{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.931 visninger | Oprettet:

Valg af ny hyrevogn, Mercedes, BMW eller AUDI {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

I forbindelse med indkøb af en ny TAXA, kunne jeg godt tænke mig om folk herinde har erfaring med hyrevogne udover mercedes benz?
Jeg tænker her på BMW og Audi. Er de gode til 18timers kørsel om dagen? Hvordan er deres garanti? Service? Når den skal sælges?

Jeg har forhørt mig lidt rundt hos de mere erfarne vognmænd og de fortæller mig at, mercedes benz er den eneste rigtig vogn for taxa kørsel.
BMW/ AUDI holder ikke til taxa kørsel i længden, de går tit i stykker og skal være på værksted i længere tid, mister således indtjening.

Kan det virkelig være passe at det kun er mercedes der kan klare den store byrde?

På forhånd tak.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af ny hyrevogn, Mercedes, BMW eller AUDI
  • #1   16. aug 2012 Holdbarhed har jo også noget at gøre med ham der kører i bilen.

    Er dog selv stor fan af Mercedes.

    Også er de rlige en MEGET vigtig ting.

    Mercedes er gearet til at håndtere en taxa kunde,
    det er VW/Audi og BMW altså ikke, det er når der er tid og ikke nu og her når man står og skal have noget ud og køre.


  • #2   16. aug 2012 Nu har jeg selv kørt taxa / gør en gang imellem.
    Da jeg startede havde vi en Mercedes E350 CDI Blue . Det var en rigtig taxa.

    Nu vi gået ned i en Vw Passat og jeg sys persontligt selv at der er mere taxa over en mercedes, jeg sad bedre og selve komforten i den var meget bedre. Der er en grund til at alle førhen kørte mercedes. det fordi stjernen er det eneste rigtige som en taxa.

    Grundet at mange køber andre er jo fordi de skal gå over 16 pr liter diesel eller hvertfald deromkring, det kunne vores E350 - 3.0 CDI ikke :b.

    men det var hvertfald en rigtig taxa.! Har også hørt at Vw / Audi ik kan holde til det. Så mercedes er vejen frem.


  • #3   16. aug 2012 min kamis far er vognmand. hans passat har kostet det samme som hans 3 sprintere og 3 Eklasser at holde kørende tilsammen... magen til lort.

    ville tage en mercedes. holbarhed og komfort
    bmw er fine biler men det er mere til privat brug de dur.
    Audi ja det jo det samme som VW

    personligt gå jeg videre i køen hvis der ikke holder en C, E eller S klasse forest i køren. nægter at betale for at køre med en fiat. V.A.G eller ligne biler. ville nok hoppe ind hvis det er en bmw men ellers er mercedes klart det bedst bedste at køre i...


  • #4   16. aug 2012 Jeg er ikke vognmand, men jeg valgte at købe BMW 335d fremfor en Mercedes, da de fleste af mine venner og bekendte, kun havde haft bøvl med deres performance Mercedes diesel.. og fordi de tyske fora for BMW og Mercedes klart indikerede mindre bøvl med BMW..
    (Audi er ude af liga her.. for lidt power..)

    Hvad er det BMW ikke holder til, i forhold til Mercedes?


  • #5   16. aug 2012 Hej igen.

    Som der også bliver sagt i et af indlæggene, kommer det jo an på chauffør, en vognmand vil ALTID køre passende således vognen ikke skal på værksted, det samme kan man desværre ikke sige om chaufførene.

    Det er korrekt at man skal holde fra VW/AUDI da de ikke er dimensioneret til taxa kørsel. Men hvad med BMW? Synes da jeg har set en hel del bmw 5series køre rundt i Københavns gader, den mister nok heller ikke så meget værdi som Mercedes.

    Godt så, nu er valget mellem BMW eller Mercedes, Koster ca. det samme, måske er BMW lidt billigere på udstyr delen,
    Garanti? Der kan BMW ikke hamle op med Mercedes Benz,.
    Værksteds-hyppighed? Det kan man ikke sige noget om,
    Repationstid, Der vinder mercedes helt klart, de har gjort meget for at formindske værksteds-tiden, de har nemlig en særlig aftale med taxa omkring reparationer på en nat/weekend .

    er der ellers fordele og ulemper for BMW/MERCEDES?


  • #6   16. aug 2012 Jeg hælder også til mercedes...

    Har selv kørt Passat og de holder ikke, en overgang kørte mange i nissan og efter et år, var dørene ved at falde af pga. slitage...

    Der var også nogle der kørte saab 9000 og havde engang en diskution med en saab forhandler der kritiserede mercedes, og som mente at man godt kunne vente 3-4 uger på en reservedel når det nu var kvalitet, og han kunne slet ikke se fornuften i at kunne reperere ASAP og det er noget mercedes KAN og GØR, for når det handler om at have en bil kørende så må det godt koste lidt for bilen tjener INGEN penge ved at holde stille.

