{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.505 visninger | Oprettet:

fabriksny bil til 150.000 - hvilken? {{forumTopicSubject}}

Godaften BG smiley

Da jeg har fået en lærerplads som speditør i Billund (30 km fra mit hjem) søger jeg ny bil, og denne gang skal den være fabriksny!

Mit budget er på maks. 150.000 kr og har en forventning om at den skal køre mindst 20 km/l (realistisk set - ikke bare opgivet til at gå 20 af en eller anden smart fyr fra EU eller whatever)

Har indtil videre været godt tilfreds med min nuværende bil - en Peugeot 206 1,4 HDI - og har derfor ikke overraskende været ude og se og prøve den nye 206+ 1,4 HDI som jeg blev meget positivt overrasket over. Peugeoten kan jeg få for 138.000 med alt i udstyr (fuld alupakke, AC, fartpilot - hele pivtøjet!)

men hvilke andre biler i denne klasse findes der? Hvilken fabriksny bil ville i købe hvis i skulle opfylde disse krav?

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fabriksny bil til 150.000 - hvilken?
  • #1   22. aug 2012 En VW UP smiley

  • #2   22. aug 2012 Kia Rio

  • #3   22. aug 2012 Kender ikke lige priserne men hvis du er til fransk så prøv 208eren..
    Det er en GENIAL bil.. kører skide godt, er ret stor uden faktisk at være det og skulle være ret økonomisk..
    Prøvede den motor tilsvarende min og den er meget mere livlig i 208eren pga lavere vægt.. Kørte også en 3 cylle hvilket jeg blev ret overrasket over hvor godt den kørte..

    Når men ellers er der vel ikk rigtig så meget andet..

    UP familien skulle være god.. Altså vw, seat og skoda.. Hvor man får mest for pengene hos skoda hvis jeg husker rigtigt..

    Så er der Fiat Panda eller 500.. Twin air motor.. Prøvet den motor i en 500 og den er VIRKELIG grinern.. ved så ikk noget om økonomi men prøv at undersøge den smiley

    Så er der så alt det andet bras som en, c1, 107, aygo, i10, i20, kia something, spark osv..


  • #5   22. aug 2012 208'eren er prøvet :)! prøvede en 1,6 hdi men priserne på sådan en starter fra omkring 170.000+ og deroveni kommer udstyr så :s ellers en rigtig dejlig bil..

    - VW up er en mulighed - har endnu ikke prøvekørt den men det kommer jeg til i weekenden.


  • #6   22. aug 2012 208'eren har mikro bagagerum smiley og er faktisk en lille bil i forhold til en 207 f.eks. Ville kigge på en ny polo helt klart. hva med hyundai I20?

  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 29
    #7   22. aug 2012 Kia Rio, den ser godt ud, god plads indeni og kører fint.

  • #8   22. aug 2012 fabriksny vw polo koster kassen! skal jeg over 20 km/l i en polo så hedder den diesel, og de starter fra 175.000 kr og opefter.. derefter kommer udstyr osv.

    Hyundai er sku også for dyr. starter ved 150+ og det er så nærmest uden elruder..



  • #9   22. aug 2012 jeg havde taget en UP og så fyldt den op med alt hvad den kan trække af extra ustyr !!

  • #10   22. aug 2012 Jubidition:
    208eren er større end min 207 på alle punkter..? Så ved ikk hvad du snakker om smiley

    Læs selv
    http://www.netcarshow.com/peugeot/2013-208/

    Eller her:
    http://carleasingmadesimple.com/business-car-leasing/peugeot/208/boot-size/
    http://carleasingmadesimple.com/business-car-leasing/peugeot/207/boot-size/


    MED Mindre du snakker om fysisk størrelse..? Der skulle den være ligesom en 206er.. men den udnytter pladsen bedre end en 207er.. mere plads indeni og fysisk mindre smiley


  • #11   22. aug 2012 Kia Rio
    Citroën C3
    Peugeot 207

    De ligger i det prisleje og med Km/L. Men om de har det udstyr til den pris, ved jeg ikke.


  • #12   22. aug 2012 Kia rio!!!!!

  • #13   22. aug 2012 Kia Rio er også en smule pricey når vi snakker en økonomi på 20+.. igen fra 155+ og udstyr derudover..

    mht. value for money så tror jeg altså at 206'eren eller en VW (Move Up, High UP) er det bedste bud. er af de to modeller dog mest lun på 206'eren pga. den lidt større plads og pga. den gode HDI motor.. men hvad der tiltaler mig ved up'en er designet og selve det at bilen er tysk = kvalitet i min verden.


  • #14   22. aug 2012 http://www.fiat-punto.dk/

  • #15   22. aug 2012 vw up....

