{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford duratech 2.5 v6 ?
  • #2   21. jun 2012 Det er en rigtig fin motor.

• #4   21. jun 2012 en af de bedste motorer der er blevet lavet meget slidstærk og ingen kendte problemer med denne motor.

• #5   21. jun 2012 Plejlstangslejerne er meget følsomme overfor at olien bliver skiftet i tide. Har skiftet en del motorer og lejer på dem. Desuden har el-motoren til 2. gasspjæld det med at stå af. Så tjek at den virker. PCV-slangerne bliver møre og utætte med tiden.

• #7   21. jun 2012 Men små 200.000km er vel ingenting for den motor;)
    Der er lavet service osv hos ford lige siden bilen var baby. Så hvis motoren er lækker, som flertallet her siger, så tør jeg da godt prøve sådan en:)
    Synes det er et lækkert alternativ til min passat:)

• #8   21. jun 2012 Det er en fin motor. Men når det så er sagt, så er den en smule kedelig og ret tørstig. Den vil føles sløv i forhold til din 1.8T med chip smiley

• #9   21. jun 2012 Passaten er ved at få lidt småsygdomme, så vil prøve noget andet, og har hørt ford har lavet nogle rigtig lækre biler fra 2000 og frem.

Gider ikke dieselmotore af princip... Vil helst ha en benziner med 150+ heste:)
    Og da falder denne duratec jo rigtigt fint ind til kravene:)

Skal op og prøve sådan en imorgen... Bliver spændene

• #10   21. jun 2012 Det var heller ikke så meget for at argumentere for, at du skal beholde Passat'en - bare overveje noget andet, hvis du vil undgå, at du får en markant langsommere bil smiley

Bemærk, at jeg heller ikke fraråder dig at købe den. Du skal bare lige være opmærksom på, at du kan risikere at blive skuffet.

• #11   21. jun 2012 Den kan da ikk være SÅ meget langsommere..?
    Hva ville du ellers anbefale?

• #12   21. jun 2012 Njarh det ved jeg ikke. Det føles ret markant, da den skal længere op i omdrejninger, før der sker noget. Man får ikke det samme skub i ryggen, som når dit turbotryk i Passat'en kommer allerede ved et par tusinde RPM smiley

Under alle omstændigheder skal du tage ud at prøve den. Det er jo slet ikke sikkert, du oplever det som nogen markant forskel - og så er det en udmærket bil.

Der kan anbefales frygteligt mange ting. Det kommer an på dit budget og dine præferencer. <i>Skal</i> det være en V6'er pga. lyden?

• #14   21. jun 2012 Rygeren
    Vi har alle vores præferencer. Det er også fair nok, du ikke synes, den er kedelig. Det kommer vel an på, hvad man er vant til at køre i.
    Faktum er bare, at den er lidt småkedelig i forhold til en 1.8T, der er chippet. Og den kører også ca. 2 km/L mindre. Så set i det perspektiv, så er den jo både lidt kedelig og lidt tørstig smiley

• #15   21. jun 2012 Ville gerne en V6 pga lyden og bundtrækket:)
    Har haft en G40 for mange år siden, og lyden af g-laderen gjorde ofte mine sæder plettet smiley

Når det så er sagt, har jeg prøvet lidt forskelligt her på det sidste og må da sige jeh er blevet en del skuffet.
    Feks
    VR5 fra vw i en bora
    Pevgeot 2.2
    Og de virkede ikke særlig "overlegne" på vejen.
    Altså den der flyder fornemmelse med godt kraftoverskud på motorvej og i bybilledet:)

• #16   21. jun 2012 Du kan også overveje at gå et trin op og vælge en Mondeo ST. Så er den peppet lidt op i forhold til de 170 hk smiley

Alternativt kunne du måske overveje at finde en fin Vectra i500.

Hvis du tænker VAG, skal du mindst op i en 2.8'er (fås i både Seat, VW og Audi), før de er en smule sjove. Som du selv påpeger, er deres V5 ikke noget at råbe hurra for.

• #19   21. jun 2012 Nu er det jo også ganske velkendt, at en Golf 3 VR6 ikke er nogen raket smiley

Som sagt; det er fair nok, at du ikke føler, den er sløv. Det er den heller ikke i forhold til så mange biler, der ligger omkring 160-180 hk. Men i forhold til en chippet 1.8T er den altså lidt sløv - hvad enten du vil det eller ej smiley

• #21   21. jun 2012 Uanset hvad, så glæder mig til at prøve den:)
    Har hørt mange påpege og fremhæve en helt igennem fantastisk komfort og lyd i denne model mondeo:)

Skidt med den ikk er en raket, bare den kan sætte afsted i raske overhalinger når det er nødvendigt.

Derudover er der også kommet lidt familieforøgelser, så det er jo ikk så oplagt at køre " race" med en lille 2kg baby på bagsædet:)

• #23   21. jun 2012 Standard er vejen frem:)
    Gider ikk al den larm, men en dejlig V6 lyd fra motorrummet er jo altid dejlig:)

• #25   21. jun 2012 Der er vi heldigvis så forskellige:)

• #26   21. jun 2012 Jeg kan varmt anbefale en mondeo v6. Jeg har haft min i 5 år og kørt 140.000 km i den (fra 1998 og i alt 330.000 km) . Jeg har ikke gjort andet end skifte kobling, et motorophæng, udstødning, styrekugle, hjullejer og almindelig service med olie, filtre, tændrør osv. Så den holder godt. Med hensyn til rust så er supplerende rustbeskyttelse meget vigtig.

Med hensyn til hvor hurtig den er så prøv at kigge på min video. Synes selv det går ganske fint. På videoen er den standard og havde gået ca 210.000. Man skal dog være opmærksom på den skal have nogen omdrejninger hvis det skal gå stærkt. Under 3500 er rolig og afdæmpet, men fra 3500 til 7000 tager den ved og vil fremad.

Min næste bil bliver også en mondeo 2,5 v6 bare nyere.

• #27   22. jun 2012 Den har også racing-dna. Motoren bliver brugt i 2.0 udgaven, i Noble M12 gto, med twin turbo.
    http://www.youtube.com/watch?v=7Ura_kCfdI0

• #28   22. jun 2012 3.0 skulle der have stået.

• #29   22. jun 2012 Hvordan kan en bil være kvik hvis den blot "følger" en vr6er hehe, en vr6er er i forvejen en af de mest overvurderede biler

Kommentér på:
Ford duratech 2.5 v6 ?

Annonce