{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.413 visninger | Oprettet:

Rikke N
Rikke N
Tilmeldt:
23. sep 2008
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 52

selv pille dæk af alu fælge?? :)montering af nye. {{forumTopicSubject}}

Halløj
Jeg har nogen alufælge hvor dækkene er total ned slidt. har så købt nogen nye dæk der til. men det koster det blege at få sat dem på de steder hvor jeg har ringet hen. Men sad og tænke om man selv kunne pille de gamle dæk af de skal bare smide ud.. og nogen der kender et billig sted der kan montere mine nye dæk her omkring nordjylland???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  selv pille dæk af alu fælge?? :)montering af nye.
  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.244
    #1   7. jun 2012 Ja det kan man godt. Held og lykke med det smiley

  • #2   7. jun 2012 ja det koster jo 6-800kr at få af og påmonteret 4 dæk og afballanceret..

    Derfor man køber dæk der hvor de skal monteres.. For så er det med i prisen...

    Så det du sparer ved at købe dæk selv på nettet er ca 0kr når du så skal betale for at få dem monteret


  • #3   7. jun 2012 hvis man ik kan betale de 5-600kr for at få smidt de dæk på, skal man nok ik ha bil, prøv at overvej det.!



  • #4   7. jun 2012 Med håndkraft får du aldrig dækket af. Med mindre du skærer i det.

    Thansen tager 140 kr pr. hjul. De fjerner det gamle dæk, sætter det nye på og afbalancerer det for dig. Har jeg fået gjort et par gange, og de er helt fine.


  • #5   7. jun 2012 har man ik prøvet det før, ja så GLEM det, uden dæk maskine, det kræver en del teknik, og er det så lavprofil... gøre det bestemt ik nemmere, nærmest umuligt

  • #6   7. jun 2012 Hvor i landet er du fra ?

  • #7   7. jun 2012 Hvor er du fra? er selv fra nordjylland og kan sagtens skifte dem for dig smiley

  • #8   7. jun 2012 Jeg er også for nærrig til at betale +500kr for et arbejde der tager ½ time.. så man skal bare kende de rigtige c")

  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.244
    #9   7. jun 2012 Ja for maskinerne til det er jo gratis....

  • #10   7. jun 2012 ja en halv time, hvis du har værktøjet til det... men man skal jo ha lift/luft/værktøj/dækmaskiner osv osv... faktisk værktøj for over 500000kr. for at kunne udføre det job. her tænker jeg prof. og det er endda lavt sat

  • #11   7. jun 2012 Jeg gav 50kr pr. dæk sidste gang

  • Rikke N
    Rikke N Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 52
    #12   7. jun 2012 Nu tænkte jeg jo ligesom at man evt kunne ta et eller andet og skære dækket op med for de skal ikke bruges mere... Thansen viste jeg ikke gjorde dette.. de priser jeg har fået ligger på 1400 til 1900 og så skulle de gamle dæk være af inden de ville

  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.244
    #13   7. jun 2012 Hvem har du ringet til? Lyder vildt. Kør forbi et dækcenter

  • #14   7. jun 2012 rikke N, hvis det passer det du skriver, ja så forstår jeg dit indlæg... typisk ligger priserne fra 500-800kr for 4 stk incl afmontereing og afb. så hvis du har fået 1900kr at vide, kan jeg godt forstå dig, men det må da være på et bugatti værksted, til de priser skulle man tro.:)

  • #15   7. jun 2012 sælg bilen eller fælgene... eller stop med at pive. super lavprofil koster men der er også støre risiko for noget gå galt... køb nogle std hjul til din bil der koster dækskift ikke så meget...

    kom til sjælland og jeg skal personligt donere en stang mariekiks...

    og man kan godt skifte selv. min kamis svigerfar skiftede 2 dæk på hans transporter. på små 45min


  • Rikke N
    Rikke N Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 52
    #16   7. jun 2012 Seriøst uden pis. Det ene var en lokal mekaniker og det andet var toyota

  • #17   7. jun 2012 Jeg kan sagtens fixe det for dig for 350,-
    Men så skal du sku lige til Sønderjylland. smiley


  • #18   7. jun 2012 prøv at søg her ellers
    http://ssl.delti.com/cgi-bin/stationssuche.pl?dsco=123


  • #19   7. jun 2012 hvor er du fra. min mekaniker tager 250 kr for at skifte 4 dæk. så det er billigt nok


  • #20   7. jun 2012 ned til den lokale mekker før fyraften, med en stang wienerbrød og en sixpack lokale pilsner - så er du kørende!

