BMW E61 Rust problemer {{forumTopicSubject}}
Har hos en forhandler lige købt en BMW E61 som er fra Dec 2008 alså en 2009 model.Ville så lige give den en gang voks så brugte hele dage på det Fandt så på bagklappen lige under bagruden 2 rust bobler samt rust på venstre dør panel.Da jeg kiggede på den hos den forhandler synes jeg at jeg gav mig god tid til at check det hele af men har aldrig regnet med at en 3½ år gamle BMW til 950000kr for ny allerede er rusten.Blev virkelig skuffet.Kan se på nettet at nogle andre har haft samme problem med netop denne model.Da jeg købte bilen fik jeg 3 mdr 100% garanti samt jeg forlangte at jeg kørte den til FDM til test og hvis der var nogle "0" fejl står det på sælger regning.Vil så hører om disse rust fejl ikke går ind under "0" fejl hos FDM ???.Da det ikke en en forvente fejl og ikke er en slidt del skulle dette gerne gå under den "0" fejl
Fandt envidere ud af at håndbremse stort set ingen effekt havde når den var trukket.Håndbremsen skal rykkers helt i bund før den virker.Synes jeg kan huske fra der jeg tog kørekort at håndbremsen skal virker allerede fra første hak og ikke før man hakker den helt i bund.
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 103 Svar: 505
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
nov 2003
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 878
Den med rusten er svære, da det jo kan være en fabriks fejl? Det er jo heller ikk sælgers skyld at tidligere ejer ikke har passet bilen, mht rust. Tror det bliver svært at få sælgeren til at æde det med rusten..... Da der er mange biler som "døjer" med rust i døre og klapper pga det danske klima.
Men mon ikk BMW har noget Lak/rust garanti som evt. kan dække ?
Mvh Juste
jul 2003
Følger: 23 Følgere: 29 Biler: 20 Emner: 34 Svar: 346
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
Så prøv at kør forbi nærmeste auth bmw
Forhandler
maj 2008
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 33
maj 2008
Har inden jeg købte den BMW kørt kia ceed som havde fejl med rust samme steder som de lavede uden nogle problemer.
Da denne BMW rust fejl er på mange af de E61 må BMW vel lave fejlen
maj 2008
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
Derfor skal du have fat i nakken af dem, og du skal nok ikke tage fat i en sælger men derimod formanden ude på værkstedet.
Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men Arne Poulsen biler i Herning har altid kanon service, så du kunne jo prøve at give dem et kald.
Og JA - det er for dårligt at BMW ikke har lavet en ordentlig bagklap i ca 25 år, de har altid rustet og det er ikke OK. Jeg forstår du er skuffet, men der er jo ikke så meget at gøre ved det.
Et medlem fra BMW klubben har lige fået helt ny bagklap til hans e60 pga samme problem, til at starte med ville BMW kun omlakere klappen - men han insisterede på en ny klap og var heldig.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Rust garantien dækker kun gennemtærring, eller indefra kommende rust.
BMW E61 Rust problemer