{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.778 visninger | Oprettet:

SLOGT bil "han vil ha pengene tilbage" {{forumTopicSubject}}

Dav alle i bg..

sidste tirsdag slogte jeg min polo 6n... til en fyr fra horsens... han kunne først komme og kigge på den kl. 6-7 om aften "når ik mit problem der kan jo være små riser" og "alle delene er skifede fra 94 til 98 skal man betale afgivt af det ?"
nåår.. han siger god for den.. og giver mig en chek på 50.000,- han har så fået vinterdæk med som sad på ny radio. 2x 4 JBL fronthøjtaler som ikke stod i anc. når nok om det onsdag morgen skriver han til mig det var ikke det han ville ha så han vil la handlen gå tilbage... og dagen før havde han selv lige skrevet under på KØB som Beset og PRØVEKØRT... hva kan der sket ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SLOGT bil "han vil ha pengene tilbage"
  • #1   13. mar 2006 Jeg er lige med på en lytter...

• #2   13. mar 2006 Han kan ikke gøre noget ved det...
    Købt som beset.. Handelen kan ikke gå tilbage igen...

• #3   13. mar 2006 er du helt sikker.. han siger til mig han kan vil gå hele vejen i retten.. han har købt den som en 98 siger han.. men STOD højt og Tydeligt i min anc. og står også i min problem.. hva kan han gøre...

• #4   13. mar 2006 Han har ikke ret til at lade handelen gå tilbage. Du kan være helt rolig hvis du har indløst checken.

• #5   13. mar 2006 hvis han går i retten, som han nok IKKE gør, så kan han vinde. for så holder den seddel i har skrevet underpåikke, men hvorfor vil han have handlen gået tilbage??

• #6   13. mar 2006 Jesper M
    han var ikke tilfres med bilen.. men skulle ha ha tænkt før han gav mig pengene.. ?

• #7   13. mar 2006 NIX han kan ikke lad handlen gå tilbage.. der er skreven under på den er købt som beset så han kan intet gør... du er ved din fulde ret til at nægte at lad den gå tilbage

• #8   13. mar 2006 han kan intet gøre, han skal bare holde kæft... det er hans problem at han ikke kigger på den i dagslys og han har skrevet under... den eneste måde han kan få handlen til at gå tilbage er hvis han i retten kan bevise at du har solgt bilen i ond tro. hvilket bliver meget svært for ham... og det lyder heller ikke som om du har prøvet på at tage røven på ham... han kan ik gøre noget.

mvh. stefan

• #9   13. mar 2006 Men hvis du vil ha det mest korrekte svar, så ringer du hertil.

http://www.forbrug.dk/

• #10   13. mar 2006 Han kan ikke gøre dig en skid, det er en handel mellem private.

Bed ham om at rende og hoppe...
    Hvis han ikke vil have bilen, så må han sætte den til salg igen.
    Jes

• #11   13. mar 2006 nej nej c følig sægler man en bil.. for at komme af men den.. men den var i samme stan som da jeg købte den sååå "MEN mit problem er.. han siger HAN købte den som en 98" men det er jo rigtigt en 94 hva kan han gøre der.. MEN der står højt og tydeligt... alle dele skifede med 98..

• #12   13. mar 2006 han er sq da ikke så dum at han ikke har kigget på regattesten før han købt den.!!!! Men som sagt kan ham råbe og skrige ligeså meget han vil den er købt som BESET ham kan ikke gør noget og det er jeg 200% sikker på

• #13   13. mar 2006 er hellerikke sikker på at han kan gøre noget. bare indløs chekken og få brugt pengene;o)

• #14   13. mar 2006 Hej Kull

Hvis I har underskrevet en købsaftale hvor der står købt som beset og I ikke har aftalt returret, så har han intet at komme efter, det er hans fejl at han ikke har undersøgt bilen godt nok. Du kan vælge at hjælpe ham og tage bilen tilbage men du har IKKE pligt til det. Han kan sagtens gå hele vejen men et privat søgsmål er dyrt og de færreste vil slæbet igennem. Jeg kan derfor kun råde dig til at få indløst checken og nægte ham at tage bilen retur.

Mvh. Anders

• #16   13. mar 2006 jah han har fået alt med på den c følig og det står der.. han fik da endag sidste syn papir med. så der mangler sku ikke noget der ?

• #17   13. mar 2006 penge er brugt se min profil smiley

• #18   13. mar 2006 det er jo folks egen problem at få kigget efter hvad det er de køber, når oplysningerne står der!!

