{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvik lille begynderbil med turbo?
  • #1   26. jul 2012 golf 4 tdi smiley

  • #2   26. jul 2012 Diesel er sku det eneste du får med turbo, ellers bliver det sku ikke billigt.

  • #3   26. jul 2012 Hvorfor skal den have turbo? Lille og kvik med turbo er ikke lige det som passer bedst sammen, de billige turbo biler er ikke specielt hurtige, jeg vil slet ikke foreslå en golf 1,8t

    En audi tt 180 føæes også ret steril, men er måske det tætteste "kvikke" med dit budget


  • #4   26. jul 2012 Ved ikke lige om kvik bil m. turbo og billig forsikring går hånd i hånd smiley

    Men kig på min smiley Den kan du godt få til 80k... Den er ihvertfald kvik smiley

    Kan dog godt være jeg beholder mine fælge så smiley


  • #6   26. jul 2012 dog ikke med turbo men med G-lader prøv at se om du ikke kian finde en fin polo G40 og så putte resten af pengene i banken

  • #7   26. jul 2012 Fiat Coupe turbo

  • #9   26. jul 2012 Passat 1,8T?

    Ikke ligefrem en lille bil, men den kan vel findes til 80.000


  • #10   26. jul 2012 En Corsa D GSI - En dejlig bil, 209hk med bsr chip. Men nok lige dyr nok smiley

  • #11   26. jul 2012 Peugeot 206 GTI, så er du da hvertfald allerede NOGET hurtigere kørende, end en chippet 1,8 turbo golf 4 og audi a3 smiley

  • #12   26. jul 2012 Mitsubishi colt czt .. Der er satme ryk i den lille bil.

  • #13   26. jul 2012 Renault 5 Turbo, Fiat Punto GT.

  • #14   26. jul 2012 hvad med audi 1,8T?

  • #15   26. jul 2012 En ældre honda ivt. Det virker

  • #16   26. jul 2012 du barde kunne finde en Starlet turbo eller en Celica T18 turbo. celica´en med træk sku smide 220std og kunne medmeget få mider runde 300hk

  • #18   26. jul 2012 Du kan ikke få en bil der kvik og billig i forsikring. Det hænger bare ikke sammen..

  • #19   26. jul 2012 turbo = lort i forsriking smiley

  • #20   26. jul 2012 Du finder ikke noget til under 30.000 om året, og da slet ikke som 18 årig.

  • #21   26. jul 2012 lige så snart der står turbo på, så bliver det møg dyrt, går ud fra du er 18 eller ca deromkring og ikke har haft forsikring på egen bil/mc

    og tro mig, der er det møgdyrt bare for en standard 2,0 uden turbo, de rammer nemt omkring de 20k med kasko


  • #22   26. jul 2012 synes folk er hårde ved golf4/A3 smiley nej den er ikke hurtig standard, men der skal immervæk ikke meget til før den følger trafikken bedre end mange af det forslag der har været.

    Hva med Seat Ibiza 1,8 20VT smiley


  • #23   26. jul 2012 Jubi det er bare Mirza og hans sædvanlige Honda propaganda.

  • #24   26. jul 2012 Jeg tænker også Ibiza 1,8T....

  • #25   26. jul 2012 Nissan 200sx

  • #26   26. jul 2012 min starlet smiley

  • #27   26. jul 2012 Golf 4 GTI 1,8T, eller Audi A3 1,8T. Har selv en Audi, og den er okay kvik. Men hvis man har lyst til mere, koster en chip knap 5000,- og så får den i omegnen af 185hk. Selvfølgelig afhængig af resten af bilens setup med udstødning osv. Men en standard skulle få 185hk ca med bare en chip. Iøvrigt er en A3'er en rigtig lækker vogn. Efter min mening ihvertfald. Golfen er knap så luksuriøs indeni.

  • #28   26. jul 2012 Fik forresten ikke nævnt at min Audi er standard - dvs 150hk.

  • #29   26. jul 2012 Nåå ja, lige en ting mere. Du får ikke en bil med turbo som 18årig som er billig i forsikring. Det kan du godt glemme alt om.

  • #30   26. jul 2012 200sx s13 (KØB MIN :D)
    Starlet galanza
    Sunny GT-R


  • #31   26. jul 2012 Til topicstarter: Køb dig nu bare en bette bil og så lær at køre bil først smiley

  • #33   26. jul 2012 Jeg kan da få en saab 900 2,3L turbo for 6800 i ansvar i mit eget navn smiley
    så det ved jeg nu ikke folkens.


