1.187 visninger
|
Oprettet:
Autolakering {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har besluttet mig for selv at prøve at male min bil, men jeg kunne godt tænke mig nogle gode fif, fra nogle erfarne autolakere.
Bilen skal være samme farve, det er kun på grund alt for mange ridser (som ikke kan polers væk har skam prøvet).
Jeg har maling i den rigtige farve, klarlak og hærder til begge. er der eventuelt noget jeg lige skulle mangle.
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.069
div. værktøj
grunder/fylder
div. afdæknings tape papir
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 11
apr 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
mar 2006
du kan lige så godt lave den ordenligt når det er en hellakering du kaster dig ud i
Men hvis du har en maler kabine du kan låne må du jo kende ham du låner den af som burde ku forklare dig det hele
hvad farve skal den være ?
mar 2006
apr 2012
apr 2012
apr 2012
mar 2006
og du skal lave det ordenligt da du ellers vil komme til at se slibe ridser i sort og andet skidt ridser ovs sort er meget sart og alt ses
synes du skal søge lidt rundt på nettet hvad det indebærer at lave sådan en lakering så du har bare en lille ide om hvad du skal bruge
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
hvis lakken ellers er i orden så skal du bare reparere rust og stenslag ved at slibe ned og grunde derefter spartle og sprøjte noget sanding på derefer sliber du hele bilen med minimum korn 240-360 hvis den bare er sort uden metal køber du bare noget 2 komponent acryl maling så er det ikke nødvendig med klarlak da du godt kan reparere mod løbere i lakken :O)
hvis det er en metallick så skal du bruge en to komp med en base farve og en klarlak oven på
en sprøjte kabine er ikke nødvendigvis et must jeg har sprøjtet mange biler i en intermistisk sprøjtekabine eller garage det eneste er hvor hurtig den tørre ens eget helbred og naboernes farvede vasketøj :O)
men at sprøjte en bil er ikke så nemt da der kan gå mange ting galt så som løbere snavs cilicone pletter, malingen koger appelsinhud vand i lakken mm
mar 2009
apr 2012
mar 2009
hvis det er for at lære så skal du bare klø på men hvis det er for at spare penge så bør du max slibe bilen ned og gøre den klar til maler og så få en prof til at male den for dig
hvor megen erfaring har du med at male/slibe biler ?
går ud fra at du bor for langt væk for at det kan betale sig at jeg viste dig det men havde du ikke adgang til en sprøjte kabine kan han ikke hjælpe dig
mar 2009
du kan event lære lidt på you tube bare vær opmærksom på at de bruger noget andet maling og derfor maler lidt anderledes i usa :O)
mar 2006
kan godt gi dig et tilbud
men vi bruger kun vores egne matrialer hos os så vi ved hvad vi arbejder med
evt skriv en pm hvis det er
kig i min profil har lige malet min egen passat blank sort i 2 lags og har flere billeder af den så du kan se hvordan det kommer til at se ud
Autolakering