• #19   13. mar 2006 den er købt som beset, men nu ved vi jo ikke hvordan du har skrevet det med 94 og 98...

I din profil for bilen skriver du jo også at den er fra 98, sååååå.....

• #20   13. mar 2006 selv om der står 98 har han stadig fået alle papirne.. og selv skrevet under ?

• #21   13. mar 2006 ja det så jeg også lige. det er måske hvad man kan kalde misvisende info.

• #22   13. mar 2006 men stadig han kan sgu bare have læst reg. attesten eller anden doku. for at være sikker

• #23   13. mar 2006 præcis også det jeg har læst

• #24   13. mar 2006 jeps, han har skrevet under.... men har du givet misvisende info kan han i rettet få medhold....

men det kommer an på hvordan du har fået kradset det med 94 og 98 ned..... virker meget mærkeligt at du også skriver 98 i profilen

• #25   13. mar 2006 ¤ Kull ¤ hyg du dig med din nye bil. han kommer ikke og vil have dem igen for det har han ingen ret til.. hvis han kommer ringer til bare tilpolitiet med det samme. så må de tage sig af ham...

• #26   13. mar 2006 godt at ha sådan nogle som jer.. der var en ny en der ville på min msn her til morges var lige stået op, men starter med at skrive "VI 2 har lige noget vi skal ha snakket om" ??? nice morgen... det var c følig ang. den polo. kendte ikke personen. men han virkede meget sikker i sin sag.. og truede med retten og en masse... ARGGH tænkte jeg lige fra morgenstunden...

• #27   13. mar 2006 Jeg solgte også min golf privat, og personen kiggede på bilen og prøvede den i over 3 timer, jeg kørte til ham, da vi kunne få bilen ind hos ham og op på lift, han købte bilen og vi underskrev og det hele, han skulle så komme dagen efter og hente alufælge og reservenøgler osv, dog tager han hans far med, som ogsp kiggede på den da han købte, men de ville også trække handelen tilbage, da de sagde at toppakningen var gået fordi den røg meget fra udstødning... Men jeg kunne ikke lade handelen gå tilbage, og især ikke når de har kigget hele bilen igennem på over 3 timer... Men vi indgik så en aftale, at vi delte en ny toppakning, og han skulle ringe ugen efter... Men hørte aldrig fra ham.... Det jeg mener er, at der sikkert ikke er noget galt med bilen, men nogle mennesker køber og fortryder bagefter og kommer med de mest under lige beskyldninger osv... Du har din fulde ret til ikke at tage bilen tilbage...!

• #28   13. mar 2006 ¤ Kull ¤... har du ikke din annonce endnu få så vil vi gerne se et link??

• #29   13. mar 2006 har jeg desværre ikke da bilen jo er slogt smiley

• #30   13. mar 2006 ved sq ikke rigtigt nu har du lige været inde og fjerne årg på den polo .. ?!?! der stod den som en årg98. hvis der ikke står på slutseddelen at det er en årg94, så kan han slæbe dig i retten da der i din profil stod årg98... Står det på den slutseddel at det er en 94 eller en 98 ???

• #31   13. mar 2006 nåår jah han den flinke fyr på msn imorges fortalte også man skulle betale afgift på bilen når den var lavet om til en 98... men det er jo ikke LAVET om.. der er nogle dele der er skifede til 98... så kan hellere ikke se hans problem ?

• #32   13. mar 2006 morten S

hva kan ha bruge billgalleri til i retten... der stod 94 lige som på reg.

• #33   13. mar 2006 du kan være sikker på at han virklig har mulighed for at tage røven på dig.da han har betalt med en check. for han kan bare omreg den bil du har solgt til ham og anuler checken i banken .på den måde er det dig der har et stor problem.jeg har selv været ude for det samme .da gi gearkassen i stykker på vej hjem for sælger. også anulerede han checken og jeg havde værken penge eller bil.så jeg måtte betale halv af rep .mvh allan h

• #34   13. mar 2006 allan, som du kan se længere oppe, så har han brugt pengene.

• #35   13. mar 2006 checken er brugt

• #36   13. mar 2006 hvis det er sat tilsalg som en 98årg så har det alt at sige.. for så er der misinfomeret og den vare der var tilsalg.. måske hvis han kan bevise det i retten kan han vinde.. man du anders siger der er ikke mange der lader det komme så langt for det er sq for dyrt at slæbe dig i retten.... måske var det en ide at lade være med at skrive sin bil til en årg den ikke er en anden gang... lige meget hvor meget man smider på fra nyere årg blivr det stadig ikke en nyere bil.. og en der skal betales afgift af vognen hvis der er kommet så meget over på den så den er mere end årg98 end en årg94 som den er født...

