16.016 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med 2.0TDI motoren (2004-2008) {{forumTopicSubject}}
Læser meget forskelligt omkring 2.0 TDI motoren som er i næsten alle varianter i VAG-familien.
Hvilken årgang skal man holde sig fra? Tænker mht. dyser, luft masse måler osv som skulle være en sygdom på dem fra 04-07 har jeg hørt.
Skal man tage en 2.0TDI med 140HK eller en 2.0TDI med 170HK som i fx FR, GTD osv?
Og de fleste mellem 2007-2008 er vel efterhånden med partikelfilter som vist hedder PDF i modelbetegnelsen?
Håber i kan vejlede lidt
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
arbejder for begge værksteder .. og vw brækker sig i reperationer ... på skoda de har måske skiftet dyser på en i år.. ingen turbo eller oliepumper .. om det er tilfældig fatter vi ikke .. det burde jo være samme kværn
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Men ja, dyser, oliepumpe, tandem pumpe, topstykke osv. der er masser ting som tit ses fejl på. min vens havde kørt 112.000 km da han solgte den, og der havde intet været på den, lækker vogn !
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
HARTMANN ---skoda i randers har haft nogen superb hvor olie pumpen er gået.. men det har været taxaer som næsten var frikørt... men ny kvern er aligevel 70k :-S
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 713
Hælder mest til 140HK, da jeg gerne vil kunne køre langt på literen og stadig have et fornuftigt moment/trækkraft. Chip var også planen.
Alt efter chip, men de skulle typisk få bedre økonomi udover ekstra power, ikke?
Lige et tillægs spørgsmål som jeg faktisk er lidt i tvivl om:
- Det har vel ingen betydning at montere en 'benzin' udstødning (Fx Milltek R32) på en 2.0TDI? (ved ikke engang om det er samme rørføring hele vejen?)
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 453
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
og hvorfor montere anden udstødning ? den kommer ikke til at sige mere af den grund
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Hartmann : Min vens chippede 2.0 TDI golf 5 kunne jeg godt få til at gå 20 km/l. det syntes jeg da er meget pænt. bilens vægt og power taget i betraktning. så er en lille Polo bluemotion med 75 HK som går 26 jo ikke så imponerende ved siden af
Hvis udstødning bare er for look, så gør det bare. det kan man sagtens, men det giver dig hverken lyd eller effekt.
jan 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 12
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.349
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 453
Jeg har så 6 manuelle gear.
Jeg har lige været en tur til Oschersleben racerbane med 1300kg trailer efter, den kørte i gennemsnit 11 km/l, lå lige over 100 det meste af vejen..
jun 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 12 Svar: 100
170 hk er meget mere pålidelig og oknomisk er den ikke langt fra...
Min chippede 170 hk gik længere end min 140 hk standart...
Syntes desværre også der er mange canbus fejl på VAG bilerne fra de årgange...
Så lav en grundig kontrol af dette før køb!!!
jan 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 12
ved både landevejs og motorvejs kørsel
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 713
Så det er en kæmpe forbedring for mig iforhold til hvad min økonomi ligger på nu. Ca det dobbelte..
Udstødning er udelukkende for at have en udstødning som passer i kofangeren. Så altså kun 'look'
Har set mange af 170HK hvor dysserne går sig en tur - allerede ved 70-80k KM. Årgangen er 2007. Motorkode kender jeg ikke, men det var primært Altea FR.
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Hartmann : jeg kørte 20 km/l i den et par gange, det er blandet kørsel, både by, motorvej og landevej. havde ikke travlt og kørte bare hvad skiltene sagde osv.
Radio'en skal bare stå på Soft, så kommer der per automatik lidt flere km ud af tanken når jeg kører
Jeg tog stadig hellere end 140 over en 170'er. der er ikke flere fejl på 140 modellerne, der er bare LANGT flere 140 modeller, derfor også flere rep på 140 modellen. men fejl pr bil er der sku ikke flere af det er helt sikkert !
Siger heller ikke at ALLE bare går i stykker eller noget, vi har mange kunder som kun har fået lavet service osv.
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
har også skiftet et par brændstof pumper, dem der sidder i tanken.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 453
Så er det i med (storm) vind
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 713
Golf Plus 2.0TDI PDF Facelift - 2009/2010. Og nej det er ikke en af de der BlueMotion
jun 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 12 Svar: 100
K A S P E R: det kan simpelhen fysisk ikke lade sig gøre at få en 2,0 tdi motor til at gå bare tæt på 20 med campingvogn efter... Så skal den jo gå noget længere end en Lupo 3L uden!!!! Sikke noget pjat...
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Jeg syntes ikke jeg ser så mange el fejl på Golf 5 f.eks. kun knækkede ledningsnet i fordørene, men de er ikke så dyre de ledningsnet. omkring 700,- hos VW. ellers syntes jeg sku det elektriske er okay. jeg ville mere være bange for rust på Golf 5
jun 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 12 Svar: 100
Blot ledningnettet der her også lavede problemer...
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 713
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
både grundet km/l men der er vel også 2-3 kroners forskel pr liter brændstof fra Vpower til diesel ?
Men TDI kører da helt okay syntes jeg.
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 453
jul 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 58
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
Den er LANGTFRA. Dobbelt så dyr.. Og den mer udgift som går til brændstof. Er hurtigt sparet på værksteds regninger.
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 713
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 453
Min 2,0 Tdi har på de 50.000km jeg har haft den kostet 0,00kr i værkstedsregninger.. bevares, den har været to gange til service og har fået skiftet olie og filtre, men intet andet, så i mit tilfælde, ja så ville det have været dobbelt op på brændstofudgift. som immervæk bliver en del med 50.000 km per år
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 152
Er den motor okay eller ?
Mvh.
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 713
jan 2008
Følger: 1 Svar: 1
Erfaringer med 2.0TDI motoren (2004-2008)