{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.016 visninger | Oprettet:

Erfaringer med 2.0TDI motoren (2004-2008) {{forumTopicSubject}}

Læser meget forskelligt omkring 2.0 TDI motoren som er i næsten alle varianter i VAG-familien.

Hvilken årgang skal man holde sig fra? Tænker mht. dyser, luft masse måler osv som skulle være en sygdom på dem fra 04-07 har jeg hørt.

Skal man tage en 2.0TDI med 140HK eller en 2.0TDI med 170HK som i fx FR, GTD osv?
Og de fleste mellem 2007-2008 er vel efterhånden med partikelfilter som vist hedder PDF i modelbetegnelsen?

Håber i kan vejlede lidt smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med 2.0TDI motoren (2004-2008)
  • #1   28. jul 2012 køb en skoda hvis du vil have den 2,0tdi ...

    arbejder for begge værksteder .. og vw brækker sig i reperationer ... på skoda de har måske skiftet dyser på en i år.. ingen turbo eller oliepumper .. om det er tilfældig fatter vi ikke .. det burde jo være samme kværn


  • #2   28. jul 2012 havde taget 140 hestes modellen, den er noget mere økonomisk end 170 hestes udgaven. og den kører fint. min ven havde en G5 TDI 2.0 140 som fik en chip til 170 HK og 400nm, jeg kunne stadig køre 20 km/l i den. den gik satme dejligt.

    Men ja, dyser, oliepumpe, tandem pumpe, topstykke osv. der er masser ting som tit ses fejl på. min vens havde kørt 112.000 km da han solgte den, og der havde intet været på den, lækker vogn !


  • #3   28. jul 2012 karosserne er hellere ikke for gode ... men det kommer man til .. det er da heldigt vw er rigmlig gode til at holde deres garenti ... men stadig træls at en bil ruster/ire alle steder

  • #4   28. jul 2012 Bare hold dig fra de første med pumpedyse... det r en lorte motor..


    HARTMANN ---skoda i randers har haft nogen superb hvor olie pumpen er gået.. men det har været taxaer som næsten var frikørt... men ny kvern er aligevel 70k :-S


  • #5   28. jul 2012 Kan fastslå at bilen bliver en VW Golf 5. Jetta eller Passat 3C kan også komme på tale.

    Hælder mest til 140HK, da jeg gerne vil kunne køre langt på literen og stadig have et fornuftigt moment/trækkraft. Chip var også planen.

    Alt efter chip, men de skulle typisk få bedre økonomi udover ekstra power, ikke?

    Lige et tillægs spørgsmål som jeg faktisk er lidt i tvivl om:
    - Det har vel ingen betydning at montere en 'benzin' udstødning (Fx Milltek R32) på en 2.0TDI? (ved ikke engang om det er samme rørføring hele vejen?) smiley


  • #6   28. jul 2012 nobody(25) J smiley det er også bare mest en gåen joke blandt os gutter der er på værksted i holstebro at skoda´erne aldrig fejler noget ... men det er slet slet slet ikke lige så meget som oppe ved vw ..

  • #7   28. jul 2012 BMM som der ligger i min Octavia skulle efter sigende være den mest fejlfri af 2,0 Tdi'erne.. Det er en 140 hestes, som kan køre 20+ literen hvis man er morfar, og 14 hvis man har travlt!

  • #8   28. jul 2012 du køre jo ikke langt på literen i en 2,0tdi .....

    og hvorfor montere anden udstødning ? den kommer ikke til at sige mere af den grund


  • #9   28. jul 2012 Robert, det var også den motorkode min ven havde i sin Golf. men det er jo i de lidt senere årgange smiley min vens var fra 2008.

    Hartmann : Min vens chippede 2.0 TDI golf 5 kunne jeg godt få til at gå 20 km/l. det syntes jeg da er meget pænt. bilens vægt og power taget i betraktning. så er en lille Polo bluemotion med 75 HK som går 26 jo ikke så imponerende ved siden af smiley

    Hvis udstødning bare er for look, så gør det bare. det kan man sagtens, men det giver dig hverken lyd eller effekt.


  • #10   28. jul 2012 Jeg ved ikke hvad i mener, men jeg har en VW Passat TDI 170 hk fra 10 mdr. 2006 men en 2007 model som nu kørt 201xxx km uden der har været noget ud over service, og lad nu vær med at sige jeg bare har været heldig for det tror jeg ikke på.

