{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.491 visninger | Oprettet:

Christine <
Christine <
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Skal have bil først gang, men hvilke? :) {{forumTopicSubject}}

Hej nu der er tid på at jeg skal have en bil.

Det skal være en super lille økonomisk bil, tror det skal være hel ny da forsikring er billigere der end at købe brugte bil hvor forsikring er meget højt for mig der skal være bil ejer første gang...

Har kigget lidt på Kia Picanto, Seat Mii, Skoda Citigo, Suzuki Alto og Hyundai i10.. Synes der er svært at vælge imellem!

vil lige høre om hvilke i kan andefaler en af dem? Hvilke der er god, til fornuft prise og gode serive? Det skal ikke være en der er meget dyrt at send den til værksted...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal have bil først gang, men hvilke? :)
  • #1   9. jul 2012 hvad er dit budget.?

• #2   9. jul 2012 Toyota Aygo, Fiat Panda

• #3   9. jul 2012 Når du nu nævner Seat MII og Skoda Citigo. Hvad så med storesøsteren VW UP? smiley

• Christine <
    Christine < Tilmeldt:
    mar 2008

#4   9. jul 2012 Mit budget er ok, men har udmærkede opspring som kan godt får det til at gå. Jeg og kæreste skal dele om bilen, men det skal står under mit navn.

Thomas Z, kan du lige beskrive hvorfor man skal vælge de som du nævnt?

• Christine <
    Christine < Tilmeldt:
    mar 2008

#6   9. jul 2012 Mange tak, jeg vil gerne kigger mere på Toyota aygo.. Synes Fiat Panda er lidt dyrere end de andre..

Jeg er ligeglad med mærket, det er vigtigst for mig at bilen kører godt og billige, og super økonomisk.

En af venner fortalte at Kia Picanto er den mest billige bil, pga 7 års garanti og den slags? Kan nogen af jer siger om det?

• #7   9. jul 2012 Er nu enig med Morten D på den her Aygo føles lidt som en gammel bil og den støjer altså også en del ihvertfald i mine øjne.. smiley Er der et bestemt pris leje du skal ligge i.. ? Altså jeg mener bare hvis du eventuelt vil smide bare 100,000 mere kan du få meget bedre bil, det lyder måske af meget men lånet er der stortset ingen renter på og forskelllen mærker man ikke helt så meget..

Til gengæld er jeg sikker på man får en bil som man bliver langt gladere for fordi der lige er lavet det ekstra ved støj. køreegenskaber og udstyr.. smiley

• #8   9. jul 2012 Morten D >>> Er du lidt småstiv eller følger du bare ik med ??? :-)...... Fiat panda er lige kommet i en ny udgave, så at kalde den gammel er nok en anelse forkert eftersom det er en helt ny platform.... Den du kalder "gammel" må jo være den som nu hedder Fiat Panda Classic.

Christine >>> En Fiat Panda Classic starter fra 85000kr så vil ik mene den er dyrere end de andre små biler du har kig på. Den er efterhånden en gennemprøvet konstuktion og bundhamrende solid opbygget. eneste minus vi personligt har oplevet med vores er at den støjer en del ved motorvejskørsel, men det kan løses hvis man selv gider at efterisolere.. Den nye Fiat Panda starter fra 100000kr så den ligger i den "høje" ende men er til gengæld også noget større end de andre.. og hvis man vælger en lidt dyrere model med Twin air TURBO motor, så får du en sjov lille maskine...

• #9   9. jul 2012 KIA - kun fordi de giver 7 år garenti... alle andre giver 2 eller 3 år...

• #10   9. jul 2012 UP!, Citigo eller Mii helt klart!

• #11   9. jul 2012 Hyundai i10 min far og stedmor har den og i10 jeg blev meget overrasket over i10eren. og der er c-lås, elruder og mere til ved standard bilen. og der er 5 års garanti på. og gearstagen sidder lidt højre end i normale biler.. det var en bil jeg ville kigge på hvis jeg var dig.

• #12   9. jul 2012 Hvad er dine behov?

De fleste mikrobiler (Up!, Citogo, Mii, 107, C1, Aygo og andre) har kun plads til 4 personer (kun 4 seler), og så må de ikke trække en trailer. Der kan monoteres træk på VAG's modeller (Up1 & co.), men de må kun have monteret cykelstativ.

Kia Picanto er der rigtig lang leveringstid på, det er der også på Fiat Panda.

Hyindai i10 er en overraskende lækker bil. Den fås lige nu til 107.995 kr. som Comfort m. a/c og 1,2 motor, som er 4-cylindret og har 86 hk. 21,7 km/l. Og der er plads til 5 personer, der kan monteres træk. Den må trække 450 kg. u/bremser, 800 kg. m/bremser. Min far og stedmor har lige købt en. Den er meget letkørt, har ESP, 6 airbags, fjernbetjent centrallås, el-ruder i alle 4 døre samt aircondition. Den kan leveres omgående, hvis forhandleren har bilen i den farve, man vil have. Ellers går der max. 4 uger.

