{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.404 visninger | Oprettet:

folk som er på dagpenge som udløber til januar {{forumTopicSubject}}

Helt ærligt
Det kan virkelig ikke passe at folk ikke kan finde et job.
Regeringen burde sætte dagpenge satsen ned efter noget tid på dagpenge så folk kommer ud af lågen og får sig et arbejde.
så snart de ledige får at vide at de kan få 100kr i timen siger de
neeeej jeg giiiiiider ikkke, hellere nasse af systemet.
eller også gider de ikke arbejde.
Hvad siger i ???

Er der virkelig slet ikke arbejde i Danmark ?
eller er der arbejde til dem der vil arbejde ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  folk som er på dagpenge som udløber til januar
  • #1   22. aug 2012 der er nogen der kommer i klemme i denne debat og self er der nogen som ikke kan finde job men vil give dig ret i af der er en tildens til folk ikke gider og arbejde fordi de næsten det samme penge som ved at gå på dagpenge. det er svært med jobs men alt kan lade sig gøre og det er jo at være kreativ når man ansøger så de vælger dig frem for en anden

• #2   22. aug 2012 Er du arbejdsløs?

Hvis du ikke er - Så ville jeg godt se dig finde job, og få det!
    Folk tror det er IIH så let.. Men, lige så snart man selv ender i arbejdsløs-puljen, så billedet noget helt andet. De stillinger man søger, er der minimum 500 andre der også søger.. Så det er ikke noget man "bare" lige gør.

Da jeg havde arbejde, undrede jeg mig da også over hvor svært det ku' være at finde et.. Tænkte; "At det var da let nok??" og forstod slet ikke sværheden i det. Men efter jeg så blev fyret, har jeg ændret mening.

• #3   22. aug 2012 Der er sku masser af arbejde tror jeg, men folk synes åbenbart det er for hårdt for dem, og derfor gider de ikke..
    Selv er jeg studerende og leder efter weekend arbejde.

Men kender nogle personer som får et arbejde og de synes det er for hårdt til den sjadt penge de får.. Men mener at hvis man ikke vil arbejde så burde man ingen penge at få smiley

• #4   22. aug 2012 jeg har fået 2 nye job under krisen så jeg mener ikke det det store problem, men det kommer os an på om du er villig til at lave noget andet end det der lige var planen

• #5   22. aug 2012 Det sku ikk alle det nasser men ja der er da mange der gør.

• #6   22. aug 2012 Det er sådan en holdning der gør mig harm.
    Folk kommer økonominsk i klemme når der kommer mindre penge. Skal man flytte fra sit hjem for at kunne overleve på dagpenge så. Nogle mennesker har jo levet, haft hus, måske solgt det med noget restgæld. Så kan man ikke betale banken og ryger totalt på røven.
    Selv er jeg jobløs. Jeg søger et sted mellem 5 og 15 jobs hver dag. Hvorfor jeg intet får, aner jeg ikke, for respekten for ansøgeren er jo gået fløjten.
    Et andet aspekt. Der bliver ansat udlændinge i stadig stor stil i DK, speciel her i det sydlige jylland. Hvad fanden skal vi danskere så gøre mod det ??

Tro mig, der er mange der gerne vil i job, men mange der falder for de ikke snakker polsk eller tysk.

• #7   22. aug 2012 Der er masser af arbejde. De arbejdsløse er bare røv kedelig og gør som alle andre og sender et kedeligt CV.

Så spark for fanden da døren ind til virksomheden og vis hvor villig man er til at arbejde. Jeg har aldrig haft problemer med at finde arbejde. smiley

• #8   22. aug 2012 jeg er i arbejde men har da før været arbejdsløs

Nemlig Mickael
    folk gider ikke arbejde til den slat penge de får
    derfor er der så mange fra polen osv som gerne vil arbejde
    Men når man kan få det samme for at gå hjemme så gider folk ikke

Christian :
    Kunne tænke mig at sprøge dig om noget
    Har du søgt jobs som følgende :
    Opvasker
    Rengøring
    Tankpasser
    Fakta/Netto
    Gartner
    Fabriksarbejder ?

• #9   22. aug 2012 Min kæreste er uddannet cater hernede i det sønderjyske og hun har været ledig i snart 2 år nu smiley hun har godt nok været virkar det meste af tiden, men det er ikke så nemt at finde noget.

Hun søgte en 20 timers stilling som cater, og det var kun et halv år til at starte med og der var mulighed for at man måske kunne blive længere og måske med flere timer, jobbet var på en lille cafe i en mikro by som ingen kender .... normalt ville der nok næppe være mange der ville søge sådan et job tilbud med så ringe muligheder i forhold til længde og tid ... Men der kom 115 ansøgninger... det siger lidt om hvor mange der er om budet.... og hun har søgt stort set alt som hun har kompetencer til rengøring osv. osv.

Men er selv lige blevet headhunted fra et firma til en andet, er indenfor IT Branchen og der er det måske lettere end andre steder ?

• #10   22. aug 2012 Det er da masser af arbejde rundt omkring men som der bliver skrevet så er der så mange der søger stillingen og der kan jo ikke være 500 om et job smiley

Og det økonomiske har da helt sikkert også noget at sige det tror jeg squ ikke der er nogen der kan være uenige med mig i

Er selv lige blevet arbejdsløs for nogle måneder siden og søger da selv alt hva jeg kan finde og er tilmed fræk og skrive til firmaer der har annoncer oppe med en stilling om de ellers har noget da jeg er i en lidt anderledes situation end mange andre

Så faktum er vel at der er arbejde men at folk ikke kan leve med den lave løn

• #11   22. aug 2012 Nemlig Simon !..
    de sender et brev afsted og tror der kommer et retur med at de har fået job
    FORGET IT!
    Mød op kl. 07:00 med en ansøgning og hør om de mangler en frisk gut !

Hans : Folk kan bare alde vær med at sætte sig i dyb gæld med store biler osv
    Det er et valg man selv har taget.
    Samme har jeg også selv, men jeg vil altid kunne leve på en fagforening.

• #12   22. aug 2012 Jeg har været arbejdsløs i et år efter at jeg blev uddannet som ingeniør.. der ER arbejde, hvis man ikke er kræsen, jeg arbejdede i et pizzaria, men nogen de er for fine til at arbejde i et supermarked, eller rengøring efter de har gået i skole i mange år..

der vil ALTID være arbejde for dem der vil..

• #14   22. aug 2012 Hvis man ikke gider et lavtlønnet arbejde og heller vil sidde der hjemme. Så kan jeg godt forstå mange virksomheder vil sotere en fra.

Jeg vil heller ansætte en der er i arbejde fremfor en der bare går der hjemme og sender CV ud.

Så man burde måske tænke lidt længere end bare lønnen. Det er jo bare et midlertidigt job indtil man finder det man gerne vil. smiley

• #15   22. aug 2012 Hmmm
    Jo gu er det svært at finde job. selv med 2 uddannelser og passer sit arbejde og kun gode anbefalinger.. og i snit 4-6 syge dage om året... jo gå på stepstone "FX" og søg på job... hva søger de de søger UNGE mennesker med erfaring ,, og det er i 99% af tilfældene læge / direktør eller noget fint skrammel de søger.. os fint at søge unge mennesker men med erfaring ja flot hvor skal de nyudlærte så starte.. de vil helst have folk på ca 25 med ca 30 års erfaring. og INGEN børn.. puha de kunne jo give en extra sygedag...
    så i mine øjne er det mindst ligeså meget "forventnings presset" fra dem der søger folk der skulle spænde hjelmen og lade de nyudlærte vise hva de kan.. eller i det mindste give dem en chance..
    men bare min menig.
    hjælper ikk at lave alt det med at skærer ned efter en tid i dagpenge.. sætter kun nogle mennesker som har arbejdet hårdt i mange år med selvtjent hus bil osv. i en fand.... klemme..

• #16   22. aug 2012 det er til at få arbejde i dagens Danmark. Min erfaring er at man skal Droppe hele det der CV ræs, og møde op hos mester når han åbner værkstedet/Pladsen typisk kl 530-600 og så tage en snak der, virker 9 ud a 10 gange for mig. har aldrig fået arbejde ved at sende et CV, eller blevet ringet op pga at et. Men at møde op hos mester selv, giver altid pote . og ja man må oftest starte med shitty arbejde, men man er da i det mindste inden i varmen.!

• #17   22. aug 2012 Jeg blev også fyret pga krisen. 2 uger efter havde jeg tre jobs at vælge imellem som entreprenør. og nej det var ikke held eller noget som helst andet . det var fordi jeg ikke satte mig ned og ventede på at nogen gjorde noget for mig. jeg var opsøgende udover bare at sende et ligegyldig brev. det var vel og mærket i feb. 2010. ikke lige der de fleste entreprenør firmaer ansatte mén gode ihærdige folk er der altid brug for. krise eller ej.. så tør øjenene.. let røven. i har haft to år!!

