{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.272 visninger | Oprettet:

Volvo V50. Stærke / Svage sider ? {{forumTopicSubject}}

Hej bestemt mig for at jeg tror jeg vil have mig en Volvo v50 næste gang. Og kigger på 2,0D versionen.
Er det en Volvo motor? Kunne læse mig frem til at deres 1,6'er er en fransk motor.

Kigger på en der har kørt 280.000 km var det noget i ville være bange for?

/ Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo V50. Stærke / Svage sider ?
  • #1   7. aug 2012 2.0'eren og også en PSA motor.

2.0'eren skal du bestemt ikke være bange for. de kører altså bare ud af det hårde liv

• #2   7. aug 2012 1,6 og 2,0 D er PSA maskiner.. så erfaringer med dem er der massere af..

Du skal være opmærksom på hvis den er med partikkelfilter skal det skiftes for hver 120.000km og det koster.. ellers er der ikke så meget at komme efter.. kiggede selv på dem men synes der var alt for lidt volvo fornemmelse.. ende med en V70..

• #3   7. aug 2012 Jeg ville ikke vælge hverken 2.0 eller 1.6 af frygt for at skulle skifte motor på et tidspunkt. Vi har allerede skifte nogle stykker hos os og det er ikke billigt. Men som bil kører den rigtig godt og fin kvalitet. bare ikke meget volvo følelse over den som nævnt før, så skal du over i noget 60-70 eller over.

• #4   7. aug 2012 Tag en ford focus og spar lidt penge den er den samme bil

• #5   7. aug 2012 2.0D er en Ford/PSA, ligeledes som 1.6'eren er det.

Rent ud sagt er den noget værre lort, men den kører fint og giver meget bil for pengene. Nogen rigtig Volvo er det dog ikke.

• #6   7. aug 2012 Nej det er en Ford Focus. med en Peugeot motor

• #7   7. aug 2012 Fat nu at det er en motor, som Ford og PSA har udviklet i fællesskab.

I should know!

• #8   8. aug 2012 Lækkert med en masse respons. Mit valg er faldet på V50 pga størrelsen da jeg ikke ønsker en kæmpe færge af en stationcar og at jeg synes det er en hammer flot bil.

Hva så hvis man kigger på deres D5 det er vel Volvo's egen maskine eller er jeg gal på den?

Dog meget ringere brændstof økonomi, men er jo selvfølgelig klart med 180hk.

Måske det skulle tilføjes den af og til skal køre med hestetrailer

• #9   8. aug 2012 D5 er Volvo's egen motor, ja smiley Den er faktisk super lækker og har en (for en diesel) lækker motorlyd. Prøvede sådan én inden 2.0D'eren, og den er herlig. Dog er den noget mere forslugen.

2.0D kan i øvrigt chippes til ca. 170 hk og vil uden problemer kunne trække en hestetrailer. Den smider trods alt 320 nm ab fabrik.

• #10   8. aug 2012 Så forslugen skynes jeg sku ikke den er, min V70 med aut. køre i snit 15km/l ved blandet kørsel med overvægt på landevej/motorvej.. ren motorvejs kørsel holder den 16,5km/l.. tager man den med manuel køre den lidt længere.. plus at V50'eren er noget mindre..
    Så synes helt sikkert du skulle prøve køre en D5'er de køre fanme godt..! de er dog liiiidt svære at finde i V50'eren...

• #11   8. aug 2012 Der er 7 V50 D5'ere tilsalg på Bilbasen lige pt. De er også lige en tand dyere end 2,0 smiley

Passer mig fint at V50'eren er mindre da jeg gerne vil have en lille kompakt staioncar. Den skal bare være stor nok til køteren kan være i bagagerummet hehe smiley

Konklusionen er vidst bare jeg må ud og prøve både en 2,0 og en D5'er smiley

Kommentér på:
Volvo V50. Stærke / Svage sider ?

Annonce