{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aldrig mere hess teknik
  • #1   29. jul 2012 Det var måske bedre at sige det til firmaet.

• #2   29. jul 2012 god forklaring og begrundelse du kommer med ellers syntes jeg..

• #3   29. jul 2012 Der skal hvis en kraftig begrundelse til.....

• #4   29. jul 2012 Tror Tommy er ejer af et konkurrerende firma, siden han kommer med sååå lamme udtalelser uden at fortælle hvorfor.

• #5   29. jul 2012 prøv at hør her, det er kraftedme ikke hans skyld at din bil er i stykker.
    Sådan en partikelfilter kan regenereres i nogle tilfælde. andre gange har folk bare kørt så længe med det at det ikke er til at redde, hvis du kører mange små ture og meget by så kan de godt dø da de aldrig vil få den temperatur der skal til for at de kan brænde de partikler de fanger, og så tilsoder lortet. det er IKKE mekanikerens skyld at din bil er noget lort.

• #6   29. jul 2012 ^^ synes godt om. #Bay! .

• #7   29. jul 2012 Jeg skrev til han under hans ferie og hørte på en dianosetest, 400-600 kr , det var så det første der ikke holdt.
    Jeg kører derned og han kører en tur med, det er partilkelfilter og egr vent. det kunne han rense så jeg kunne køre 100000 km mere, for 4000 kr. Han får bilen og den er færdig om eftermiddagen, da jeg kommer står der så 2 lærlinge tilbage, som jeg kan høre har lavet det meste på bilen. Jeg når 500 m, så kan den ikke mere, og det tager 3 dage inden jeg får den igen, ledningesfejl siger de og prisen er nu 5300 kr. På vej hjem ringer han og siger hans post ligger bag i bilen, om jeg ikke kan sende den og trække portoen fra regningen,plus at der var brændt en kvart tank diesel af.
    Efter et par dage kan vi se at det har ikke hjulpet overhovedet, jeg snakker med ham og kører derned og vi kører samme tur, og trykket i udstødningen er stadig det samme, altså rensningen har ikke hjulpet, så jeg får et nyt tilbud på 15000 kr for skift af filter, det jeg lige har betalt for at få renset.
    Oven i det ligger der en rykker med inkasso indkaldelse da vi kommer hjem fra ferie, på det beløb vi trak fra for portoen

• #8   29. jul 2012 Bay, Hvis man driver et værksted, er det vel fordi man ved hvad man snakker om. Biler går istykker, men når man betaler for noget, regner man vel også for at få noget for pengene. og der var ikke snak om at filteret kun skulle regenereres.

• #9   29. jul 2012 Jeg syntes det er dejligt med den info. husk og gå ind på trustpilot og skriv det.

• #10   29. jul 2012 det eneste man kan gøre ved et partikelfilter er at regenerere eller skifte...
    Ergo, det er ikke hans skyld dit filter ikke kan regenereres, og når man regenerere så står bilen med 2500-3500 omdrejninger ca. i 20-35 minutter og brænder meget varm så derfor er der brugt så meget diesel, og muligt det er lærlinge der har lavet bilen, men hvorfor skulle de ikke kunne det? at skifte en egr er bare skrue af og skrue på. og regenerering af partikelfilter foregår over en tester hvor man bare sætter den i et program til dette. og det er somreelt først efter man har regeneret filteret at man kan se om det har virket. så stop med dit tuden, det koster at køre ny bil...

Men du siger der ikke var snak om en regenerering, hvad var der så snak om?

• #11   29. jul 2012 Nu skal du ikke forstå det forkert det jeg skriver for selvfølgeligt er det møg ærgeligt at istedet for 5000 bliver det til 15000 tusinde, men verden er nu engang sådan at en flok hippier har bestemt at der skal sidde egr og partikelfilter på en bil og disse to ting går tit i stykker eller rettere soder til men sådan er det nu engang dette kan desværre ikke ændres.. jo kan evt køre mere frisk højere omdrejninger før gearskift men så er der ikke meget økonomi i at køre diesel bil..

Og det med inkasso er godt nok slet ikke iorden, men ring til manden så er problemet vel løst..

Tja ledningsfejl kan faktisk godt være oversagen, kan ikke se hvad de ellers skulle bruge 3 dage på at lave...

• #12   29. jul 2012 hvad bil snakker vi om,? partikelfiltereret kan brændes så soden bliver til aske, det virker ved jeg, men alt der der rens man kan give det ind i siden osv har jeg ikke meget til overs for. men virker meget useriøst det der er sket med bilen smiley

• #13   29. jul 2012 Chris T
    Det er ikke altid et partikelfilter kan "Brændes" den brændning som egentligt hedder regenerering kan kun gøres hvis filteret er maks 35% tilsodet mener jeg.

• #14   29. jul 2012 De 2 gange jeg har brugt Hessteknik har alt været i orden! Planlægger at bruge ham igen, når jeg skal have kørt den næste bil ind!

• #15   29. jul 2012 Bay, hvis du synes det er ok, behandling vi har fået, så skriv lige hvor du står i lære, det må da være en stolt mester du har med den indstilling, man kører vel på værksted for at få sin bil lavet af folk der ved hvad de har med at gøre. Jamen jeg ved ikke hvordan han ville rense det, men det var ikke regenerering, det gjorde han under køreturen. Du tror da vel ikke at jeg hænger manden ud, uden at jeg har snakket med ham.