• #18   22. aug 2012 HansZafiraOPCHald: Det er lige præcis det! Mange folk har købt for dyrt hos, for stor bil og det dyre invita køkken osv. osv. De har IKKE lagt budget efter en minimumsindkomst og nu skal staten redde dem fra deres egne dumheder...NEJ, den skal ikke! Velfærdsstaten er til for at hjælpe syge og svage - Det her land er efterhånden blevet et land af klynkere, som alle skal hjælpes af det offentlige, det er sgu sørgeligt!
    Det er ingen menneskeret at have bil, ejerbolig osv. så må man sælge, fordi man har købt for dyrt, og tage det tab - Vi kan da ikke lade folk købe som de har lyst til og så lade os andre betale differencen, det er jo fuldstændig vanvittigt! Sælg lortet, få en lejebolig, gør noget, men lad være at forvente at staten skal redde gud og hver mand - Det er præcis den holdning der er årsagen til 50% af vores udgifter!

• Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 58
    #19   22. aug 2012 Har heller ikke haft problomer med at finde job de sidste 5 år siden jeg blev udlært. Er bare almindelig smed. Det der med polakker osv. er jo nok noget med de er lige så gode som en dansker der ikke gider lave noget på arbejde, for en dansker der kan tænke selv og gider lave noget, bliver ikke skiftet ud med en polak.

• #20   22. aug 2012 Nu er det så bare ikke inde for alle brancher du bare kan møde op og tro du kan snakke med chefen om et arbejde smiley

• #21   22. aug 2012 Jeg gik arbejdsløs for ca. 2 år siden.. Det tog mig ca. 1 mrd. og så fik jeg tilgengæld drømmejobbet, hos drømme stedet.

• #23   22. aug 2012 Steffen. Det er sku dejligt at se der er nogle der kan finde ud af det.

Men jeg er ligefrem blevet headhuntet af et andet firma uden at gøre noget.

• #24   22. aug 2012 Ken P. Så skal man måske bare prøve nogle nye områder i stedet for at være nr 382 i køen.

• #25   22. aug 2012 Hehe, folk som har en mekaniker uddannelse, tømrer uddannelse eller ligende har jo somregl sværer ved at finde et job i forhold til en der har en IT-uddannelse eller noget andet som nævnt ovenover.

Hvis man bare er en helt almindelig person uden uddannelse, så er der næsten ingenting at finde, selvom vedkommende måske har gået med 160 kr i timen og fuldtid i 7 år. Dengang det gik godt for vedkommende der havde han måske økonomi til at ku køre i fin Mercedes (med økonomi fra hans kone også) og så samtidige have et hus i............. Lyngby, Holte eller ligende, som er tæt ved kbh?
    Ja, DÉR gik det godt for vedkommende, og selvfølgelig retter man sin økonomi til hvad man har råd til.

Det er da kun idioter der bosætter sig til 3000 kroner om måneden et skod sted i Jylland med 50 kvm, selvom der er økonomi til måske at eje et fint hus med sin kone et lækkert sted, og samtidige have sig en fin bil og fin hobby ved siden af. Hvorfor arbejde og få mange penge, hvis man bare kører i en spand til 15.000 og er bosiddende i en lejelejlighed til 3000 kroner excl forbrug? Det er da kun noget som studerende skal gøre, fordi de netop ikke har råd til mere.

Så kan man da godt forstå, at den person der har arbejdet fuldtids til 160 kroner i timen over 7 år, han bliver lidt gnaven, fordi han har brugt meget tid og måske kærlighed på det hus han sammen med konen har købt, og nu ser sig nødsaget til at sælge det, bare fordi mester så sig nødsaget til at fyre nogle mennesker på grund af krisen, og nu er han på dagpenge og kan ikke finde et job uden han skal stå og vaske op til 80 kroner i timen og kun have 16 timer om ugen.

Det er da klart, at så kan han ikke blive boende hvor han bor, og hvorfor overhovedet vælge jobbet når han får halvdelen af hvad han fik før, hvis han på dagpenge får mange flere tusindene kroner end med de jobs han kan finde?

• #26   22. aug 2012 Ex damen fandt job på under 2 uger så der er da jobs at få..

Selv sidder jeg med 2 jobs på hånden i DK ... Men ikkew om jeg vil flytte tilbage til DK for det .. Jer der ikk kan finde job .. Har i overvejet at søge i udlandet ?

• #27   22. aug 2012 Der er også en vigtigt ting, det er kontakterne. Vores afd. slog for nyligt et internt vikariat op, 5 af 6 af dem som søgte, var andre novo medarbejder som havde søgt for en bekendt.

• #28   22. aug 2012 Der er vel ca 15.000 ledige stillinger i DK,men 165.000 arbejdsløse,og regeringen gør ALT hvad de kan for at skabe arbejdspladser med kickstart osv,osv,men alligevel bliver der flere og flere arbejdsløse hver md.

• #29   22. aug 2012 Swag. . Der er jo nogen der vælger at leve beskeden også spare kroner op

Selv bor jeg i en bette hybel til 2500kr mdr ok også en lidt dyr bil .. den bliver dog snart udskiftet med bil i 10.000kr´s klassen

Hvorfor faen skulle jeg leje en stor fed lejlighed ? ..

Arbejder temlig meget og når jeg er hjemme er det for at spise evt se TV også sove.. Kan jeg fint nøjes med 45kvm til

• #30   22. aug 2012 Hold kæft nogle åndsvage holdninger nogen har.
    Er det ikke tilladt at købe sig et hus så ?? Ikke alle kan bo i lejebolig. Ser du på helheden.. Bygges der ikke huse, så er der større arbejdsløshed.
    En bil når man har job. Ikke alle bor i København hvor der går en bus hvert minut.

Kunne sq være sjovt at møde jer med de holdninger.

Er enig i, og kender et par stykker der intet gør for at komme i job, at nogen ikke gør noget for det, og de skal da hives i parykken for at komme igang.
    Men at spare eller skære ned har aldrig motiveret nogen til noget.

• #31   22. aug 2012 HansZafiraOPCHald

Lige præcis. Det er som om at folk har den holdning, at folk skal gå fra hus og hjem og finde det billigste de kan leve med, både når det gælder bil og lejlighed / hus.

Sådan skal det skuda ikke være i dagens Danmark mens folk har sig et fint og godt lønnet job, så skal de da ikke tænke på ''Hey, har jeg råd til det her om 3 år? Gad vide om mester pludselig fyrer mig''

Tænk hvis alle sku gå med den tanke hver dag ''bliver jeg fyret snart på grund af nedskæringer?''

1 par (mand, kone) der har en indkomst på 65.000 før skat, skal de så også bosætte sig i lejlighed til 4200 kr incl forbrug og billig spand til 15.000 som bare skal ku køre dem frem og tilbage, og så når de engang bliver fyret (for det gør de jo, øhhhh?) så skal de ku leve af de penge de har sparet sammen, mens de er i besiddelse af et skod job med 14 timer om ugen og løn på 80 kroner i timen? Gu fanden skal man da ej.

• #32   22. aug 2012 Det var dog utroligt at folk herinde pludselig står med flere jobmuligheder på hånden. Alle andre steder kan folk ikke finde noget, men bilgalleri er åbenbart fyldt med samfundets bedste borgere.

Ikke alle mennesker har et perfekt CV, baggrund osv. og mange steder er de fløjtende ligeglade om du tropper op, for de har ansættelsesudvalg som bedømmer ansøgninger mv.

Jeg sidder i job, men jeg har fuld forståelse for hvordan verden anno 2012, og ikke alle er lige begavede med uddannelse eller besidder det perfekte snakketøj.
    Respekter da at alle ikke er ens, og nogle kæmper faktisk for at komme igang igen.

• #33   22. aug 2012 Giver hamsteren ret.. når folk skal købe hus så kigger de på deres indkomst, og køber det hus de har råd til i det pågældende øjeblik, ingen tager stilling at en af de 2 voksne kan havne på a-kassen på et eller andet tidspunkt i løbet af de 30 år de har lån i huset..

det er tilladt at tænke sig lidt om, og selvom man måske på NUVÆRENDE tidspunkt har råd til at købe et hus til 2mio og betale 15.000 om måneden, måske skulle man nøjes med et hus til 1,5 og betale 10.000 om måneden, og lægge lidt til side hver måned, så man ikke skal sælge sit dyre hus den dag det "utænkelige" sker..

• #34   22. aug 2012 Men uanset hvad man tror på, så er faktum at står man for dyrt i det, så har man et problem hvad enten man vil det eller ej.. og hvis skyld er det så, alle de andres ?

• #35   22. aug 2012 Swag. Hvis man så har haft en virksomhed før krisen der har kørt godt og man har hus til 4 mio og en stor Mercedes. Så mener du at han fortsat skal ha den livsstil selvom hans firma går på røven?

• #36   22. aug 2012 Ejer af denne tråd er i mine øjne snæversynet som en i helvede. Mere af det, så skal DK nok komme op igen.

FØJ.

• #37   22. aug 2012 Mirza

Siger heller ikke at man SKAL købe hvad man har råd til.
    Min far ser det fuldstændig latterligt at gå ud og bruge 800.000 kroner på en bil, det samme som hvis bilen kostede 500.000, 400.000 og endda helt ned til 250.000 kr. En bil for ham er noget han skal komme fra A-B med.

