{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.986 visninger | Oprettet:

Køb af ny bil i Polo klasse - nybegynder. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Da jeg snart skal ud og købe min første bil som nybilist.

er ca. 198 cm

Jeg går efter størrelsen som en VW Polo eller Opel Corsa.

Jeg kan godt lide den nye Kia Rio

Efter som der er mange af bilmærkerne som har kampagne tilbud i øjeblikket.

jeg har valget mellem:

KIA Rio
Seat Ibiza
Ford Fiesta
Opel Corsa
Hyundai I20
Skoda Fabia

så er der rigeligt at vælge i mellem.

Jeg lægger vægt på at det skal være en benzin, da jeg ikke får kørt nok til at det skal være en diesel.

Den skal kunne køre så langt på literen som muligt.
Den skal gerne havde lidt udstyr så som baksensor, varme i forsæder o.lign. Derfor vælger jeg ikke den skrabede model men næste model med lidt udstyr.

Den skal være drifts sikker, da jeg regner med at havde den en del år.

Kasko forsikring skal også være billig og ikke koste en bondegård for en 22 årig nybegynder som mig.

vægtafgift skal heller ikke koste en bondegård.

Hvilke af disse ville i selv købe og anbefale.

Har tænkt mig at skulle ud og prøvekøre dem.

Har 100.000 kr til at gøre godt med.

Til sidst kan jeg rigtig godt lide designet på Kia Rio, da den har et frisk look og fedt design. Bilen skal ikke virke kedeligt i designet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af ny bil i Polo klasse - nybegynder.
  • #2   5. jun 2012 Tag Kia'en hvis du så godt kan lide den, skulle også være en god bil + 7års garanti, ellers evt Hyundai's i20 med 5 års garanti, den er også ret fed smiley

• #3   5. jun 2012 jeg havde snuppet en skoda... billigst og køre godt.

• #4   5. jun 2012 Design mæssigt synes jeg personligt Fieasta'en slår dem alle med flere længder smiley både interiør og udseende udefra.

• #5   5. jun 2012 Hyundai I20 er for kedelig og forældet i designet synes jeg så den fravælger jeg.

Skoda'en virker som en familiebil. Ikke lige mig. smiley

Fiesten er fed og der kampagne pris i øjeblikket, hvilket gør den et muligt valg. Men mon ikke der snart kommer en ny opdateret udgave.

Suzuki Swift er også en mulighed.

Hvilke af alle disse biler som jeg har spurgt om vil bedst holde værdien?

• #6   5. jun 2012 Nå ja glemte lige at der også er den nye Fiat Punto.

Men har hørt at man skal holde sig fra Fiat.

• #7   5. jun 2012 Rioen koster jo 50.000 over dit budget hvis du skal ha bare lidt alm. udstyr i....

• #8   5. jun 2012 Martin R

Regner med at finansiere købet, så jeg betaler bilen af hver måned, lige som så mange andre gør.

Jeg har ikke tænkt mig at købe den kontant.

• #9   5. jun 2012 ville ikke havde noget imod fiat.. syntes selv fiesta´en er kedelig.. men det jo en smagssag... syntes skod´en kan blive utroligt flot

• #10   5. jun 2012 det gør vel ikke 100.000 mere værd....

• #11   5. jun 2012 ketil l S

Mon ikke der er en chance for at der kommer en ny faceliftet Fiesta?

Skoda'en siger mig bare ikke så meget. hehe smiley men kan ikke de fleste biler blive utroligt flotte.

Har dog ikke tænkt mig at skulle gøre det helt store ud af bilen.

Måske skifte et par højtalere og lidt led pærer til inde i bilen. Ellers ikke andet.

• #12   5. jun 2012 Martin R

Nej ved det. Det jo også derfor at jeg har tænkt mig at finansiere købet gennem forhandleren.

Der er vel ikke ret mange mennesker som går ud og køber en bil kontant? Hvis det er det du hentyder til smiley

• #13   5. jun 2012 det gør der nok.. men syntes ikke de har lavet noget intrassant længe nu... (altså ford.) ellers syntes jeg seat. ogås laver noget pænt. de er kommer over deres dødkelige kabiner og over i noget knap så dødt men stadig kedeligt

• #14   5. jun 2012 ketil l S

Det er i orden. Skal der også være plads til. Må ud og prøvekøre dem alle sammen. smiley hehe.

• #15   5. jun 2012 Hold dig fra en corsa
    Det er en elendig piskasse iøvrigt klonet med en suzuki

• #16   5. jun 2012 B4NDIT flot udtalelse...

Siden hvornår er det dårligt a være klonet med en suzuki når vi snakker billig biler? De har vist skudt noget a det bedste ud i den prisklasse. Swiften er 7 år gammel nu og den brokker folks sig vist ikke over. Selvom det en brian købt og pulet bil..

Og en corsa er vist hverken bedre eller dårligere end andre billige pis potter... Synes man får meget bil for pengene de fleste steder så længe man holder sig fra chervolet osv

• #17   5. jun 2012 ud over det ville jeg måske lige gå en tand ned i en up/mii/citigo/aygo/107/c1...

• #18   5. jun 2012 Hvorfor ikke Polo'en, det er den absolut den flotteste og mest lækre i den størrelse.

Ketil S: Det er jo ikke en golfvogn han spørger til:)

• #19   5. jun 2012 up er utroligt rummelig forhold til størrelsen. syntes ikke polo´en er specielt intrassant kontra en helt ny seat mii til 79.990kr

• #20   5. jun 2012 Ketil S: Du kan da på ingen måde sammenligne Polo'en med en Seat Mii,

Seat'en er da en øjebæ af en konebil, hvor du ikke har noget nær samme plads som i en Polo.
    Men kan nu heller ikke forstå at du kan syntes at en Fabia er en fin bil. Den signalere så meget: Bil valgt af kone i familie med et enebarn som bor i centrum af Århus, og syntes at den er utroligt praktisk...

• #21   5. jun 2012 Har kigget på polo da der også er tilbud/kampagne pris på den. Men man får bare ikke nær så meget udstyr for pengene i forhold til konkurrenter.

Synes selv at en Polo er en fed bil. smiley

Har ikke tænkt mig at gå ned i størrelse som f.eks aygo og up, da jeg gerne vil havde en ordentlig bil med mere plads.

så mikrobiler er ikke lige det jeg søger. Det jo netop derfor jeg har udpeget de modeller fra de forskelige konkurrenter.

• #22   5. jun 2012 Gå for Rio. 7 års garanti - Nyeste design som er tidsløst, Masser a udstyr for pengene... Ingen tvivl om den er mit valg i den prisklasse.

1.2 med den udstyrspakke der indeholder aircon...

• #23   5. jun 2012 Martin R

Hehe har jeg også overvejet. :O)

Håber bare at den lever op til mine forventninger.

• #24   13. jun 2012 Eneste anke ved Rio'en er det halve års ventetid. Men jeg endte selv med at bestille en Rio, da det klart var den bil hvor man fik mest for pengene.

• #25   14. jun 2012 Martin K

Helt sikkert. Tja man kan vel være tålmodig og vente hehe.

Kommentér på:
Køb af ny bil i Polo klasse - nybegynder.

Annonce