{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.730 visninger | Oprettet:

Bilvask erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Skriver lige et indlæg herinde fordi jeg her i sidste uge købte en Alto Nilfisk C100-5 i Onkel Harald hvor der følger en sæbeskummer med, jeg købte tilmed en Alto Nilfisk Vokssæbe som er helt fantastisk!! Jeg har vasket min bil med denne højtryksrenser og det bliver fantastisk resultat! Sæben som er en dunk på 5 liter koster 89 kr og rækker til MANGE bilvaske og vandet perler af lakken bagefter. Man kan se sæbeskummeren i aktion i denne video her som ikke er min egen.

http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=45307

Højtryksrenser + sæbe kan erhverves for lidt over 500 kr med alt, så det var en lille anbefaling herfra. Men får en meget flot bil, og bilvasken bliver som en leg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilvask erfaringer
  • #3   2. jun 2012 Følger den der beholder man blander vand og sæbe i, med? smiley

Så skal jeg da derned i dag.

• #5   2. jun 2012 er der en vandtank i selve højttryksmaskinen eller skal den sidde på en vandslange?
    Hvis ja til at den har sin egen vandbeholder, hvor meget vand er der plads til?

• #6   2. jun 2012 mon ik du kan købe den sæbe beholder løs

• #7   2. jun 2012 Den er lavet til at kobles på en vandslange.

Det er også vigtigt at købe den orginale sæbe da sæbedoseingen bestemmes ud fra viskositeten på sæben, jeg kan forstille mig man køber en autoschampoo som er tynd som vand, den fiser nok igennem sæbebeholderen, man burde kunne finde andre mærker med samme tykkelse, fordi så tyk er sæben heller ikke. Jeg kan se manden i videoen bruger næsten hele dunken med sæbe, det gør man ikke med den orginale sæbe, ca en kvart flaske pr bil.
    Videoen var også bare mere for at vise hvordan den fungerede.

• #8   2. jun 2012 Den kan købes løs men med en helt ny Højtryksrenser til 445 kr ville det være dumt at købe den løs til 189 kr, men muligheden er der self

• #9   2. jun 2012 Præcis den metode har jeg gjort brug af i et par år nu smiley

Og ja, den er kanon! smiley

• #10   2. jun 2012 jeg syns ik jeg kan se den til 189,-ved dem

• #11   2. jun 2012 Nej det er korrekt.
    Men et lille googlesøgning (Alto Nilfisk Skumsprayer) og det første resultat kommer denne frem: http://www.davidsenshop.dk/pi/NILFISK_ALTO_SKUMSPRAYER_M_FLASKE_CLICK_CLEAN_3460_.aspx

• #12   2. jun 2012 Da jeg havde hus og garage til 2 biler, vaskede jeg biler og støvsugede dem hver uge, når det blev koldt kørte jeg til Automatvasken. De blev også poleret ca. 2 gange om året.
    Min sidste Audi A4 fra 1995 blev solgt i 2004, hvor sælgeren roste den flotte bil og sagde at den ville han købe til sig selv.
    Vi købte en Peugeot 407 som næsten aldrig er blevet vasket andre steder end i Autovasken
    En gang om ugen, men poleret ude på gaden 2 gange om året,(da vi nu bor i lejlighed,)
    Bilen synes vi og andre også ser rigtig fin ud
    Det skal siges at jeg har været ansat hos DK og OK Benzin i 10 år, hvor jeg ikke betaler for autovasken

• #13   2. jun 2012 Benjamin C

det er ikke den der bliver brugt i videoen

• #14   2. jun 2012 Den skum lanse der bliver brugt i videoen kan på ingen måder sammellignes med den som følger med til højtryksrenseren, jeg har begge dele, jeg brugte den som fulgte med til højtryksrenseren indtil jeg købte en ordentlig, jeg var aldrig tilfreds med den som fulgte med, synes ikke den kunne lægge et ordentlig skumlag. Så købte jeg denne: http://shop.bilvask.nu/skum-lanse-nilfisk-kew-alto
    Den kan justeres hvor tyk skum den skal ligge hvis blandingen mellem shampoo og vand er korrekt og den skal ikke bruge ret meget shampoo.