  • #11   28. jul 2012 har jeg ALDRIG været i nærheden af i min fars 140hk tdi med DSG .. på motorvej ved frisk kørsel hedder det 15-16km/l så hvis der skulle stå 20km/l er det noget med en 1000km lang tur med medvind og max 90km/t .. ellers ved jeg sku ikke hvordan vi skulle opnå det da ;D

  • #12   28. jul 2012 Suuuk!!!! Jeg spurgte for lidt over en uge siden og det samme. Faktisk to gange. Fik ikke rigtig nogen svar. Vagcars hjalp lidt, i forhold til medlemmernes erfaringer. Og typen BKD skulle ikke have nogen vilde problemer. Jeg købte med en VW Golf fra 07 sidste fredag med den motor i og DSG. Den er jeg glad for smiley

  • #13   28. jul 2012 min "rekord" er 24,5 km/l på landevej.. overholder jeg fartgrænserne kører den næsten lige så langt på literen ved blandet kørsel som den fabia 1,4 tdi jeg havde..
    Jeg har så 6 manuelle gear.

    Jeg har lige været en tur til Oschersleben racerbane med 1300kg trailer efter, den kørte i gennemsnit 11 km/l, lå lige over 100 det meste af vejen..


  • #14   28. jul 2012 Hold dig fra den 140 hk... der er alt for stor chance for fejl på dem...
    170 hk er meget mere pålidelig og oknomisk er den ikke langt fra...
    Min chippede 170 hk gik længere end min 140 hk standart...
    Syntes desværre også der er mange canbus fejl på VAG bilerne fra de årgange...
    Så lav en grundig kontrol af dette før køb!!!


  • #15   28. jul 2012 Har kørt fra Silkeborg til Hasselager i 8 uger der kunne jeg få min til at køre 19,8 km/l
    ved både landevejs og motorvejs kørsel


  • #16   28. jul 2012 HARTMANN: Ved en Golf Plus 2.0 TDI 140HK (ikke BlueMotion) køre lige godt 20 km/l med campingvogn på ved motorvejskørsel mellem 100-110km/t. Ved blandet har jeg ikke lige tjekket hvad den ligger på, men nok også i det leje.

    Så det er en kæmpe forbedring for mig iforhold til hvad min økonomi ligger på nu. Ca det dobbelte..

    Udstødning er udelukkende for at have en udstødning som passer i kofangeren. Så altså kun 'look' smiley


    Har set mange af 170HK hvor dysserne går sig en tur - allerede ved 70-80k KM. Årgangen er 2007. Motorkode kender jeg ikke, men det var primært Altea FR.



  • #17   28. jul 2012 Nerenst : canbus fejl ? hvilke ?

    Hartmann : jeg kørte 20 km/l i den et par gange, det er blandet kørsel, både by, motorvej og landevej. havde ikke travlt og kørte bare hvad skiltene sagde osv.
    Radio'en skal bare stå på Soft, så kommer der per automatik lidt flere km ud af tanken når jeg kører smiley

    Jeg tog stadig hellere end 140 over en 170'er. der er ikke flere fejl på 140 modellerne, der er bare LANGT flere 140 modeller, derfor også flere rep på 140 modellen. men fejl pr bil er der sku ikke flere af det er helt sikkert !
    Siger heller ikke at ALLE bare går i stykker eller noget, vi har mange kunder som kun har fået lavet service osv.


  • #18   28. jul 2012 ja dyserne kan gå tidligt, men der er jo 7års / 200.000kms garanti på dyserne, så det er vel til at klare ? vores kunder har fået lavet deres dyser gratis hos VW. men det er selvfølgelig surt når bilen bare dør og ikke kan starte smiley

    har også skiftet et par brændstof pumper, dem der sidder i tanken.


  • #19   28. jul 2012 K A S P E R: 20 km/l med campingskur ved 100-110?? arrrh, mon dog...

    Så er det i med (storm) vind smiley


  • #20   28. jul 2012 Robert: Nope, ifølge MFA og vi prøve at regne ud hvad vi havde tanket af liter og så kørt af km og det sagde lidt godt 20 km/l.

    Golf Plus 2.0TDI PDF Facelift - 2009/2010. Og nej det er ikke en af de der BlueMotion smiley


  • #21   28. jul 2012 Andreas K: Har set rigtig mange canbus fejl på alt fra ratstamme elektronik til bagrude visker der ikke ville mere... startspærrefejl osv!!!