  • #21   7. jun 2012 kæft det er nogen vilde priser i kommer med !! jeg giver kun 100,- for 4dæk

  • #22   7. jun 2012 og ja i kan se jeg køre 4x4, så det er jo ikk små dæk


  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.244
    #23   7. jun 2012 The bad man, ja og det værksted lever af kunder som dig?

  • #24   7. jun 2012 The Bad Man: Altså 25kr pr. dæk? 4x4 dæk er iøvrigt langt nemmere at sætte på end alm. dæk. Du kan vride dem på og af fælgen helt uden dækapparat, og så skal de bare lige have en gang gas så springer de ud.

  • #25   7. jun 2012 et kvarter 20 min tager det hvis det bare er alm dæk profiler , 18" og der over tager lidt længere tid og er det run on flat dæk ,så kan du lige så godt betale dig fra det , og nej der ik engang for en hund i strøm og klodser ,så alt over 500 er røvrenderi ,lige ud og til alle jer der mener det anderledes ,luk skuffen og smid selv jeres surt tjente penge i vasken , dækmontøren vil jo også helst have jeg bygger hans træterrasse i det træ han nu har og han prøver altid at få det billigere ,urealistisk billigere .

    det du gør er at finde et gds værksted , låner dæk maskine og afbalangcering , så starter du med at lukke luft ud af alle dæk ,(når du nu engang har tjekket at dæk dimensionerne passer på din bíls fælge , for eks 175 er breden på dækket , 65 er profilen eller højden på karkassen , og r 13 er tommer på indvendigt radius af dækket , husk det helst skal være hastigheds godkendt til din bil , små lego biler køre som regel t mærket , vag som regel h mærket , hvor de hurtige er v el w , du kan selv lige tjekke på goggle .
    når men du lukker alt luft ud ved at låne en kegletrækker og skrue ventil ud og så fjerner du afbalangserings klodserne , bagefter presser du dækket ind på dækmaskinen , når dækket er løst rundt om fælgen ,kaster du den op i dækmaskinen og indstiller armen til lige over fælgkant (lidt længere ude med alu og fine fælge) så tager du dæk jernet og tvinger mellem fælg og dæk ,mens jernet samtidigt hviler på armen du lige har indstillet ,så trykker du på pedalen , så drejer skiven på dæk maskinen ,og vupti første kant er fri af fælgen , så sætter du dækjernet igen mellem fælg dæk og hvilende på arm og gentager prosessen , bum , så står du nu med bar fælg , så tager du dit nye dæk og tjekker om det er retningsbestemt hvilker oftest er markeret med en pil på siden af dækket eller stå der indside (inderside af fælg ) eller (outside ydersiden af fælgen engang imellem er du nød til at kigge på mønstret ,men det er mest kina dæk . når du så har fundet retning ,smøre du dækkanten der skal røre fælgen med fedt , ,og lægger dækket på fælgen , så holder du med den ene arm på dækket i den modsatte side af armen på maskinen og krænger dæk kanten med den anden arm så dækket nu sider korekt og er klar til at blive drejet på , husk at hvis de er retningsbestemte skal du lave 2 højre og 2 venstre smiley ,når dækket så er krænget på fælgen kaster du luft i det og så siger det pop og dækket sider på sin plads , så fylder du ca. 2,5 bar i og så skynder du dig at kaste en ventil i ,bumme lum , så sætter du dækket op i afbalangserings maskinen og indsteler om det er alu el stål fælg , så tager du armen som sider på maskinen og måler på kanterne af fælgen ,så ved maskinen selv målene , så lukker du hætten ned over dækket og det køre et par omgange og trylle rylle ,så står der gerne på skærmen for eks 5 g ,så finder du en 5g klods og banker på fælgkanten hvis det er stål ,til alu er det klister som regel , lukker hætten igen ,trille trille og så skulle maskinen gerne køre i nul og dækket er afballangceret ( ved nogen dæk kan drille og ik vil køre i nul , så tapper du bare alt luft og trykker dæk ind og rykker dækket en kvart omgang på fælgen og så luft og i afbalangcerings maskinen og bum bumme lum og trylle rylle , selv gjordt er velgjord !



Kommentér på:
selv pille dæk af alu fælge?? :)montering af nye.

Annonce