{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.711 visninger | Oprettet:

60 el. 75 hk? {{forumTopicSubject}}

Hey...

Nogen der kan komme med input? Jeg har været ude og prøvekøre VW up i dag, både 60 og 75 hk. udgaven, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.. Synes egentlig ikke der er nogen kæmpe forskel på dem, men har ikke kørt på motorvej.. Er de ekstra hk pengene værd eller kan jeg nøjes med at købe 60 hk udgaven? smiley

Er endnu ikke 100% fastsat på at det ender med en up, så hvis der er nogen der har forslag til andre biler i nogenlunde samme prisklasse (110-120.000) så giv endelig lyd smiley

Tak for alle input på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  60 el. 75 hk?
  • #2   12. aug 2012 Min kusine og hendes mand har købt en med 60 og det har de fortrudt

• #3   12. aug 2012 Der er ikke kører glæde forskel..De har ens moment og HK kurve indtil 4000 rpm..Men hvor tit er man lige deroppe ?

Kommer du op i High UP!'en er du tvunget til 75HK

Men det også om du føler du for mere af de 15HK, når du har prøvet begge..Jeg har kørt nogle stykker efterhånden, og ved jeg ikke det er en 75HK udgave, så mærker jeg det heller ikke smiley

• #4   12. aug 2012 Glem 60hk modellen... det havde du opdaget hvis du var kørt på motorvejen... det er her forskellen mærkes... Den 60hk er træls at få op på 120-130 stykker hvor den 75hk bare kører helt anderledes og uden at virke anstrengt... Den når først samme døde punkt over 140.

Prisforskellen er ikke ret stor når du er ved at købe.. samt en 75hk er helt sikkert den eneste der blir bare lidt værd i brugtsalg.

• #5   12. aug 2012 Vi købte en 60 hk, i daglig dagen er den helt magen til 75 hk versionen, tror måske jeg har været over de 4000 rpm 2 gange på de 1500 km den snart har kørt, en anden ting, hvor fedt er det at køre over 140 kmt i en Up med 60/75 hk? 75 hk versionen kører også med +200 rpm i forhold til 60 hk, hvilket giver mere motorstøj.

Jeg vil gerne væde med at det blot er en ændring i motorstyringen der skal til, for at en 60 hk får de sidste 15 hk, motor osv er 100% ens.

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #6   12. aug 2012 Har købt en Citigo 60hk. De sidste 15hk er ikke de ekstra penge værd efter min mening. Det med at 60hk-udgaven skulle lyde mere anstrengt er mig bekendt noget sludder. Så hellere droppe de sidste 15hk og købe for 7.000 ekstraudstyr - og så går den jo også 2km længere på literen!

• #7   12. aug 2012 Har du prøvet en Kia Picanto?
    Du kan få en 1,2 Active til 116000 kr.
    Fyldt med udstyr også med 7 års garanti, hvis du overvejer at beholde den i nogle år.. smiley
    Jeg syntes den føles meget bedre at køre i, også er den med 85 hk.. smiley

• #8   12. aug 2012 De har ens gearkasser så jeg kan ikke forstå at den går 200rpm mere... smiley

Prøv nu en tur på motorvejen i dem begge... de taler for sig selv når man prøver det... smiley

Og korrekt... den eneste forskel ligger i motorstyringen.. Men en chip koster osse X antal kroner... og så lægger man garantien fra sig hvis nogle opdager det...

Samt den dag man skal sælge den, har den stadig kun værdi som en 60 hk... chip eller ej.

• #9   12. aug 2012 Alle sammen kanon gode indlæg smiley

Jeg kommer primært til trille på arbejde i den, til træning og andre småture... Max distance ligger på 15-20 km. pr. tur og motorvejskørsel er max et par gange om året.. bl.a også derfor jeg ikke lige orkede at køre den på motorvejen.. Jeg bemærkede, hvis jeg skal være ærlig, lidt mere støj i 75 hk versionen... Måske er det bare en mental blokade man skal over mht. antal hk.. Jeg regner med at skulle køre motoren ud, så gensalgsværdien er nok alligevel minimal når jeg skal af med den - vil tro den kommer til at ryge i en byttehandel med en forhandler, når jeg engang skal ud og købe en større bil.. Men det er først om 5-10 år.. Tror jeg smiley

• #10   12. aug 2012 Så køb 60HK udgaven, også smid pengene efter en DK pakke så du for sædevarme, tågelygter og navi med smiley

Den navi er og bliver genial, og burde være standart udstyr ! smiley

• #11   12. aug 2012 Theis

Nej, Kia'en er ikke så aktuel.. Kæresten synes den er grim og nægter at købe den... Hun betaler trods alt de 30.000,- så hun skal også have lidt at sige.... Ellers havde jeg overvejet den...

• #12   12. aug 2012 Casper M.

