{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bus kørekort pris
  • #1   12. jun 2012 Det er amu berettiget.. Mener jeg fandt det til cirka 5000 i Løgstør

• #2   12. jun 2012 da jeg tog det, kostede det 22000kr.. men det er også 8 år siden

• #3   12. jun 2012 er det også amu hvis det bare er til privat?? 22000, er det så ikke til erhverv også? der er kun til privat lille bus vi snakker nemlig, kan da ikke være så dyrt

• #4   12. jun 2012 tuc.dk har lige taget kørekort til kat. C til 4500

• #5   12. jun 2012 Kun til lille bus.... Du må køre alle busser, der er ikke max antal sæder

• #6   12. jun 2012 Der ikke forskel på lille og kæmpe bus... . Du tager kort i en turistbus med plads til 40-50 stykker..

• #7   12. jun 2012 Der er IKKE noget der hedder et "lille" buskørekort.

Det skal tages i en bus med en tilladt totalvægt på mindst 12ton

Jeg kan ikke lige huske lektionsplanen helt nøjagtigt, men uanset om det er "alm" bus eller Erhverv, så er der ca. 16 køretimer + tilsvarende teoritimer, køreteknik og køreprøve.

Derudover SKAL SKAL SKAL du også have et EU-kvalifikationsbevis!!! Uanset om det er privat buskørsel, eller erhvervsmæssig.

Det "glemmer" de fleste private kørelærere at fortælle når du ringer og spørger dem - for de må ikke udbyde det.

Det tager 6 uger på et AMU-kursus for kørekort og kval-beviset.

Det koster 590,- pr. uge + plus at du selvfølgelig selv skal sørge for din egen løn eller dagpenge.

Den med lille kørekort kommer MÅSKE i dec. 2013, hvor der kommer en ny kørekortbekendgørelse - men ingen ved helt hvordan den kommer til at se ud endnu.

Se om kurset her:

http://www.learnmark.dk/uddannelser/amu-kurser/amu/kurser.aspx?AktivitetId=10817

Det er buskørekort + kval-bevis (står lidt kryptisk)

• #8   12. jun 2012 der kommer andre regler for dette om et års tid så vidt jeg forstod på min lære der kommer til stor og lille bus og til stor og lille lastbil

• #9   12. jun 2012 kat c er da ikke bus er det? Er det ikke kat D?

• #10   12. jun 2012 til thomas p du har fuldstænig ret i at det er både buskort og bevis der skal tages

det med amu snak med fagforeningen om det det kantages over dagpenge regler

men elllers ja skal man regne med de små 20000kr med det hele prøv at goggle downtown silkeborg hvis du er herfra området af

• #11   12. jun 2012 hold da op en omgang, troede man bare kunne tage et weekend kursus eller sådan noget, sgu ikke sikkert jeg må holde fri i 6 uger fordi jeg kunne tænke mig et bus kort smiley

man må da gerne køre lastbil uden eu bevis, bare det kun er dine egne ting du køre med og ikke får penge for det, hvorfor så ikke bus, mærkelige regler

• #12   12. jun 2012 Prøv du sæt dig ud a kører stor bus plus at ha ansvar for op til 90 menneskers liv. så giver det mening det ikke bare er lige smiley

• #13   12. jun 2012 Simon.

Du skal have eu for at køre med gods, om det er dine eller andres vare er lige meget.

• #14   12. jun 2012 simon tænker du ikke på førerkort?

• #15   12. jun 2012 skal ikke ud og køre sådan et stort svin, det var bare en bette privat bus vi skulle på tur i jo, men det bliver nok droppet hvis det er prisen da.

• #16   12. jun 2012 havde jeg bare hørt man ikke behøvede hvis man kun kørte med sit egen lort, og ikke fik penge for det, men jeg kan nemt tage fejl smiley

• #17   12. jun 2012 Hartmann.

Privat kørsel med lastbil er undtaget EU-bevis - som noget af det eneste...

• #18   12. jun 2012 Det er en vognmandstilladelse du ikke skal ha hvis du kører med egne vare.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #19   12. jun 2012 Det koster ca 15-20.000kr hos en kørelærer, men du kan sagens tage det på aftenkursus også (7 uger man-tors vist nok) dog ikke så ofte at de er udbudt som aftenkursus, og de bliver aflyst hvis der ikke er nok tilmeldte. Du kan finde kurserne på www.ug.dk ved at søge efter , og så er prisen ca. 3500 + prøver og lægeattest oa. (ca 5-6000kr ialt)

Hvis du bliver fyret, kan du tage det på AMU kursus under de 6 ugers selvvalgt, da prisloftet er blevet fjernet igen d. 1/4-2012

http://kursuskatalog.tuc.nu/kurser.aspx?id=33
    De har bla. aftenhold til bus til 3480,- + moms i både Viborg, Skjern og Randers

• #20   12. jun 2012 Hartmann.

Kører du PRIVAT skal du ikke have EU-bevis. Det skal du tilgengøld hvis det er et erhverv.

Se undtagelserne her, men pas på - for kapitel 8 henviser til at det kræver uddannelse i privat bus, selovom der lige stod det var undtaget.

Undtagelser

§ 4. Bekendtgørelsen omfatter ikke førere

1) af køretøjer, hvis højest tilladte hastighed ikke overstiger 45 km/t,

2) af køretøjer, der benyttes af eller er under kontrol af forsvaret, redningsberedskabet eller politiet,

3) af køretøjer, der prøvekøres på veje med henblik på teknisk udvikling, reparation eller vedligeholdelse, eller som er nye eller ombyggede køretøjer, som endnu ikke er indsat i drift,

4) af køretøjer, der anvendes i katastrofetilfælde eller under redningsoperationer,

5) af køretøjer, der benyttes til køretimer med henblik på erhvervelse af kørekort i henhold til færdselsloven eller et chaufføruddannelsesbevis i henhold til denne bekendtgørelse,

6) af køretøjer, der benyttes til ikke-erhvervsmæssig personbefordring og godstransport i privat øjemed, jf. dog kapitel 8, eller

7) af køretøjer, der benyttes til transport af materiel eller udstyr, som skal anvendes under udøvelsen af førerens erhverv, forudsat at kørslen af køretøjerne ikke er førerens hovedaktivitet.

Kommentér på:
bus kørekort pris

Annonce