Du kan forresten se videoen i linket.

mvh Niels smiley

• #15   2. jun 2012 Og den kan også justeres hvor stor stråle den skal lave

• #16   2. jun 2012 Jeg har en nilfisk magen til den i videoen og det er altså ikke samme sæbeskummer. Den jeg har er den i linker til, til 189. Men den han bruger kan han stille på??!

• #17   2. jun 2012 Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men hvad gør man hvis man ikke har en haveslange til rådighed? Man kan jo ikke "låne" sådan en på en benzintank el. lign.?

• #18   2. jun 2012 Ja, så er det lidt svært Akin!

• #19   2. jun 2012 du bruger satme meget sæbe, det er hvad jeg bruger på et år, det er jo rent spild. mere sæbe gøre ik mere rent..!

• #21   2. jun 2012 Bare lige for at sætte nogle ting i perspektiv her smiley

Jeg skriver som forhandler af "skumsprayere" som de omtales her. Bare lige så i ved jeg har den farvede hat på...

At skrive Alto'ens standard hvide flaske med sort låg er den samme som bruges i video'en, er det som at tale om en Fiat og vise en video om Formel 1 smiley for hey, begge køretøjer har 4 jul og siger brum brum.. Men der stopper ligheden også.

Den skumlanse som han bruger i video'en er højst sandsynligt en Italiensk produceret skum lanse. Disse er lavet til professionelt brug, og laver skum vha. et lille filter inde i metalhuset som den er opbygget omkring. De er lavet i "metal" og vejer omkring 600 gram.. Plastik bøtten fra NIlfisk vejer 50 gram max.

Grunden til der bruges en "hel flaske" er IKKE at det er en shampoo med dårlig viskositet, det er fordi det er en kvalitets shampoo, som kan blandes med vand smiley således man IKKE doserer for meget, og spilder sine penge smiley Jeg vil skyde på han bruger omkring 1:10 liter shampoo der MAX.

Så hvis nogen overvejer at stikke ned og købe den lille hvide skum fætter, med en alto renser, så bliver i slemt skuffede - hvis altså i vil have den der BLING BLING crazy skum effekt....

MEN! når det så er sagt, så blander den jo også shampoo og vand, og lægger det ud på bilen smiley så den gør jo egentligt jobbet.. MEN lidt ligesom med video'en, både Fiat og Formel 1 bilen kører også smiley bare på to forskellige måder.

@Benjamin - En kvart flaske for en bilvask, er også HELT gak gak.. Viskositeren/tykkelsen af produktet har INTET med holdbarheden af flasken/mængden af shampoo der skal bruges at gøre... Det er indholdet af skum forstærkende kemi der gør det. Jeg er i gang med at udvikle min egen autoshampoo.. Og om man vil have den tynd, eller tyk - det er verdens simpleste at ændre på. Det svære er at få skummet korrekt skummende, og få det til at forblive som skum smiley Jeg har fået lavet en der er så tyk, at den ikke rykker sig i flasken, men skum effekten stank, jeg har også fået lavet en som er tynd som vand, men SUPER koncenteret..

Nåå men hav en hyggelig dag de herrer smiley

Vh
    Michael fra bilvask.

• #22   2. jun 2012 Christopher K. Tror du har misforstået mit spørgsmål, hvilket jeg godt kan forstå. Det kunne godt tyde på, at jeg spørger efter alternativer til en haveslange, hvilket jeg ikke gør. Jeg spørger bare, om der er nogle steder, hvor man kan "låne" en haveslange, altså mod betaling?

• #23   2. jun 2012 Har lige købt skumlanse hos Bilvask.nu til min Nilfisk højtryksrenser og det virker bare sammen med magifoam:-)=

• #24   2. jun 2012 Og vil sige køb den rigtige udstyr første gang. Brug lidt ekstra penge på at få noget der virker og som man kan bruge i mange år fremover.

Det samme gælder med poleringsmaskine. Det koster lidt at starte op, men man får også et langt bedre resulat fremfor at købe det billige.
    Og oplevelsen ved at have nogle kvalitetsprodukter gør det kun sjovere.

