{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

jesper v
jesper v
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11

Autolakering {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har besluttet mig for selv at prøve at male min bil, men jeg kunne godt tænke mig nogle gode fif, fra nogle erfarne autolakere.
Bilen skal være samme farve, det er kun på grund alt for mange ridser (som ikke kan polers væk har skam prøvet).
Jeg har maling i den rigtige farve, klarlak og hærder til begge. er der eventuelt noget jeg lige skulle mangle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autolakering
  • #1   29. jul 2012 en maler kabine
    div. værktøj
    grunder/fylder
    div. afdæknings tape papir

• #2   29. jul 2012 Olie & strøm smiley

• jesper v
    jesper v Tilmeldt:
    apr 2012

#3   29. jul 2012 jeg har en maler kabine, en prof. sprøjte. men tror du at bilen skal grundes hvis det bare lige skal dække ridser?

• #4   29. jul 2012 kommer an på hvor dybe de er jo ,er ik til at vide når man ik har set bilen, som regel har biler med nogle år på bagen jo div sten slag og galvanisering bubler og når du først for slebet ned så skal du ha epoxy grunder også og evt spartel hvis den har nogle småbuler
    du kan lige så godt lave den ordenligt når det er en hellakering du kaster dig ud i

Men hvis du har en maler kabine du kan låne må du jo kende ham du låner den af som burde ku forklare dig det hele
    hvad farve skal den være ?

• #5   29. jul 2012 Har du også fået købt sandpapir i de forskellige korn du skal bruge ?

• jesper v
    jesper v Tilmeldt:
    apr 2012

#6   29. jul 2012 den skal være sort, samme farve som den har nu

• jesper v
    jesper v Tilmeldt:
    apr 2012

#7   29. jul 2012 men bilen har ingen buler

• jesper v
    jesper v Tilmeldt:
    apr 2012

#8   29. jul 2012 hvad for noget sandpapir anbefaler du jeg bruger

• #9   29. jul 2012 Synes du skal snakke med ham du låner kabinen af ,går også ud fra det er der du skal slibe den med hans slibe maskine og derfor han har alle de forskellige korn du skal bruge , sådan en bil blir jo slibet med forskellige korn starter på en grovere og så til finere men man skal se bilen for at sige hvilken du skal starte med
    og du skal lave det ordenligt da du ellers vil komme til at se slibe ridser i sort og andet skidt ridser ovs sort er meget sart og alt ses
    synes du skal søge lidt rundt på nettet hvad det indebærer at lave sådan en lakering så du har bare en lille ide om hvad du skal bruge

• #10   29. jul 2012 hvis du skal skal male bilen bør du først vaske bile af i silecone fjerner eller minimum celulosefortynder for at undgå silecone pletter
    hvis lakken ellers er i orden så skal du bare reparere rust og stenslag ved at slibe ned og grunde derefter spartle og sprøjte noget sanding på derefer sliber du hele bilen med minimum korn 240-360 hvis den bare er sort uden metal køber du bare noget 2 komponent acryl maling så er det ikke nødvendig med klarlak da du godt kan reparere mod løbere i lakken :O)
    hvis det er en metallick så skal du bruge en to komp med en base farve og en klarlak oven på
    en sprøjte kabine er ikke nødvendigvis et must jeg har sprøjtet mange biler i en intermistisk sprøjtekabine eller garage det eneste er hvor hurtig den tørre ens eget helbred og naboernes farvede vasketøj :O)

men at sprøjte en bil er ikke så nemt da der kan gå mange ting galt så som løbere snavs cilicone pletter, malingen koger appelsinhud vand i lakken mm

• #11   29. jul 2012 hvis det bare er ridser du skal fjerne og der ellers ikke er andet galt med lakken kan du bare vandslibe bilen og så give den et lag klarlak

• jesper v
    jesper v Tilmeldt:
    apr 2012

#12   29. jul 2012 Tusind tak for hjælpen, jeg ville lige prøve at høre omkring mig inden jeg gør det. men det lyder som om i begge er autolakere i kunne ikke tænke jer at hjælpe mig med det eller hvordan lyder det og hvad tror i de ville komme til at koste hvis i skulle gøre det hvor jeg selvføglelig hjalp så meget jeg kunne, og jeg skaffede alle materialer.

• #13   29. jul 2012 er det for at lære at male eller er det for at spare nogle penge ?

hvis det er for at lære så skal du bare klø på men hvis det er for at spare penge så bør du max slibe bilen ned og gøre den klar til maler og så få en prof til at male den for dig
    hvor megen erfaring har du med at male/slibe biler ?

går ud fra at du bor for langt væk for at det kan betale sig at jeg viste dig det men havde du ikke adgang til en sprøjte kabine kan han ikke hjælpe dig

• #14   29. jul 2012 nu er der jo også en grund til at man står i lære i 3,5 år for at lære at male og ikke bare tager det på et weekend kursus
    du kan event lære lidt på you tube bare vær opmærksom på at de bruger noget andet maling og derfor maler lidt anderledes i usa :O)

• #15   29. jul 2012 Jesper v
    kan godt gi dig et tilbud
    men vi bruger kun vores egne matrialer hos os så vi ved hvad vi arbejder med
    evt skriv en pm hvis det er
    kig i min profil har lige malet min egen passat blank sort i 2 lags og har flere billeder af den så du kan se hvordan det kommer til at se ud

Kommentér på:
Autolakering

Annonce