• #37   13. mar 2006 står der det er en 94 på slutsedlen?
    du kan da evt scanne den ind så vi kan se den?

mvh johnni

• #38   13. mar 2006 Som jeg ser det kan han ikke gøre en skid, så længe der på overdragelsesaftalen står at den er en årgang 1994...

Men du kan jo hilse ham og sige, at jeg gerne køber den for 40 smiley

• #39   13. mar 2006 her er anc. fra dba.
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43534971

• #40   13. mar 2006 det var ikke for sælger men for køber den gearkasse gik i stykker.mvh allan h

• #41   13. mar 2006 Tjek det her.

http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=105287

• #42   13. mar 2006 Og ja, hvis der står 1998 på slutsedlen, så har du tabt hvis han vælger at gå hele vejen... Havde en kammerat der gjorde det samme, da han havde købt en golf 1,8 troede han. Det viste sig at det kun var en 1,6... Han slæbte fyren hele vejen i retten og vandt. Fyren endte også med at skulle betale de omkostniger der havde været ved retsagen.

• #43   13. mar 2006 ok.. så er den da god nok.. han kan ikke sige noget ang 94/98 efter den annonce

• #44   13. mar 2006 ja men det er hans bank ligeglad med de trækker bare penge på hans konto da det er ham der skriver under bag på chekken der hæfter på penge.mvh allan h

• #45   13. mar 2006 det jeg mener den annoce er gammel... så kan overhovde ikke se hans problem.. ?

• #46   13. mar 2006 ¤ Ducati - Forever ¤

Der opstod et problem

Du skal være logget på for at komme ind i dette forum.

hvad var det??

• #47   13. mar 2006 og her er den på bilbasen... http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=857933

• #48   13. mar 2006 Johnni>

Den anden part i handelen har oprettet et emne inde på vagcars hvor han bland andet skriver.

Følgende er sendt til ret og råd.

Hej!
    Jeg har lige købt en VW Polo. Jeg fandt annoncen til den på nettet, hvor jeg har læst en del info om den og snakkede med sælgeren i 2 ugers tid. Bilen stod som en årgang 1998 i annoncen samt på en "vurderingsside" hvor man får bedømt sin bil af andre. Så derfor har jeg hele tiden troet på det var en 1998'er.
    Men dagen (7/3-06) kom hvor jeg tog til en lille by nær Svendborg hvor vi skulle mødes bag en Super Brugsen og lave en handel. Der var helt mørkt og meget koldt den aften.(sælger fra næstved og jeg fra horsens)
    Jeg prøver bilen og ser at alt er som beskrevet i annoncen. Så jeg skriver under på en fdm slutseddel og giver ham den bankudstedte check på 50000kr. som aftalt. Næste morgen ser jeg på slutsedlen og registreringsattesten at bilen er registreret første gang i 10. måned 1994. Så jeg kontakter sælgeren og spørger hvordan det kan passe, hvortil ham svarer at bilen sådan set også er en 1998'er fordi den er lavet om dertil, så det faktisk bare er karrosseriet der er fra 1994. Så jeg foreslår at vi lader handlen går tilbage eller at han giver mig nogle penge tilbage. Men det svarede han aldrig på og jeg har så sidenhen ikke kunnet komme i kontakt med ham.
    Hvad skal/kan jeg gøre? Jeg har gemt begge sider fra nettet hvor den står som en årgang 1998, klar til at blive printet ud.
    På forhånd mange tak!

• #49   13. mar 2006 så længe du ikke har sagt/skrevet nogen steder at bilen ikke er en 98 men en 94, så hæfter du ikke for noget, ellers er den solgt under falsk forudsætniger, og så har han faktisk allerede vundet den i retten...

• #50   13. mar 2006 For lang tid siden havde min mor samme problem med det, hun ville have pengene tilbage...

hun købte en maza 626 som hun fortrød 2 dage efter fordi der var skjulte fejl... hun havde også skrevet under på købt som beset og prøvekørt....men hun fik fat i fdm og forbrugerråddet og de afgjorde at ligemeget om det er ny eller brugt har du 14 dage fortrydelselsret... så tror din sag er svag... men tildyb ham eventuelt et lille afslag i prisen eller noget....

