{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.175 visninger | Oprettet:

Sætte nyt læder på rat {{forumTopicSubject}}

Hej

Min Corsa C blev leveret med læderrat som standardudstyr, da jeg købte den i 2006. Siden har jeg skiftet rattet med et andet originalt læderrat, da det oprindelige begyndte at smuldre. Det oprindelige rat ses her: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse_bil/53239-meget_slidt_laederrat

Det nye, da det lige var sat i: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse_bil/61146-nyt_laederrat

Det nye er nu også begyndt at smuldre - dvs. overfladen/det øverste lag er ligesom blevet slidt af.

Hvad skal man regne med, at en sadelmager (eller anden der kan betrække et rat med læder) skal have for den service?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sætte nyt læder på rat
  • #1   11. aug 2012 Det er pisse dyrt for skal det gøres rigtigt, skal der bruges kroge og en masse knofedt, men et skud fra hoften er nok 1500-2500. Men det er så også med klima-holdbart læder og syninger.

Det er næsten sikkert det er fordi dit læder ikke kan holde til klimaet og temp. skifte. Det er rent ud sagt bare lorte læder.

Jeg havde rullet ned og brokket mig over kvaliteten af rattet og set om ikke jeg kunne tuske mig til en udskiftning hvor du fik det skiftet første gang.

• #2   11. aug 2012 Jeg skiftede det første ud med et, som jeg købte af en privatmand, som havde arbejdet hos Opel og havde et liggende...

Men jeg kan da forelægge Opel, at et læderrat skiftet i marts 2010 kun holder i lidt over 2 år. Og jeg kan endda fortælle dem de antal kilometer, jeg har kørt i den tid.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   11. aug 2012 Jeg har faktisk haft spurgt et par saddelmagere, og de ville ha intet mindre end 3500+ for det!
    Der bruges åbenbart utrolig meget læder til det, og er noget værre lort at lave..

Men jeg havde nok osse valgt at klage over rattet, for er jo næsten stadig nyt jo ;D

• #4   10. sep 2012 Jeg kan ompolster i dit læderrat for 2000 kr inkl. Materialer og forsendelse. Har lavet en del af den slags.

Kommentér på:
Sætte nyt læder på rat

Annonce