{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.494 visninger | Oprettet:

Pulver eller vådlakering af alufælge? {{forumTopicSubject}}

Hey Peps.
Skal ha lakeret nogle alufælge, og er lidt i tvivl om hvad der er bedst.
Pulverlakering er 100kr billigere pr fælg, men vådlakering er jo med grunder, farve, og til sidst mat klarlak. Jeg har en ide om at det er vådlakering der er bedst, men er ikke sikker.
Hvad siger i?
Fælgene er glasblæst inden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pulver eller vådlakering af alufælge?
  • #1   4. jun 2012 Hmm nu kender jeg ikke til pulver lakering, endnu, men jeg har fået autolakeret alle mine fælge og det har holdt super.

Men tror nu også pulver er en fin løsning smiley

• #2   4. jun 2012 Hej Niels,

Jeg har selv gang i samme projekt, så er nysgerrig efter at høre hvad du skal lige for lakering? jeg skal give 1500 for 4 fælge i valgfri farve.

• #3   4. jun 2012 Hey
    du skal være ops på at ved en pulverlakering bliver fælgen jo varmet op og der er mulighed for at den skal blive lidt skæv, og er skaden først sket så er der ingen vej tilbage. Det er jo lidt trals hvis man har meget dyre fælge.
    Der er ingen tvil om at pulerlak er meget stærk. Men der er jo nok også delte meninger om hvor pæn det er i forhold til autolak.
    Jeg fik mine autolakeret , dem jeg har på bmw. og det blev rigtig flot.

• #4   4. jun 2012 gider sku ikke have pulverlakering på mine hjul ... autolak holder lige så fint . og er pænere

• #5   4. jun 2012 Jeg ville vælge autolak. Pulverlak er super, men finishen er ikke det samme, og går der først hul på det, er skaden sket, og det vil irre rundt under lakken.

• #6   4. jun 2012 pulver lak er stærkest, uden tvivl.... og at fælgene bliver skæve, er da noget være bavl at sige.... dvs at 50% af alle fælge er skæve lasse..? hvad har du af erfaring, for du kan udtale dig om dette?

når det er sagt, har du flere muligheder i vådlak, og holder også fint til det, og er uheldet ude, kan du slibe /spartle og male oven på, det kan du ik med pulver, der skal de blæses igen, og forfra...

• #7   4. jun 2012 villy, manden der har skrevet det, har ingen forstand på det.!

• #8   4. jun 2012 Pulver lakering varmer kun op til omkring 200 grader. Kan fælge sagtens holde til.

Pulver lakering kan blive næsten lige så flot som en autolakering.

Tag den maler du stoler mest på.

• #9   4. jun 2012 Hej Alle. Tak for jeres svar. Konklusionen blir at jeg vælger vådmaling, da jeg tror det er det jeg blir mest tilfreds med:)
    Kæresten kører også i bilen, så den mulighed at der kan repareres på fælgen, er nok meget go at have;)
    Thomas S: jeg skal gi 150 for glasblæsning pr fælg, og 500 for maling- grundermaling/farvemaling/klarlak. Det jo så for hele fælgen, altså både indvendig og udvendig. Kunne måske godt gøres en smule bedre, men det er de muligheder jeg har, og har tidligere haft maleren til at reppe 2 fælge, og det blev super godt.

• #10   4. jun 2012 nej.. det e rjo ik andet end 200 grader ca....... de får jo 2x20 min ca... de skal først ind og varmes op, når det er alu, så man får gasserne ud, så de bliver malet varme, og så kommer de ind igen... og derefter hænger de bare og køler af en 30-40 min... der er ingen problemer i det, orginale toyota fælge er også pulver lakeret fra nye af,

der sker intet...

• #11   5. jun 2012 For ikke at starte en ny tråd, smider jeg lige et bonus spørgsmål ind:)
    Gør det noget at gøre et par dage uden den lille frontgril mellem lygterne? Skal lige ha noget malet, så den måtte jo af:)

• #12   5. jun 2012 Du kan godt køre uden et par dage sker der intet ved

• #13   5. jun 2012 Tænkte det nok. På polo'er der ikke er bluemotion, er der jo også bare et gittet i, så der ville jo også komme insekter osv igennem:)

Kommentér på:
Pulver eller vådlakering af alufælge?

Annonce