

Jeg hører det er 1,9 TDI man skal holde sig til, da de generelt ikke rigtig fejler andet end sliddele, i forhold til 2,0 TDI. Og at jeg skal holde mig fra DSG, da det hurtigt bliver for dyrt når/hvis det går galt.

Er en Seat Altea 1,9 TDI "trofast" eller er de motorer noget værre skrammel? Jeg ved selvfølgelig godt at jeg kan være uheldig at få fat i en mandagsbil, men hvor er de fleste fejl ved denne motor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Altea
  • #1   26. maj 2012 Jeg har en 2.0 TDI med DSG, og den køre upåklageligt!

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #2   26. maj 2012 Så vidt jeg har læst mig frem til er de værste 2,0 140 hk modellen.
    Og DSG kan være en dyr ting hvis skidtet går i stykker.

Har selv haft en 1,9 og den kørte som den skulle.
    Men skulle jeg have en igen blev det en FR. Savnede lidt kræfter i en 1,9.

• #3   26. maj 2012 Deres turbo er for svag. Havde en Altea som spiste 2 turboer på 18 mdr.

• #4   26. maj 2012 shit... smiley

• #5   26. maj 2012 jeg har en 2,0tdi 140hk og den køre bare.. men har os hørt en 1,9tdi spiser lidt turbo`er.

• #6   26. maj 2012 Turbo og deres DSG er problemer og koster..

• #7   26. maj 2012 Tja, 2.0'eren "spiser" også en turbo af og til, så den ting har de til fælles. Det er så heller ikke den dyreste del at skifte som udgangspunkt - og i øvrigt er det en glimrende motor, sådan en 1.9'er.

2.0'eren er noget bras i de første modeller. Skal ikke kunne sige, om de nåede at blive lidt bedre med årene, inden de gik over til CR.

• #8   26. maj 2012 Folk kører det op til noget det ikke er..

Prøv og se på hvor MANGE VAG biler der kører rundt i forhold til andre biler

Det klart at der så vil bryde en stemning om at "ALLE" gør det fordi en hvis del af bilerne har fejl

Dysefejlene ser man oftes kun på 170HK, og du skal kun betale for den første dyse, resten er der garanti på

DSG problemer er noget man selv kan afhjælpe med at overholde service og ikke total tæve gearkassen konstant. en grundindstilling i ny og næ ville ikke gøre skade

Og andre mærker som Peugeot, selv Toyota har da også motor problemer..det har alle..

Jeg tur uden tøven godt købe en 2.0 16V med 140HK med DSG..Det ikke gratis og have bil..og det jo ikke fordi den smider 4 dyser, en turbo, et svinghjul og gearkassen står af på en gang..

Har set 2.0 TDI'er der har kørt over 250.000 uden de har fået skiftet noget af det i nævner

Eneste råd jeg vil give dig er, at tjek service bogen godt og grundig igennem, sørg for du har mobilitets service, at den har overholdt HVER service..for selvom bilen måske er 5 år gammel og kørt 150.000..står noget af, så kan du være heldig og få dækket en hvis % del af beløbet..

Bare det jeg lige ville sige smiley

• #9   26. maj 2012 Casper M
    Fejlene <i>er</i> bare markant hyppigere på den motor. Det kan vi ikke komme uden om - og VW indrømmer det selv. Der kører jo endnu flere 1.9'ere rundt, som der nærmest aldrig er fejl på.

Mine forældre havde en Touran 2.0 TDI DSG. Den fik ødelagt to gearkasser og en turbo i de år, de havde den. Den ene af gearkasserne desværre efter garantiens udløb. VW tager 50.000 kr. for at skifte sådan én! Heldigvis betalte de af venlighed 2/3 af regningen.

Den var serviceret hver 15. tusinde km hos autoriseret VW-værksted.

• #10   26. maj 2012 1.9 TDI'eren også en god slider som de gamle, der var i Passat 3B, Golf 4 osv.

Nogle er heldige, andre er ikke..tror man kan finde franske biler med mindste ligeså mange fejl, hvis ikke flere

• #11   26. maj 2012 Det kan man sagtens, ja. Der er heller ingen, der siger, det er den ringeste motor i verden - men det gør den alligevel ikke god. Den er ringe og VW har selv erkendt det for så vidt angår de første modeller. Måske ikke "topledelsen" af VW, men værkstederne rundt omkring har i hvert fald...

• #12   26. maj 2012 Det ser da nogenlunde positivt ud med 1,9. Dog lidt bekymret pga. det turbo der.

Det er ikke fordi jeg er bange for at det går i stykker. Er bare bange for at jeg står med en regning på et to cifret tusind beløb lige pludseligt.

Jeg kan selv lave det meste, hvis det går i stykker. Turbo og sådan, kan jeg sagtens lave. Men jeg ved bare hvad en Turbo koster til andre fabrikanter.

Tak for alle svarene.

• #13   26. maj 2012 En Turbo til en 2.0 TDI koster 5400 ved howdiaudi

• #14   26. maj 2012 Det er langt fra noget kæmpe problem på dem. Men der er en risiko, det kan vi ikke komme uden om. Det er der med alle biler.

Jeg ville ikke være det mindste bange for at købe den. Ikke pga. holdbarheden, i hvert fald. Til gengæld ville jeg nok være en smule bange for, at den vil føles for sløv smiley

• #15   26. maj 2012 Bay

Det er ikke et problem at den virker lidt for sløv. Det er ikke en racerbil smiley

Tror nu den er lidt mere quick end min Vectra smiley

• #16   26. maj 2012 Tjaa tjoo ... det er den kun nede i de lave omdrejninger. Du kan sagtens få din Vectra til at køre markant hurtigere end sådan en Altea med 105 diesel hk, hvis du bare venter lidt med at skifte gear.

Kommentér på:
Seat Altea

Annonce