Bilvask erfaringer {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri.
Skriver lige et indlæg herinde fordi jeg her i sidste uge købte en Alto Nilfisk C100-5 i Onkel Harald hvor der følger en sæbeskummer med, jeg købte tilmed en Alto Nilfisk Vokssæbe som er helt fantastisk!! Jeg har vasket min bil med denne højtryksrenser og det bliver fantastisk resultat! Sæben som er en dunk på 5 liter koster 89 kr og rækker til MANGE bilvaske og vandet perler af lakken bagefter. Man kan se sæbeskummeren i aktion i denne video her som ikke er min egen.
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=45307
Højtryksrenser + sæbe kan erhverves for lidt over 500 kr med alt, så det var en lille anbefaling herfra. Men får en meget flot bil, og bilvasken bliver som en leg.
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 9 Emner: 133 Svar: 1.353
Så skal jeg da derned i dag.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 261
http://www.harald-nyborg.dk/p9282/nilfisk-hoejtryk-c100-5-5 445 kr
http://www.harald-nyborg.dk/p1261/nilfisk-alto-shampoo-m-voks 89 kr
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Hvis ja til at den har sin egen vandbeholder, hvor meget vand er der plads til?
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
jul 2006
Det er også vigtigt at købe den orginale sæbe da sæbedoseingen bestemmes ud fra viskositeten på sæben, jeg kan forstille mig man køber en autoschampoo som er tynd som vand, den fiser nok igennem sæbebeholderen, man burde kunne finde andre mærker med samme tykkelse, fordi så tyk er sæben heller ikke. Jeg kan se manden i videoen bruger næsten hele dunken med sæbe, det gør man ikke med den orginale sæbe, ca en kvart flaske pr bil.
Videoen var også bare mere for at vise hvordan den fungerede.
jul 2006
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 948
Og ja, den er kanon!
jun 2006
jul 2006
Men et lille googlesøgning (Alto Nilfisk Skumsprayer) og det første resultat kommer denne frem: http://www.davidsenshop.dk/pi/NILFISK_ALTO_SKUMSPRAYER_M_FLASKE_CLICK_CLEAN_3460_.aspx
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 640
Min sidste Audi A4 fra 1995 blev solgt i 2004, hvor sælgeren roste den flotte bil og sagde at den ville han købe til sig selv.
Vi købte en Peugeot 407 som næsten aldrig er blevet vasket andre steder end i Autovasken
En gang om ugen, men poleret ude på gaden 2 gange om året,(da vi nu bor i lejlighed,)
Bilen synes vi og andre også ser rigtig fin ud
Det skal siges at jeg har været ansat hos DK og OK Benzin i 10 år, hvor jeg ikke betaler for autovasken
jun 2006
det er ikke den der bliver brugt i videoen
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 5 Svar: 84
Den kan justeres hvor tyk skum den skal ligge hvis blandingen mellem shampoo og vand er korrekt og den skal ikke bruge ret meget shampoo.
Du kan forresten se videoen i linket.
mvh Niels
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 5 Svar: 84
dec 2004
Følger: 91 Følgere: 88 Biler: 4 Emner: 35 Svar: 304
feb 2011
Følger: 9 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 184 Svar: 818
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 948
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
okt 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 152 Svar: 764
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 15 Svar: 403
Jeg skriver som forhandler af "skumsprayere" som de omtales her. Bare lige så i ved jeg har den farvede hat på...
At skrive Alto'ens standard hvide flaske med sort låg er den samme som bruges i video'en, er det som at tale om en Fiat og vise en video om Formel 1
Den skumlanse som han bruger i video'en er højst sandsynligt en Italiensk produceret skum lanse. Disse er lavet til professionelt brug, og laver skum vha. et lille filter inde i metalhuset som den er opbygget omkring. De er lavet i "metal" og vejer omkring 600 gram.. Plastik bøtten fra NIlfisk vejer 50 gram max.
Grunden til der bruges en "hel flaske" er IKKE at det er en shampoo med dårlig viskositet, det er fordi det er en kvalitets shampoo, som kan blandes med vand
Så hvis nogen overvejer at stikke ned og købe den lille hvide skum fætter, med en alto renser, så bliver i slemt skuffede - hvis altså i vil have den der BLING BLING crazy skum effekt....