Han sidder selv RIGTIG billig i sit hus som han er alene om at eje.
    212 kvm i Nordsjællland og han har en rigtig lav rente på huset, og huslejen hver måned er ikke engang særlig høj.

Men er man et par i 30'erne der har fundet sammen og skal til at finde fælles bolig, og man har kigget på hinandens økonomier i samarbejde med banken, så finder de jo fælles ud af hvad de har råd til at smide efter et hus igennem 30 år.- Andet kigges der ikke efter. Så kan de selv gå ind og vurdere om de skal vælge hvad de HAR råd til, eller ælge noget lidt billigere, så de hver måned kan sætte penge af til side.

Min far har selv været fyret og derefter genansat samme sted. Og han havde 3 måneder hvor han gik med fuld løn efter han var blevet arbejdsløs, og derefter sku han leve af penge han havde på sin konto. Så var han jo så heldig at have 6-cifret beløb sat til side som han ku bruge i nødstilfælde. Men han KU da ihvertfald blive boende. Men ser bare ikke man er nødsaget til at vælge et skod job, hvis man igennem mange år har brugt lang tid på en uddannelse.

Selvfølglig findes der mange personer der har gjort det samme, men man vælger bare ikke et job hvor man får det halve hver måned i forhold til hvad man fik før, og så stadigvæk skal blive boende hvor man boede før, og så skal til at tømme kontoen hvor man hver måned i xx antal år har sat penge til side. Så hellere være på dagpenge og få det mere end man får i job, og så søge indtil man finder et man kan finde passende, og som kan give en den løn (eller lidt mindre) som man havde før. For vælger man noget hvor man får 10.000 kroner mindre i løn, ja så skal man fra hus og hjem, og hvis man ikke behøver gå fra hus og hjem på dagpenge, ja så vælger folk nok dagpenge.
    Grunden til at man er berettiget til dagpenge, det er jo fordi at man HVER MÅNED har betalt for at sikre sin egen røv hvis det endelig sku ske at man blev arbejdsløs. Og selvfølgelig skal man udnytte det til hvad man kan, og ikke gå på kompromis hvis man finder et arbejde med halvdelen af den løn man fik før.

Det er jo logisk.

• #38   22. aug 2012 Simon H.N.:

Du kunne sikkert ikke finde på at købe et hus eller en pæn og god bil ??

• #39   22. aug 2012 Hans. Jo jeg køber snart min drømmebil smiley Men mister jeg mit arbejde så kan jeg da ikke bare forvente at ha samme livsstil.

• #40   22. aug 2012 Hmm. Hvem arbejder da mens de sidder på bg ? smiley

• #41   22. aug 2012 "Men er man et par i 30'erne der har fundet sammen og skal til at finde fælles bolig, og man har kigget på hinandens økonomier i samarbejde med banken, så finder de jo fælles ud af hvad de har råd til at smide efter et hus igennem 30 år.- Andet kigges der ikke efter."

Det er der nogen som gør, og hvis de mister arbejde, så læser man en tudeartikel om dem på ekstrabladet... Jeg vil ikke kommentere min økonomi, men vi står rigtig stærkt hjemme hos os, og kunne sagtens købe et hus til 2 mio lige nu, men vi kigger alligevel på huse/lejligheder til 1,2mio.. hvis en dag en af os står uden arbejde, så gider jeg ikke sælge mine 2 biler og motorcykel fordi jeg ikke kunne tænke langsigtet..

• #42   22. aug 2012 Mirza

Haha, tænke langsigtet. Den var god.
    Man bosætter sig til hvad man har råd til, så man ved siden af kan leve.

Lad os sige at mig min fremtidige samlever, vi vil finde os en bolig i København et sted.
    Vi har begge 18.000 udbetalt om måneden efter skat.
    Vi benytter os af offentlig transport og bruger en cykel til at komme rundt udover det.

Vi har derfor kun de sædvanlige ting som husleje, forbrug og forsikringer at tænke på. Ingen bil der skal have benzin, betales forsikring på, vægtafgift eller ligende på. Så regner

Så går banken måske ind og siger at vi kan sætte 20.000 kroner af til en lejlighed hver måned, og så har vi de resterende 16.000 sat til side som vi kan leve af, til forsikringer og hvad der nu ellers er af ting som skal betales når man flytter for sig selv.

Der er sikker flere penge der kan sættes til side, måske 25.000 kroner til lejlighed hver måned.

Så er der 11.000 hver måned.

3000 til mad.
    Så er der de internet, licens, tvpakke, almindelig forbrug osv.. ved siden af samt forsikringer og a-kasse osv..

Og så er der måske stadigvæk nogle tusindene ved siden af som kan sættes af til opsparing, til hvis det nu sku ske at en blev arbejdsløs.

Nu har jeg ingen ide om hvor langt man kommer for 25.000 kroner om måneden når det handler om huskøb / køb af lejlighed og hvad prisklasse man har råd til, men nu var det også bare et eksempel.

• #43   22. aug 2012 Da jeg var arbejdsløs (studerer nu) søgte jeg ALT!!!

jeg spurgte også hvorfor jeg ikke fik stilinger når jeg fik afslag, hvis arbejdsgiverne da overhovedet gad svare på ens ansøgninger. Og ja, mine ansøgninger var både kreative og helt igennem fine, dem har der aldrig været nogen kritik af.

I de mindre jobs som netto, maskinarbejder osv. fik jeg at vide jeg var overkvalificeret pga. min hf og de var bange for jeg ville stikke af på uni når jeg havde penge nok så mig ville de ikke satse på.

De større stillinger ville de have mere erfaring (hvilket jo er super let når man bliver anset som overkvalificeret der hvor erfaringen ligger)

Jeg mødte op på arbejdspladsen, jeg havde arrengeret personlige møder, jeg var agressiv i min jobsøgning og fik stor ros. Har endda skrevet materiale til udd. brug når andre skal lære at lave kreative ansøgninger, sjovt nok gratis fordi jeg var arbejdsløs...

Jeg endte med at gå ned med flaget pga. alle de afslag på elendige grunde.
    Jeg vidste, og ville bevise jeg var godt egnet til hver en stilling jeg søgte, men hvad nytter det når der er 1200 der søger samme stilling? spørg mig om arbejdsgiverne læser dem alle igennem, de vælger bare den første der er ok og så er det da det. Tid er penge.

Dem der siger det er let at få job og folk bare er kræsne, skulle prøve det.
    Så er der et par enkelte der siger "jeg har aldrig haft problemer" nej og vær du nu bare glad for det, for det er der rigeligt der har. Bare fordi du ikke har betyder det ikke at der ikke er andre der kan have det. Hvis du ikke har det så forklar hvorfor jeg ikke fik et job.

Jeg søgte endda som underviser til at lære folk at søge job, fordi hele jobcenteret gik til mig, jeg sad og underviste nogle af de andre deroppe så dem på centeret kunne drikke kaffe og fede den.
    fuck om jeg fik jobbet? næ nej... nedskæringer.

Så ja, før folk giver sig til at pive, NEJ arbejdsmarkedet er ikke let. Og ja, polakkerne osv. bliver ansat fordi de let kan fuskes, ikke har fagforeninger osv. Arbejdsgiverne får mindre udgifter til løn, de glemmer bare at se langsigtet på det hele, og det ser vi snart den financielle konsekvens af.

Jeg tog en udd. mere, som jeg dog er glad for jeg gjorde, fordi arbejdsmarkedet er væltet.

Jeg synes ikke folk skal have dagpenge i uanede tider, men jeg synes at der skal en vurdering på om folk gør noget for at søge. Hvis de ikke gør, så skal de klart have cuttet pengene, men gør de hvad der forventes, så skal den forlænges.

Men det der med at vurdere folk, det gør man ikke mere, man anskuer bare alle over én kam og tror vi alle er snyltere.
    Synes det er ufatteligt at vi i DK idag ikke kan se forskel på folk i en gruppe.
    Tak til medierne for det.

• #44   22. aug 2012 Swag. Hvem siger de fortsat har krav på deres luksus tilværelse hvis de mister deres job?

• Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 58
    #45   22. aug 2012 Polerekongen> Det er nemt nok. Hvis man har det rigtige arbejde. smiley

• #46   22. aug 2012 Swag.. hvis du prøver at overbevise mig om at man ikke skal tænke langsigtet fordi man har råd til noget her og nu så har det ikke lykkedes dig, dem som er overbevist af dette skal flytte fra hus og hjem når/hvis de bliver fyret..

• #47   22. aug 2012 Har aldrig haft problemer med at finde arbejde. Men kan godt se det ikke er nemt for alle. Jeg er også en af de heldige der har en lejlighed på 100 m2 til 3000 med ALT. Og tjener 15000 så har rigelig at gøre med. Men det er ikke åså nemt som alle lige tror. Der er satme mange ansøgninger . Da vi søgte 2 ekstra mand ringede 150

• #48   22. aug 2012 Så vil jeg også ha krav på min Nissan GTR hvis jeg mister mit arbejde. smiley

• #49   22. aug 2012 Dette handler jo meget om, hvordan man binder sig..

Selvfølgelig skal man da også leve godt, hvia man tjener godt. Men stadig have den holdning, at det jo kunne være, at man skulle gemme noget til senere..