Kig eventult på www.fdm.dk
    og på www.fbr.dk

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    mar 2003

Følger: 1 Svar: 9
    #51   13. mar 2006 hvis bilen er annonceret til salg, hvor køber fandt den, som en 98'er er det KULL der er fucked, modsat er det køber der er fucked hvis den har været annonceret til salg som 94'er med 98 ombygning

Ligemeget hvordan 98 ombygningen har fundet sted, og hvis det kun er ifb med sæder, lister, lygter, døre eller lign. er der intet der skal betales afgift for. !!!

Husk, den annonce der er på dba kan ændres som man har lyst til, og jeg er sikker på redaktionen på dba.dk har mulighed for at gå ind og se hvornår der sidst er redigeret i annoncen hvis KØBER vælger at gå rettens vej. Nu ved jeg ikke om KØBER har set bilen på dba, bilbasen eller om den er fundet et helt tredje sted, ej heller er jeg klar over hvor og hvor længe den har været til salg eller noget. Jeg lægger facts på bordet.

Selvom køber skriver under på bilen er købt som "prøvet og beset" vil det altid være muligt at lade handelen gå tilbage hvis bilen svigagtigt er solgt som 98'er, og har været annonceret som 98'er !!!

• #52   13. mar 2006 ok hvis det er køberen der har skrevet det der, så har du faktisk et problem.

• Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 214
    #53   13. mar 2006 jeps så længe han har skrevet under på det ...som købt og beset kan den ikke gå tilbage...

• #54   13. mar 2006 ok.. hmm
    den er ikke helt nem den her sag...
    måske har han også lavet annoncen om på dba og bilbasen..som han har i sin profil her..

så ALT kommer an på hvad der står på slut sedlen..

så den må vi lige se smiley

johnni

• #55   13. mar 2006 Allan: den er klokkeklar, hvis den er solgt som en 98 og ikke en 94, så skal han nok lade handlen gå tilbage... ellers vinder køber i en evt. retsag.

• #56   13. mar 2006 Køber har jo foreslået et afslag i prisen men har ikke kunnet få fat i KULL. Han vil ikke direkte lade gå handelen tilbage. Han søger åbenbart en forhandling men KULL er af en anden opfattelse.

En svær sag.....

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    mar 2003

#57   13. mar 2006 ja, det er klart hvis køber ved en fejl har skrevet under på slutsedlen hvorpå bilen er beskrevet som en 94'er, har køber en sværere sag....

det er sq svært at bedømme det her, jeg vurderer at det er hamrende dumt af køber at skrive under uden at læse alt nøje igennem, når det så er sagt, vil jeg godt sætte en flad daler på alle årgangsbeskrivelser i KULL's annoncerer er ændret efter denne sag er blevet belyst!

• #58   13. mar 2006 den med købt som beset og prøvekørt dur ikke i retten ligemeget hvad er der altid 14 dages returret

• #59   13. mar 2006 ok.. hmm
    den er ikke helt nem den her sag...
    måske har han også lavet annoncen om på dba og bilbasen..som han har i sin profil her..

så ALT kommer an på hvad der står på slut sedlen..

så den må vi lige se smiley

johnni

• #60   13. mar 2006 Kull>

som jeg skrev før, så har de her svaret.

http://www.forbrug.dk/

• #61   13. mar 2006 ALT kommer an på om der står 94 eller 98 på slutsedlen..
    det er den retten vil gå ud fra..

og om han har rettet i annoncerne efter,,
    men måske har køber printet dem ud inden evt rettelser

mvh johnni

• #62   13. mar 2006 hmm... jeg har sku ikke rettet nogle steder på bilbasen og dba... jeg har fortalt køber alt om den bil.. han har endag for nedslag i prisen.. og flere ting med som ikke stod i anc.. så kan ikk se hva fanden hans problem er ?

• #63   13. mar 2006 ¤ Kull ¤
    Har du mulighed for at scanne slutsedlen ind og ligge den herind?

• #64   13. mar 2006 uha ikke lige pt.. men kan jeg da gøre så i kan se hva der sker...

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    mar 2003

#65   13. mar 2006 jeg kan da sagtens se "hvad fanden hans problem er" - du nævner det i øvrigt selv...

Køber har været af den positive overbevisning at bilen var en 1998, men at den faktisk er 4 år ældre.

