{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.701 visninger | Oprettet:

Ford Fiesta 1.25 2012 benzinforbrug {{forumTopicSubject}}

Hej der ude

Har lige købt mig en helt ny Ford Fiesta 1.25 motor. Så vidt jeg ved køre den ca. 18,5 km/liter, og har en tank på 42 liter max. Men der noget jeg ikke helt forstår, fordi jeg har lige fuld tanket den, men kørecomputeren viser at den kan køre ca. 506 km total, men så passer de 18,5 km/liter ikke jo :s ?

Er det mig der er helt ude eller hva ??? 

Venter på jeres eksperte svarer.. Tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Fiesta 1.25 2012 benzinforbrug
  • #1   28. jul 2012 En helt ny motor skal køres til. Forvent ikke noget i nærheden af det opgivne de første 10.000 km. Men stol heller ikke på kørecomputeren, mål det prcise forbrug selv (Antal kørte kilometer/liter brændstof der kan være på tanken).

• #2   28. jul 2012 Okey, så har jeg rigelig tid endnu smiley ja det må jeg hellere, måle selv. Hved du evt. hvor meget ekstra benz vil bilen bruge når aircon er tænd ?

• #4   28. jul 2012 Siger man ikke 5-10 pct. ekstra forbrug, når man bruger a/c? Jeg har ikke a/c, så jeg har ikke erfaring med, hvor meget det øger forbruget.

Jeg har nemt ved at opnå det tal, som min er opgivet til ved blandet kørsel. Så sent som i dag tankede jeg, og jeg havde kørt 17,5 km/l, og min bil er opgiver til 17,2 km/l. Min motor er på 1229 ccm. og har 16 ventiler.

Men det har betydning, hvordan man kører sin motor til. Man må gerne køre lidt friskt, men man skal heller ikke give den fuld gas og køre den helt ud i gearene. "Morfarkørsel" er heller ikke godt - så bliver motoren sløv og kommer til at køre kortere på literen end hvis man har kørt friskt.

De første 10.000 km. lå min på alt mellem 14-16 km/l. Men derefter har den oftest kørt min. 17 km/l. Og nogle gange endda over 19 km/l.

• #5   28. jul 2012 Tak for alle de gode kommentarer. Det har helt sikkert gjort mig klogere smiley

Kommentér på:
Ford Fiesta 1.25 2012 benzinforbrug

Annonce