Ovenstående er selvfølgelig mine meninger og egne erfaringer.-)

• #25   2. jun 2012 Okay jeg må bøje mig i støvet og når jeg kigger godt efter at det er en anden slags skumsprøjte, men jeg syntes det er ved at dreje sig i en anden retning end min mening med indlægget var.

Jeg har her til aften ændret viskositeten og den bruger nu ca dobbelt så meget sæbe som før, så bruger man en dyr shampoo med en tynd viskositet bliver det en dyr fornøjelse, den lille skumsprayer er alså så simpel så jeg har meget svært ved at se hvordan den sådanne lige går i stykker selvom det ikke er en prof, den er bygget sådanne op så vandtrykket hiver sæbeblandingen op og jo tykkere sæben er jo mindre hiver den alså op, de dyrer sprayer i snakker om som har filtre og andet gejl fungere nok anderledes åbenbart.

Jeg må nok indrømme jeg ikke kan se forskel på skummet på hans Professional skumsprøjte og på den der følger med i Alto Nilfisk derfor jeg også gav et link, bevares strålen kan ændre sig, det ser fint ud, og der er self nok forskel men vi snakker om en maskine til 445 kr som kan levere varen, OG DET GØR DEN. Det behøver alså ikke hedde Ferrari alt sammen for at fungere godt. Min far sidder og forhandler Alto Nilfisk professionalle alså dog ikke denne her, men der er ca 45-55 timers drfttid i sådanne en lille bandit og det er alså lang tid når den måske køre et kvarter pr bilvask og derfor syntes han jeg skulle købe den. Self skal de rigtige fakta frem på bordet, og det beklager jeg jeg ikke har fået formået helt, det er jeg ked af, MEN ingen bliver skuffet efter at have set den video og herefter købe denne som jeg anbefaler, og det vil jeg lige slå fast. Holder den maskine i lad os sige 1 år så har den været alle 445 kr værd. Så køber man en ny med 2 års garanti igen.

Jeg ligger billeder af sprayeren i brug ud på siden her, så kan jeg vidst ikke "forsvare" mig mere mod de professionalle brugere af skumsprayer smiley

Held og lykke med vask af jeres Formel 1 & Ferrari osv

Og til alle os andre med normale biler og pengepung, god bilvask. Håber jeg kunne hjælpe bare lidt, det kan lade sig at købe gode ting til billige penge.

• #26   2. jun 2012 Efter at have læst den her tråd, kørte jeg til Kolding og købte den samme.. Købte også sådan en børste med roterende midte, og den gør det glimrende..

• #27   2. jun 2012 @benjamin...
    Der er ingen grund til at gå så meget i forsvarsposition. For jeg mente ikke mit indlæg som et angreb smiley Jeg forsøgte blot at sige jeg personligt synes du var meget langt fra hvad jeg hører i min forretning.

Jeg sælger en del skumlanser, og det gør jeg fordi mine kunder IKKE er tilfreds med standarden der følger med.

Prøvede dog også at sige "hey den gør jo det samme" for netop at understrege at det ikke var en "sviner" jeg ønskede at komme med.

Men fedt at du er glad for din smiley fred være med det. Håber den holder længe og du får vasket masser af bil med den. Kommer du en dag i nærheden af greve, som kom ind, så skal jeg vise dig en god shampoo med en god skum lanse, så kan vi jo tale erfaringer smiley

Vh
    Michael

• #28   2. jun 2012 Hey Michael..

Det har du også ret i, du lyder også til at vide hvad du snakker om, jeg har også kun erfaring med den ene maskine. Ja jeg angreb lidt, det var også bare for folk ikke skulle blive skræmt væk for en udemærket maskine til prisen, det var ikke også kun ment til dig, der var også andre der har skrevet herinde.

Jeg bor ikke så langt fra dig, vil gerne købe nogle liter af din sæbe evt. Er der også voks i den? Jeg kan godt lide den holder lakken frisk med voks. Du kan evt bare skrive til min indbakke. Undskylder hvis jeg lød for angribende.

Kommentér på:
Bilvask erfaringer

Annonce