    Har også køre Toyota Camry 2,2 og 3,0 V6 og ingen af dem kunne holde til det, de gik i trækaksler og gearkasse, og der var selvfølgelig også med en natchauffør som kørte bundgas hele tiden....

    Passat var sløv i længden og blev også slidt og fik skiftet topstykke en gang og motor en anden gang....

    Det jeg syntes om Mercedes er at hvis du kører i stykker eller galt fredag klokken 18,30 så kan mercedes skifte mange dele så du kan være kørende inden midnat igen.
    Er også blevet repareret på at en defekt remskive da jeg kørte handicapkørsel, og da jeg snakkede med mercedes om hvad problemet var ude på lars tyndskids, så kom der en servicevogn og jeg var kørende efter knap en time...

    Disse ting tvivler jeg på at andre bilmærker kan mønstre og der mener jeg er det vigstigste hvis man skal have en god forretning til at køre...

    Og igen mercedes er da komfort og sikkerhed.....

    Fatter slet ikke dem der kører Skoda osv... men igen, er de fleste er vel kørende vognmænd uden chauffører ansat....

    Havde en kammerat der blev vognmand og han valgte en Fiat Multipla, og indstigning og højde var da ok, men fuck den holdte på værksted konstant....
    Inden den havde nået 100.000 km. var begge bærearms bøsninger total slidt op så bilen nærmest kørte sidelæns...
    Han nåede ikke at få bil nummer to, da der var for mange udgifter så han gik konkurs inden bilen blev frikørt.....


  • #7   16. aug 2012 Hvad med gensalgsværdi, den skal du vel også overveje på?

  • #8   16. aug 2012 mercedes er det eneste der er lavet til at køre taxa ...koster lidt mere men holder også i længden


  • #9   16. aug 2012 Jeg tror der er STOR forskel på BMW og mercedes i forhold til gensalgsværdi.
    De "gamle" mercedes taxer er der simpelthen for mange af i forhold til efterspørgsel, og det gør at prisen skal helt i bund.
    Ud over det så syntes jeg man BMW er meget mere ungdommelig end en Mercedes.
    Om det så er en fordel eller en ulempe må man selv vurdere.


  • #10   16. aug 2012 nej, misforstod det og slettede beskeden igen smiley

  • #11   16. aug 2012 Ud fra det i skriver, så er der da slet ingen tvivl om hvorfor det er en fordel at vælge Mercedes, men de værkstedsaftaler der er.

  • #12   16. aug 2012 -Mysling -, jeg havde kig på en 350CDI og må erkende at den er håbløs morfar og taxa agtig, derfor valgte jeg BMW 335d, og så er der også væsentlig mere træk i sådan en.

  • #13   16. aug 2012 nu har mercedes også mange fejl.. ja deres service er i orden, men det bliver den jo også nød til at være, da det er en af de ting, de overlever på.
    der ryger også gearkasser/motore/ bære arme på en mercedes, ligesom andre biler. den vognmand jeg kender, har haft stor glæde af ford, mondeo samt galaxy. faktisk de eneste biler han har haft, hvor der ikke har været skiftet motor/gearkasser på.


  • #14   16. aug 2012 Nu har jeg selv en gammel taxa. Men ang gensalg kunne jeg aldrig finde på og købe en gammel BMW taxa !


  • #15   16. aug 2012 Jeg ARBEJDER hos taxa Som mekaniker.. Passat'erne holder overraskende godt til taxa. A6 er også fornuftig.. Toyota'erne er der ikke gode erfaringer med dog. Men Mercedes er nu altså de bedste til det også rent garanti mæssigt med det der nu skal laves på garanti

  • #16   16. aug 2012 Hej igen.

    Udmiddelbart mener jeg også at efterspørgselsforhold er bedre hos en BMW end Mercedes når det gælder gensalg.-.
    og det med servicen hos mercedes er noget helt specielt, undre mig således hvorfor bmw ikke sørger for noglelunde samme serviceprincipper som mercedes.

    Kasper; Hvad med BMW'er?


  • #17   16. aug 2012 Nu køre jeg ikke selv taxa, men har en storebror der gør. Hans vognmand har droppet mercedes og er gået over til Volvo, og har mere en halveret værkstedsbesøgende, det kan være et tilfælde, og han kan have været uheldig med Mercedes, men han er glad for at han gik over til Volvo.

  • #18   16. aug 2012 Prøv en Hyundai i40 stationcar, lækker vogn at sidde i , kører kanon, og koster det halve af en Mercedes.

  • #19   16. aug 2012 Umiddelbart ville jeg også vælge Volvo, hvis det ikke må være VAG, det er solide biler.