  • #34   26. jul 2012 min saab 900/9-3 2,0 turbo med 185 std giver jeg knap 8000 for i ansvar med fri skade og selvrisiko på 3500 og det er første gang smiley og den er kvik nok

    den er os tilsalg smiley


  • #35   26. jul 2012 Nicolai er det i den drømmeverden hvor du også mener din 206er er hurtigere end en chippet golf GTI?

  • #36   26. jul 2012 Anders er du småt begavet? HVOR nævner jeg Honda?!?

  • #37   26. jul 2012 der vil jeg li holde med anders k en 206 gti er kvik nok 136 af dem i den lille med sug men en chippet golf gti de går sku jævnt

  • #38   26. jul 2012 Ingen steder som sådan, det er bare langt fra første gang du hentyder til at 1.8Teren er langsom.

  • #39   26. jul 2012
    Mirza, du ER Honda, derfor smiley


  • #40   26. jul 2012 vil så os lige bryde ind og sige en std. 1,8 t har jeg ikke været imponeret over men chippen sider skub i maskineriet

  • #41   26. jul 2012 en saab turbo... sigtil sælger prøveturen tager en time eller over for en saab er en bil der skal vokse på en... men en god start bil kunne være en civic 1.5i v-tech kvik i acceleration. kan køre langt på literen og er driftsikker. kør i 2-4år og køb så en turbo bil.. det ville være fornuftigt ... men forstå godt du vil havde en bil med tryk. ville jeg også gerne selv... ellers så er tdi og hdi også et godt alternativ. en chippet 406hdi er faktisk ret kvik.

  • #42   26. jul 2012 Jeg føler mig godt nok heldig, at det kunne lade sig gøre for mit vedkommende. Med turbo bil, 18 år. Og så 8500 kr med kasko.

  • #43   26. jul 2012 Anders, jeg kan da lige tage et billede af mine forsikringpapirer hvor der står 6875 kr helårligt, for en Saab 900, årgang 94 2,3 TURBO...

    Og jo, en 206 gti napper en 1,8T golf der er chippet... og jeg ville så inderligt gerne vise dig det hvis ikke det var fordi jeg har solgt min for en uge siden smiley for det har jeg satme godt nok gjort mange gange..

    Men lad nu det ligge.


  • #44   26. jul 2012 Og kim C, min blev rullet til 147,6 - 191,2 nm, standard kun med filter, og 275.000 km på bagen. smiley

  • #45   26. jul 2012 Anders K, trådstarter efterlyser en kvik lille bil, den er imo ikke kvik med tanke på at det er 1,8 med turbo, du er velkommen til at være uenig, men lad være med at putte ord i min mund smiley

    Thomas F, haha O:-)


  • #46   26. jul 2012 Sandt, det er ingen raket, og turboen er da også ganske lille, men i samme prisklasse, årgang og hatchback? Hvad er alternativet måske?

  • #47   26. jul 2012 syntes bare ik den gti jeg var med ude i var lige så kvik som min vens g4 gti med chio og ja filter og det jo kan os være jeg har været ud i en som var kørt træt

  • #48   26. jul 2012 Jeg har hvertfald kørt fra rigtig mange af dem, om det så er fordi personen ikke kan køre bil det kan være noget andet.. så kender jeg hvertfald bare 10-12 golf 4 GTI ejere som er dårlig chauffør smiley haha


  • #49   26. jul 2012 Anders, peugeot 106 og 306 gti, fiesta ST, civic vti

  • #51   26. jul 2012 Kørt fra.. Hvordan kørt fra ??
    Jeg har og bliver aldrig imponeret over en 206 GTI.


  • #52   26. jul 2012 Selvfølgelig er en 1.8T hurtig for en 18-årig der lige har fået kortet, at påstå andet er jo idioti af rang. Selv uden chip er 8,5 til 100 da ikke just langsomt og med en chip er 200 hk al rigelig til en nybegynder.


    Men skal det holde, så skal det naturligvis være en Volvo med tryk, det er også meget billigere smiley


  • #53   26. jul 2012 hmm min ikke chippede golf 4 har så mødt 30-40 hvis ikke flere 206 gti'er både standard og tunede. Fra stående start kan sådan en pug altså ikke det der ligner følge med og hvis vi laver acceleration oppe i fart er det samme eksempel. Tænk lidt over hvad den "GTI" motor er udviklet til. En Citroen C5 familie bil. Og allerede i en C5 er der problemer med gearkassen. Faktum er altså at hvis man ikke med 180-200 hk og 300-340nm kan køre fra 136 hk og 180nm så er der sgu noget helt galt med ham bag roret.

