{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Paw P
Paw P
Tilmeldt:
25. feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Mærkelig Rystelse. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Polo 6n2 der har en del problemer med rystelser i rattet og i resten af bilen.

Op til 80 km/t er der ingenting - og forsvinder igen over 130 km/t
Rystelserne kan nogle dage være mindre end andre og det kan også nogle gange mærkes når man bremser.

Problemet opstod efter den yderste trækaksel led gik i stykker i venstre side.
det blev skiftet og senere er alle andre led blevet skiftet i begge sider.
der er blevet skiftet hjulleje i begge sider, og nav i venstre side.

Rystelserne er værst under acceleration men er der stadig ved stabil fart.

Der er nye dæk på og det er det samme med sommer og vinterdæk.

Jeg har kørt med det i ret lang tid ca 2 år. Bilen er lige blevet synet og der er blevet skiftet en defekt styrekugle, men det er det næsten kun blevet være af.

Nogle der har nogle gode bud på hvad det kan være. Jeg skal have motoren ud i morgen for at lave et oliespild og et udrykker leje, så kom gerne med bud på noget man kan tjekke når motoren er ude og hvordan man ser om det er et problem.

Håber der er nogle der vil hjælpe da det efterhånden er ret frustrerende at køre med nå man køre langt på arbejde hver dag.

PFT smiley

/ Paw


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig Rystelse.
  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #1   29. maj 2012 den skal vel bare spores ? smiley min ryster ca samme måde, og det pga sporing ihvertfald smiley
    (de påstår han ihvertfald ham i de blå smækbukser)


  • Paw P
    Paw P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   29. maj 2012 Den er blevet sporet for under 1 Måned siden. Så tror ikke det er problemet.

  • #5   29. maj 2012 En 4 hjulsudmåling kan måske vise nogle uregelmæssigheder, ellers kan en defekt tandstang måske gøre det.

    Du er sikker på at dine fælge ikke er skæve?


  • #6   29. maj 2012 Har du ikke et dæk der er sprunget i kassen eller noget inden stil ?

  • Paw P
    Paw P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   29. maj 2012 Fælgene er ikke skæve, og er lige blevet afbalanceret og dæk er helt nye.

    Og det er samme problem på vinterdæk.

    Hvordan ser jeg om Tandstangen er defekt ?


  • #8   29. maj 2012 Jane : Lyder som dine skiver er skæve.

    Paw: Tjek bøsninger, motorophæng, og så få den afbalanceret, lyder hvertfald som din afbalancering ikke er god.

    Men jeg havde en Audi Coupe, der skabte sig underligt (NOGET LIGNENDE ) , der skiftede jeg 2 bøsninger, og et motorophæng bag på gearkassen.


  • #9   29. maj 2012 Okai kan se afbalanveringen ikke er aktuel..

    Men så ophæng og bøsninger.


  • Paw P
    Paw P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   29. maj 2012 Det må jeg kigge på.

    Regner i hvert fald med at tjekke op på motorophæng nu motoren skal ud alligevel.

    Men tager gerne imod flere løsninger, for det skal laves det er så hamrende irriterende.

    Har hørt at det kan være den er sænket for meget, og det gør at trækakslerne bliver for lange, men synes bare ikke det lyder så plausibel fordi den har været sænket det samme altid og kørt nogle år inden problemet kom.



  • #11   29. maj 2012 Jeg har ikke tidligere set problemer ved sænkning af 6n, smiley

    Men vi skal jo lære hver dag, holder du os opdateret?


  • Paw P
    Paw P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   29. maj 2012 Skal nok holde jer opdateret.

    Men vil stadig gerne have flere ideer.
    Takker for det mange svar, men mange af dem der er kommet har jeg hørt før og har tjekket op på det, men kan jo selvfølgelig være jeg ikke har været grundig nok. så kunne også være rart at høre hvordan man sikre sig at bøsninger osv. er iorden eller defekt.

    jeg er ikke mekanikker, men for nærig til at køre på værksted..



  • Paw P
    Paw P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   29. maj 2012 Nej tror ikke det var sådan en afbalancering jeg har fået.

    Hvor kan man få det gjort ? og hvad står sådan en omgang i ?


Kommentér på:
Mærkelig Rystelse.

Annonce