    K A S P E R: det kan simpelhen fysisk ikke lade sig gøre at få en 2,0 tdi motor til at gå bare tæt på 20 med campingvogn efter... Så skal den jo gå noget længere end en Lupo 3L uden!!!! Sikke noget pjat...


  • #22   28. jul 2012 hvis en bagrude viskermotor er træt af livet, så er det vel ikke en canbus fejl ? smiley

    Jeg syntes ikke jeg ser så mange el fejl på Golf 5 f.eks. kun knækkede ledningsnet i fordørene, men de er ikke så dyre de ledningsnet. omkring 700,- hos VW. ellers syntes jeg sku det elektriske er okay. jeg ville mere være bange for rust på Golf 5 smiley


  • #23   28. jul 2012 Det var nu ikke viskermotoren der fejlede noget...
    Blot ledningnettet der her også lavede problemer...


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #24   28. jul 2012 2.0tfsi.... Så slipper man for ærgrelserne. Og har rent faktisk en bil som er lige så inspirerede som man bør forvente til den sky høje vw pris....

  • #25   28. jul 2012 Ville da også helst have GTI 2.0TFSI. Bare forsikring og forbruget der er for høj.

  • #26   28. jul 2012 ville også til hver en tid igen vælge en 2,0 tfsi ..

  • #27   28. jul 2012 haha, ja TFSI er satme en dejlig motor. men brændstof økonomien er langt fra en TDI'er.
    både grundet km/l men der er vel også 2-3 kroners forskel pr liter brændstof fra Vpower til diesel ? smiley men jeg klager ikke.

    Men TDI kører da helt okay syntes jeg.


  • #28   28. jul 2012 kunne aldrig køre og have en bil der kunne være en tikkene bombe ... skal aldrig have noget der rimer på 2,0 tdi ;D


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #29   28. jul 2012 Alle de tanker om forbrug, det er et mentalt problem ikke noget som har betydning i virkeligheden. I et samlet bil eventyr er tfsi'en ikke dyrer end tdi'en. Og skulle der være en marginal forskel så brug lidt mindre på gejl og lort. Tfsi'en køre såmænd fint på std hjulene. smiley

  • #30   28. jul 2012 en tfsi/tsi er næsten dobbelt så dyr per kørt kilometer i brændstof end en tdi er, så for "os" der kører 50.000 km om året, er der en hel del at spare.. og som legetøj, tja, så hellere gøre det ordentligt, der kører jeg trackdays på en litermotorcykel smiley

  • Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 58
    #31   28. jul 2012 Kan godt køre 12km/l i min tfsi, men så køre man også pænt. Men alligevel med 360hk.

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #32   28. jul 2012 @robert.

    Den er LANGTFRA. Dobbelt så dyr.. Og den mer udgift som går til brændstof. Er hurtigt sparet på værksteds regninger.



  • #33   28. jul 2012 1.4 TSI er egentlig rimelig økonomisk. Hvertfald dem i VW Golf VI

  • #34   28. jul 2012 Brian S:
    Min 2,0 Tdi har på de 50.000km jeg har haft den kostet 0,00kr i værkstedsregninger.. bevares, den har været to gange til service og har fået skiftet olie og filtre, men intet andet, så i mit tilfælde, ja så ville det have været dobbelt op på brændstofudgift. som immervæk bliver en del med 50.000 km per år


  • #35   28. jul 2012 Hvis vi snakker 2010 modeller er de jo gået over til CR og ikke længere PD. Så vil jeg ikke være nervøs


  • #36   28. jul 2012 Nu har jeg læst hele dette Fora igennem og det lyder til der er nogle kompetente mennesker, så jeg vil lige spørge om plus og minusser på 2,0 TDI 136 hk.
    Er den motor okay eller ?

    Mvh.


  • #37   28. jul 2012 Kasper O: Mest noget af det mellem 2004-2008 hvor Golf V var fremme smiley

  • joachim T
    joachim T Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #38   9. jan 2013 Er ved og købe en golf plus 2.0 TDI 140 hk med dsg... Bilen er fra 2007 og har gået 228.000... Computeren i gearkassen blev skiftet ved 210.000... Er det er dårlig ide og købe sådan en?????? Nu tænker jeg med de sygdomme man høre om med den motor der????

Kommentér på:
Erfaringer med 2.0TDI motoren (2004-2008)

Annonce