  • #54   26. jul 2012 Og dig Hans bliver jeg med al respekt aldrig klog på smiley

  • #55   26. jul 2012 Mirza - Nu skal vi lige være enige. Vi snakker en benziner hatchback med turbo til max 80.000, samt leger at en bette knejt på 18 har råd til forsikringen medmindre har får den skrevet i en andens navn.

  • #56   26. jul 2012 En
    206 gti er ds noget af det dovneste. Det samme med en 20vt. Og anders hvad er der galt i honda ? Tit er de ret billige i forsikring ift andre. Og min er da opgivet til 0-100 på 7,2 sek . Det er stadig hurtigt den dag i dag


  • #57   26. jul 2012 vil anbefale en kadett c20let det er satme en fin og kvik vogn smiley

  • #58   26. jul 2012 Nicolai M har ingen steder skrevet der var noget galt med Honda. At sige det er Honda propaganda betyder ikke at Honda er noget lort.

  • #60   26. jul 2012 Anders, så misforstod jeg dig da du sagde alternativ, troede du mente alternativ til turbo

  • #61   26. jul 2012 Mente alternativ til 1.8T biler med samme kriterier mødt. Jeg sidder ikke og siger en bil ikke kan være hurtig uden turbo, men det er hvad trådstarter er ude efter.

  • #62   26. jul 2012 Det er heller ikke meningen Nicolai Sørensen.
    Min psykiater siger det samme faktisk.


  • #63   26. jul 2012 Hahahahah, fortsat god aften Hans smiley

  • #65   26. jul 2012 haha Fabian, good point den havde jeg nok også valgt smiley

  • #66   26. jul 2012 hvad med en corrado med G lader har selv haft en den var sku fed at køre i og stumper er jo alm golf stumper så det er billig
    med et kn filter så lyder den som en jet jager :O)


  • #67   26. jul 2012 Colt CZT

  • #68   26. jul 2012 Køb du dig én volvo 850 T5-R, det er én go begynder bil smiley

  • #69   26. jul 2012 Hvorfor sover du ikke Morten? smiley

  • #70   26. jul 2012 sover aldrig smiley


  • #71   26. jul 2012 Selv jeg som elitebilist skal betale urimeligt dyrt bare fordi min hedder 525TDS uh turbo....så er den vild...uh ja 143 hk til 1700 kg....det er vildt. Turbo = lort i forsikring

  • #72   26. jul 2012 jeg betaler 3k. for én 260hk T5.

  • #73   26. jul 2012 Du sku da smart nicolai smiley det er bare fordi din lille bøsse pug vejer 10 gram, tar den snild med ny intercooler smiley

  • #74   26. jul 2012 Hahahaha, hold kæft kær, jeg åd dig jo med flere billængder! smiley
    Utroligt du ikke sidder i en traktor lige nu!


  • #75   26. jul 2012 kjær**......... kartoffel kartoffel..

  • #76   27. jul 2012 Anders K
    Måden du skrev det på var ment negativt, så jo det stod mellem linjerne.. fakta er i hvertfald at de turbobiler man kan få i den prisklasse typisk er ret dovne fra fabrikken. så der det tit bedre at købe en suge gti bil. de er tit lidt mere pumpede fra fabrikken og mere harmoniske . men for 20k kan man nu lave sådan en 20vt ret kvik


  • #77   28. jul 2012 Nicolai hvis du syntes 200 heste og moment på den anden side af 300 efter en chipning er "dovent", så syntes jeg du sætter din standard lidt højt. Hvad sammenligner du helt præcist med? En Porche? Eller hvad med en Honda?


  • #78   28. jul 2012 Jeg ved bare sådan en 20vt skal på den anden side af 250 hk for jeg får problemer i min sølle lille honda . Det må da være lidt pinligt eftersom alle jo mener hondaer er langsomme . Moment er jo ligemeget hvis det være er til sjov. Det er kurven der betyder noget

  • #79   28. jul 2012 nu er min jo ikke så momentstærk som hvis jeg havde kørt med en standard lader eller en lille upgrade lader smiley men ja det er sjovere der sker noget når den endelige får nogle omdrejninger. Desuden er det momentet der smadrer hele lortet så det er nok også en af grundene til Honda gearkasserne sjældent går i udu.

  • #80   28. jul 2012 Nicolai M:

    Problemer fra stående start, eller mellem acceelration, 400 m ligeud, 1 km. ligeud ??

    Ikke for at kritisere Honda, men lå bag en Civic TypeR her forleden i det tyske på autobahn, og vi kom ind på en rasteplads hvor han storsmilede og spurgte om jeg ikke kunne følge med.. Nå ok siger jeg så, vi kørte måske ræs. Så tager vi den da forfra når vi kører igen... Und tchüss.