MEN! når det så er sagt, så blander den jo også shampoo og vand, og lægger det ud på bilen
@Benjamin - En kvart flaske for en bilvask, er også HELT gak gak.. Viskositeren/tykkelsen af produktet har INTET med holdbarheden af flasken/mængden af shampoo der skal bruges at gøre... Det er indholdet af skum forstærkende kemi der gør det. Jeg er i gang med at udvikle min egen autoshampoo.. Og om man vil have den tynd, eller tyk - det er verdens simpleste at ændre på. Det svære er at få skummet korrekt skummende, og få det til at forblive som skum
Nåå men hav en hyggelig dag de herrer
Vh
Michael fra bilvask.
feb 2011
Følger: 9 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 184 Svar: 818
sep 2005
Følger: 46 Følgere: 60 Biler: 12 Emner: 379 Svar: 2.863
sep 2005
Følger: 46 Følgere: 60 Biler: 12 Emner: 379 Svar: 2.863
Det samme gælder med poleringsmaskine. Det koster lidt at starte op, men man får også et langt bedre resulat fremfor at købe det billige.
Og oplevelsen ved at have nogle kvalitetsprodukter gør det kun sjovere.
Ovenstående er selvfølgelig mine meninger og egne erfaringer.-)
jul 2006
Jeg har her til aften ændret viskositeten og den bruger nu ca dobbelt så meget sæbe som før, så bruger man en dyr shampoo med en tynd viskositet bliver det en dyr fornøjelse, den lille skumsprayer er alså så simpel så jeg har meget svært ved at se hvordan den sådanne lige går i stykker selvom det ikke er en prof, den er bygget sådanne op så vandtrykket hiver sæbeblandingen op og jo tykkere sæben er jo mindre hiver den alså op, de dyrer sprayer i snakker om som har filtre og andet gejl fungere nok anderledes åbenbart.
Jeg må nok indrømme jeg ikke kan se forskel på skummet på hans Professional skumsprøjte og på den der følger med i Alto Nilfisk derfor jeg også gav et link, bevares strålen kan ændre sig, det ser fint ud, og der er self nok forskel men vi snakker om en maskine til 445 kr som kan levere varen, OG DET GØR DEN. Det behøver alså ikke hedde Ferrari alt sammen for at fungere godt. Min far sidder og forhandler Alto Nilfisk professionalle alså dog ikke denne her, men der er ca 45-55 timers drfttid i sådanne en lille bandit og det er alså lang tid når den måske køre et kvarter pr bilvask og derfor syntes han jeg skulle købe den. Self skal de rigtige fakta frem på bordet, og det beklager jeg jeg ikke har fået formået helt, det er jeg ked af, MEN ingen bliver skuffet efter at have set den video og herefter købe denne som jeg anbefaler, og det vil jeg lige slå fast. Holder den maskine i lad os sige 1 år så har den været alle 445 kr værd. Så køber man en ny med 2 års garanti igen.
Jeg ligger billeder af sprayeren i brug ud på siden her, så kan jeg vidst ikke "forsvare" mig mere mod de professionalle brugere af skumsprayer
Held og lykke med vask af jeres Formel 1 & Ferrari osv
Og til alle os andre med normale biler og pengepung, god bilvask. Håber jeg kunne hjælpe bare lidt, det kan lade sig at købe gode ting til billige penge.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 1.197
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 15 Svar: 403
Der er ingen grund til at gå så meget i forsvarsposition. For jeg mente ikke mit indlæg som et angreb
Jeg sælger en del skumlanser, og det gør jeg fordi mine kunder IKKE er tilfreds med standarden der følger med.
Prøvede dog også at sige "hey den gør jo det samme" for netop at understrege at det ikke var en "sviner" jeg ønskede at komme med.
Men fedt at du er glad for din
Vh
Michael
jul 2006
Det har du også ret i, du lyder også til at vide hvad du snakker om, jeg har også kun erfaring med den ene maskine. Ja jeg angreb lidt, det var også bare for folk ikke skulle blive skræmt væk for en udemærket maskine til prisen, det var ikke også kun ment til dig, der var også andre der har skrevet herinde.
Jeg bor ikke så langt fra dig, vil gerne købe nogle liter af din sæbe evt. Er der også voks i den? Jeg kan godt lide den holder lakken frisk med voks. Du kan evt bare skrive til min indbakke. Undskylder hvis jeg lød for angribende.
Bilvask erfaringer