{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Opel Vectra 1998. {{forumTopicSubject}}

Ok, har lige brug for et par råd.
Har kig på en ældre Vectra, som skrevet i overskrift.
Den ser egentlig godt nok ud, har gået 250.000 og er nysynet.
Den koster omkring 19.000.

Hvad siger I?
Er det værd at købe eller hvad?

Har ikke forstand på biler, så spørger til råds herinde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Vectra 1998.
  • #1   24. jul 2012 Alt for få oplysninger til at vurdere.

• #2   24. jul 2012 hvad vil du mere vide?

• #3   24. jul 2012 Alt for dyrt hvis du spørger mig..

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #4   24. jul 2012 Tjek for rust under gummilisterne på a stolpen ved frontruden, skærmkanter i bag, dørbunde og pletvis på dørene, der vil de gerne ruste... Slå nummerpladen op på:

http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/sider/soegning.aspx

Her kan du se de sidste mange synsrapporter, km-stande igennem årene og hvilke fejl der har været på bilen igennem årene, så er du lidt forberedt på hvad der kan være...

• #5   24. jul 2012 TheMan
    Ok. og tak

Ved ikke meget mere om den andet end at den er nysynet, har kørt 250.000 og ser rimelig velholdt ud. Ikke det vilde rust at se nogen steder.
    Har kun kigget på den og ikke prøvet den endnu.
    Spørger mere for at finde ud af om 250.000 er vildt meget på en Vectra

• #6   24. jul 2012 for 20.000 kan jeg fåen 3.0 V6 med læder og klima.

hvad motor kigger du på?

skal selvud idag og hente en 1.6´er med 288.000km på klokken og synet for 1 1 måned siden... har kørt 4-5 vectra´ere og nogle har kørt rigtig skidt men harværet heldig at finde en der køre godt... ved 1.8 og 2.0´erne har problemer med motorstyringen og andre dyre fejl

• #7   24. jul 2012 Den står uden nummerplade, så kan ikke slå den op smiley
    Men tak, Jesper. Lige sådanne ting, jeg kan bruge.

• #8   24. jul 2012 Ketil
    Det er en 1,8, så vidt jeg husker, men kan godt se, at når man kan få en 3,0 for 20 k, så er det andet her lidt dyrt smiley

• #9   24. jul 2012 heino C
    store motore er blevet billiger i disse tider. men har hørt om flere der køre 12-13km/l i en V6´er og så ville jeg ikke fravælge den... jeg skal give 12900 med plader for den vectra jeg henter om 2 timer

• #10   24. jul 2012 Det var sgu ellers billigt.
    Personligt vil jeg ikke fravælge en stor motor - så meget kører jeg heller ikke og jeg vil godt have den kan komme fremad, når jeg vil have det. smiley

Men tusind tak for rådene.

• #11   24. jul 2012 det eren stationcar og den stå i frederiksværk på sjælland... kan prøve at skaffe dig numret til den hvis det sku være..

• #12   24. jul 2012 behøver du ikke, men findes den på nettet et eller andet sted?

• #13   24. jul 2012 250tkm er en del for alle biler, men er den passet så er der mange km i den endnu. Vær dog opmærksom på ved x18xe1 motoren, at styringen sidder i motorrummet og derfor er udsat for en del temperatursvingninger. Dette kan gøre lodninger og komponenterne i styringen dårlige, og en nærmest uendelig kamp starter.

Men ellers fine maskiner, især hvis du vælger facelift (99-02), der er galvaniseret så rustproblemet er minimeret smiley

19k er i overkanten for en ikke facelift med de specs.

• DisConFlubberated

#14   24. jul 2012 Ketil, hvad er det for en 3,0 v6 til 20.000?

En vectra b har en super vejbeliggenhed selv med std undervogn, du skal bare være opmærksom på at bøsningerne i de bageste svingarme bliver slidt med tiden... Når de er slidt vil baghjulene vælte indad, som om bilen er voldsænket, altså toppen af hjulene vil være markant længere inde end bunden af hjulet hvis du forstår...

Ketil: 1,8 og 2,0 motorerne i de tidlige årgange, har kun et reelt problem med noget der ligner motorstyring, det er knastføleren der kan finde på at gå i stykker. ABS kranse der flækker er heller ikke noget nyt, og 1,6'erne skal man bare holde sig fra, det er en elendig motor...

• #15   24. jul 2012 Jesper: De spreder bagbenene når du sænker dem - uanset standen af bøsningerne. Men ja, er det std undervogn og bøsningerne er dårlige, så spreder den også benene lidt.)