  • #82   28. jul 2012 holder stadig på diesel er feder
    har kørt en 300hk celica T16 på 950kg. og en mercedes cdi med 386hk og 700nm std. på 1800kg ingen tvivl celica´en var fed men satmer lækkert at køre 80med under 1500omdr/min. og klampe til den og bare mærke trækket fra en diesel.

    ud overdethasr jeg prøvet en 200hk pug 406 hdi. trak super godt afsted og kunne stadig køre over 16km/l


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #83   28. jul 2012 Hvorfor er der ikke nogen der siger til knægten at han bør lære at køre bil før han skal have 200 hk ???

  • #84   28. jul 2012 Hans H, det er svært at forholde sig til dit indlæg når man ikk ved om du kørte en golf 2 diesel eller en 911?? smiley

    Når det er sagt, så er det ikk alle der fatter at køre en bil ud til begrænseren, der er for mange amatører der skifter gear 1-2000 omdrejninger inden det røde felt, det er ikk en diesel!!

    Og det er ikk moment, men effekt som er tæller når man kører race


  • #85   28. jul 2012 brian s fordi han spørg efter en lille turbobil... hvis han køre sig ijel så var han jo ikke moden nok. ved hvordan jeg kørte da jeg fik kortet og forsatan det var ikke just hjernen der styrede showet. smiley så er glad for at jeg ikke havde en lille rakket..

  • #86   28. jul 2012 mirza gå ud fra du snakker honda form min vectra b trækker ikke fra 5000 og rødtfelt starter 6500 og køre normalt ikke over 4000 nå den køresnormalt... men du har ret der er mange der ikke kan køre bil... har set mange folk VW køre deres biler helt ud igearne men de havde kommet hurtiger frem ved at skifte tidliger da deres effekt kurve ligger lavt hvor japaner ofte ligger i høje rpm.
    det er typisk tysk at trække bedst mellem 2500-4500 og japanere fra 4500-6500+


  • #87   28. jul 2012 Jeg tænker nu... gad vide om drengen nogensinde fandt den bil han gerne ville have? smiley
    God weekend


  • #88   28. jul 2012 Ketil, ja der er forskel på motorer, men nu snakker jeg ordentlige motorer som bmw, honda, toyota osv.. Der er max effekt næsten altid inden begrænser

  • #89   28. jul 2012 Og alt der står VAG på er tydeligvis noget lort.

  • #90   28. jul 2012 Når det kommer til sugemotorer, så ja det er stort set noget lort, men du er velkommen til at komme med nogle modargumenter??

  • #91   28. jul 2012 Hvorfor snakker du nu om sugemotore IGEN i en tråd om hatchback turbobiler????

  • #93   28. jul 2012 Anders nu holder du, Hans H begynder at snakke om en civic type r, som tabte til ham, jeg pointerer blot at biler skal køres efter hensigten, og i dette tilfælde er der snak om en sugemotor, det var ikke jeg som bragte den på bane vel?!?

  • #94   28. jul 2012 Okay det her er super forvirrende, bare glem det.

  • #95   28. jul 2012 Men anders hvad sker der så når vejen drejer ?
    Chris b prøv lige at undersøg hvor mange hk en 20vt som regel har før de kan lave 0-100 på under 7 sek


  • #96   29. jul 2012 hvorfor snakker folk altid om at tune motoren man kan hente meget ved at karosseri tune og så køre den også længere på literen og man får fornemmelsen af at det går meget stærkere når man fjerner al lyddæmpningen og så er det lovligt :O)

  • #97   29. jul 2012 dan R fed ide. river vægt ud af min vectra. så gå den måske 17-18km/l.. for i føge min tank måler køre den 800km på 50liter...

    til tråd starter
    en fiat bravo kan også fås medturbo. eller en punto.
    men hør om forsikringen på en turbo bil for de er ikke billige


  • #98   29. jul 2012 Synes den her tråd har taget nogle sjove twist, VW laver nu også ganske fine sugmaskiner. Det er lidt sjovt at tænke på at bergrenn'ers som ofte er ældre poloer udstyret med en 1300 sugmaskine fra VW der gerne ynder 200-350 hk. På sug... Jeg kender ikke til nogen bil hvor effekt kurven ikke er stigende op imod begrænseren. Men tommelfingerreglen siger at når kW overstiger Nm bør man skifte gear da momentet som sådan er accelerationen. Man kan heller ikke sige at momentet er ligegyldigt da momentet er altafgørende for effekten. Det er måden momentet udvikles på der resulterer i hvor effekten smides.