Min kæreste og jeg gør konsekvent det, at vi sparer den ene løn op. Hendes, da den er stabil og uden for meget påvirkning fra kunder osv.

Det efterlader os med min løn, at leve for. Så går den til alle udgifter, mad, benzin, bil osv osv.

Jo, vi kunne købe dyrere biler, rejse oftere og købe hus i den rigtige del af byen..Men det er sgu lidt sjovere, at se bankbogen vokse hver måned...Så når vaske maskinen f.eks går i stykker - Jamen, så køber man en ny uden at skulle spare op til det..For det gør man jo hver måned.

Ang ansøgninger..Ja, jeg har selv været arbejdsløs..Slet ikke rart og sendt masser af ansøgninger osv..Men nu sidder jeg selv i en stilling, hvor jeg får uopfordrede ansøgninger flere gange om dagen..

Og til jer derude, som ikke har et job, det er vejen at gå.. Er der et firma, som i f.eks gerne vil arbejde i, jamen så check hvad "mester" hedder og ring til reseptionen og sig, at du har en aftale med ham, og du bare ville få bekræftet, at han er på kontoret..Hun siger f.eks: Jamen, imorgen kl 10.00 ( så siger du hurtigt - Jamen så aftaler vi at jeg kommer forbi og hilser på ham ) Hvis hun er effektiv, så giver hun ham besked, om det møde ( som du lige har fortalt hende, at mester og dig har - Men som du godt ved, at i egentlig ikke har )..Så tropper du op næste dag og beder om at, snakke med ham..

Så har du hans opmærksomhed og får muligheden for at, give ham en ansøgning, eller ligefrem komme til en aftale..

• #50   22. aug 2012 Der er selvfølgelig folk derude der er fanget, og ikke kan få et job. Men hvem er det lige der ødelægger det for dem (rent dagpenge-mæssigt, hvis vi ignorerer alt det politiske)? Det er alle de nasserøve der ikke vil arbejde. De stjæler en masse penge fra dagpenge-kassen, og så er det klart at der ikke er nok tilbage til dem som rent faktisk har brug for dem.

• #51   22. aug 2012 Simon og Mirza

Man sætter 1000 kroner til side hver måned til A-kasse.
    Man betaler af til den a-kasse i 10 år, som ender op i 120.000 kroner over de 10 år.
    Og i kommer så her og siger at man ikke skal gøre brug af sin a-kasse og være på dagpenge fordi man kan, og derfor ikke vil gå efter et meget lavt lønnet job, hvis man kan forsætte på dagpenge, hvor man endda selv har spenderet 120.000 kroner over 10 år, for at ku sikre sin egen røv i tilfælde som det man er endt i.

Sku man så tage et lavt lønnet job og få mindre end man ville få på dagpenge, eller sku man sigte efter et job som var endnu dårligere lønnet, og så tvang en til at gå fra hus og hjem, og så med det boligmarked vi har nu om dage? Argh, der er i vidst lidt i naive hvis i tror folk gør sådan. Ingen betaler af til en a-kasse og ikke gør brug af den når man kommer på dagpenge. Det er ens egen sikkerhed hvis det sku gå galt. Længere er den vel bare ikke ;o)

• #52   22. aug 2012 Mirza:
    Du er blevet voksen midt i en krise. Vi andre som har en del flere år på bagen end dig, som har haft hus, som har tænkt langsigtet, vi er nok blevet overraskede over hvor stor denne krise egentlig er, og hvor omfattende den er blevet.
    Det er så let at ikke have været etableret med villa, vovse og Volvo, og komme og kritisere eller kommentere andre i en skidt situation.

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #53   22. aug 2012 Det er ikke nemt at finde, inde for transport området er der de seneste 5 år fyret 8.000 danske chauffører mens der samtidig er kommet 7,500 flere undenlandske chauffør. Prøv at tage en tur ud på vejen og tælle gule pladet lastbiler kontra lastbiler på hvide plader.

Kan lige som bonus fortælle at en bulgarisk chauffør tjener 120,- om dagen og en dansk chauffør på overenskomst tjener det samme på omkring en time, men hvem tror i at vognmanden og speditøren vælger ?

• #54   22. aug 2012 Hans.. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, krise eller ej, jeg kunne ALDRIG finde på at låne 1kr til et køretøj, og i en alder af 24år havde jeg 3 stykker på plader.. hvis jeg bliver fyret i morgen, så ændrer mit liv sig ikke det mindste, ikke andet end at jeg ikke kan spare ligeså mange penge op som jeg gør nu..

• #55   22. aug 2012 Har selv job, så er på ingen måde ramt af krisen på det punkt.

Men vil dog sige at det ikke kun er de folk der går på dagpenge der nasser og ikke vil i job.
    Der er sq lige så mange der blir førtidspensioneret og pis og lort, bare fordi de ikke gider lave noget.

Kender selv 2 der får førtidspension nu, de er 24 og 26 år nu.
    Den ene er meget overvægtig, og derfor mener kommunen åbenbart at han ikke kan arbejde, og den anden er bare røv doven, og mener at han kæmper så hårdt for at få penge så han kan leve.

De har sq begge omkring 12000 udbetalt hver måned for ikke at lave en skid.

Hvor hænger det lige sammen henne.

De skal ikke bruge en bil, da de ikke skal på job. De kan vel nøjes med en mindre lejlighed, da de kun er selv.

Men nej nej lad os da lige smide 12000 netto til hver af dem hver eneste måned, bare fordi de ikke gider.

Synes sq de skulle tage sig sammen og få gjort noget ved de nasse røve, før de begynder at skære ned, eller komplet at fjerne pengene fra de folk der gerne vil arbejde, men er tvunget til at sælge hus osv fordi de ikke må eje en skid hvis de skal ha penge fra kommunen.

Ville nok mene at folk på dagpenge måske efter 2 år skulle ha 20% mindre i løn og så måske igen yderligere 10% mindre efter 1 år igen, tror sq nærmere det ville få dem til at søge lidt mere end nogle af dem gør.

Men vil personligt hellere betale skat for at hjælpe dem der har arbejdet og gerne vil arbejde igen, istedet for at betale til de skide nasse røve der får førtidspension uden egentlig efter min mening at være berettiget til det.

Smid dem ned på 30% mindre i løn, så kan de garanteret arbejde lige pludselig.

Men det er så bare min mening.

Og skulle der sidde nogle af de nasse røve derude og føle sig trådt på nu, tja så det vel bare øv for jer.

TB

• #56   22. aug 2012 Swag. Du lyder ligesom dem der siger. jeg har betalt så meget til forsikringen i så mange år. så nu skal jeg også ha dem igen.

Ja man skal heller tá et lavt lønnet arbejde. For det er letter at få et arbejde når man har et. I stedet for at på dit cv står der du har gået ledig i flere år. Se det som en invistering i dig selv.

• #57   22. aug 2012 Torben. Kunne ikke siges meget bedre.

• #58   22. aug 2012 torben -> efter 2 år.. tjaaa så hedder den kontanthjælp (hvis man kan få noget der så det er vist nærmere 33 eller 100% ned i løn.. )

• #59   22. aug 2012 Nu kender jeg et par stykker der sidder på den anden side af ansøgningerne og skal læse CV'er. Som Simon H.N. siger, så vægter de meget højere de personer som har arbejdet - også selvom det ikke nødvendigvis har været relevant arbejde, men det viser et engagement og at du er villig til at arbejde - mens de ellers ville have været ledige, end dem som har gået derhjemme og fået dagpenge og fra A-kasse osv.

Så har du mulighed for at arbejde - også selvom du kan få dagpenge og A-kasse-penge - så arbejd i stedet for. Det er så meget nemmere at få det job man egentlig gerne vil have, hvis man har arbejde, i stedet for at have stået ledig i flere år.

• #60   22. aug 2012 ENIG TORBEN T smiley

• #61   22. aug 2012 Kender flere der nasser dagpenge. De skal lave noget i 4 timer om ugen, resten af tiden har de fri. Så er der tid til at bygge hus, fuske eller tage i sommerhuset.

Holdning er at 150 kr i timen er lavt, så der flere penge i dagpenge og fusk.

Så syntes det er fint tiltag de har lavet, men jeg forstår godt dem der tøffer rundt der hjemme. At lave 0 og få penge for det, FEDT!