    Men alt andet lige, så er en Skoda Superb også en fin bil, men igen som nævnt tidligere, så er mange af tingene afhængig af chaufføren.


  • #20   16. aug 2012 jan j, undskyld.. men du må være en af de få bilentusiaster UDEN fornemmelse for kvalitetsfeel..
    En i40 er en fin vogn til prisen, men den er satme LANGT fra Audi, BMW, Mercedes eller Volvo's prestigemærker..

    Jeg har kørt en uge i sådan en sprit ny i40 og den når ikke min 5 år gamle og 175000km BMW til sokkeholderne, hvad angår støj, plastkvalitet, lyd og feel.


  • #21   16. aug 2012 Damn folkens, nu bliver jeg helt i tvivl, BMW / VOLVO / MERCEDES

  • #22   16. aug 2012 Hvad med at tage ud og prøve bilerne, og eventuelt spørge andre der har de pågældende biler som hyrevogn?

  • #23   16. aug 2012 Jesper S

    Bare lige så du selv ved det så skal du jo ikke sammenligne en C350 CDI med en 335d, du skal ''ned'' i en 330d.

    Og Mercedes har ikke lavet en hurtig diesel fordi der ikke er grund til det. Hvis man vil have det sjovt køber man en AMG med V8 benzin..


  • #24   16. aug 2012 Der køre ingen BMW taxa på Fyn. Og tror jeg der er en grund til. Mon ikke de er prøvet

  • #25   16. aug 2012 Joooe, der kører BMW som taxa på fyn.. Men det er meget brgrænset..

  • #26   16. aug 2012 kommer fra en e350 ,og har lige fået den nye sharan 7 pers. køre udemærket,men den er jo også ny. normalt får en taxa med dsg gear mellem 1-3 ny gearkasse på i løbet af 250000 km , som nu er lavet om til 210000. havde jeg været vognmand,ville jeg selv købe en bmw 5 serie stc..
    ang bmw på fyn,mener jeg ikke der er nogen pt. mini taxa i odense havde en e60 530d stc for et par år siden. men ellers er der i hvert fald ingen i odense eller i taxa fyn!


  • #27   16. aug 2012 Luca J, jeg sammenlignede bare topmodeller i diesel..
    Og hvorfor er det ikke ok at have det sjovt OG køre langt på literen til daglig smiley


  • #28   16. aug 2012 mads n: Hvorfor ville du vælge en BMW 5 serie stc som TAXA?

  • #29   16. aug 2012 1. en E350CDi VS en 335D ja sammeligningen er ikke fiar. den skal bedømmes mod en 5Serie eller ogås skal 335D´en måles mod en C-klasse

    tror bmw holder fin men af de bmw´er jeg har kørt har jeg ikke følt mig velkommen bag rettet aldrig fundet mig til rette i dem og de fanger mig ikke. der gør mercedes det mere for mig...(har ikke prøvet bmw´er i 5serien fra E39og op.)


  • #30   16. aug 2012 nok mest fordi jeg er til bmw selv. men kender ham der havde den e60 eller det hedder vel e61 hvis det er stc. anyways,han havde ingen nævneværdige problemer.
    personligt,syntes jeg bare bmw er i en klasse for sig selv,både med køreegenskaber og helheden med design og kvalitet.
    topgear har sagt om m3,alt det er verdens bedste sports sedan. samt da de gennemgik den helt nye 5 serie sagde de. køber du sådan en bil,behøves du ikke købe bil igen. for den har alt,kan alt, og det er bare en super bil!forsøger at finde linket med går ik så godt smiley


  • #31   16. aug 2012 nu til det der med med mercedes så kommer jeg en som har kørt taxa og han kørte i en mercedes hvad for en kan jeg ikke huske men det er ikke 2 år siden og den lå han både sidelæns i og alt muligt og sjovt nok var det ham med mindst værkstede besøg smiley

  • #32   17. aug 2012 ketil l s - min sammenligning var med en C klasse, hvis det var den du hentydede til smiley

  • #33   17. aug 2012 Der kørte en 535d e61 som Taxa i odense, indtil den blev frikørt sidste sommer.
    Det var vel nok byens hurtigste taxa smiley
    Han var VILDT glad for den og den havde ingen store problemer i sin taxa tid.
    (jeg arbejder hos den forhandler der lavede service på den)
    Nu har han byttet den til en A6 fordi den var latterligt billig, men jeg ved han savner sin bimmer utroligt meget smiley


  • #34   17. aug 2012 Begge mine forældre er taxavognmænd. smiley og min mor har ALTID kørt mercedes, i de seneste år har hun kørt 3 eller 4 mercedes vito, og de holder bare!!! plus det er der hvor der er penge i det, fordi det er en stor vogn. :-).