    Og 200 hk i en 20VT er nu nok til den kan nappe 0-100 på ca 7 sekunder. Min med 186 hk gik 0-100 på 7,2 smiley Og 402 meter på 15,3 så vidt jeg lige husker.


  • #99   29. jul 2012 Moment er ikk en SKID værd hvis det bliver leveret ved et lavt omdrejningstal, med få hestekræfter til følge!

  • #100   29. jul 2012 1 Motor: Den ene motor har 1000ccm med 100nm, hvis den kunne rotere med 20.000omdrejninger og levere sin maxeffekt, så ville den have 280hk (regn selv ud med ovenstående formel)

    2. Motor: Den anden motor er på 2000ccm og har derfor 200NM, hvis den kun roterer med 10.000omdrejninger, og leverede sin max effekt ved max omdrejninger så ville den OGSÅ have 280hk. (regn selv ud med ovenstående formel)

    Men her kommer en VIGTIG faktor.. nemlig gearing, de 2stk 280hk motorer vill nemlig kun være lige hurtige i forudsætning af at den bil med 1000ccm er gearet 1:2 ifht den anden bil..

    i så fald vil bil med 1000ccm eksempelvist køre 100km/t i 2. gear ved 20.000 rpm, mens bil med 2000ccm også vil køre 100km/t i 2. gear, men ved blot 10.000rpm.. Hvad siger det os..

    2 biler, den ene med halvt volumen er lige hurtige, men den ene skal køres i et langt sørre arbejdsområde...


  • #101   29. jul 2012 7,2 = det min honda med 150 hk er født med dvs effektkurven maxer ud ved begrænseren på en 20vt ? For som du skriver har du aldrig set en der ikke er stigende. De kurver jeg har set. Incl min 300 hk passat , knækkede momentet de sidste mange omdr . Moment kurven skal være så flad som mulig. Som man siger har nm intet at sige når du skal fremad. Hk er hvor hårdt du rammer muren . Nm er hvor langt du tager muren med dig

  • #102   29. jul 2012 Hvis moment betød noget er jeg sikker på f1 bilerne kørte på en anden måde. De har 750 hk til 400-450 nm

  • #103   29. jul 2012 Spar lidt mere og køb en 206 Rc... Den spiser g4 gti til morgenmad!!!! Og kan følge en Tt med 220hk smiley

  • #104   29. jul 2012 fortæl mig så hvorfor en f.eks amerikaner maskine på lad os sige 10L måske kun har 2 gear at vælge imellem og lad os sige 2000 hk, men 4000 nm?? smiley

    Selvfølglig har momentet noget at sige. 1 nm = 1 joule = 1 W/s. Så jeres effekter kommer sig af jeres moment. Et stigende moment over omdrejningerne vil give stigende effekt i større grad end en flad momentkurve.

    Det er super i er glade for jeres biler. Det er de fleste vel, men faktum er jo at denne tråd ikke handler om sug maskiner og at det er der vi roder rundt nu med hver sin religion


  • #105   29. jul 2012 Må sige at jeg er blevet ret glad for toyota starlet med turbo, er ret kvik og driftsikker, men du kan jo desværre ikke få dem på lovlig vis uden det skal være en glanza som jo er højre styret.. Og forsikringen skal du ikke håbe bliver billig..

    Hvis du kan få en ibiza 20vt billigt, skal det siges at de plejer at have en rigtig fed effekt kurve med træk fra bunden af.. ellers måske en gammel saab ville da heller ikke være helt tosset, syntes altid de er så billige, og jo billigere de er jo mindre kan du tabe på bilen mens du får sparet noget ancinitet op til en hurtigere bil smiley


  • #106   29. jul 2012 Jubi læs mit sidste indlæg, der står netop beskrevet hvorfor momentstærke biler kan nøjes med færre gear eller højere gearing, det er fakta, hvis du ikk er enig så modargumenter venligst

  • #107   29. jul 2012 Mirza, jeg behøver ikke modargumentere? Det er jer der påstår at momentet intet har at sige og så kommer du selv og skyder dig i foden med den kommentar smiley Så det er som sådan dig selv der argumenterer og modargumenterer smiley

    Hvis du vender din kommentar om så kan man spørge sig selv hvad man skal med alle de omdrejninger når man kan nøjes med det halve smiley Du kan jo også sætte den sammen med Nicolais kommentar med muren smiley på et tidspunkt overstiger vindmodstanden effekten og så dør den momensvage motor jo ud smiley