Tror det ender derud af... Er der nogen der ved om man på nogen måde kan få baksensor, uden at skulle helt op i High Up udgaven? Bor i Aarhus C, så det kunne være rart nok med en baksensor når nu kæresten også skal parkere...

Jeg kiggede lidt på vw's hjemmeside og kan se under ekstra udstyr at der står "airconditionanlæg climatic" som koster 5.000,- .... Er det en opgradering til det eksisterende aircon i Move up versionen eller er det bare "normal" manuel aircon...? Kunne være rart med et decideret klimaanlæg smiley

• #13   12. aug 2012 http://www.fdm.dk/nyheder/maa-vi-praesentere-opel-adam-junior

ville være et bud på noget lidt andet... men den kommer jo så os først til næste år smiley

• #14   12. aug 2012 Forskellen på 60 og 75 heste er hvor krydset er sat med testeren
    ALT er ens også motorstyringen, det er kun et kryds og bum, så er det bestemt om den skal koste xxxx,- mere

• #15   12. aug 2012 Jesper J.

Når den skal konkurre mod DS3 kommer den til at ligge langt over 120.000 ... Ellers en fin vogn...

• #16   12. aug 2012 Det har bare forskellige betegnelser indenfor VAG..I VW hedder det enten A/C eller Clima..i min Seat hedder det f.eks. Climamatic og andre climatronic.

Så det er ingen opgradering.

ellers hvis du vil spare lidt flere penge, så køb en Citigo..synes den har lidt flere fordele..bl.a. har du ikke det blank malet indstrument bord ( som jeg synes blænder ) du spare cirkus 5000kr på prisen ( hvor du evt. kan gå et skridt op i udstyrsklasse ) også har du en "rigtig" bagklap istedet for ren glas..Men det jo hvad man er til smiley

Ang. p sensor..så synes jeg at man har rimelig godt styr på bagenden i den, du har jo max 15-20cm der går ud fra bagenden når du kigger ud af bagruden smiley

• #17   12. aug 2012 Man kan jo eftermonter en uorg baksensor. Den skal bare kobles på baklyset. Koser ca.500 kr

• #18   12. aug 2012 det havde jeg sku ik lige fået læst med smiley beklager

• #19   12. aug 2012 Det er jo en smagssag. smiley
    Ellers kan man jo også få en Kia Rio til 120.000 kr. Det er så desværre bare en basic model, men super fin bil til prisen! smiley

• #20   12. aug 2012 Tja det har du jo nok ret i Casper... Jeg har af en eller anden mærkelig grund ikke så meget tiltro til Skoda.. Jeg ved egentlig ikke hvorfor.. Jeg har bare en mærkelig mavefornemmelse ... Men tak for indlægget.. Tror bare jeg skal ud til VW og have en snak med sælgeren - han må kunne svare på alle mine åndssvage spørgsmål og og komme med en god vurdering..

• #21   12. aug 2012 Skoda er faktisk det VAG mærke med mindst problemer, det meget sjældent der er motorfejl og skader på dem smiley Om du køber en UP eller en Citigo er et spørgsmål om logo'et smiley

• #22   12. aug 2012 Mii,city go og up er jo helt samme bil i grove træk. Kun detaljer til forskel.. Min fornemmelse er der bedre service hos skoda, hvor vw for det meste prøver at fra sige sig ansvaret når noget går i stykker!!

• #23   12. aug 2012 Jeg havde købt en playstation istedet....og slik for resten....

• #24   13. aug 2012 Har allerede en playstation og skabet fuld af slik... Tror jeg vælger bilen i første omgang... Ellers tak for et fantastisk brugbart indlæg Brian.

Casper/Thomas

Tror måske også bare det ligger dybt i mig, at VW er foreneligt med pålidelige biler som sjældent oplever fejl og/eller mangler... Det er nok bare min kære mor, der har stærke fordomme hvad angår biler, der har smittet lidt af på mig desværre...

• #25   13. aug 2012 david.n
    kør nolge lange ture og se hvad der ofte holder i nødsporet diverse steder. mine opservationer siger det er VAG biler fra 2004 og frem.

om du skal vælge en 60 eller 70hk forstå jeg slet ikke hvorfor du spørg om
    du få 25% mere effekt.
    vent og se om der ikke snart kommer en turbo model... tror du de smider 1.2tsfi motoren i den over tid...

om den ligger med 200omdrejninger mere end 60hk udgaven tvivler jeg på..

• #26   13. aug 2012 Slutgearingen er anerledes 60 vs 75 hk, netop for at opnå en højere tophastighed. Prøv evt google eller sælgeren hos Vw.

