{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
24.844 visninger | Oprettet:

Billigste bil i forsikring og vægtafgift. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad for en bil som er den billigste i vægtafgift og forsikring.

Skal have mig en Vinterbil, og den skal kun bruges til at køre til og fra arb, så vil gerne vide hvilken som er billigst, snakker vi Polo 1,sørgelig eller hvilken mener i som er billigst.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigste bil i forsikring og vægtafgift.
  • #1   15. aug 2012 hmm tjek en suzuki alto fra 2003+ 1.1l .. den koster noget der ligner 580kr om året i vægtafgift og er meget billig i forsikring.

  • #2   15. aug 2012 Ja okay Ace. men selve indkøbet af bilen må heller ikke være ret dyrt, havde forestillet mig noget med at købe noget gammelt skrammel til omkring 5000, og når vinteren er ovre så få skrotpræmien igen.

  • #3   15. aug 2012 sæbekassebil.

  • #4   15. aug 2012 min kami havde en smart.billig forsikring. billig vægtafgift. billig i brændstof. og mc pris over broen. om det er en bil eller kabinescooter er vi stadig ikke færdig med at diskutere

  • #5   15. aug 2012 ronnie N: Tja de kører sgu bare ikke skide godt om vinteren.

    ketil l s : okay ja har også spekuleret om man skulle ofre lidt mere også bare sælge den igen til foråret, men det er jo bare ikke sikkert at man kan komme af med lortet igen, uden at tabe for mange penge.

    Men en smart ??? Hmm er der overhovedet en motor i sådan en smiley


  • #6   15. aug 2012 lav en søgning på dba.dk der er mange biler til en billig penge,, både i indkøb og vægtafgift samt forsikring,, og hvis du ikke har nogle vilde krav så er det sku nemt


  • #7   15. aug 2012 Lasse RS S: ja den kan sgu ikke være dyr i vægtafgift smiley og billig i forsikring, for der er ingen som stjæler den smiley

  • #8   15. aug 2012 Forsikring er jo forskelligt fra person til person, og hvor Go man er til at prutte om prisen!!
    Selv har jeg en alto 1.0 fra 99. Den står mig i noget der ligner 8-9000 inkl køb, rep, osv. Den render 20+ på literen, koster knap 260 kr for en fuld tank. Dog koster den 750 kr hver halve år i vægt, og 2700 i ansvar for mit vedkommende. Det positive er den kun har rundet 90.600 km smiley


  • #9   15. aug 2012 Claus B; ja problemet er ikke at finde en billig bil, dem er der sgu nok af, kunne bare godt tænke mig at vide hvilken som var billigst at have med hensyn til forsikring og vægtafgift.

  • #10   15. aug 2012 gearskiftet i dem er meget langsomt men ellers så klare de det faktisk utroligt godt. sænk den og den er også til at holde ud mht. vind, har kørt fra slangerup til kiel og tilbage. klarede den helt fint. men ulogisk at ski skubbe gearstangen frem for at gå op i gear... har desuden hørt de kan få en 90+hk ved en chip så blicer de sku sjove.



  • #11   15. aug 2012 jo mindre bil og jo mindre motor = billigst i både vægtafgift og forsikring.

    Biler som: corsa a, fiat sikvensjento (kan ikke stave til det), toyota starlet, alto, micra, mv. ville jo være oplagt.

    Jeg ved at Aros er gode til at prissætte efter vægt, og der er ganske givet også andre smiley

    Dog bør du også overveje / undersøge kombinationen af en Skoda og TopDanmark, da TopDanmark har rigtig gode priser på lige netop Skoda.


  • #12   15. aug 2012 Rasmus: Hmm okay nu er du så nr 2 som siger en Alto, og den har jeg da aldrig selv tænkt over overhovedet, men ja hvis den kører så langt på en Liter, kan det jo nok spare sig i længden.

  • #13   15. aug 2012 En alto er en rigtig fin bil - dog skulle de efter sigende være slemme til at krølle slemt - især hvis den kommer rundt på taget.

    Overvej også en Nissan Micra - fordele: ingen tandrem (kæde), et design der gør du kan have den i fred for tyve, tidligere ejere er som regel pensionister som passer godt på deres bil, driftsikker og nem at vedligeholde. Eneste svaghed som jeg er bekendt med, er at gasspjældet på ældre modeller har det med at sode til. Belladd indsugningsrens kan hjælpe med at holde det i ave.


  • #14   15. aug 2012 ketil l s okay ja så ville jeg også tro at de var sjove at køre i smiley

    da SQUIRREL _ ; Ja det er også sådan noget jeg har kigget efter, men vidste ikke om foreks. en gl Golft 1 var dyere end en gl Polo


Kommentér på:
Billigste bil i forsikring og vægtafgift.

Annonce