{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.136 visninger | Oprettet:

Skrotte bil - Hvor meget må jeg afmontere? {{forumTopicSubject}}

Hey bg.

Har anskaffet mig en bil hvor der sidder nye dele på og mere udstyr end min egen, og derfor har en ven og jeg pillet det af.

Men så snakkede vi om at afmontere bagklap, døre, motorhjelm, måske pille motoren ud da den intet fejler.

Men hvor meget forlanger en skrothandler at der er på bilen?

Og får vi skrotpræmien når de ikke er plader på, men jeg har reg attest fra ham der ejede den sidst, og han tager med ud og skrotter den og skriver under?

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skrotte bil - Hvor meget må jeg afmontere?
  • #1   27. aug 2012 1. han kan sgu da bare skrotte den så og give dig pengene...det andet er da noller...

2...det er forskelligt fra skrothandler til skrothandler...nogle steder kan du vel aflevere en tom karosse...:-)

• #2   27. aug 2012 skrot handleren skal give dig 1750kr hvis bare han har reg attesten og stelnummer .. alt derover er noget han giver frivlilligt mener jeg ..

• #3   27. aug 2012 Det burde være ligemeget hvor meget du piller ud, da skrothandleren for det samme tilbage fra staten om den er rippet eller ej, bare den er "skrot godkendt"

• #4   27. aug 2012 Skrothandleren skal give fuld pris for den så længe der er karosse med stelnr og du har reg attest på den. Det andet med de så vil give mindre er svindel da de som skrevet oven over får fuld pris fra staten på den. Det har været oppe og vende en del gange i medier såsom bladet Motor fra FDM og rundt omkring på nettet.

• #5   27. aug 2012 Jeg har set flere skrothandlere som krævede den var "hel" så at sige hvis man ville have den fulde skrotpræmie. Men du skal dog nok få lidt slanter for den alt efter hvor meget der er tilbage af den smiley

• #6   27. aug 2012 Grunden til de "kræver" den er så tæt på hele den nu kan blive, er kun for at der er flere penge i stumper til dem selv. De for et beløb af staten når de beviser de har skrottet en bil der er "skrotnings godkendt" kan ikke huske beløbets størrelse, men ud af de penge SKAL de gi' dig/jer nogen af dem, (det er også et fastsat beløb som minimum og kan de ikke løbe fra) hvad de så ellers hiver hjem på stumper er rent ned i lommen på dem selv.

• #7   27. aug 2012 kender en der lige er kommet af med en nærmest tom skal dvs. motor gearkasse begge forhjul inc dæmper. tank bagsæde, motorhjelm, bagklap var væk
    den fik han 1700 Kr for og så hentede han den selv 45 Km fra hvor han boede
    så det er da en udmærket pris

• #8   27. aug 2012 Når læste lige lidt, de må trække nogle små beløb fra, ved skrotning. Det vil sige 1750,- minus max 300,- for motor og 100,- for gearkasse. det vil sige at du som minimum skal ha' ca.1400,-

• #9   27. aug 2012 Jeg får fuld pris selvom jeg aflev en tom karosse så kan jeg selv sælge dele fra den

• #10   27. aug 2012 Skrotningsgodtgørelsen fra staten er p.t. 1750,00 kr. men vi udbetaler 2000,00 kr.

2.000 KR. KONTANT
    Mulighed for afhentning - ring for nærmere aftale.

Ved udbetaling af kr. 2000,00 skal bilen være i hel stand.

- så går det nok ikke at fjerne alle dørene og det, hvis den skal være "hel"

• #11   27. aug 2012 Så forstår jeg ikke dit spørgsmål?

• #12   27. aug 2012 Så det først nu på deres hjemmeside..:-s

• #13   27. aug 2012 Men der burde være flere i dit område, selvfølgelig alt efter hvor du befinder dig. Så kan du jo evt. undersøge hvad de gir ?

• #14   27. aug 2012 Eller så pil ALLE stumperne af, brug reg. attesten til at tænde et bål med, smid den tomme karos på bålet og lad lortet brand ud, fjern stel nr. med en vinkelsliber og mas resten af karosen med en mini graver også smid den til jernhandleren. smiley

• #15   28. aug 2012 du må ribbe den for alt..og du skal have 1750,-..de udbetales fra miljøordningen for biler..der med basta..hvis de ikke vil det så snyder de og find et andet sted..

• #16   28. aug 2012 Dennis. Vis du læser på miljø ministeriet, så må de fra trække nogle penge vis du tager motor og gearkasse og så'n. Men det er MAX. 300 for motor og 100 for gearkassen.

• #17   28. aug 2012 link??

• #18   28. aug 2012 Hvornår er det ikke gratis at aflevere bilen

Visse betingelser skal være opfyldt for, at bilejeren har ret til at aflevere bilen gratis.

Manglende dele

Hvis der mangler væsentlige dele af bilen, må ophuggeren tage et beløb som kompensation for den manglende materialeværdi af disse dele. Det er fastsat i bilskrotbekendtgørelsen, at beløbet maksimalt må udgøre: 300 kr. for en motor, 100 kr. for en gearkasse og 100 kr. for en manglende katalysator.

Andre ydelser

Autoophuggerne har pligt til at udstede en skrotningsattest og udlevere skrotningsattesten til bilejeren. Autoophuggerne må ikke tage betaling for denne ydelse.
    Producentansvaret giver ikke autoophuggeren pligt til at afmelde bilen for bilejeren, og autoophuggeren har heller ikke pligt til at indsende skrotningsattesten til Miljøordning for biler. Autoophuggeren kan tilbyde at gøre dette og på den baggrund tage et beløb for denne ydelse.

http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Affald/Affaldsfraktioner/Bilaffald/producentansvar_biler/

• #19   28. aug 2012 ja det kan jeg godt se..lige det modsatte af hva jeg fik oplyst da jeg stod med en zafira opc som jeg havde hugget op og ringede til miljøordningen for biler..der blev jeg oplyst at jeg skulle aflevere skroget hos den nærmeste hugger og så bede om skrotnings attesten som jeg så skulle sende til dem..det gjorde jeg og fik 4 dage efter 1750 indsat på mon konto..
    bilen vær helt tom på nær lidt få knækket plastdele..

• #20   28. aug 2012 Tror også det er meget individuelt, for huggeren for stadig hans penge, for selve skrotningnen, han slipper for at arbjede med delene, men tjener selvfølgelige heller ikke pengene på dem. Så for at løfte den af din tailer og over i hans så den kan kommet til jern handleren, er han nok godt betale for den smulge arbejde.

Kommentér på:
Skrotte bil - Hvor meget må jeg afmontere?

Annonce