    Min far derimod har også altid kørt Mercedes, men han er skiftet over til Skoda og renault. og de er godt nok billigere i afgiften, men tilgengæld når de rammer de der 150 - 200000 km så er det tit der opstår nogle problemer.
    Jeg kørte min fars renault til odense(kommer fra aalborg) og jeg havde ondt i ryg og nak, selvom jeg sad som jeg plejer at gøre i min egen bil.

    men hvis jeg var dig, så vil jeg vælge en Mercedes Vito eller Viano, super lækker bil, og udmærket at kører i, i en 14 - 18 timer om dagen.


  • #35   17. aug 2012 jesper det var det jeg hentydet til men satmer svært at vide nå du skriver 350cdi.
    og gå ud fra han skal op i 5serien eller Eklassen..

    motorjounalister bedømmer ikke på holdbarhed.
    de fleste jounalister ved ikke engang at Audi og skoda er fra samme koncern.
    er frisk på at prøve de nye BMW´er men harsvært ved at tro de kære bedre end mercedes. kærestil. komfort osv er meget forskellig for alle... der jo også nogle der mener en Golf 3 1.8 kære godt eller en ducati er den bedste cykel.


  • #36   17. aug 2012 ketil l s, ja fair nok smiley det er ikke nemt at læse tanker jo smiley
    Og jo en taxa bør ikke være en 3 serie eller C klasse, helt enig, de er ALT for små.

    Jeg har prøvet den nye 3 og 5 serie og det er godt nok nogle fantastiske biler smiley
    Det er Mercedes også, men jeg er bare ikke så meget til Mercedes, jeg synes at deres C og E klasse er for meget morfar smiley

    Men igen, jeg vurdere jo overhovedet ikke ud fra Taxa brug..


  • #37   17. aug 2012 nu folk snakker så meget om mercedes. så var jeg altså ikke vildt imporneret da jeg fik min e350. ville faktisk heller ha beholdt den gamle e320. den æå bedre på vejen. bedre kørekomfort. bedre kvalitet generalt. men bare min mening! men ville stadig vælge bmw hvis jeg selv skulle betale!

  • #38   17. aug 2012 Personligt spørger jeg efter en Mercedes når jeg har brug for en taxa, skal sgu ikke hentes i en Volvo eller en Passat..., kører selv i en 98'er e300td og der ser man tydeligt forskellen i kvalitet. Det hele kører godt, i og døre osv. selvom den har gået 550.000. Det gør det ikke ligefrem på min søsters 3c'er der har gået 300.000. Og uanset hvor lækker en Volvo bliver, bliver den bare ikke Mercedes klasse. Indrømmet, jeg er nok lidt Mercedes fan.

  • #39   17. aug 2012 Kan godt være det bare er mig. Men jeg har kørt en del som taxakunde, og jeg kan altså ikke mærke den store forskel på Mercedes og Volvo. Jeg kan mærke forskel på Mercedes og Ford og VW, men det er jo også biler i hver deres prisklasse.

  • #40   18. aug 2012 Til næste år kommer den nye S-klasse, snup sådan en, evt hybrid...

  • #41   19. aug 2012 Av. S klAsse er alt for dyr. Tænker faktisk på cls shooting breke


  • #42   23. aug 2012 Hej.
    Min far er vognmand og jeg kører selv som afløser af og til.

    Mange herinde glemmer, at en taxa ikke er en privatbil. Sagt med andre ord, du tjener dine penge her.
    Det er KUN Mercedes, som har kapacitet nok til, at taxaerne ikke holder stille særligt længe, når uheldet er ude.
    Der er sikkert en masse meninger om dette, men det er faktum. Mercedes har kultur for, at de formår at betjene de ikke alt for nemme taxikunder.
    Selv var vi lune på en BMW, men sælgeren sagde på en meget pæn måde, at "det nok ikke er verdens bedste idé".

    Dernæst: 335d til taxa??? - Det er måske lige optismistisk nok. Prøv bare at køre over bomme og brønddæksler en hel dag. RFT-dæk, sportsundervogn og sædet 20 cm over jordoverfladen smiley

    Det eneste rigtige til taxa, er minimum en E-klasse. C-klassen er også for træng.

    Så mit råd er, at du bør holde dig til Mercedes, da glæden ved at eje en BMW/Audi/whatever ryger, hvis du ikke kan få den på gaden, når den melder sig selv syg smiley

    Og jeg taler erfaring fra KBH Taxa. Om vilkårerne er anderledes andre steder i landet, skal være mig usagt.

    God jagt.


  • #43   27. aug 2012 mange tak...

Kommentér på:
Valg af ny hyrevogn, Mercedes, BMW eller AUDI

Annonce