1,8 og 2,0 motorene (x18xe og x20xev) har lidt sygdomme omkring følere. Det er dels knastsensoren og ligeledes krumtapsensoren, og så kan tomgangen svinge lidt op og ned pga tomgangsregulatoren lige skal renses. Passer man dem med olieskift og et sæt nye tændrør i ny og næ, så kører de altid. Jeg plejer at skifte olie og filter efter 12-15tkm og kører på 5w30 castrol smiley

Husk iøvrigt når du skifter ovennævnte følere, at det SKAL være originale følere, ellers har du kun problemer ud af det. Der ER forskel på dem, også på udseendet. Har selv lige skiftet krumtapføler (skiftede knastsensor da jeg fik den, men aldrig krumtapføleren), og der havde jeg købt en hos mekonomen. Det resulterede i periodiske fejl og en helveds ballade. Troede kun det var knastsensoren der absolut skulle være original, men efter at have smidt en original krumtap føler på fra opel, spiller alting.

• #16   24. jul 2012 har ikke hørt noget negativt om x16xel motoren men har hørt om d
    felj på de 2andre... men tager det ikke så tungt den køre bedre end mange andre jeg har prøvet...

den sku være tilsalg. troede også selv det var en 2.5 V6 men ejeren mener bestemt det er en 3liters. mødte ham og hans kone i weekenden til noget indflytterfest. så kender intet til bilen. men de siger den stå flot..

kan det passe at ifølge http://www.wolfoil.com/dk/productaanbeveling.html skal en en 1.6´er køre på 15W40, 15W50 eller 20W50 shit det noget tykt snask..

• DisConFlubberated

#17   24. jul 2012 Jeg har ikke haft nogen problemer med den knast føler jeg købte hos mekonomen, det var endda en siemens føler...

• #18   24. jul 2012 3.0 v6 i vb; sandsynligheden for at det er en i30'er til de penge er nok rimelig lille... så de har måske løftet en x30xe fra en omega og smidt i...

Jesper: Okay, kan være det faktisk er en original del så. Krumtapføleren fra dem er nemlig ikke en siemens og går i fuck up konstant.

• DisConFlubberated

#19   24. jul 2012 det er nemlig lige det jeg mener... men en 3 liters med læder er ret usandsynligt, i hvert fald til 20.000...

• #20   24. jul 2012 Til den pris du skal give for den 1,8, kan du snildt få en 2,5 v6 istedet for. Men husk den er dyere i vægtafgift, forsikring og reservedele. Jeg kan sige at min V6'er kører omkring 11-12 km/l ved normal kørsel. Over en strækning på 1200km på motorvej lå den med 12,7 km/l, så det er aldeles muligt at at få den til at kører langt.
    Jeg ville så til en hver tid vælge V6'eren frem for fx. en 1,8 eller 2,0, da du som oftest får mere udstyr i en V6'er og så er motorgangen langt mere rolig, plus på landevej eller motorvej, slipper du for en masse irreterende gearskift ved en overhaling.

X18XE og X20XEV, har som det største problem en knastføler som kan stå af i tide og utide, ellers er det to rigtig robuste maskiner, som kan kører mange kilometer, hvis man holder alm. service på dem.

X16XEL er ikke en motor jeg er særlig begejstret for, specielt ikke i en så stor bil som en Vectra, der er den bare alt for lille. Udover det havde/har de første årgange problemer med stort olieforbrug.

Den med en Vectra B med en 3,0 v6, så er det jo med stor sansynlighed bare en x30xe motor som er dumpet ned i den, hvor man så har beholdt indsugning, ledningsnet og ECU fra x25xe'en. Der er mange som vælger denne ombygning hvis deres org. x25xe vælger og stå af.

• #21   24. jul 2012 kan stort olieforbrug på x16xel motoren defineres? atså den skal tjekkes værd 500km men hvor meget er ok for den at bruge? og hvad olie skal den køre på for syntes sku 15W40 er ret tykt. troede sku de kørte minimum 10W40

• #22   25. jul 2012 Ja jeg har selv haft en 1.6 og den fik også et stort olieforbrug. Den havde kørt 300.000.
    Jeg mener også at den kørte på tyndere olie end 15/W40.

• #23   25. jul 2012 køre forbi opel og høre... og min kami. han mener det er en ecotec 2 motor som hans sviger far og såsku der ikke være noget problem

Kommentér på:
Opel Vectra 1998.

Annonce