• #13   9. jul 2012 Ja, og 5 års garanti og mulighed for serviceaftale. Serviceaftalen koster 0,18 kr. pr. km. Ved 20.000 km. om året koster det 300 kr. om måneden, og så skal man kun tænke på dæk. Alt andet er inklusive i aftalen, også sprinklervæske og pærer!

• #14   9. jul 2012 Nogle forhandlere, i hvert fald Brdr. Engberg Biler i Nykøbing Falster, giver 15.000 kr. for din brugte bil, bare den kan køre. Så man kunne købe et gammelt lig, indregistrere den i sit eget navn og lade en indgå i handlen. Vupti, så er der nemt sparet 10.000 kr. Den nye bil skal bare koste over 100.000 kr.

• #15   9. jul 2012 KØB IKKE EN PEUGEOT 107. Mine forældre har lige købt en, så kommer min stedfar ind på værkstedet her for en uge siden for at få 15.000km check.
    De fik undervogns behandling med i prisen da de købte den, men det var næsten skraldet af allerede efter 4 og en halv måned. Rustet i midten, boltene er spændt med så mange newton at da vi skulle have dem ud, var gevindet et kneppet. Så kører han til Peugeot og de siger det hans eget problem.. Nu må han kører sag imod dem da der er garanti på bilen og de ikke vil lave noget af det...

• #16   9. jul 2012 K0ng3n R: Det er ikke bilens skyld, men værkstedets skyld. Det burde ikke kunne lade sig gøre, at der er rust i undervognen efter så kort tid, og da slet ikke, når den er blevet undervognsbehandlet. Hvilket produkt har den fået?

• #17   9. jul 2012 Ford ka måske? Den er lige sat ned så det er danmarks billigste og efter min mening en af de flotteste;)

• #18   9. jul 2012 Ville helt klart vælge en UP, eller måske citigo eller Mii. De er helt klart langt foran når vi snakker mini biler.

• Christine <
    Christine < Tilmeldt:
    mar 2008

#19   9. jul 2012 Bay!. > Har hørt at alle Ford'er er meget dyrt på værksted :S Kender en der har droppet en Ford og købte en Kia Picanto i stedet.

• #20   9. jul 2012 Den rigtige Mike F:
    Den har fået pava til en værdi af 3.499,- siger de..
    Fusk fusk fusk ved Peugeot Ballerup.

• Christine <
    Christine < Tilmeldt:
    mar 2008

#21   9. jul 2012 Igen, jeg har tænkte mig at have lån i stedet kontant. Kontant kan også godt gøre, men så vil min økonomi være meget stramt i flere måneder...
    Hvilke bilhandlen der har lavt renter?

• #22   9. jul 2012 hvis du er så opsat på, hvor billigt det kan gøres, og ellers er ligeglad hvilken mærke det bliver, så havde jeg valgt kia, pga. deres 7 års garanti.

• #23   9. jul 2012 Eller Hyundai i10 pga. rigtig god pris og meget udstyr, inkl. a/c. 5 års garanti inkl. vejhjælp i Danmark. Man får forsikring gratis i 2 mdr. hos Topdanmark, når man køber ny Hyundai.

• #24   9. jul 2012 tag ud og prøv en Aygo.. så dropper du hurtigt den ide igen! sikke en skrammel-spand!...

min lillesøster har købt sig en Hyundai I10 og den har der ingen problemer været med, den køre faktisk helt godt! blev selv meget overrasket over hvor meget bil der kan være i sådan en lille sparegris! smiley -lige så overrasket som jeg blev da vi prøvede Aygo´en.. -Der var jeg bare overrasket over hvor "billig" den virkede, havde virkelig indtryk af at den var lavet af gamle pant-flasker og slots-dåser, det var ellers nok den jeg havde de højeste forventninger til.....

Picantoen kører nu os fint nok, men havde selv valgt en I10 frem for en Picanto..

• #25   10. jul 2012 For at være helt ærlig, så er mit bedste råd at tage ud og få en prøvetur i de forskellige biler. Dan dig dit eget indtryk. Nok så mange kan sidde herinde og fortælle dig hvad der er bedst i deres øjne, men ens eget indtryk er nu nok det vigtigste. Jeg kan til info fortælle at mig og min kæreste lige har bestilt den nye Kia Picanto. Mest af den grund at der er mest udstyr for pengene. Sådan kan du jo også se på det smiley

• #26   10. jul 2012 Jeg vil da lige kaste en franskmand ind i dine overvejelser. Den nye Renault Twingo. De har kampanie (Stavet forkert) på den lige nu, en Benziner for 98K og en 75hk diesel for 103K De har mulighed for at lave en sevice aftale også. Og hvad er mere øko end en diesel.

• Christine <
    Christine < Tilmeldt:
    mar 2008

#27   11. jul 2012 Vi skal sikkert tage en prøve køretur hos mange biler i næste uge eller lidt mere smiley
    Det bliver Kia Picanto, Alto, Mii, vi skal nok kigger mest på. Måske UP, det er ikke sikkert endnu.

Kommentér på:
Skal have bil først gang, men hvilke? :)

Annonce