{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.349 visninger | Oprettet:

Fordele & ulemper ved gewind undervogn & hvorfor?? {{forumTopicSubject}}

Min Volvo 850 R, er blevet noget træt i røven og skal have nye fjedre og støddæmpere..
Synes dog de er pisse dyre fordi det er den store model..

Har derfor overvejet lidt og kigget på diverse gevind undervogne, da det koster ca. det samme som at købe ny fjedre og støddæmpere hele vejen rundt til Volvoen..

Mit spørgsmål er derfor, hvad er fordelen og ulempen ved en gewind undervogn, og hvad bør jeg vælge.

Skal tilføjes at jeg kører rigtig meget med autotrailer, så der er ofte 1600 kg. på krogen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordele & ulemper ved gewind undervogn & hvorfor??
  • #1   20. jul 2012 Hej jeg har gevind på min det køre og bag i kører jeg med monroe støddæmper med luft det er sær kanon når jeg har trailer på

• #2   20. jul 2012 Du kan smide den i kælderen.. fordel..
    Ingen køre komfort.. ulempe..

Du kan se min 850'er, jeg havde gevind undervogn på og det så pisse godt ud, men kunne aldrig finde på at sætte det på en af mine biler igen.. synes de er for hårde... synes jeg har prøvet dyre som billige og der er ingen af dem hvor jeg ikke har synes at bilen havde mistet for meget komfort..

• #3   20. jul 2012 den bliver bare stivere i affjedringen, det er smag og behag om man er til det.. synes en bil ligger en del bedre på vejen og i sving med gevind, og du kan selv styre hvor høj eller lav den skal være (inden for en realistisk grænse)

dog er en anden ulempe (hvis du skruer den helt i bund) fartbump og kantsten eller forhøjningner.. det er aldrig rart at høre bilen skrabe på smiley

om det har noget at sige for din trailerkørsel tvivler jeg på, tror ikk du kan mærke den store forskel ud over at den bliver stivere i affjedringen..

• #4   20. jul 2012 Gevind er da ikke lig manglende kørekomfort. Kører med hårdhedsjusterbar K&W på min 1'er og der er da masser af komfort. Men ja, de billige er intet værd.

• #5   20. jul 2012 Ingen kørekomfort? du har vidst aldrig kørt med en KW undervogn

• #6   21. jul 2012 har kørt i en bil med en KW variant 1.. synes stadigvæk den var for hård.. men alt er jo relativt.. smiley siger bare min mening..
    Men skal man sænke til 1mm fra skærmkanten skal den jo også være hård for ikke at banke på.. ser fanme godt ud.. men køre for meget til jeg gider det..

Kommentér på:
Fordele & ulemper ved gewind undervogn & hvorfor??

Annonce