{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.312 visninger | Oprettet:

Pant i bil - forhandler/privat? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Jeg har været ude og kigge på en brugt bil i går.
Det viser sig at forhandler, sælger bilen for en privat - men forhandleren tilbyder alligevel 6 måneders garanti.
Fint nok!

Jeg spørger så om der er pant i bilen og det siger forhandler der ikke er. Nu har jeg tjekket bilen på stelnr. via Bilbasen og den siger følgende:

• Der er pant i bilen noteret den 18. marts 2010.
• Pant: 161.229,-

Hvor tit "opdaterer" de skidtet? Kan de rent faktisk have indfriet bilen?
Bilen er et ægtepar, som skal skilles.
Hvordan kan jeg sikre mig bedst, at jeg ikke hænger på lånet - da jeg skal optage lån via kreditforeningen eller FDM lån.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pant i bil - forhandler/privat?
  • #1   3. jun 2012 Det lyder til, at der rent faktisk er pant i bilen.
    Kreditor kan godt nok være slemme til ikke at få det slettet, men alligevel. Det er jo 2 år gammel pant.

Få fat i kreditor og snak med dem, evt. igennem din bank.

• #2   3. jun 2012 BilBogen er ikk opdateret siden i fredags, grundet opdatering i SKAT's system.
    Så tror først du kan regne med BilBogen efter tirsdag.

Men sørg dog alligevel for at sælger fjerner evt. hæftelser i bilen.

• #3   3. jun 2012 Ellers få på skrift fra sælger og forhandler at bilen er pant fri så hænger de vel på den aligevel.

• #4   3. jun 2012 Okay !

Jeg vil også blot høre, om man bør "passe" på her.
    Kan jeg ringe til Deres bank og følge op på det? Eller må de ikke oplyse det?
    Der står det er Jyske Finans.

• #5   3. jun 2012 Ja, du ringer bare til Jyske Finans. Hvis det ikke er en fejl, så hør dem til, om de er bekendt med, at den sælges ved forhandler til pågældende pris og om de har en aftale med forhandleren om, at han indbetaler pengene til dem.

• #6   3. jun 2012 Husk nu at pantet følger bilen og ikke ejeren ..

Mikkel F .. Du ringer bare til Jyske Finans og får det afklaret ..

• #7   3. jun 2012 Tusinde tak! Fantastisk hjælp herinde altid smiley

• #8   3. jun 2012 Der skal bare stå et kryds eller noteres at bilen sælges uden pant og restgæld i købsaftalen, så er det stadig den ældre ejer der hænger på gælden

• #9   3. jun 2012 OBS OBS - jeg ville aldrig købe en bil "privat" hvis der står skrevet nogen gæld - tjek det på: nummerplade.net ! Du kommer selv til at hænge på gælden, så først aftal køb, når der ikke er registreret pant på den i bilbogen / nummerplade.net !!

• #10   3. jun 2012 nogle der kan sende link til mig til tjekke pant gratis på nettet?

det var en side med tinglysningen eller noget?

• #11   3. jun 2012

• #12   3. jun 2012 http://www.nummerplade.net/

• #13   3. jun 2012 Det kan jo ske den pris du skal betale skal dække det lån de har i bilen så kan forhandler måske stille en garanti for gæld

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 70
    #14   3. jun 2012 det der med bare at få en seddel med i lommen hvor der står at man ikke skal betale gælden på bilen turde jeg sgu ikke tage chancen med når det er så mange penge det drejer sig om:/ tag lejeloven som eksempel, altså hvis du lejer en lejlighed eller et hus osv, så overtrumfer den til hver en tid hvad du og udlejer måtte have skrevet ned i en kontrakt hvis det går imod lejeloven. så hvis der er en lign regel om at gæld altid følger bilen uanset hvad køber og sælger måtte aftale, ja så hænger du altså stadig på den.

jeg ved ikke om det er sådan eller om man godt kan forhandle sig ud af det, jeg ville bare være 1.000% sikker først hvis det var mig, feks ved at spørge en advokat istedet for på bilgalleri:)

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 70
    #15   3. jun 2012 iøvrigt en åndsvag regel det med at gælden følger bilen og ikke ejeren, er der nogen der ved hvorfor det er sådan?

• #16   3. jun 2012 Ring til Jyske Finans og få afklaret det. Det tager lidt tid at få slettet pantet i bilbogen, men ellers kan du formentlig få Jyske Finans til at sende dig en mail hvori de bekræfter at pantet bliver aflyst i forbindelse med handlen. Det er nok dokumentation og du er på den sikre side smiley

• #17   3. jun 2012 Michael R.
    Det er faktisk logisk nok. Pantet= bilen kan kreditorene jo sælge og få nogle af deres penge tilbage hvis debitoren ikke overholder sine betalinger. Hvis gælden/pantet skulle følge personen og ikke bilen. Så har kreditoren jo ikke muligheden for at sælge pantet for at få sine penge tilbage, da dette ville være menneskehandel:) og dette er jo ulovligt:)

Kommentér på:
Pant i bil - forhandler/privat?

Annonce