{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.350 visninger | Oprettet:

Konvertering til skivebremse bagpå. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.!!

Ak ja, efter at have brugt useaner af tid på at få renoveret escorten og næsten har fået mig en helt ny bil i undervognen med hensyn til rust og dele, så har jeg laaaangt om længe fået den sat på plader nu... Og for dææælen hvor køre den escort SUPER godt nu..!!

DOG.... I nat på vej hjem, så låste venstre baghjul fuldstændig.. Tromlebremsen var glødende varm.. Det er komplet nye bremser hele vejen rundt med ALT hvad der høre til af bremserør, skiver -ALT! Er der nogen der ved hvad dette kan have skyldes?? Sætter tromlebremser sig hvis de er for varme??


Anyways...! Det gav mig en idé - en idé der inkludere at konvertere tromlebremserne bagpå til skivebremser og montere større skiver foran! Dette skyldes at jeg MEGET gerne ville opgradere dem uanset hvad, da mulige trackdays besøg vil komme på tale for mig flere gange!!



Ved godt den ikke kan synes med skivebremser bagpå.

Men hvor krævende er det at konvertere til skivebremser?
Og hvad tror I kan skyldtes at den blokkerede på tromlebremsen?

På forhånd tak! smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konvertering til skivebremse bagpå.
  • #1   18. jul 2012 det er vel samlet forkert i tromlen og bakkerne blokere

  • #2   18. jul 2012 hmm jaa! Også min tanke..! Den har bare kunne køre ca 500km nu efter der er kommet plader på, men selvfølgelig, hvis der er noget der ligepludselig er gået løst eller noget!! smiley

    Ved I hvor meget det ville kræve at konvertere til skiver?? Det kunne være lækkert at få skiver!! smiley


  • #4   18. jul 2012 Fabian J: Hehe, tro mig at jeg har gjort tankerne!! Men vælger at beholde denne vogn og både at gøre den lækker ude og indvendigt, samt optimere alt hvad der er af undervogn med bremser m.m og dertil har jeg et kommende kompressor projekt klar lige så snart jeg har fået monteret lækkert komplet anlæg og fået bilen i mathvid med dertil større fælge.. ikke fordi jeg vil op i alvedens hk, jeg vil hellere have en nogenlunde holdbar og lidt sjov bil..!! Men har erhvervet mig en Eaton M65 kompressor til dette projekt.. jeg har dog ikke fået bestilt alt det andet endnu om smedet stempler og hvad der dertil høre til! Så det er selvfølgelig oplagt for mig at optimere bremserne selvfølgelig!

    Men bilen er heldigvis fuldstændig renoveret og absolut INTET rust, så et dejligt start punkt på den måde... Men dertil sagt ved jeg absolut at en Escort ALDRIG bliver en racer med mindre det er en Cossie!! smiley vil bare have en lidt sjov hverdagsbil, og er ikke bleg for at klampe til den hvis lejligheden skulle komme på en trackday!! Vil helst ikke køre drag, kun track Day da både bilen og mine kørerevner egner sig bedre til dette!!


  • #5   18. jul 2012 Hvad med at kigge i egne rækker ?
    Er der ikke skivebremser bag på en RS2000 eller en lidt ældre RS turbo ?
    Ellers ring til Mørke autogenbrug,de burde vide det smiley


  • #6   18. jul 2012 Jeg må hoppe med på hvad de andre siger, at du burde finde dig en anden bil, da det er halsløs gerning at lave så meget ved, så "skrabet" en bil. (misforstå mig rigtigt)
    Jeg havde nok set mig om efter en 2liters istedet, da der er noget mere power i den, eller endnu bedre fundet mig en gammel Sierra til at køre trackday i og så gejle den Escort du har nu med fælge og anlæg mm. for anlæg i en trackdaybil, så er bremserne vidst ligegyldige at opgradere smiley