• #16   29. jul 2012 Lyder sgu vildt, hvis den skulle bruge en kvart tank på at køre i en halv times tid. Godt min Ibiza, som i øvrigt også regenerer ikke bruger den mængde!

• #17   29. jul 2012 Man kan ikke regenerere et filter ved at køre i bilen..

Tænk over din indstilling, du kører til mekaniker med en defekt bil, han tilbyder at lave den, så billigt som muligt for din skyld, da han ikke kan det bliver du sur over at det koster flere penge, men det er ikke din mekaniker skyld at bilen er i stykker...

Du behøves ikke at være så skide utaknemmelig for vi er alle mennesker, og din bil er nu engang bare en bil og biler går i stykker engang i mellem desværre. men heldigvis for os mekanikere ellers ville vi jo ikke have noget at lave.

• #18   29. jul 2012 Bay, kender nok teknikken lidt bedre end du gør, hehe arbejder med det til hverdag såe,, du kan smide dem i en ovn, og få dem brændt så soden bliver til aske, så bliver de næsten 99,9% som nye igen. og jov hvilke filtre skulle ikke kunne brændes, . og regenering, er kun nødløsning syntes jeg men ;), det kan hjælpe i nogle tilfælde men det holder jo ikke ligesom et helt nyt filter, når du regenerer hælder bilen jo bare mere diesel på motoren, som bliver antændt i udstødning som skulle varme filtret op, og kan redde de nogle gange smiley

• #19   29. jul 2012 Undrer mig over hvordan deres post er endt i bilen

• #20   29. jul 2012 Chris T dette er ikke noget man normalt har adgang til på et helt almindeligt værksted.

• #21   29. jul 2012 Bay, ikke helt korrekt. På en GM bil eks er den regenering du sætter igang kun statisk, og den færdiggør først processen når du kommer ud og kører, netop for at få en højere temperatur. Den serviceregenering som vi kan sætte igang med testeren er netop til for, at "lukke et fyldt filter op" , evt hvis bilen ikke kan starte osv, så dernæst at bilen selv kan rense det.

• #22   29. jul 2012 lige en info. Jeg er lastvognsmekaniker. og de fleste LV partikkelfiltre er lavet sådan at når de er stoppet. piller man filteret af, og sender det til et firma der brænder filterkernen i en ovn. vist typisk natten over. så kommer det tilbage så godt som nyt. og bliver monteret igen. hos os er der flere der har fundet ud af man kan gøre det samme med de partikkelfiltre der sider på personbiler. det filterfirma vi bruger tager ca. en tusse for at skære enden af filterhuset. brænde det rent. og svejse det pænt sammen igen. ganske vidst sort. det har virket perfekt alle gangene. på en del forskellige biler.

• #23   29. jul 2012 kan man ikke bare tage gas og ilt og varme lortet op smiley skide hippig teknologi

• #24   29. jul 2012 som chris T vidst allerede havde skrevet smiley

• #25   29. jul 2012 Ja man kan brænde dem, desværre bare ikke så mange der bruger det endnu..

Peter C nu ved jeg mest om Volvo og der regeneres der bare på tester.

• #26   29. jul 2012 det har nok noget at gøre med, at man hellere vil sælge et nyt filter. end at rense det eksisterende. det har også den fordel med rensning at man kan have rensede filtre på lager så kunden ikke skal vente på det bliver brændt. det gør vi i hvert fald til lastbilerne.

• #27   29. jul 2012 nu er jeg os lastbilmekaniker men ik ved et aut værksted. så har ik meget erfaringer med dem, men når vi snakker lastbiler hvorfor soder de så til ?? de jo sjældent de har korte tur eller noget som jeg troede fik dem til og sode til.

• #28   29. jul 2012 anders s. jammen det er jo meget forskelligt hvilket kørselsmønster lastbiler har. en exsport trækker har sjældent problemmer. men destributionsbiler der kører meget by. eller kran biler, betonbiler eller skraldebiler der står det meste af dagen i hævet tomgang og bruger kraftudtaget. de kan tit have problemer. især dem der kører uden add blue.

• #29   29. jul 2012 og vi undersægte for postvæsenet driftmønsteret på deres biler.(der kan man se motortemperatur, omdrejningstal, olietryk og motorbelastning) og de stod i tomgang lige godt 40% af tiden.

• #30   29. jul 2012 ja det jeg klar over, jeg laver skralde biler og kranbiler, men vi har endnu ikke set problemer med det, men det arb går nok os til de aut. værksteder og ik os :).

• #31   29. jul 2012 ander s. vær du glad for det smiley du går ikke glip af noget.

• #32   29. jul 2012 haha nej kunne forestille mig det er anledning til meget bøvl både med høje priser og det bøvl det gir..

• #33   29. jul 2012 ja og alt efter opbygning kan de godt være lidt triste at pille af.

• Knud-Erik L
    Knud-Erik L Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #34   14. jun 2016 HessTeknik igen igen. Jeg har været ved HessTeknik og fået rettet nogle fejl på software - det blev gjort meget professionelt, jeg er ikke i tvivl om jeg skal bruge Steffen igen.

Kommentér på:
aldrig mere hess teknik

Annonce