Når køber selv foreslår yderligere afslag i den pris han har givet, kan man IKKE vudere ham til værende i ond tro synes jeg ikke, hvis han direkte handlede i ond tro, her efterfølgende, ville han sikkert fast og hårdt stå på at handlen skulle gå tilbage.

Om du har ændret/rettet nogle af stederne ved jeg ikke, men det kan, som nævnt tidligere, redaktionen på hhv dba.dk og bilbasen.dk hurtigt tjekke. Og ved en eventuel retssag er jeg helt sikker på begge bliver kontaktet !

• #66   13. mar 2006 ja, det hele kommer mere eller mindre an på hvad der står der.
    samt om der er rettet i salgsannoncen.
    men køber kan stadig, som rasmus også siger, lade handlen gå tilbage inden for 14 dage efter købstidspunktet. HVIS han kan "bevise" at der var evt. fejl/mangler ved bilen da han købte den

• #67   13. mar 2006 nedslaget er pga mislyd i gearkassen står også på slutsedlen...

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    mar 2003

#68   13. mar 2006 "HVIS han kan "bevise" at der var evt. fejl/mangler ved bilen da han købte den"

vel og mærke hvis det var fejl og mangler som sælger var klar over, du kan jo ikke drage en "uvidende" person til ansvar for en dårlig gearkasse eller lign. - eller rust i undervognen for den sags skyld, det man ikke ved, kan man jo ikke rigtigt gøres ansvarlig for (I GROVE TRÆK)

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    mar 2003

#69   13. mar 2006 @MJ - når du sælger så mange biler som du gør, er det fandme hjernelamt at blande sig med en så dårlig kommentar, det sætter dig ikke i bedre lys end du er i forvejen!

"Skrevet: 13-03-2006 10:47:16

Købt som beset - Et ord er et ord !!!!!!!!!!!!!!

Den ser fin ud din gamle polo og prisen var også fear. Du skal ikke lade handlen gå tilbage hvis ellers bilen var iorden !!!!!!!!!!!!!!!!"

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    mar 2003

#71   13. mar 2006 slutsedler er det allervigtigste ved bilhandler - sårn er det sq bare!

• #72   13. mar 2006 ;o)

Jeg ringede lige til db.dk
    der er ikke ændret i annoncen hos dem..der har hele tiden stået årgang 94.

så den er god nok der..

mvh johnni

• #73   13. mar 2006 det var skam lavet som en annonce her på billgalleri i market.

som han selv skriver "Næste morgen ser jeg på slutsedlen og registreringsattesten at bilen er registreret første gang i 10. måned 1994" ??

• #74   13. mar 2006 UPS mente dba.dk

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    mar 2003

#76   13. mar 2006 yes, og dermed får sagen en helt anden vinkel...

det er helt og aldeles afgørende hvem man allierer sig med, jeg er sikker på at hvis han kontakter FDM og har beviser nok for at han har "været forvirret" over årgang eller noget, så kan de måske hjælpe ham.

TROEDE i øvrigt ikke hvem som helst bare kunne ringe til DBA.dk og få den slags oplysninger ud af dem.

• #77   13. mar 2006 jo det kunne jeg smiley

ringede og sagde jeg har købt en bil osv...
    og spurgte og der var ændret i annoncen efter..

og det var der ikke.

johnni

• #78   13. mar 2006 prøvede også bilbasen... men dem kan man ikke ringe til . kun et privat mobil nummer.

johnni

• #79   13. mar 2006 Rasmus N: Er du sikker på at din mor ikke købte af privat? Det lyder ikke rigtigt i mine øre.

Jeg kunne ikke forestille mig at FDM eller Forbruger rådet kan gøre noget som helst.

Kull: Hvordan har i kommunikeret? Er der ingen mails eller andet på skrift før selve underskriften?

• #80   13. mar 2006 men køb min alto den er til salg for sølle 86500kr..
    og det ER en 12/04 model smiley

johnni

• #81   13. mar 2006 Martin S

nej han ville ha min msn.. og mobil.. så vi har han bare skrevet over det.. og han sagde Ja til den før han havde set den.. over mobilen har jeg selv gemt på den

• #82   13. mar 2006 Jeg har svært ved at tro at FDM skulle tage sagen og gå hele vejen, hvis de kan ringe til DBA og få annoncens ordlyd at vide.

Jeg syntes du skulle bede sælgeren om at vise dig den annonce hvor der står at bilen er fra 98. Hvis han f.eks. ringer til dba og får af vide han tager fejl, så skal han vist være dum for at tage sagen videre.