• #62   22. aug 2012 så konklusionen er altså at der er arbejde til dem som vil arbejde

Dem som ikke vil arbejde til lav løn eller er for fine, det er deres egen skyld

• #63   22. aug 2012 Tim l
    Hva så hvis man har en sygdom som gør man ikke bare kan tage hvilket som helst job jeg er selv en af dem der ryger til januar det kan godt være jeg har været ledig men har da fløjet rundt til forsekllige virksomheder og kommet i praktik og løntilskud helle tiden for at få en stilling der i gennem men næ nej når det var sidste dag fik man et tak for denne gang og ikke andet men så for 8 månder siden fik jeg konstateret 3 diskusprolaps og har rygen fyldt med slidgigt er jeg så også en taber når jeg er nød til at se hvilke stillinger man skal gå efter og ikke bare kan skyde bredt.
    Syntes folk tit er ude med riven og skær alle over en i stedet for at se på vær enkel person...
    Stave fejl er gratis

• #64   22. aug 2012 swag. det er præcis folk som dig der er problemet. punkt 1. hvis du betaler meget mere end max 400 kr om mdr. bliver du snydt godt og grundig. jeg er egenligt ligeglad med hvad du betaler i fagforening det er noget HELT!!! andet.. de max 400 kr trækker du så fra i skat. så det er højst sansynligt ikke meget mere end 2400 ,- du betaler OM ÅRET. af din egen lomme. dvs. det vil tage dig ca. 5 år at betale for EN mdr. dagpenge. kan kan du vel selv regne ud hvor langtid det vil tage at betale for 24 mdr.. det kunne være kønt hvis alle havde den holding. så var der ikke noget sikkerhedsnet til dem der rent faktisk har brug for det. og truckerbenny. hvis det er så frygeligt svært at finde arbejde som chauffør-- ja så må ,man jo finde på noget andet at give sig til. det er ihvertfald ikke en undskyldning for at gå hjemme i to år.

• #65   22. aug 2012 tommy s. næh det er du skam ikke. men hvis du er syg eller har problemer er der andre hensyn der skal tages. og en anden kasse der skal betale. men sunde og raske folk der kan arbejde har ingen anden undskyldning end for at gå hjemme i to år.. "jamen jeg har sendt x antal tusinde ansøgninger" guess what.. det virkede ikke GØR NOGET ANDET!!! jeg er så pisse træt af folk der sidder og venter på stat og kommune kommer og redder røven på dem! og vi andre betaler! jeg vil hellere end gerne betale til gamle, syge. svage eller andre der reelt har brug for det, ikke til folk der ikke liiige har kunne finde det de allerheslt kunne tænke sig at lave.. så venter man da bare til det måske kommer en gang på vores andres regning!

• #66   22. aug 2012 Steffen, du skal ikke tage dig af swag, han har bevist for længe siden at han ikke gider lave noget smiley

http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/923807-hoppe_fra_su_til_noget_andet

• #67   22. aug 2012 hahahha Mirza den var sgu god det link der

• #68   22. aug 2012 Hva så babooms røvhul aka cokez på baboom aka swag på bilgalleri. Du er vist stadig ligeså blød i knoppen.

• #69   22. aug 2012 ha ha mirza er det ham smiley det sgu da rigtigt. den tråd kommenterede jeg vist også på smiley

ja der kan man vist ligeså godt give op smiley

• #70   23. aug 2012 sidste kvartal bliv der fyret dansker men ansat 21000 østeuropærer

• #71   23. aug 2012 Homoem Mirza mener jo stadigvæk det er ihh åhh så let at komme i arbejde igen, og mener at hvis der er noget som betaler dårligere end det man allerede får fra det offentlige, så er det bare at tage det. Også selvom der er en forskel på 8000 kroner.

Det værste er at han sidder og siger den slags, men ville aldrig i livet selv ku finde på at gøre det.

En anden ting er at i læser overskriften og det nedenunder, men i læser ikke den sidste tekst hvor der står

<b>Nogle som selv er ude og søge job lige nu ? Og hvor nemt at det at finde et job? Hvor længe har i søgt?
    Grunden til jeg spørger, det er fordi at jeg samtidige skal lede efter læreplads (hvis den ikke er fundet til den tid) og hvis lærepladsen IKKE er i nærheden af hverken mit arbejde eller mit hjem, så må jobbet jo droppes og så må jeg være på elevløn mens jeg er i lære. </b>

Hvor der bl.a nævnes at jeg hellere ville gå hjemme og have job og være bosiddende hjemme, end at jeg vil bo på 8 kvm i den anden ende af Danmark.

Jeg har dog skiftet holdning siden indlægget kom op, og jeg har derudover fået fortalt at man får ca 5500-6000 EFTER skat hver måned i SKP, og derfor, hvis jeg ikke har læreplads, så vælger jeg SKP.

Jeg havde fået det fortalt, at hvis jeg kom i SKP så ville vi nok ende med at få mindre penge end hvad vi i forvejen ville få på SU.

Derudover kan jeg finde en mester, komme i praktik hos ham i 3 måneder, som er i forbindelse med skolen, og så vil jeg også få det samme i SKP som hvis jeg var på skolen.

• #72   23. aug 2012 Doktor

Flere gange har han nævnt hvor ihh og åhh så nemt det var at finde et job, og at dem på dagpenge og kontanthjælp bare piver fordi de ikk vil ud i arbejde.

Ingen gider gå fra en indkomst på 35-40.000 før skat om måneden, og så til 23.000 før skat, bare fordi de har fundet et arbejde der kan give dem det. Tænk hvis den indkomst ikke kan være med til at gøre, så man kan blive boende i huset. Så skal man sætte hus til salg og andre ting, og i det marked vi har idag så bliver man jo nærmest røvrendt når huset så endelig er blevet solgt, til en langt lavere pris end man ønskede. Og kun fordi man lige valgte det første job der kom, og et job som ikke engang gav en nok indkomst til at ku blive boende i huset.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #73   23. aug 2012 Swag er det et valg man har. AT MAN IKKE GIDER ? Så hvis min chef en dag vil fyre mig så stamper jeg bare i jorden og siger jeg ikke gider fyres for så får jeg måske et andet job hvor jeg tjener mindre.

Og hvis du mener du har ret til 120.000 kr fordi du har indbetalt det eller hvad ? Så burde du jo bare droppe A-kassen og smide pengene på en opsparingskonto istedet og se hvor længe du så klare dig når det er.

• #74   23. aug 2012 Homoen ? Har du modtaget noget fra mig eller hvad, og nej jeg snakker ikke om penge..

Doktor og Casper, spot on!!

• #75   23. aug 2012 har selv lige sagt ja til et job det ville giver mig underskud.. 115kr i timen. og så det 35km væk + jeg skal begynde at betale am bidrag... det giver mig mindre at lege men og det syntes jeg ikke er sjovt. men må jo bare leve med det og håbe på enten at overtage et bedre lønnet job eller kom vidre til noget andet...

• #76   23. aug 2012 Du lyver, man må ikke lyve.. swag siger selv at det er der ingen der ville gøre..

• #77   23. aug 2012 ketil l s
    Tillykke med jobet. smiley
    Jeg er sku os selv frisk på arbejde selv om det gir mindre så har man sku da noget at stå op til vær morgen smiley
    Men er lige begyndt på Fvu undervisning så kan jeg lære at skrive og stave lidt beder og der efter tror jeg sku det hedder søge lære plads og komme i gang med noget så hurtigt som muligt og om det gir underskud eller ej er jeg sku lige glad med bare man kan betalle sit budget og der er lidt til spillemands penge vær måned så må man jo bare se sådan på det at det bliver beder på et tidspunkt.

• #78   23. aug 2012 mirza a
    det er bestemt ikke med min gode vilje men der er vikariat i 3 måneder. muligvis med fast ansættelse. evt et job der giver større ansvar men ogås mere i lønposen... men syntes da ikke det er ligge så sjovt at stå i en produktionshall som det er at ligge i havestolen og drikke en kold og nyde solen..

• #79   23. aug 2012 ketil

Nu ved jeg ikke om du var på dagpenge eller ej, og om du får mere ved selv at arbejde på dit nye job. Kan jo være du har været på kontanthjælp hvor man laver nada shit, og derfor er dit job MEGET bedre end hvis du gik på kontanthjælp. Du får jo 5-6000 før skat på kontanthjælp som udeboende og er under 25 år (du er 23) og derfor er det da klart federe at gå på arbejde og få så meget mere i løn, end at hoppe fra dagpenge af og til et job hvor du alligevel ender med at få mindre penge end hvis du var på dagpenge.

Folk der sidder hjemme og siger ''Jeg får kun 2000 mere end hvis jeg er på dagpenge'' det kan jeg godt forstå pisser folk af. Men at gå fra 35-40.000 før skat og ned til dagpenge, og derefter måske finde et job som giver MINDRE penge end dagpenge (gået fra en fin løn, til en lavere løn som er dagpenge, og helt ned til en tredje og endnu lavere løn)

Da logisk at folk ikke gider ned og ned og ned i løn så mange gange, hvis de i forvejen ikke finder pengene passende som de får på dagpenge i forvejen.

Stod jeg og havde 110 i timen ville jeg også tage det, om så jeg sku skrubbe et toilet, om jeg sku stå ude i regn til anklerne i 7 timer om dagen, eller om jeg sku ligge og kravle rundt og ligge fliser udendørs mens det regnede, så ville jeg tage jobbet alligevel. Især hvis det er fremfor at være på kontanthjælp.

Men der er dagpenge jo også noget helt andet, for der får du rigelig med penge til at ku klare dig for, og det får du jo aldrig på kontanthjælp.

• #80   23. aug 2012 Doktor

Jeg ved godt hvordan den virkelig verden fungere.

Men har man været i et job med høj løn og pludselig bliver fyret på grund af nedskæringer, så er det en situation man ikke SELV har valgt at ende i, men noget ens chef har tvunget en til at ende i. Så er det da logisk, at fordi man har sat sig i hus efter den økonomi man har indtjent igennem mange år, og købt bil efter den økonomi man havde, så er det da klart at man ikke vælger et job der giver 20.000 kroner mindre om måneden, bare fordi det lige er ledigt.

