{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.953 visninger | Oprettet:

2 stemplet autolift - erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg er ved at bygge et hobbyværksted hvor jeg skal have en lift, i lang tid har jeg haft kig på at få en 1 søjler lift med u hoved. Men er blevet lidt lun på sådan en 2 stemplet lift (kassettelift) hvor der et en panelplade på hver stempel. Dvs dem der også går ned i gulvet.

Er der nogen der har prøvet at arbejde med sådan en? Er den god at bruge?

Og er her nogen der har prøvet at støbe en ned? Tænker på om der er en ramme der skal støbes med ligesom en et søjlet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 stemplet autolift - erfaringer søges
  • #1   6. jun 2012 det er en fin lift og skide nemt at hænge en bil på smiley

• #2   6. jun 2012 Det er en utrolig dejlig lidt til almindelige biler. Biler med større skørter, trinbrædder eller andre special biler er de ikke gode til.
    Men ellers super fed lift der ikke fylder ret meget..

Og bygges den ned i gulvet fylder den endnu mindre og er lige til at køre over selv med lave biler.

• #3   6. jun 2012 Hvis jeg finder en til en okay pris, så skal den abss ned så den ligger plan med gulvet. Hvis den så ligger helt plan med gulvet, så er det vel ikke noget problem med store skørter og lave biler?

• #4   6. jun 2012 Abss = absolut

• #5   6. jun 2012 bobbelpower .Ville jeg også heller vælge. Den er lettere at sætte op og kan bruges på lidt flere biler.
    Ulempe : Kan ikke lave noget inde i bilen da fordørene har svært ved at kunne åbnes helt op.

• #6   6. jun 2012 Hmm, jeg nåede ikke at læse hans indlæg, han har nok slettet det. Men jeg går ud fra det er en 2 søjlet i snakker om. Jeg skal bruge mit værksted til andet også. Så jeg vil helst have sådan at liften kan køres i gulvet.

Min far har altid haft 2 søjlet på hans værksted, og bevares den er da ok til det meste, men jeg synes bare det er et skrummel uden lige, og så er den ikke god til skamsænkede biler. Andet end man skal ligge brædder ud. Og nej jeg synes stadig de rammeløse er lige så træls

• #7   6. jun 2012 MB

Venter selv på levering at 2 søjlet idag, har tidligere haft 1 og 4 søjlet, og de har begge deres ulemper, men det med at ma n ikke kan komme ind i bilen på en 2 søjlet er vel egentlig kun hvis man skal udlufte bremser, prøve kobling osv. da man jo til resten kan lade bilen stå på gulvet eller rulle ruderne ned.....

Syntes endda at den 4 søjlede var træls i højden hvis man skulle lave noget inde i bilen mens den stod på liften...

Den 1 søjlede jeg havde tidligere var god til mange ting, bare ikke panelarbejde, men så kunne man jo være kreativ, men glæder mig lidt til den 2 søjlede, men har det sidste år, måtte undvære lift og det er sgu træls at ligge på gulvet og lave rust, og koblingsskift osv.. men bevares det gjorde jeg da også da jeg var yngre, men idag er man vel blevet lidt magelig... ;-))

• #8   6. jun 2012 ville uden tvivl tage sådan kasette / sakselift der helt bygget ned i gulvet .. det genialt til alt andet end rust i bund inder og yderpaneler . da liften jo kommer i vejen der.. men til alt andet er den super .

min makker har sådan en og den er helt kanon til møg lave biler osv..

• #9   6. jun 2012 Buggi : den 1 søjlede du havde, var den med u-hoved?

• #10   6. jun 2012 Ja det var den....

• #11   6. jun 2012 Så man kunne stadig komme til udstødning ov. og man kunne jo også justere armene så man kune komme til hvis de var i vejen...

Men arbene var jo stadig i gulvplan og har stødt på biler der ikke kunne komme over, men kunne jo tage støtterne (løftepuderne ) af hvis bilen var meget lav... men i reglen en udmærket lift...

• #12   6. jun 2012 arbene = armene

• #13   6. jun 2012 Ja den er udmærket, min kammerat har en u-hoved der er støbt ned under gulvhøjde og det virker sgu egentlig rigtig godt. Samtidig har han fjernbetjening på liften så man kan ligge ned og justere armene ind mens man kører den op. Smart feature

• #14   7. jun 2012 Ja det kunne det lyde til ;-))

Kommentér på:
2 stemplet autolift - erfaringer søges

Annonce