Nürnburgring erklæret konkurs - bekræftet {{forumTopicSubject}}
http://mikefrison.com/1666
Ja, så blev det desværre officielt (nederst på siden):
Nordschleife / Nürnburgring / Die grüne Helle, kært barn har mange navne, blev igår d. 18/7 erklæret konkurs ved en pressemeddelelse klokken 10.30.
Derfor, støt op om at Ringen fortsat skal være åben for race! Facebook, Twitter, blogs, en streamer på bagsmækken, what ever, bare skab lidt opmærksomhed om det så "vi" ikke mister et ikonisk motorsportsanlæg!
Personligt synes jeg det vil være en tragedie, om ikke Ringen får lov at fortsætte. Jeg har altid drømt om at komme ned og køre et par runder, men som det ser ud pt. er det usikkert om det nogensinde skal blive til andet end en drøm for mig.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 62 Svar: 126
jun 2005
Følger: 76 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 300
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.155
Grundet min store kærlighed til biler og race, havde jeg da drømt om at kunne komme til ringen når engang jeg havde fået kørekortog evt. bil, bare for at prøve at køre rundt på banen.
Håber at det bliver fundet en eller anden løsning på det, således selve banen stadig er åben når året er omme
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 856
Pengemændene har forsøgt at gøre Ring-området til en slags tivoli med bundesregeringens billigelse, hvilket har givet bagslag.
Bundesregeringen har så forsøgt at redde underskuddet ved at give ulovlige tilskud / lån til pengemændene for overhovedet at få projektet gjort færdigt, hvilket Eu-kommisionen så har påpeget ER ulovligt.
EU-indblandingen er blot påpegelsen af de ulovlige økonomiske forhold, intet andet. Rygter siger en hel masse andet, men sådan forholder det sig ikke.
De "skyldige" sidder i Ringens bestyrelse og i særdeleshed bundesregeringen, hvor ingen vil tage ansvar for at tingene er gået så galt som de er.
Sofus > Ja, det er jo nemt at sige jeg "bare" kan tage afsted i år, men på en kontanthjælp er der sq ikke råd til den slags luksus. Og sponsorer til at opfylde en drøm er ikke til at opstøve nogen steder, det er der simpelthen ingen interesse for.
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.696
Så mon ikke den overlever
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 856
Af "alle" pengemændene er der pt. 2 tilbage, og ingen af dem har leveret det lovede. Bl.a. derfor har bundesregeringen forsøgt at dække underskuddene gennem ulovlige tilskud og lån.
maj 2011
Følger: 189 Følgere: 230 Biler: 16 Emner: 57 Svar: 484
feb 2008
Følger: 249 Følgere: 237 Emner: 194 Svar: 1.565
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.696
Sagde jo ikke at det var nogle af dem som står bag det nu der prøver på at finde på noget??!!
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 2
http://www.bilpress.dk/nurburgring-gmbh-konkurs-men-banen-lukker-ikke/
Nürnburgring erklæret konkurs - bekræftet