En anden ting, så er der også mange kontanthjælp modtagere som søger ligende job, og også mange på dagpenge. Som nævnt længere oppe af andre så er der nok 6000 ansøgninger som ligger på et bord hos det sted, og der er meget stor chance for at man ikke bliver valgt.

Mange (incl mig selv) havde ikke valgt et job der ville give mig flere tusindene kroner MINDRE end hvad jeg ville modtage på dagpenge. Havde de givet lidt flere penge (nogle tusindene kroner mere) så var det værd at snuppe, fordi så fik man flere penge end hvis man var på dagpenge, og så ku man på den måde gå og vente på et ligende job som det man havde før, så man kan komme op og tjene gode penge igen.

Man skal ikke se sig tvunget til at gå fra hus og hjem, bare fordi folk lige pludselig vil have nedskæringer, og slet ikke tvinges til at vælge noget som betaler en mindre penge, end det man modtager på dagpenge.

Så skal det være fordi man virkelig bare ikke kan holde ud at vente på et arbejde.

• #81   23. aug 2012 "Men har man været i et job med høj løn og pludselig bliver fyret på grund af nedskæringer, så er det en situation man ikke SELV har valgt at ende i, men noget ens chef har tvunget en til at ende i. Så er det da logisk, at fordi man har sat sig i hus efter den økonomi man har indtjent igennem mange år, og købt bil efter den økonomi man havde, så er det da klart at man ikke vælger et job der giver 20.000 kroner mindre om måneden, bare fordi det lige er ledigt."

HAHAHA ja det er klart, hvad gør man så i stedet tramper i gulvet og græder og råber "jeg vil ha' jeg vil ha'" og får det offentlige til at betale???? Helt seriøst hvad gør man synes du ??

• #82   23. aug 2012 Problemet med mange unge er og også ældre der er masser af arbejde, men hvis man er udlært smed som mig vil de fleste kun søge som smed som også er forståeligt nok men hvis der ikke er noget inden for faget må man udvide sin horisont.
    Jeg er lige blevet ansat som pædagogmedhkælper i en børnehave, fordi der var der brug for mig.

• #83   23. aug 2012 Jeg så en fyret leder i tv avisen som sagde. Han skulle satme ikke ud og feje fortorve for kommunen. For det var hans uddannelse for høj til.

Når staten nu hjælper en. Så syntes jeg da det er en fin ide hvis man kan hjælpe lidt igen. Behøver ikke være et 37 timers job. Bare 2-3 dage om ugen hvor man kunne gi lidt igen. Og stadig holde sig aktive.

• #84   23. aug 2012 Mirza

Hvad man gør? Man bruger den a-kasse man har betalt til hver måned igennem længere tid, og så sørger for at få en hel den flere penge hver måned end man gør på kontanthjælp, for en A-kasse er man medlem af så man ikke ryger så langt ned så man må på kontanthjælp, og derved slet ingen penge have hver måned.

Så man bruger sin a-kasse, kommer på dagpenge, søger et nyt ligende job og venter på at det kommer. Sådan gør man, eller finder noget der kan match den løn som man fik tidligere ;o)

• #85   23. aug 2012 Simon H.N .
    Tror også der er mange der gerne ville den form for aktivering der for det hjælper sku på dagen og humøret at der er noget man skal og noget at stå op til.
    Med det skole jeg er startet på er 3 dage i ugen og hold kæft jeg er blevet glad for det har ellers altid hadet skoller noget så grusomt men nu er der noget at stå op til 3 dage i ugen... Tror ikke der er mange der syntes det er fedt bare at gå hjemme og få penge fra a kassen den første måned er okay men så når man har lavet alt det man gerne ville bliver det et helvede så er det godt med de forskellige aktiveringer som man kan blive sat i (syntes jeg i hvert fald for det er nitten at ikke have noget at lave eller stå op til)

• #86   23. aug 2012 Hvis man har tjent 50.000om måneden, og går 20.000ned i løn, så har man stadig 30.000 om måneden.. A-kassen er intet værd i den forbindelse.. så JO man tager et lavt lønnet job!

• Niki W
    Niki W Tilmeldt:
    okt 2003

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #87   23. aug 2012 Hvis man tjener så mange penge, så har man sq oz råd til at spare op til tingene og købe kontant, så havde man ikk siddet så hårdt i det nu;-)

• #88   23. aug 2012 Niki W
    Mere vil have mere smiley
    En der tjener det vil jo ikke køre rundt i en bil til la os sige 80.000 og bo i et hus til 500.000 det skal jo være så fint og folt og gæld til langt op over tagryggen.. smiley

• #89   23. aug 2012 Niki.. ja det skulle man tro, men nogle køber bil/bolig med udsigt at de fortsætter med at få samme indtægt de næste 30 år.. og hvis der sker noget uventet bang så ryger de på røven.. synd? ja, men det er IKKE regeringens problem..

• #90   23. aug 2012 seriøst,, hvorfor gider i prøve at forklare ham det?? det tydeligt manden ikke fatter en skid. chefens skyld at man er i den situation man er i.. for satan mand. det er med al sandsynlighed en 16 årig knægt der aldrig har været på en arbejdsplads af nogen art der sidder bagi i skærmen,,,

• Niki W
    Niki W Tilmeldt:
    okt 2003

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #91   23. aug 2012 Mirza: synd? Næh, men burde mene at en med sådan en løn må have noget mellem hovedet, så nærmere uansvarlig er måske det rigtige ord:-)?
    Vores løn fejler intet, alligevel er alt baseret på en på kontanthjælp og en på dagpeng, så ingen der bestemmer over oz, kan sige jobbet op og så stadig være glad:-)

• #92   23. aug 2012 Hvorfor nævnes der kun direktørstillinger, det søde liv med flere biler og dyrt hus, høje lønninger..

Se da på den normale danske familie, der har hus, bil og børn.

I er squdda lidt forskruede synes jeg i jeres meninger og holdninger.

• #93   23. aug 2012 Hvorfor nævnes der direktører, store million villaer, flere dyre biler..
    Der findes jo ganske normale mennesker med normale lønninger i DK.
    Ganske normale mennesker der har købt et hus tilbage i tiden.
    Synes i flyver lidt for højt oppe nogle af jer...

• #94   23. aug 2012 Det blev en dobbelt.. smiley

• #95   23. aug 2012 Snakker trådstarter ud fra egen erfaring?

• #96   23. aug 2012 Hvis du følger alle jobsites så vil du ae hvor lidt der kommer til af nye jobs pr. uge smiley I forhold til for 5-10 år siden.

• #97   23. aug 2012 Istedet burde vi bruge tiden på at studere men ikke alle har desværre råd til dette.

• #98   23. aug 2012 Jeg er snart udlært, og har da allerede en 2-3 jobtilbud, omend jeg regner med at kunne blive hvor jeg er nu, hvilket så er nr. 1. Og samtidigt har jeg en god bekendt som lever af at sende håndværkere nordpå, så jeg skulle bare sige til. Men dermed ikke sagt at det er nemt, har selv en mor, som søger efter et halvt år uden arbejde. Dog har min far fået nyt arbejde 2 gange under krisen, begge gange fyret pg.a. Nedskæringer, og begge gange med nyt job som ufaglært dagen efter

• #99   23. aug 2012 idag kræver det en der kender en som kender en...specielt hvis man er med sort attest.

• #100   26. aug 2012 Swag. . : Dine argumenter er lige så tynde som den kop pis te jeg sidder og drikker............Du skriver at folk retter deres udgifter og forbrug til efter hvad de tjener, og at de måske havde råd til mercedes og hus i Holte mv. jamen det er da fint for dem og hvad så nu?????????? Er dit argument at staten så skal betale så vedkommende kan opretholde det livsniveau? Du må da tro om, han kan da sælge lortet og købe eller leje noget andet! Hvis man er så naiv, at man tror man kan flyve deroppe, uden nogen risici, som alm. lønmodtager(intet snoppet der, er selv lønslave), ja så må man lægge sit liv om, når den dag kommer!

Statens opgave er at tage sig af de sygeste og svageste, hvilket det fandeme snart ikke er råd til, fordi den også skal redde folk fra deres egne idiotiske valg! Lad bankerne betale noget af gildet, DE HAR været med til at sikre denne krise, og lånt ud til folk og taget sig betalt for det, det har de gjort fordi der var en risiko ved at låne ud, lad dem mærke at den risiko blev til virkelighed!

• #101   31. aug 2012 HURRA HURRA TIL ALLE JER JOBSØGERE

som jeg altid har har, der er arbejde til dem der vil arbejde ! smiley

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1817067.ece

• #102   31. aug 2012 "der er arbejde til dem der vil arbejde"....det er sådan et postulat der kun kan komme fra en der allerede er i arbejde, og derfor tror at alt arbejdsløshed er selvforskyldt...

Pt. er jeg i arbejde, og har som sådan ikke travlt med at komme videre...men jeg søger en anden stilling, idet jeg hellere vil arbejde med unge, end med børn...