    Men igen det er en totalt fjollet diskussion det her i en anden mands tråd og en lille kvik begynderbil med turbo. Hvis vi skulle noget burde vi nok oprette et emne (igen) om dette med hvilket der er bedst smiley


  • #108   29. jul 2012 Det er sgu nemt at have ret (i hvert fald tror man selv man har det) så man ikk behøver komme med noget fakta og argumenter. Bilgalleri når det er bedst smiley

  • #109   29. jul 2012 Mirza, hvad er det du vil have modargumenter på? Du starter med at skrive "Moment er ikk en SKID værd hvis det bliver leveret ved et lavt omdrejningstal, med få hestekræfter til følge!" - hvis vi lige tager udgangspunkt i dette er det jo totalt selvmodsigende. Som jeg skrev er 1 Joule = 1 W/s hvilket kan sammenlignes direkte i en effektkurve med tid på. Da 1 Joule = 1 nm. Du kan ikke have kæmpe moment uden også at have mange hk med mindre du kun har 1000-2000 rpm som arbejdsområde. Og jeg mindes ikke denne tråd omhandler lastbiler eller traktorer? Faktum vil være at du skriver "bilgalleri når det er bedst" og til det kan jeg kun sige i lige måde. Du roder rundt i fakta og kaster forskellige indspark på banen som slet ikke hænger sammen med dine forrige kommentarer.

    Hvis vi nu kigger på din kommentar med 1000 ccm 0g 2000 ccm motorerne. Så lad os kigge på accelrationstiden op til 100 sammenlignet med momentkurven. Så vil 2000 ccm motoren være langt at foretrække færre gearskift, mere jævnt træk og en kortere accelerationstid. Alt i alt kan det godt være færre kubik kan lave samme effekt, det er jo intet problem, men lad os overveje hvorfor honda ikke bygger maskiner med tryk på? De har jo forsøgt sig! Til gengæld er samtlige andre bilproducenter ved at gå den vej, så mon ikke der er en grund til galskaben? smiley

    Vær'så go' at modargumenter smiley


  • #110   29. jul 2012 Bilgalleri når det er bedst, 2 brugere har deres meninger og det ender i off-topic smiley

  • #111   29. jul 2012 Jeg siger IKKE at moment og kubik er skidt?? Jeg siger at 1hk er lig 1hk hvad enten det er tryk eller sug, ved sug bliver den leveret ved højere omdrejninger pga lavt moment, og JA det medfører flere gearskifte pga lavgearing, men de to motorer vil være LIGE hurtige!

    Har honda prøvet at lave turbo motorer og mislykkedes, eksempler tak?


  • #112   29. jul 2012 Mirza skrev jeg det mislykkedes? Jeg skrev bare de ikke laver turbobiler smiley

    Og nej de to biler du sammenligner vil ikke være lige hurtige netop pga den vindmur man rammer når vindmodstanden overvinder momentet smiley

    Og nu citerede jeg dig jo så det var det du sagde smiley det er lidt svært at komme uden om det skrevne ord må jeg jo nok tilstå smiley

    Og en sidste ting. 1 hk leveret over en accelration på 10 sekunder er ikke lige så hurtig som 1 hk leveret på 1 sekund. smiley De to motorer vil have vidt forskelligt moment forløb.


  • #113   29. jul 2012 Frander, jeg er helt enig med dig, skrev jeg for længe siden men Mirza bliver jo ved med at modsige sig selv og det er nu lidt sjovt at se andre traske rundt i skidtet smiley

  • #114   29. jul 2012 Du skrev, hvorfor honda ikk bygger turbomotorer, de har forsøgt sig, nej de har lavet 1 enkelt model til gadebrug i 80erne, en 800ccm turbo til byen

    Det du siger med vindmodstanden er noget fis, en formel 1 har 350nm, mindre end en golf 5 diesel, og den vejer over 2000kg ved topfart


  • #115   29. jul 2012 Jubi, hold venligst diskussionen på et sagligt plan tak, jeg har besvaret ALLE dine spørgsmål, jeg trasker ikk rundt i noget som helst i modsætning til dig som ikk har styr på sin fysik

  • #116   29. jul 2012 Mirza, du har jo ikke styr på tingene. Du sammenligner usammenlignelige ting det er spild af min og andres tid det her. Du mener ikke at have bygget en enkelt turbobil er et forsøg? Og hvad er nu det for noget tosset fjolleri at skrive med en F1 bil og en golf 5 diesel!? Haha... du mener altså en F1 bil har 50 nm... OMG du er for videre kommende.