  • #16   23. aug 2012 Peugeot 206+ er jeg selv mest tilhænger af.. Du får mest for pengene i den, frem for Up'en smiley

  • #17   23. aug 2012 206+ er bare åh så grim... Jeg havde nok taget en VW UP!

  • #18   23. aug 2012 Hvis du kan få 206+eren til en god pris så, så nup den.. Få dog inden det prøvet en Up og de andre alternetiver fra skoda og seat smiley eller kig efter noget lidt brugt.. Det betaler sig mere.. Fortryder lidt jeg købte min 207er 0km.. Det er sku en dyr omgang haha.. men en 206+ eller 207 som har kørt 10-40.000 kunne det ikke friste?? Synes man får en tand mere for pengene der pga værdigtabet.. Så udnytter man det på en ellers så fin bil smiley

  • #19   23. aug 2012 hvem gider vente på en VW UP smiley ??

    Jeg ku ikke finde på at købe en fabriksny bil, selvom det lyder billigt for en 206+ med meget udstyr, og ja, den er utroligt grim smiley

    Ville vælge en der havde kørt under 100.000 og så spare det forbande værditab der er når du forlader forhandleren smiley


  • #20   23. aug 2012 Emre, snakkede nu fysisk størrelse smiley Angående Polo fåes den så vidt jeg husker nu også med den lille 1.0 motor som går 19,7 ved blandet kørsel og 22 ved motorvej

  • #21   23. aug 2012 p.s min mor har lige købt en 207 faktisk til 70k med 38000 km på bagen og er 4 år gammel med 1,4 16V motoren.

  • #22   23. aug 2012 Er selvfølgelig godt klar over at der er et rimelig stort værditab ved køb af en fabriksny bil, men vil hellere købe sådan en fremfor en med 100.000 km på klokken. en sådan en skal også holdes med service, men bliver hurtigt dyrere da reparationer mm. kommer til. En anden ting der tiltaler mig er selvfølgelig også selve garantien da jeg ved køb af en ny kan køre uden bekymringer - i ihvertfald 2 år.

    - har selvfølgelig heller ikke intentioner om at skifte bilen ud inden for ihvertfald de kommende 4 år.


  • #24   23. aug 2012 Vw up
    Skoda citigo
    Eller måske seats udgave af den kan ikk huske hva den hedder.


  • #25   23. aug 2012 har kørt i mange forskellige swifts og synes de køre rigtig godt og nemme at style (hvis det var noget) og du kan nok få en af de nyere sportsmodeller til en 150kilo.

  • Jonas K
    Jonas K Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 73
    #26   23. aug 2012 VW UP , dejlig lille bil ... meeen mega død ,
    Toyota Aygo ellers smiley


  • #27   23. aug 2012 Seat Ibiza, en virkelig flot bil i mine øjne. og man kan få dem som kan køre 20 + km/l og en meget lav energi klasse A vægtafgift osv smiley

    Eller en Ford Fiesta er også rimelig fede design mæssigt.

    Mener godt man kan få dem omkring de 150.000kr men tjek dem ud og se om du kan lide dem. men ihvertfald en god ide og tage ud og prøvekør alle muligheder, også tage den lidt med ro og ikke forhaste dig smiley


  • #28   23. aug 2012 Jeg synes kun at der er en fornuftig ting at gøre, og det er at prøve alle dem du finder bare en smule interessant. Man kan sidde og kigge på billeder, studere tal og meget andet. Men det er en køretur der virkelig gør forskellen.

    Hvilken sidder man bedst i, hvilken synes man kører bedst, hvilke har noget man virkelig irriteres over, hvilken får en i et godt humør etc.

    Det er jo heller ikke helt kedeligt at komme ud og prøve nogle forskellige biler smiley


  • #29   23. aug 2012 Suzuki Swift

  • #30   23. aug 2012 Hvis JEG stod med 150K og det SKU være en ny en.

    Så blev det klart en UP! (hvis der ikke var så lang tid på dem)
    Ellers så en Seat Mii, som er noget billigere..

    HAr lige bestilt en til kæresten smiley


  • #31   23. aug 2012 jeg har en 206+, det køre sku bare, var også ude og prøve en up, men synes bare 206'eren er lidt mere rummelig, ellers har du så kigget på den nye 208'er? smiley

  • #32   23. aug 2012 Køb en grande punto Mjet(95hk) de fåes fra 140.000kr og kører imellem 25 og 33km/l alt efter højrefoden... vi havde en til låns i 7 dage, den kørte i snit 25km/l ved blandet kørsel ,på motorvej med 130km/t kørte vi ca 30km/l...