Den sidste måned har jeg fået afslag eller intet svar på følgende:

Mentor til fastholdelse af unge i uddannelse(afslag -188 ansøgere)
    Socialfaglig medarbejder ved Reva i haderslev(afslag -132 ansøgere)
    Skoleassistent Aabenraa kommune(afslag – x ansøgere)
    Job som ungekonsulent (afslag – 91 ansøgere)
    2x job på opholdsted (intet svar)
    Mentor for unge v. jobcenter(intet svar)
    Streetworker i Aabenraa kommune(intet svar)

Og selvfølgelig er det muligt at få et klubmedarbejder job med 2x4 timer i ugen...

Men hvor mange kan leve af det?

• #104   31. aug 2012 Jeg har en ide der kan skabe flere arbejdspladser...dog skal den lige finpudses...hehe...så sender jeg den sgu til regeringen...

Hvis nu det var som for 5 år siden, skulle i ikke høre et ondt ord fra mig, jer der mener at man "bare" skal få sig et arbejde....

førhen troppede jeg også bare selv op og sagde "hey...jeg skal da have job her"...selv en uopfordret ansøgning gav ofte pote...

j

• #105   1. sep 2012 160000 arbejdsløse og 10000 ledige stillinger på jobnet.. Så der er da arbejde til dem der vil...Vågn sgu da lige op.

• #106   1. sep 2012 Når i nu skriver der er arbejde til dem som VIL have arbejde, så undrer det mig jeg intet arbejde har. Jeg VIL arbejde nemlig. Får afslag efter afslag. Søger alt arbejde jeg kan se mig selv udføre.

• #107   1. sep 2012 Der er arbejde til dem som gider men der er desværre alt for mange som udnytter det

• #108   1. sep 2012 tjek lige hvor mange af de stillinger man rent faktisk kan opretholde en rimelig levestandard på? Der er, som jeg nævner, f.eks. stillinger som klubmedarbejder og andet som kun er 8 timer ugentlig...

Erling M>
    Og nu ved jeg ikke hvor du gik i skole....men hvis der er 160.000 ledige og 10.000...er der stadig 150.000 der ikke kan få jo....så jeg håber da at det er ironisk ment....

• #109   1. sep 2012 1575 af dem er deltidsstillinger....og 1149 er tidsbegrænsede....93 er skånejob og 9 er på grønland.....

• #110   1. sep 2012 Så længe der er ledige jobs, på div. Jobsites - så er det vel muligt at få et arbejde. At man ikke vil arbejde fordi lønnen er laver end dagpengene eller man synes det er et nedern arbejde synes jeg er en total fucked up holdning.

Arbejde handler også om at møde mennesker og danne nye bekendskabet. Det kunne jo være man som Pædagomedhjælper i en børnehave møder en direktør som mangler en dygtig mand og man er den rette til jobbet eller en af dine nye kollegaer har en bekendt som skal bruge hjælp.

Alle snakker penge, i glemmer det sociale i at arbejde. Det at komme op og afsted om morgenen og prøve at gøre en forskel. Vise hvad man dur til, istedet for bare at sidde på sin flade..

• #111   1. sep 2012 Måske fordi penge er ret væsentlige i en tid hvor alting bliver dyrere og dyrere?

Men jeg vil da prøve at se hvor mange varer jeg kan få nede i fakta for min sociale adfærd hvis jeg hilser pænt på kassedamen og inviterer hende med til fest...skulle jeg gå hen og blive arbejdsløs

Men igen....10.000 jobs til 164.000 ledige....you do the math....

• #112   1. sep 2012 Arbejder forøvrigt som frivillig i en ungdomsklub, ved siden af mit job som pædagogisk assistent...og det er da guld på mit CV...men det skaffer ikke rigtigt mad på bordet....

• #113   1. sep 2012 Mange jobs finder man gennem bekendtskaber og da man møder mange nye mennesker i og med at man har ha' et arbejde, så øges sandsynligheden for at finde noget nyt jo betydeligt - iforhold til at side på sin røv og glo fjernsyn for statenspenge...

Og selvfølgelig betyder penge noget, men det er ikke alt.

Og hvis der er ca.10.000 ledige stillinger og ca.164.000,- ledige mennesker så burde der jo være mulighed for at finde nogen til de 10.000 jobs så staten kun skal betale for de 154.000 ledige. Men det er nok ikke det der gør den store forskel på kistebunden, men det ser fanme mærkeligt ud at der er 10.000 jobs som ingen af de 164.000 arbejdsløse "kan" varetage.

• #114   1. sep 2012 BR mange af de stillinger man finder fx. på Jobnet er kun 10-15 timer om ugen kan du så betalle husleje og have noget at leve for hvis du har måske 60 timer om måneden for det tror jeg sku ikke der er mange der kan.

• #115   1. sep 2012 Nu er det ikke mig der er kommet med de tal, jeg svare bare på et indlæg som henvendte sig til mig. Er det ikke korrekt?

• #116   1. sep 2012 Brian O: det var ironisk. Men lige meget hvordan man vender og drejer det, er der stadig 140000-150000 der ikke er jobs til. Der er heller ikke mange der kan leve af 8-30 timer om ugen, det er korrekt.

• #117   2. sep 2012 Erling> det tænkte jeg nok....men var ikke sikker...hehe....

BR> statens penge og statens penge...altså selvom man betaler et beskedent beløb til a-kassen(betaler ca.500kr. i måneden) så er der snarere tale om at alle der er medlem af a-kassen hæfter solidarisk...at det så varetages af staten og at de derfor også skyder et beløb i det, er vel egentlig det mindste man kan forlange når man betaler 40% i skat, 8% i arbejdsmarkedsbidrag og tilmed bidrager til at der er penge i a-kassen også....

De 10.000 er jo også bare jobs der udbydes nu...om en uge er de måske besat....men der er jo et konstant flow(folk bliver syge, fyret, gravide osv. ) så der vil selvfølgelig altid være ledige jobs uanset hvad....

• #118   2. sep 2012 Brian O -> Det gør det jo ikke bedre at det er alle vores andres penge man sidder på sin flade røv for - Jeg forstår ikke hvor du vil hen med det?

Problemet er jo de folk som sidder og regner på om det kan betale sig at gå på arbejde, iforold til dagpenge og misbruger vores vældfærdssamfund og da man åbenbart ikke kan nøjes med at ramme dem som det drejer sig om, gå det ud over alle på dagpenge. Og ja, det er da træls - det kan vi hurtigt blive enige om - men jeg synes det er nødvendigt.

Nu er min lærling på skole og i hans klasse er der 30 mand, ud af dem er der 4 som har en læreplads, resten er på SU. ( eller hvad det nu hedder ) men når han så fortæller at de nok kun er 15 i den klasse som vil uddanne sig og resten bare vil ha' lidt penge for at være der og slet ikke er interesseret i et arbejdsliv - så indser jeg bare at det er nødvendig at presse folk som kan arbejde ud i et arbejde Og så rammer vi også, de uskyldige og det skal der selvfølgelig findes en løsning på. Men var der en nem løsning så var den nok fundet..

• #119   2. sep 2012 Uhmmm... Så mange af jer ser gerne, at man bare "sparker døren ind" ved et firma og siger: Hey! Jeg er frisk og frejdig, ansæt mig!

Det kan jeg også se de positive i, indtil et eller flere firmaer har 50 rendende hver dag med frejdige gutter/gutinder. De HAR altså andet at give sig til.
    Jeg tvivler meget kraftigt på, at min arbejdsplads ville se positivt på det i hvert fald.

• #120   2. sep 2012 i kan bare komme i gang !!
    jeg har arbejde ja men har sgu ikke altid haft det !
    Har i en periode arb. som opvasker på en resturent om aftenen og natten i århus til ca 100kr i timen !!!! efter kl. 12 fik jeg ca 7 kr i tillæg !!
    det hang mig langt ud af halsen men jeg gjorde det sgu

folk idag siger. det giiiider jeg ikke...
    der er masser af arb. bare kom i gang
    men folk er sgu for fine til at vaske op og rense lokummer !
    så hellere nasse på samfundet

• #121   2. sep 2012 enig martin.
    på mit arb kommer der sgu aldrig nogen kl. 07 når jeg åbner det og siger hey. jeg mangler arbejde, har i noget ?

• #122   2. sep 2012 Tim:
    Ja der er masser af arbejde.
    Dog er det jo ikke alle landsdele der har lige meget i forhold til hinanden husk lige det.
    Du generaliserer da godt nok i stor stil, ikke alle gider ikke rense lokummer, der er da en del der gerne gad tage det som et job, så er man jo igang og viser initiativ.

Du mangler bare det store perspektiv, og delvist har du ret i en dansker ikke gider jobbe et rense toilet job til 100 kr. i timen, men det gør en polakker, som til hver en tid foretrækkes frem for en dansker, da der intet vrøvl og bøvl kan være med en sådan fætter.
    Hvordan skal vi så som danskere kunne opretholde mindsteløn, korrekte og forsvarlige vilkår på en arbejdsplads.
    Skal det hele køre af sporet ???

Martin:

Synes du har ret faktisk.