    1. Vindmodstanden vil øges i takt med farten stiger. Til at accelerere i dette rum skal der ikke bruges flere hk, men mere moment. (Første fejl i din påstand)
    2. Du sammenligner 2 opdigtede biler/motorer uden at give informationer som vægt, accelerationstid eller momentforløb.

    Hvis der er nogen der mangler forståelse for fysikken så er det da tydeligvis dig smiley

    p.s jeg er fuldt ud saglig, det er dig der prøver at påstå jeg har sagt det mislykkedes for honda at lave en bil med tryk hvilket er en lodret løgn. Du skal også lige huske på hvem det er der hele tiden prøver at komme med forklaringer på at en sug motor er bedre end en tryk motor. <-- dette er en idiotisk diskussion for en sug motor vil aldrig kunne komme i nærheden af en tryk motor udnyttelsesgradsmæssigt.


  • #117   29. jul 2012 Gad vide om han har fundet sig en bil, trådstarteren.....tvivler lidt på om han har noget som helst ud af det sidespor den er kørt ind på....

  • #118   29. jul 2012 Brian S
    Nej, men er trådstarteren jo heller ikke så aktiv, i sin egen tråd.. smiley
    Syntes nu det er meget underholdende. smiley


  • #119   29. jul 2012 Jubi jeg har ikk sagt en f1 har 50nm, men ca 350nm

  • #120   29. jul 2012 Men her er noget af det jeg kører i, og der er INGEN af de køretøjer der har mere end 200nm, den hurtigste (syver) har kun 95nm, men de køre i cirkler om Ferrarier http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse_bil/94041-racing_is_life__div_hobbyer

  • #121   29. jul 2012 Jeg forsikrede min passat 1.8 t for 11000 i ansvar hos gf.

  • #122   29. jul 2012 Mirza, din formulering af F1 kunne have været bedre smiley Men fred nu være med det.

    At skrive at en 7'er med 95 nm kører i cirkler om en ferrari, tja det er der jo så meget der gør på en bane?? Jeg har også kørt en gammel 7'er ,ed 1600 kent motor og knap 100 hk. Den er da meget sjovt op til 130-140 km/t så dør den jo lige som ret så meget. Lad dem forsætte til 200 og se hvem der kører i cirkler om hvem? Du kan jo også bare sammenligne sug tider med tryk tider fra f.eks 100-200 eller 100-300... Jeg gider ikke spilde mere tid nu. Du kan ikke overbevise mig om at jeg umiddelbart synes du bør få styr på fakta da du tydeligvis har mangelfuld viden omkring dette emne.


  • #123   29. jul 2012 Lige over smiley

  • #124   29. jul 2012 Se lige Mirza.. Hold nu lige en given Ferrari op med den der skoæske med samme dæk.. Så kommer den ikke en hel runde omkring den nogensinde. His du skal sammenligne med noget, så kom med et konkret eksempel istedet for at lave en generel sammenligning, der findes jo flere forskellige modeller sidst jeg så på Ferrari.



  • #125   29. jul 2012 Se lige Hans, en Ferrari 360 modena challenge med race spec og SLICK dæk kører 1.05 på Padborg park, vi kører med GADEDÆK 1,05 og Padborg er danmarks hurtigste bane i topfart, så massiv fordel til Ferrari, så hvad var det lige jeg skulle sammenligne smiley

  • #126   29. jul 2012 Hvem har dog kørt den ??

    Hva med en Ferrari 430 i race trim ??

    Og lad nu være med at blande formel 1 ind i en diskution omkring gadebiler.


  • #127   29. jul 2012 Du kan se alt info om de forskellige biler og hvem som har kørt dem på raceresult.dk?

    Jeg vil godt mene man kan drage f1 i diskussionen, en motor med 350nm men 700hk, det viser bare at moment ikk er væsentlig


  • #128   29. jul 2012 Nej overhovedet ikke.. Der er så mange andre ting som er afgørende, for ikke at nævne holdbarheden.
    Det er for langt ude.
    Hvad når den 7´er møder en Ferrari på Spa Franchorchamps ?? Mener du stadig den kører rundt om en Ferrari 360 CS ??


  • #129   29. jul 2012 Holderbarhed spiller ingen rolle, når vi snakker om hvad det er som er tællende for acceleration, moment eller effekt..

    Men nej tror ikke en 7'er kan følge en modena på SPA.. den bane har et højt flow, måske på nordsløjfen..

    Men jeg har da kørt fra et par ferrarier på SPA bl.a. en 458 italia, men ferrari ejere er nok de mest langsomme trackday billister.. så jeg tæller det ikke for noget udover en sjov oplevelse

    http://www.youtube.com/watch?v=OpivVbfDcPw&feature=plcp


  • #130   29. jul 2012 Jeg hopper på vognen med de andre.. jeg gir op.