Her er lidt fra forbrug.dk:
    Civilkøb - køb mellem private
    Ved civilkøb handler både køber og sælger uden for deres erhverv. Det gælder for civilkøb som for handelskøb, at de regler i købeloven, der benyttes, kan fraviges, hvis parterne har aftalt det.
    Eksempel: Når folk køber eller sælger deres brugte bil, cykel, barnevogn eller spisebord gennem en annonce i avisen eller på nettet.

Rasmus:
    Får du problemer med den type køb, må du gå til en advokat.
    Denne linie er taget direkte fra forbrug.dk og det kunne tyde på at forbrug ikke! hjælper i sager som denne.

• #83   13. mar 2006 kunne godt tænke mig at se den slutseddel !!!

• #84   13. mar 2006 hvis køber har har gemt begge sider fra nettet hvor der står årg 98 på kan jeg ikk se problemet!?

derfor forstår jeg ikk hvordan sælger kan ringe til DBA og få at vide at der ikk er ændret i ann....

lyder meget meget mystisk i mine ører.!
    folk der svindler ved bilkøb er det værste jeg ved!

og den der med at "købt som beset" kan i kaste i havet!

hvis sælger har givet urigtige oplysninger til køber om bilen og han har det på skrift har han er problem uasnet hvad!!

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    mar 2003

#85   13. mar 2006 synes der er et eller andet der lugter, kan bare ikke lige sætte en finger på hvad det er !

• #86   13. mar 2006 Så er den slået fast...
    ringet ind til forbrug.dk nu ville jeg sku ha det ude af mit hovde... fortalte hvordan og hvorlede... skriver ordret hvad hun sagde til mig.. " når 2 private handler glæder ingen former for købeloven" og det er en god ide af lave en slutseld... det som står på den er det man går efter som om han har set der mange dele skiftede til 98 i anc. kan man ikke gøre noget... Han skal læse hvad han skriver under på før han skriver under.. her kan han ikke gøre der noget når der både står 94 på sluts. og reg.

• #87   13. mar 2006 Så kan han sgu lære det...

• #88   13. mar 2006 Hvis der stod angivet slutseddelen at bilen er en årgang 1994 så er der ikke noget at komme efter. MEN, står der angivet på slutseddelen at det er en årgang 1998, så er du på røven, du har angivet en forkert årgang. ergo, så er det stadigvæk dig der har røven på komedie, og han kan ren faktisk hive dig i retten for det, og tja du kan selv gætte hvem der betaler gildet og har røven på komedie.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    apr 2004

Følger: 1 Svar: 1
    #89   13. mar 2006 Jeg kan ikke gennemskue hvem der vil vinde en eventuel retssag.

Men hvor er "moral" henne?

HVIS bilen har stået til salg som en årgang ´98 og er en ´94 (også selv om det står i reg. papirer), så er det da et forsøg fra start på at tage røven på en køber????
    Og manden kom hele vejen fra jylland....

• #90   13. mar 2006 Ermin B OVERHOVDE ikke noget med prøver at tage røven på nogle her okay... hvis manden ikke kan LÆSE og se hva han skriver under på må han sku hoppe tilbage i børne haven.. kan fande ikke være rigtigt han skal ringe 10000 gange om dagen for at fortælle mig han har købt en 94 når der står HØJ Og TYDELIGT mange dele skiftede fra 98 hva... er der mere Ermin B?

• #91   13. mar 2006 OG Hvis manden vil tage mig i retten er en Velkommen... har det stort på hvidt.. han har det i munden.. ?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43534971

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=857933&page=1

• #92   13. mar 2006 Ermin B... Hvad med at holde dig til sagen i stedet for det pis... du kan da være fuldstændig lige glad med hvad han har forlangt for den... hvis han mener den er det vær, er det så ikke bare det`?

• #93   13. mar 2006 Der er nogen herinde som bliver klogere...... Meget klogere !!

Måske man ikke har taget højde for at bilen også har været annonceret på BG, hvor den blev annonceret som en 98ér - Det har køber udskrift af, og køber har ikke set de andre annoncer.

Iøvrigt skal der betales afgift hvis bilen skifter identitet - Og det gør den når den bliver opgraderet til en 98ér. Told og skat er idag orienteret om sagen.

Sagen ligger pt. hos advokaten, hvor man er ved at forberede en stævning for svigagtig handel, da sælger har tilbageholdt væsentlige informationer om bilen.

Hvis jeg var sælger ville jeg indgå et forlig - meget hurtigt.