• #27   13. aug 2012 syntes sku ellers ikke den bette 3benede motor larmer så meget igen... ved jeg ikke ville være tilfreds med 60hk. nå man kunne få en med 75

• #28   13. aug 2012 Kiggede lie i brochuren fra Vw, der står 60 hk versionen har 60 hk ved 5000 til 6000 rpm/redline og at 75 hk versionen har 75 hk ved 6200 rpm/redline, dvs du skal over 5000 rpm før der er en mærkbar forskel på de profiler, på motorvej er det over 160-170 km/t hvilket nærmest er tophastighed for begge biler. Så jeg ville klart vælge 60 hk og bruge de ekstra penge på udstyr, evt noget læderrat osv.

• #29   13. aug 2012 I øvrigt har du helt ret, ved 110-120km/t er den faktisk rigtig lydsvag, men kommer du over, så kommer der en del dækstøj, motoren er stort set tavs ved cruise smiley under acceleration luder nu meget godt syntes jeg.

• #30   13. aug 2012 der er også forskel på momentet. husk det. min kamis køre helt fint med 4 personer i (ca 360kg) desuden fås high up med 75 hk og meget af det udstyr du ville købe er std iden model

• #31   13. aug 2012 Momentkurven er ens som jeg ser det, de peaker begge ved 4300 rpm.

Jeg tror egentlig spørgsmålet går på en Move Up og ikke en High Up, da den ikke fåes med 60 hk.

• #32   13. aug 2012 men gå man fra move up til high up få man mere udstyr. eks alufælge std.

• #33   13. aug 2012 Selvfølgelig, men man betaler også for det ca 20k, vi købte en Move Up 5 dørs med Dk pakke til 119k med levering osv. Jeg bryder mig personligt ikke om de alufælge der følger med til high up, så hellere købe nogen man kan lide og bruge stålfælgene til vinterhjul, eneste minus er at der ikke kan tilkøbes original fartpilot, (jeg ved dog der er gang i noget inde på vagcars.dk, så det problem skal nok blive løst) læderrattet som jeg syntes er et must have, kan købes for omkring 1800-2000 kroner.

• #34   13. aug 2012 den er dyre i 5dørs. min kami lagde 143000kr for sin highup. eneste den ikke havde var soltaget og sportsparken (sænking og låsebolte til lige under 10.000kr)

det jo en smagssag. jeg syntes pengene ville være godt givet ud..

• #35   13. aug 2012 Vw har sku mange fejl på div modeller. Og desværre dyre fejl at få levet. Vw er meget opreklameret efter min mening.. Den gang de lavet golf 1 2 og 3 der var det kram, meeen de sku faldet af på den derefter

• #36   13. aug 2012 Den nye Fiat Punto får du for 109.000 - den er større, og kører meget bedre.
    Fiat Panda kan du også få til under 100.000
    Eller en Opel Corsa.

nogle eksempler.

• #37   13. aug 2012 En set mii kan da fås med fartpilot har jeg lige set! Der lige blevet oprettet en her inde og der skriver han den er med fartpilot

• #38   13. aug 2012 Vores valg faldt helt klart på Up'en efter vi havde prøvet stortset alle andre biler i samme klasse til noget nær samme pris, JEG syntes bare Uppen var længter foran de andre mht køreegenskaber, komfort, støjniveau, design og kvalitetsfornemmelse, men det er jo en smagsag.

Har du evt. Link til den Seat Mii, jeg er ret nysgerrig efter at vide hvilken løsning der er brugt, for den Skoda sælger til 4900 er med delvist uoriginale dele og det er jeg ikke rigtig interesseret i at få i min Up.

• #39   14. aug 2012 Kanon indlæg fra jer alle!
    Hvor længe har i haft jeres up Chris? Er i glade for den? Jeg har besluttet mig for en 60 hk model, da jeg kan spare lidt penge og alligevel primært kører i byen.. ville bare ønske man kunne få en baksensor med i købet, uden at skulle købe high up modellen.. gider ikke have en uoriginal siddende.. men mon ikke man kan finde en løsning..

• #40   14. aug 2012 Vi har haft den i ca 3 uger og kørt ca 1500 km i den, vi er super glade for den, virkelig økonomisk, jeg køre primært motorvej og har over de sidste 1200 km haft et snit på 22,1 km/l smiley

Mht baksensor syntes jeg den virker ret overskuelig, måske fordi jeg er vand til at køre i vores Accord. Spørg evt vw om ikke de kan montere den baksensor hvis den er et must, det vil jeg næsten tro at de kan.

• #41   14. aug 2012 Jeg havde nok taget den med 75hk , tror det tjener sig ind igen den dag man vil af med den , så havde jeg taget Skoda citigo sys den er flottere men det er bare min lille mening , held og lykke med købet.
    Vh Palle

• #42   14. aug 2012 Her er den... http://www.bilgalleri.dk/galleri/239951-seat_mii

Kommentér på:
60 el. 75 hk?

Annonce