• #123   2. sep 2012 BR> Så fordi der er nogle der synes det er fedt at gå på dagpenge, så skal man bare straffe alle? De mennesker hopper jo bare videre over på kontanthjælp...og så er du lige vidt...

"Alle vores andres penge"...undskyld mig, men jeg ville satme være ked af at være Henning på 50 der både har betalt skat, arbejdsmarkedsbidrag og a-kasse i 35år, som bliver ledig, for så at få at vide at "Henning, du bruger bare alle de andres penge, det du har bidraget med kan ikke redde dig nu, nasserøv"....

De lærlinge du nævner, de hopper bare fra ungdomsuddannelse til ungdomsuddannelse i en evighed...så må man gribe fat i problemet derfra, enten ved at lade klippekortsordningen tælle der også, el. lign...problemet bliver ikke løst ved at tage dagpengene fra folk der gerne vil arbejde....

Tim L> hvad er det du ikke forstår ved at der er 164.000 ledige og 10.000 jobs? Så nej, der er ikke masser af jobs...der der 16.4 ledige pr. job....det nytter stadig heller ikke noget at tage et deltidsjob på 8-12 timer ugentlig, for man kan ikke leve af det, og selvom intentionerne er nok så gode, skal der nok komme nogle regler i vejen så man ikke kan få suppleret op...(hvilket jo ikke ville fjerne byrden helt, men ihvertfald aflaste landets økonomi)

HansZafiraOPCHald> Der skulle være en ordentlig, mærkbar konsekvens af at underbetale medarbejdere fra østeuropa o.lign. sådan at det ikke kan betale sig for folk som min tidligere arbejdsgiver at underbetale dem....

• #124   2. sep 2012 Brian O -> Vi er jo meget enige kan jeg se og jeg er enig i at man ikke skal straffe folk som aktivt forsøger at komme igang... Meeeen sidder Henning på 50 år og er total ligeglad og heller vil sidde derhjemme og fede den fordi han sagtens kan leve fedt på dagpenge, så skal han bare straffs.

Så må vi lave noget ældrehjælps ordning hvor dagpengemodtager hjælper med at de samfundsmessige opgaver så de kommer til at lave noget for pengene også..

• #125   2. sep 2012 man kan godt se at folk aldrig har været det nuværende system igennem... hold da kæft en flok båtnakker.

Man skal søge og søge bredt og du skal dokumentere at du søger og der bliver taget stikprøver og de gør det osse lang tid efter du ikke er på dagpenge mere.

Arbejdsgivere for 400 ansøgninger hver gang de slår noget op. Det er rigtigt at man burde tænke i anderledes tanker når det kommer til at søge. Alle kan skrive en ansøgning men den drukner i mængden.

Og ja der er sløve padder imellem som trænger til et los eller hjælp men det er altså ikke så simpelt at "tage sig sammen" på den måde mange opstiller det her.

• #126   2. sep 2012 Nemli. Man skal skille sig ud i stedet for at blive endnu et stykke papir i bunken. smiley

• #127   2. sep 2012 dagpengene er for øje i forhold til mindstelønnen..
    derfor går det galt
    hvis man får 10.000kr for at arbejde og 10500kr på dagpenge så gider folk ikke arbejde !

jeg kan sige så meget at vi søger en lige nu
    men sidste gang vi søgte fik vi over 100 ansøgninger og det gider vi ikke igen
    derfor er vi ved at finde en som lige kender en du ved som kunne tænke sig et job.
    min chef havde en hel stak med ansøgninger
    og vi kunne kun sukke over at skulle alle dem igennem hehe

og nej i skal ikke sende den

i skal MØDE OP KL 07:00 og aflevere jeres jobansøgning så man kan se hvem i er.
    bare et godt råd til jer der vil have arbejde !

• #128   2. sep 2012 hvem gider knokle røven ud af bukserne som beton arbejder til 95kr i timen
    når man får det samme på dagpenge og så slipper man enda for at betale arbejdsmakedsbidrag ???

næææ var dagpenge 75kr i timen så kunne folk sgu komme i gang

• #129   2. sep 2012 Det er jo et sikkerhedsnet men et net der blev strikket da vi ikke havde en krise.

Jeg ville godt nok ha været ked af det hvis de satte satsen ned da jeg var på dagpenge. Det ville betyde at jeg skulle flytte (fra en i forvejen billig lejlighed) til et værelse. Sælge bilen og det begrænser ens mobilitet meget. Min gæld ville stige og få problemer med kreditorer og evt sulte sidst på måneden.

• #130   2. sep 2012 starter arbejde i morgen. efter at havde været arbejdsløs siden januar og er fortsat aktiv søgende er dog nu lidt mere kræsen da jeg er i job:)

jeg snupper nok også deltids arbejde næste gang hvis jeg ikke kan få noget. har jeg bare 18½time om ugen holder mine dagpenge doubelt så langtid. og det giver mig så 1år fem for 6måneder at søge job i...
    jeg kommer ud og tjene hele 8,50kr mere i timen end heg få på akasse og skal nu til at betale AM-Bidrag og køre 60-70km fast værd 5dage om ugen... kommer nok ud med et minus.

• #131   2. sep 2012 man skulle have fuld sats det første år og så gradvis gå ned af.
    det er jo det som gør at folk ikke gider arbejde til 95kr i timen fordi det er bedre at gå hjemme.

• #132   2. sep 2012 BR> jamen det er vi enige om...men som Bob er inde på, så skal man jo allerede nu dokumentere at man søger....

• #133   2. sep 2012 Tim:

Hvor er det du vil have man skal møde op kl 7 om morgenen ??

• #134   12. sep 2012 Jeg læser de første 6-8 indlæg og tænker bare at i er nogen klaphatte nogen af jer, for der er sgu ikke arbejde til alle! Selv har jeg været nødt til at ta ud af landet, for jeg gider sgu ikke gå for 788 om dagen i understøttelse.
    Der er i Metal lokale afdeling er der lige nu 3,1 % arbejdsløse, den gik fra under 1 til 7 på 6 mdr på landsplan og er nu på 4,7% langsomt faldende.
    Folk der er i fag hvor man kan fare fra det ene til det andet job, de har jo den fordel at de ikk skal lede sønderligt, for der er altid nogen i netværket der henviser til et andet job. Der er bare det at hvis man har gået i 3 år så er netværket ved at være gennemtrawlet nogen gange.
    Husk at når regeringen sætter noget i gang der skal skabe beskæftigelse, så er det altid indenfor noget byggeri, det giver ikke job til maskinarbejdere og værktøjsmagere, men derimod VVSere, murere, elektrikere, jord og beton-folk, så de har altid relativ kort udsigt til arbejdsløshed.
    Så døm ikke alle dem der har gået længe, man ved ikke meget om det her hvis man kun snakker med folk fra sin egen faggruppe, en gruppe hvor der hele tiden er arbejde, så tror man bare at alle er dovne eller ikke har lyst, det er ikke tilfældet, slet ikke.
    Jeg kørte 100 km for at få lusede 153 kr i timen på Maskinfabrikken Silkeborg Spåntagning, så kom ikke her du.

• #135   12. sep 2012 Nemlig Allan...og dem der siger der er job til alle burde nok have deres skolepenge tilbage sammen med deres overskydende skat næste gang...:-P

har postet et regnestykke et par gange efterhånden...

• #136   12. sep 2012 Hva Allan kan du ikke leve for den løn det er da meget mere en mange andre så tør dine øjne

• #137   12. sep 2012 Så længe der er folk som " Dovne Robert" der udtaler sig så åbenlyst latterligt og er fuldstændig ligeglade med at yde til det danske samfund og bare vil ha' og atter ha' - så er der også folk som får ondt i røven og forståligt nok ikke har meget til overs for folk som ikke bare tager sig et af de ledige jobs der er bare fordi lønnen ikke lige passer til deres uddannelse. Nu er der jo ingen garantier for at ens uddannelse virker resten af ens liv - så man må forvente noget efteruddannelse og eller et karriere skifte - for et følge udviklingen i verden.

Vi er også andre her i DK som har måtte skifte karriere og efter/vidreuddanne os - fordi vores branche ikke rigtig køre for fuldskrue mere og sådan tyder det på fremtiden vil være lidt endnu - desværre.

• #138   12. sep 2012 sys godt nok der er mange der lyder som de tåbelige hjernedøde politikere... kan kun selv sige at dem der lyder sådan skulle selv prøve at miste jobbet og ikk ha a-kassen som sikkerhedsnet... og så stopper jeg her inden det ender med at jeg stjerner helt af og sviner det halve af landet til smiley

• #139   12. sep 2012 har selv måtte uddanne mig på ny, efter en rygskade...så jeg kender alt til at have været der hvor man må leve på nåde....jeg har en HHX og erfaring som laseroperatør på maskinværksted...

Udover det har jeg en Pædagogisk assistent uddannelse, og tager et vejleder kursus så jeg kan vejlede nye pædagogiske assistenter i deres uddannelsesforløb....

Men det gør det altså ikke nemmere at få et job...Men medierne finder altid de største tosser frem, og det er et faktum....

Kommentér på:
folk som er på dagpenge som udløber til januar

Annonce