{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.502 visninger | Oprettet:

BMW E61 Rust problemer {{forumTopicSubject}}

Har hos en forhandler lige købt en BMW E61 som er fra Dec 2008 alså en 2009 model.Ville så lige give den en gang voks så brugte hele dage på det Fandt så på bagklappen lige under bagruden 2 rust bobler samt rust på venstre dør panel.Da jeg kiggede på den hos den forhandler synes jeg at jeg gav mig god tid til at check det hele af men har aldrig regnet med at en 3½ år gamle BMW til 950000kr for ny allerede er rusten.Blev virkelig skuffet.Kan se på nettet at nogle andre har haft samme problem med netop denne model.Da jeg købte bilen fik jeg 3 mdr 100% garanti samt jeg forlangte at jeg kørte den til FDM til test og hvis der var nogle "0" fejl står det på sælger regning.Vil så hører om disse rust fejl ikke går ind under "0" fejl hos FDM ???.Da det ikke en en forvente fejl og ikke er en slidt del skulle dette gerne gå under den "0" fejl
Fandt envidere ud af at håndbremse stort set ingen effekt havde når den var trukket.Håndbremsen skal rykkers helt i bund før den virker.Synes jeg kan huske fra der jeg tog kørekort at håndbremsen skal virker allerede fra første hak og ikke før man hakker den helt i bund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E61 Rust problemer
  • #1   11. jun 2012 den var helt sikkert skadet før helt sikkert eller samlet fra flere eksemplarer.

• #2   11. jun 2012 Har hørt en lille fugl synge om bmw måske tilbage kalder alle 5 serie i den model, dog ikke pga rust men prøv lige at spørge bmw om det bliver til noget inden.

• #3   11. jun 2012 Håndbremsen er på sælgers regning. hvis fejl er påpeget inden de 3mdr.
    Den med rusten er svære, da det jo kan være en fabriks fejl? Det er jo heller ikk sælgers skyld at tidligere ejer ikke har passet bilen, mht rust. Tror det bliver svært at få sælgeren til at æde det med rusten..... Da der er mange biler som "døjer" med rust i døre og klapper pga det danske klima.
    Men mon ikk BMW har noget Lak/rust garanti som evt. kan dække ?

Mvh Juste

• #4   11. jun 2012 Tag den til BMW, der er 10 års rustgaranti på den... Har selv en E60

• #5   11. jun 2012 Vi har lavet en del af dem på rust garanti, er hos bmw
    Så prøv at kør forbi nærmeste auth bmw
    Forhandler

• #6   11. jun 2012 Har set på en engelsk side der en der havde samme problem Den BMW var 4 år gamle og han skriv BMW dækket det uden nogle problemmer.Tog den anden dag ud til BMW haldrup i Ålborg og fik med det samme at vide der er kun 3 år rust garant.En meget høj røvet sælger fra BMW.

• #7   11. jun 2012 B4NDIT som sagt bilen er kun 3½ år gamle og har hørt flere steder de narturligvis dækker men var inde ved BMW i Ålborg hvor jeg snakkede med den højrøvet sælger som sagde der kun var 3 års rust garanti og sprugte hvad jeg regnede med i guder et fjols.
    Har inden jeg købte den BMW kørt kia ceed som havde fejl med rust samme steder som de lavede uden nogle problemer.
    Da denne BMW rust fejl er på mange af de E61 må BMW vel lave fejlen

• #8   13. jun 2012 Er der nogle der ved med sikkerhed at BMW dækker det rust der er på en 3½ år gamle E61. Der er på bagklappen to rust bobler samt rusten bobler på venstre dør panel.Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke regnede med at så ny en BMW ruster det har jeg aldrig før oplevet på nogle som helst af de biler jeg har haft igénnem tiden

• #9   25. maj 2014 Ja 3 år på lak, men 10 år på gennemtæring.
    Derfor skal du have fat i nakken af dem, og du skal nok ikke tage fat i en sælger men derimod formanden ude på værkstedet.

Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men Arne Poulsen biler i Herning har altid kanon service, så du kunne jo prøve at give dem et kald.

Og JA - det er for dårligt at BMW ikke har lavet en ordentlig bagklap i ca 25 år, de har altid rustet og det er ikke OK. Jeg forstår du er skuffet, men der er jo ikke så meget at gøre ved det.

Et medlem fra BMW klubben har lige fået helt ny bagklap til hans e60 pga samme problem, til at starte med ville BMW kun omlakere klappen - men han insisterede på en ny klap og var heldig.

• #10   25. maj 2014 Det er ikke rust, men lak garantien der skal dække... Den er sikkert udløbet.
    Rust garantien dækker kun gennemtærring, eller indefra kommende rust.

Kommentér på:
BMW E61 Rust problemer

Annonce