5.618 visninger
|
Oprettet:
Hurtig tørring af gulvtæppet i bilen.. {{forumTopicSubject}}
Søger forslag til kunne tørre gulvtæppet i bilen hurtigst muligt, UDEN at skulle hive det ud én gang til, da jeg ikke har en bil for at kunne holde fisk..
Det sejler ikke ligefrem, men tæppet er fugtigt og man kan godt mærke at det er vådt..
Skumgummiet har dog suget noget vand til sig, men det er ikke gennemblødt og der er vådt under tæppet (på asfalten og kabelbakkerne)..
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 52 Svar: 1.350
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
nov 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 673
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 887
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 283 Svar: 737
mar 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 151 Svar: 257
men en 9 kw varmeblæser ordnede det på en aften
En lille 2 kw varmeblæser, klarer der også uden problemer.
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 62
mar 2008
Følger: 44 Følgere: 38 Biler: 11 Emner: 101 Svar: 831
Og beklager samtidig over at jeg ikke har fået tjekket og svaret før nu..
- Varmeblæser
Jeg havde en ganske almindelig en fra Harald Nyborg stående i 8 timer uden at det egentlig gjorde den store forskel, andet end at temperaturen i bilen nok var varmere end i Sahara ørkenen..
Forsøgte endda også at hive op i gulvtæppet bagi og så lade den blæse ned under, hvilket heller ikke hjalp det store..
Det fjernede selvfølgelig "vandet" der lå på asfalten og kabelbakkerne, men hjalp ikke på gulvtæppet..
- Affugter
Tror jeg ikke hjælper da det er mere end bare fugt.
Men hvis den får lov til at stå i nogle dage, så skal den selvfølgelig nok hjælpe..
- Køre i bilen/Lade den stå i tomgang
Jeg kan ikke køre i bilen, da der ingen ansvarsforsikring er på den, men kun kasko..
Og lader ikke min bil stå i tomgang i "flere dage"..
Det er først efter jeg havde skrevet dette emne at jeg kom i tanke om en våd/vandstøvsuger, hvilket jeg kan låne fra arbejdet, så den tager jeg med hjem her om lidt og går i krig med at suge..
Igen, mange tusinde tak for jeres svar, tips og hjælp!! (:
mar 2008
Kender ingen steder i nærheden af mig selv, så skal til Greve..
Men kan/må ikke køre i bilen, grundet manglende ansvarsforsikring..
Så det gør desværre processen lidt mere besværligt.. /:
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.605
har du overvejet og finde ud af HVORFOR det bliver vådt. . ???
og du siger du ikke har ansvars forsikring, men kun kasko , ???
ansvar er altid en del af kasko forsikringen ??
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
det kan jo være en stilstands forsikring med kasko... så må bilen ikke køre.
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.605
det hedder stilstandsforsikring.
mar 2008
Det er korrekt at det bedste er at hive tæppet ud..
Men det indebærer også at halvdelen af instrumentbrættet og hele midterkonsollen skal ud..
Sæderne har jeg taget ud og har dermed kunne løfte det meste af tæppet op, så der kommer luft ind og jeg kan komme til.
Hvis jeg fik hevet tæppet ud, ville jeg nu bare kunne hænge det op inde på arbejdet..
Men der ligger stadig meget i at skulle hive det ud..
Højre side er desuden også tør nu, men det er stadig vådt ved pedalerne i venstre side.
J,
Det var mange spørgsmål på ét indlæg og noget af en attitude? (;
Tæppet har været ude én gang tidligere, da bilen skulle renoveres og have lavet rust..
Den har derfor stået på værkstedet siden 1/1-12 og det er først nu at den faktisk var samlet, da jeg har ventet på at få de sidste reservedele hjem.
I det at den så langt om længe har kunne stå udenfor, opdager jeg efter voldsom regn at gulvtæppet er vådt.. (:
(Hvorfor, ved jeg så ikke - Men vi skyder på at det evt. er tætningslisterne ved døren.)
Jeg fik derfor bilen ned på et andet værksted, da jeg ikke har mit eget længere, hvor bilen så skulle tørres..
Det går fremaf og er stort set tørt, efter at jeg har været igang med aviser, vådstøvsuger og det gode Danske vejr med sol og blæst.. (;
Angående forsikring, så hedder det uden tvivl nok "stilstandsforsikring" hos nogle selskaber, for det kalder jeg det nu også selv..
Men den type/det navn eksisterer ikke hos mit selskab.
Der afmelder man ansvarsforsikringen og betaler dermed kun til en kaskoforsikring, så bilen stadig er fuldt dækket mod skader, tyveri, brand osv...
Plus at jeg stadig har mine nummerplader opbevaret hjemme på min bopæl..
ketil l S,
Tak for hjælpen med forklaringen til J.. (:
Hurtig tørring af gulvtæppet i bilen..