    Fiat med Twin Air motor vil jeg bestemt ik anbefale hvis man skal ha en bil der kører langt på literen, de sluger som ind i helvede fordi man bare ik kan lade vær med at gi dem gas smiley


  • #33   23. aug 2012 godtnok er den højere i pris, men ville klart selv købe en Ford Fiesta smiley opgivet til 27,8 literen ( har selv en fiesta fra 2010 ) som jeg har målt til ca. 25 km /l hvilket jo ikke er langt fra opgivelsen smiley

    men dog er prisen noget mere end 150k især hvis du vil have fartpilot osv i smiley dog imo kører den som en drøm


  • #34   23. aug 2012 Jubidition:
    Det er den samme som min smiley 95hk.. Fin bil, men er ikke hurtig.. dog heller ikk helt død at køre smiley


  • #36   23. aug 2012 hvis jeg stod og skulle bruge så mange penge på en ny bil (ja det er mange penge i min verden for noget der så hurtigt taber værdi!) skulle det klart være en kia, og den der rio ser da meget fin ud med 7 års garanti, 12 års gennemtærings garanti, 5 års lak garanti.. kan man da ikke tabe ret mange penge og har kun hørt godt om dem. men det kommer også an på om du kører mere end 150.000 de første 5-7 år, hvor det kun er gennemtærings garantien der er ubegrænset km på.. men kig selv, det skal lige siges at jeg ikke har prøvet sådan en selv, bare et forslag, måske du kunne prøve en for at se hvad det er for noget smiley

    http://www.kiamotors.dk/Models/Rio/

    http://marketing.kiamotors.dk/PDFReports/Models/Model67.pdf


  • #37   23. aug 2012 - Frander -:
    Du ved godt hvor meget kia røvrender folk med den garanti.. Kender 3 stykker med en kia hvor deres bil har en masse småfejl og kia vil ikk lave det ordentligt..
    De smørre bare her og der og så holder det i en uge og så knirker eller hyler hele lortet..

    samme med Hyundai..

    Har dog ikke selv erfaring med dem ud over at jeg har siddet i bilen og kørt en enkelt eller 2..
    Fx har en i10er et hak i speederen.. Og det gider Hyundai ikk gøre noget ved da det åbenbart er normalt selvom ingen af de andre i10ere jeg så efterfølgende har prøvet har det???


    En god garanti er ikke en på 100år.. Det er en du aldrig for brug for smiley


  • #38   23. aug 2012 nå var jeg slet ikke klar over :s har selv en kammerat der arbejder på værkstedet ved en kia/ford forhandler, og siger de for det meste kun ser kia når de skal serviceres.. men det er jo ikke til at vide hvem der lukker lort ud, og hvem der ikke gør smiley

    3 påstande mod 1 siger nok det hele hehe smiley


  • #39   23. aug 2012 havde kørt den pug du har 1 år endnu og kigget på opel adam eller corsa. diesel... men helt ærligt den du har køre langt på literen så hvorfor sælge... ?

  • #40   26. aug 2012 Efter at have prøvekørt en High up og en Opel Corsa har jeg i dag bestilt min nye bil. Den sidste 206+ i sort farve tilbage i dk. Up'en er ikke noget match for en 206 når det kommer til motorvej og landevejskørsel. Meget mere støj og pladsen virker for trang til mig. corsaen bare skuffende mht. Støj og komfort - tysk skrammel smiley

    Glæder mig pisse meget til leveringen på fredag i næste uge! smiley


  • #41   27. aug 2012 Tillykke med din nye bil, jeg vil ikke smide alt for mange skår i glæden, men husk 206+ er kun en faceliftet 206, det er ikke en ny bil, den har fået lidt nyt teknik, men i bund og grund er det den samme som kom tilbage i 1998.

    Jeg havde nok valgt VW Up! til den pris, den kan dog ikke få alt i udstyr som der var en der foreslog, så kommer den op på 170-180.000 kr, men så er der også både panoramasoltag, kunstlæder mv. Garantien på VW/Skoda kan forlænges for cirka 3.000 kr, med et par år ekstra.
    Kia Rio er også et godt bud, de fleste har ingen problemer med dem, men fabriksny og diesel, så kommer prisen rigtig nok opad. Jeg kender endnu ikke nogen der har haft problemer med garantien, når de har overholdt alle service autoriseret.

    VW Polo som lettere brugt/demo ville være et okay bud i en Polo BlueMotion eller en Polo 1.6 TDI 90 HK BMT.

    Men alt andet lige, tillykke med bilen du har valgt.


  • #42   27. aug 2012 tillykke! og velkommen i klubben smiley


Kommentér på:
fabriksny bil til 150.000 - hvilken?

Annonce