{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af plejllejre?
  • #1   15. jul 2012 kommer du bare med klumpen eller skal han afmonterer motor også

• #2   15. jul 2012 Kan man ikke bare hive bunden ud af motoren uden at afmontere selve motoren? hvor meget skal adskilles før det kan lade sig gøre?

• #3   15. jul 2012 kender den ikke præcist

• #4   15. jul 2012 gør jeg nemlig heller ikke selv, men skal man have hele motoren ud for at gøre det, kan man ligeså godt udskifte motoren

• #5   15. jul 2012 havde sku fundet en anden motor, når den ikke er mere speciel end den er .. hvis tappen er ridset er det død motor

• #6   15. jul 2012 HVIS man kan skrue bunden af, så er det jo bare at kigge og så se om det kan betale sig at skifte dem

• #7   15. jul 2012 Krumtappen skal garanteret ud. Ellers skal du have tykkere lejere i..

• #8   15. jul 2012 Hvis dine plejllejer er røget, så køb dig en brugt motor istedet, det holder ikke i længden, smiley

• #9   15. jul 2012 Hvis du skal skifte dine plejllejer så skal du bare have bundkaret af.. det tager ingen tid og kan nemt gøres med motoren i.

MEN.. skal du skifte dine plejllejer fordi du synes det er tid.. eller fordi det ene er smadret ?? for hvis den banker nu, så er krumtappen 100% skadet og død, og så er det bare en ny motor, andet kan ikke betale sig.

• #10   15. jul 2012 den banker slet ikke specielt fra plejllejerne endnu, man kan bare høre de er begyndt at synge lidt fra bunden af. men skal man have afmonteret krumtappen for at skifte den? jeg kører ikke mere i bilen før det er lavet, da jeg opdagede det den anden dag, og for at skåne motoren lader jeg den stå i håbet om at det kan fixes billigt

• #11   15. jul 2012 Nej du skal ikke have krumtappen ud for at skifte plejllejerne.. du løsner boltene og tager nederste halvskål af, og skubber øverste del og stemplet lidt op så du kan skifte den anden lejehalvdel.. og så samler du igen.. pis i kage..

HVis du vælger at skifte dine hovedlejer også så er det næsten samme princip.. me´n der kan du bare ikke så nemt komme til øverste lejeskål.. men der plejer jeg at bruge et søgerblad til at skubbe lejeskålen rundt om krumtappen, så kan man tage det af, og sætte det nye på, og dreje det rundt om krumtappen så det sidder på sin plads.. stadig ret nemt

• #12   15. jul 2012 hvor lang tid vil det tage? nu er jeg ikke så erfaren mht. de ting, har skiftet toppakning, gearkasse samt kobling nogle gange, men aldrig haft bunden af en bil for at skifte lejer. burde jeg ikke få en til at gøre det for mig? og hvor meget vil det komme til at koste?

• #13   16. jul 2012 Jeg skiftede plejllejer på min fars bil ( Ford fiesta 1988 ) der skulle jeg bare ha kat. Væk, og så kunne jeg komme til at fjerne bundkaret, og så er det lige til. smiley
    To ca. 2 timer om det hele, altså tømme for olie, tage kat. Af, fjerne bundkar, og skifte lejerne, og samle det hele igen . smiley det er mega simpelt.

• #14   16. jul 2012 Hvis du har skifte de andre ting før, så er det meget nemt for dig at skifte lejer....

Suntes bare at jeg oftest har set at krumtappen har taget skade når de begynder at larme.... men du kan jo bare skifte lejerne hvert halve eller hele år, hvis den har taget skade... men syntes nu ikke selv det kan betale sig, da det tit ender op med dårlige resultater...

Men det kan jo være at du er heldig... smiley

• #15   16. jul 2012 Du kan jo evt bare pille bunkaret af og se om der er slør i lejerne. er der det ville skifte motor. hvis ikke så skift lejer. det er skide simpelt men husk at låne en lille moment nøgle til at spænde med.

• #16   16. jul 2012 Men ved i også det er samme måde man skifter plejllejer på en 1,9 16v MI16 motor? syntes det er en meget kompliceret motor, så det vil ikke overraske mig hvis der skal mere til. men hvis det "bare" er at komme ind til krumtappen (fjerne bundkar osv) så vil jeg tro jeg selv kan gøre det.
    men det er vel med at få det gjort nu inden det bliver værre.

• #17   16. jul 2012 Hvis du nu tog de info du har fået omkring den reparation du skal lave og så brugte din tid under bilen istedet for bag computeren.. så ville du ret hurtigt være ovre alle dine bekymringer..

Og så kompliceret er den motor nu heller ikke

Kommentér på:
Udskiftning af plejllejre?

Annonce