  • #131   29. jul 2012 God ide, du er den som har skrevet færrest ting af betydning c" )

  • #132   29. jul 2012 det link har vidst ikk noget at gøre i det her indlæg overhovedet..

  • #134   29. jul 2012 Frander, tænkte det sammen men ville jo helst ikke sige noget. Det der undrer mig er at han linker til den med alle de kørerfejl der er i når han har så travlt med at sige alle andre ikke kan køre bil... :o/

  • #135   29. jul 2012 tror nok mirza ved hvad han laver.. han er i det mindste en af de sikkert meget få her i tråden der har licens og faktisk deltager i løb og ikke blot ratlås race. det er jo heller ikke ligefremt mandens egen bil han kører i, det er faktisk en 72-årig herres bil, der også bare går hammer godt smiley 0 kørefejl = man ikke prøver grænser af .

  • #136   29. jul 2012 Tak Nico, det er ved at forvandle sig til en omgang mudderkastning, nu bliver jeg beskyldt for at sige at andre ikk kan køre bil :-S jubi, please lad være, og hvis du refererer til Ferrari kørere, så kan du jo selv se hvordan de træder på æg

  • #137   29. jul 2012 jeg skriver gerne under på du kan. men video beviser er der nok af når denne sæson er omme, så længe vi sørger for at holde go pro'erne opladede. håber du er klar til september igen. så er du jo også færdig med at lege nybagt far smiley det blir godt med race igen smiley

  • #138   29. jul 2012 til marc. min ee8 spiser din rc'er til morgenmad. der kører en blå en rundt her omkring århus som har fået en lang næse, han gider sjovt nok ikke længere forsøge smiley

  • #139   30. jul 2012 det var ikke det jeg skrev.,..u drejer alt så det passer i din mund.. skrev bare han var en af de få der havde det og faktisk brugte den til noget.. der er ingen ide i at bygge en motor der ikke skal drejes de sidste 500-1000 omdr før man skifter. det er bare en ting vag aldrig har lært. jeg er stadig til dels vag mand. men mht at lave en motor der er i balance, er hurtig og til med økonomisk det har været et stort problem.. jeg kender ingen med en 1,6'er som min med små 200 sugehk som kører 12-14 kml.. og jeg kører ikke pænt skal siges!

    noget helt andet er bare at honda har nogle fantastiske undervogne. så hvad man mister i det lange løb ligeud kan hentes gennem sving.. de har dog lavet en mindre bommert med fn2 modellen som nemlig kører med torsion i bag... vw har brugt det på deres passater og lign, som kørte helt fantastisk, de kunne bare ikke få bøsninger osv til at holde..

    alt i alt. hvis en bil ikke trækker helt til begrænseren.. hvorfor dælen ligger de den ikke så ved 5500 omdr i stedet.. og forresten, fik jeg nævnt lyden. sådan en sugemotor lyder sgu ret godt. ligesom de gamle gti 16v'ere i diverse golf 2'ere gør smiley det mangler turbobilerne også. en ekstern wg hjælper på det. men stadig ikke det samme


  • #140   30. jul 2012 køb en saab til 10000 og spar dine penge hehe

  • #141   8. aug 2012 må nok indrømme jeg droppede at læse da jeg var halv vejs

    manden efter lyser en billig begynder bil med turbo og jeres eksempler kan sku ikke forsikres til menneske penge smiley

    en sjov bil kunne være en ford fiesta ST med 2,0 150 Hk suge motor
    ja ved godt den ikke har turbo men sløv er den ikke

    Alternativt køb en diesel bil chip den og ryk fra de golfer der, så er de heller ikke hurtigere end i gør dem til smiley

    Det hele handler jo om hvilkden side man er til nogen er til golf 4, de ses tit i trafikken men damn den er da ikke for heldig lavet (yeees min mening)

    en colt czt eller hvad den hedder kan jo ikke opdrives til 80,000

    spørgsmålet er blot hvor ny en bil man vil have, golf Vr6 er da også lækker selv en Gti med 150 Hk ville da være lækkert

    der er massere biler der er kvikke og de fleste små er med almindelig suge motor men levere da varen
    Kig på Bilbasen og se specs og priser der, så får du en ide om hvad du skal bruge dine penge på

    Ja ved godt det er et rodet topic men er pisse træt smiley

    Held og lykke med din søgen


  • #142   8. aug 2012 well said Jan C.

Kommentér på:
Kvik lille begynderbil med turbo?

Annonce