    Men jeg gjorde da det samme på hhv. min e21 e30er og også skal til det på min Sierra jeg bruger til drift, hvor jeg simpelthen bare har "opgraderet" til nummeret større/bedre, fra modellen lige nummeret bedre end min.
    E21 320 der tog jeg ventilerede forskiver (massive originalt) fra en 323i samt bagbro med skiver (tromle originalt) fra en 323i jeg huggede op.
    E30eren havde jeg læst mig frem til at e36 Compact undervogn passede så jeg fik 5huls da en Touring samt 325i allerede har skiver bagi.
    Og til min Sierra har jeg fundet et GT bagtøj/bro som kører med skiver, hvor min xr4i kun kører med tromler, men til gengæld har den så 280mm skiver foran, hvor alm Sierra vidst kun har 260 (så vidt jeg husker det).

    Så ja ring til Mørke autogenbrug eller meld dig ind på "Ford Familie Forum" her på bg som er en af de største grupper med ford nørder og andre godtfolk du kan spørge til råds, da det af og til kræver lidt mere end bare at smide anden bagbro på, da bremsekraften blir ændret meget i bag og du kan risikere at overbremse bagenden og ende ud med en forhjulstrækker der drifter med bagenden når du jokker lidt på fodbremsen, fordi den blokerer bagenden først smiley


  • #7   18. jul 2012 Cawdy
    Den bagbro du har fundet,er fra en Sierra født med ABS,det er kun dem med ABS der har skiver bagpå og det er rigtigt at XR4i kører med 280mm skiver foran smiley
    (satte nemlig XR4i bremser for,på den 1993 GT´er jeg havde engang og med stål-omspundne bremseslanger,det blev helt godt) smiley


  • #8   19. jul 2012 Allan B:
    Det kan godt tænkes det er ABSen det kommer an på smiley
    Købte det bare sammen med tanken med dykpumpe og indsatstank i og gearkassen fra en GTer en havde hugget op smiley
    Men ja bankede et par abs sensorer ud af svingarmene inden de ryger til pulverlak smiley

    Hvad for et sæt af de slanger købte du til?
    For ved ik helt om jeg skal bestille dem til en alm Sierra eller en cos eller noget 3.? smiley


  • #9   25. jul 2012 Tusind tak for jeres svar smiley

    Nu har jeg fundet ud af hvad der var fejlen og lavet den...! Hjullejet var brændt af og sat sig fast rundt om "spindlen/akslen" som holder hjulet! Det hele var blevet så varmt så det var smeltet sammen, så jeg måtte skifte spindlen, hjulleje og tromlen..! jeg valgte at tage til en ophugger og købe en nybrugt spindel, da en ny koster 1400,- + moms hos Bilia og gav kun 150kr hos en ophugger som intet fejler smiley

    MEN anyways!!! Da jeg var ved ophuggeren fik jeg kigget lidt rundt! På en Escort Stationcar er tromlebremsen faktisk større, den er på 203mm hvorimod min tromlebremse kun er på 180mm! Ville der være en mærkbar forskel at konvertere til en større tromle bremse istedet for??


  • #10   1. aug 2012 Stefan, tja man siger jo gerne jo større jo bedre smiley
    Men der er mange andre ting at tænke på også i den ligning.
    Kommer den evt. til at overbremse din bagende, så bagenden blokerer før forenden osv.
    Havde du nu haft eks en BMW e36, ku jeg ha fortalt dig du ku opgradere eks. dine forbremsr ved at købe e46 kalibre og skiver, så de blir større og skrue direkte på smiley
    Men nu kender jeg ikke lige så meget ind til Escorten du har.
    Men som du allerede er igang med, så find Escorter magen til, som evt. er bedre udstyret motor/bremsemæssigt ligesom jeg fandt en bagbro med skiver fra Sierra med ABS (vidst også Scorpio?) så jeg ku smide mine tromler på hylden smiley


Kommentér på:
Konvertering til skivebremse bagpå.

Annonce