Henrik B

• #94   13. mar 2006 Henrik B:

Du lyder som om du kender køber, ja det er ligefør man skulle tro at du var køber.

Jeg syntes egentlig dit indlæg er rimelig plat, for det er jo tydeligt at du er på en side her.

Hvad er Skat blevet informeret om??? Du får det til at lyde så vildt, men før sagen er vurderet af Skat, så betyder det jo intet. Det skal lige siges at jeg selv har snakket en del med Skat omkring afgiftsændring ved en ombygning og her mente de ikke at et facelift ville betyde ny afgiftsvurdering.

Men lad os nu se kopi'en af slutsedlen.

• #95   14. mar 2006 til henrik b hvor er det lige du har fået den ide fra at man ska betale afgift for at opgradere den til 98 model? så hvis du sætter facelift forlygter på en audi a3 eller a4 så ska du også betale afgift af det? den ENESTE grund til du sku betale afgift af bilen igen var hvis du f.eks skiftede fra en 1.4 til en 1.6 hvis det ik holder sig inde for 20% reglen så sku man også til at betale afgift hvis man opgradere ens anlæg? sætter stylingskofangere på? nu må du lige spænde hjelmen og komme tilbage til virkeligheden....

• #96   14. mar 2006 Nu har jeg ikke noget ønske om at diskutere sagen i detajler på BG, men når køber siger - og jeg citerer: "der er kun karosseriet tilbage fra 94 - alle andre dele er fra 98" - Så syntes Told og Skat (Nu SKAT) at sagen lyder særdeles interessant.

Slut herfra - Sagen bliver som tidligere nævn afgjort af retten medmindre sælger ønsker at indgå et forlig.

Henrik B

• #97   14. mar 2006 har jeg aldrig sagt.. "der er kun karosseriet tilbage fra 94" hvis du også kan læse i min profil står der MANGE dele skiftede.. og hvis din gode ven jon ikke kan se det må han lade hver med at købe en bil... jeg har ikke slogt den skide polo i ond sin.. smiley men da jeg ikke vil la handel gå tilbage er der ikke meget at komme efter..

• #98   14. mar 2006 det er da pisse lige meget om det kun er karossen som er tilbage fra 98 af.. hvis han nu havde valgt og købe nye forskærme osv hos vw i 2005 sku han så betale afgift fordi det nu er en 2005 model??

• #99   14. mar 2006 jeg er sku ked af jeg har gifter jon alle de infomationer om den bil.. hvis han nu bare kunne være tilfres... så min profil.. det er sku ikke en dårlig polo... men alligvel skal man ringes kl 7 om morgen og fortælle dit og dat... kig på din slutseld og kig på reg. den der tæller ringede lige til Forbruger, og told og skat kan ikke gøre noget i den sag her... smiley

• #100   14. mar 2006 Henrik B:

Jamen hvis køber siger det, så er han jo fuldt ud klar over at bilen som sådan er fra 94. Hvor "citerer" du i øvrigt fra.

Skat kan kun smide en ekstra afgift på, men det har jo intet med handlen at gøre. Det kan da godt være de kigger på sagen, men jeg tvivler på at hele Skat er særdeles interesseret og sætter "store styrker" igang for at få styr på dette.

Hvor ofte er bilen synet som den ser ud nu?

• #101   14. mar 2006 den er nysynet... så der er hellere ikke noget der ?

• Jon K
    Jon K Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #103   14. mar 2006 Fjernbetjent centrallås var åbentbart heller ikke med alligevel.

Men Kull, har du sendt de ting du sagde du havde fundet derhejmme til polo'en?

• #104   14. mar 2006 dav Jon...
    er sku meget tris over du ikke er tilfres med den polo... da jeg fortalte alt om den... jeg sagde endag til dig MANGE dele er skifede fra 94 til 98 har også gemt alle de sms du har skrevet til mig.. ang årgang.. men hvis du vil true mig med at komme i retten.. er du velkommen jeg har alt på dig.. slutsled,underskift,reg kopi. jeg har mange ting til den endnu.. så som bag skøre man da du true mig med sådan noget der og for en helt anden til at skrive til mig.. skal du nok ikk rene meget for meget hjælp for min side af.. jeg kunne også få nogle af mine venner til at skrive til dig og fortælle hvordan og hverlede.. men HVORFOR vi kan sku klare den her slev ? så hva vil du ?

/KuLL

• #105   14. mar 2006 Istedet for at tage dialog her, så skulle i måske fortsætte på mail, msn eller private beskeder....

• #107   14. mar 2006 Michael M

mange her inde Ændre når de sægler ders bil ? det samme gjore jeg. og mig og jon tager den her fra.. ellers inblander jeg også kammerater ? og det er for plat

• #110   14. mar 2006 Jeg må tilstå at jeg heller ikke helt kan forstå at man/du ændre årgangen, men info'en herinde betyder stadig intet i forhold til slutsedler og andet der er kommunikeret imellem Jer.

Jeg syntes godt nok at det er plat at vennerne skal blande sig... Specielt hvis de ikke har set slutsedlen m.m....

• #111   14. mar 2006 du bliver ved var Michael M.... har jeg slogt nogle bil til dig mester..

citat:
    jeg har sku ikke rettet nogle steder på bilbasen og dba

• #112   14. mar 2006 Michael: Nu var der så en anden bruger herinde der tjekkede DBA, som fortalte at annoncen ikke var ændret derinde.

Jeg tror ikke ligefrem din provokation fremmer samtalen imellem din ven og sælger....

• #113   14. mar 2006 jah helt klar er mand nok til at sige jeg nok ikke skulle ha ændret det her inde.. men det her er stadig et sted hvor man får vurderet sin biler og ikke en skid andet.. så lad os holde os til virkeligheden og kigge på hans og min kopi afslut sedlen.. hvor der højt og tydeligt står 94 samt på min og min kopi af reg. har ikke mere at sige til den sag her inde..

/KuLL

• #115   14. mar 2006 Kull: Du kan jo evt. tage kontakt til en advokat og forhøre dig lidt om priserne ved sådan en sag (sæt dig i købers stol og find ud af hvor dyrt/billigt det er indtil sagen er afsluttet).

• #117   14. mar 2006 Martin S

hva er det lige du mener med det.. Martin S

• #118   14. mar 2006 som jeg har skrevet før har jeg både ringet til forbruger og told & skat.. for at finde ud af hva man gør det enste de sagde til mig var KIG på JERS slutselder.. man kan ikke bruge computeren til noget i sådan nogle sager her.. det er hva man har på papir og hva man har skrevet under på "Privat købt"

• #119   14. mar 2006 Jeg mener at man ofte ser folk true med advokat og at "man hellere må" gøre som køber siger for ikke at tabe en retsag. Hvor mange gider lige smide 25.000 på bordet til en advokat uden at være 100% sikker på at vinde?

Jeg har ikke kendskab til civil søgsmål, men kender advokatomkostninger og retstid når det drejer sig om søgsmål mod firmaer.

• #121   14. mar 2006 Martin S

jah præcis ved det koster kanser men da ha for 2 af hans venner til at ligge og ringe til mig og add på min msn.. er det somom man ikke lige gider gøre det store for ham.. jeg har en masse ting endnu til den dreng.. men hvis han skal ture med sådan noget pis.. kan jeg sku sægle det til en anden

• #122   15. mar 2006 Sælger har faktisk en sag hvis du ikke har sagt at det var en 98'er, selvom det står i registreringsattesten. Hvis du har tilbageholdt oplysninger eller løjet, så kan det faktisk straffes - også inde for svindel.

• #123   15. mar 2006 Faktum er, at alt det der er blavet sagt mellem sagens to parter, er fuldstændig irelevant, da det er og bliver ord mod ord, om den ene part så lyver eller ej.
    At bilen i en ud af tre annoncer på internettet er skrevet op som en 98'er er også irelevant, da det heller ikke vil komme til at tælle i en eventuel retssag. Det vil jo kunne undskyldes som en tastefejl, der er rettet i de endelige skrevne dokumenter.

Det ENESTE der kommer til at regne med er de skrevne dokumenter, altså registreringsattesten og den underskrevne købsaftale - og det er det! Ergo hænger køber på bilen.

Om det så er fair, er jo en helt anden sag, som jeg ikke vil blande mig i!

Jeg ville dog være forsigtig med at hidse Skat for meget op, angående identitetsskifte, da det er den nye ejer der vil komme til at betale det, da det nu er hans bil. Det kommer den tidligere ejer heller ikke til at hæfte for.

Det her skal hverken forstås som en mail for eller imod nogen af sagens parter, men bare en redegørelse af fakta. Og så holder jeg ellers mund igen. smiley

Kommentér på:
SLOGT bil "han vil ha pengene tilbage"

Annonce