{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.663 visninger | Oprettet:

Sløring af nummerplader {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
I mit første debat indlæg herinde, tror jeg, at jeg fik stukket hånden ned i et hvepsebo, så på baggrund af det, som affødte en lynchstemning herinde angåend mit emne fra i går, se nedenfor http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/931040-omar_marzouk_gaet_hvilken_bil_han_koerer_rundt_i
-
Kunn jeg godt tænke mig at høre den generelle etik herinde vedrørende dette og tildels, hvorfor nogen vælger dette og andre ikke?
-
Til information så vil jeg fortsat tage billeder med nummerpladerne usløret - indtil der kan gives en fornuftig forklaring på hvorforjeg skal vælge det modsatte. Håber på en bedre tone i dag.
-
De bedste hilsner
Engelbr65
(følg mig her: https://www.facebook.com/engelbr65)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sløring af nummerplader
  • #1   29. aug 2012 jeg slører ikke nr pladerne, da jeg ikke kan se hvorfor det skulle være nødvendig.
    Folk kan jo se dem mens man kører på landevejen så hvorfor ikke også på galleriet.

Men tror at dem der slører sine plader er bange for at blive genkendt i trafikken. Og det er min holdning

• zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 213
    #2   29. aug 2012 nok fordi folk vil være lidt anonyme... og hvis de forkerte typer vil finde bilen kan de det med nummerpladen da offeltlige steder, forsikringsselskaber skat osv kan se alle oplysninger, det er som at gå med sit sygsikringbevis uden på tøjet i overdrevet forstand.

nu siger den hurtige så,, ja men men kan da se den når den holder på gaden.. ja men man man behøver jo ikke lave et ta selv bord her.

og i øvrigt er politi og forsikringer også på bilgalleri underligt nok smiley

• #3   29. aug 2012 og hjælp til politi og forsikring...skriver du "den har v8 turbo" om din golf(overdrivelse fremmer forståelsen) og de kan se "hov den har vi forsikret" er man jo hurtigt nappet...ude i den virkelige verden skal man lige stoppes før de kan se det...

• #4   29. aug 2012 Er der bare en der kan forklare mig hvorfor nummerpladerne skulle sløres. Det er så dumt og spild af tid...

• #6   29. aug 2012 Turbo

Det har du jo lige fået en forklaring på, i sagens natur...

• #7   29. aug 2012 både og, man kan få meget info fra en nr plade, og på den anden side, så hvis du ikke ville have folk skal se den, skal du nok ikke have bil, fordi alle kan se den på vejene. hvad så når man tager til dhb, stiller sin bil fra sig, folk kommer og tager billeder mens nr pladen er på? hvad fanden kan der ske ved det, så skal man pille nr pladen af hvis man har en fin bil hver gang man går fra den så folk ikke tager billeder af den til træf osv:)? både og smiley

• #8   30. aug 2012 edit: skrev noget vrøvl

• #9   30. aug 2012 jamen så synes jeg dem der har en bil der er så ulovlig eller hemmlig at man ikke må se nummerpladen skal tape en sort sæk over den vær gang de åbner garagen...

• #10   30. aug 2012 tror det er den med "tyv tror hver mand stjæler" alt så ingen skal kunne genkende mig i trafikken med de ulovligheder der er i bilen.

• #11   30. aug 2012 om jeg kendte til den side som trådens ejer har

så ville jeg nok stadig mene at det som biltyv ville være spild af tid
    set i det lys at er man lokal kendt i sit område så ved man også godt hvor de dejlige biler holder strandvejen og andre kvatere hvor overklassen bor så det behøver ikke være så bøvlet og jeg tvivler på at tyve er så dårligt organiseret at de ikke kan bytte adresser med hinanden så som jeg har 2 stk audi R8 på 2 forskeldige adresser og de kan køåbes for 5-10-15.000 pr stk

• #12   30. aug 2012 EngelBr...jeg tror forresten også det afhænger lidt af stedet...synes det er en god idé at sløre plader fra race...mens det måske ikke er så væsentlig med træf....

• #13   30. aug 2012 en ting er at spotte en dejlig vogn noget andet er at stjæle den

• #14   30. aug 2012 Størstedelen af dem der stadig har en grund til at sløre
    deres plader her på internettet idag, er dem som tuner over det lovlige
    og skriver om det herinde. - Hvis de ikke sløre deres plader kan politi/forsikring lige
    se at det stemmer ikke med det den skulle være synet/opgivet til =
    stor bøde, nyt syn af køretøj, ny indreg, nye plader + ny attest.

Så derfor sløres nogle plader stadig, andre gør det os bare fordi de er bange for biltyve.. - Hvis de alligevel har sat sig i hovedet at de skal have den, så får de den
    om de kan se dine nummerplader på internettet eller ej! smiley

Pease!

• #15   30. aug 2012 Biltyve bruger meget tid herinde på at se hvad biler indeholder, og er der en nr. Plade På billederne så er det jo det samme som at skrive adressen hvor de kan hente bilen.

• #16   30. aug 2012 Der er jo brugere der er blevet straffet for deres handlinger herinde,

Bil med for mange HK, som fik en stigning på 300-400% på forsikringen, videoer hvor man udfra nummerpladen kunne se hvem ejeren var,

Der bliver kigget med fra steder som kunne have interesse i at finde ulovligheder på biler.

• ThomasK
    ThomasK Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 62 Svar: 126
    #17   30. aug 2012 Hvis folk brokker sig over at deres plader ikke er sløret til diverse træf og arrangementer så må de satme købe sig et par showplates og sætte på det tager 1/2 minut og væk er nummerpladen. Man kan ikke forlange at fotografen slører plader på alle biler (tager en krig) når bilen holder et offentligt sted til f.eks. træf m.m. Har man ikke rent mel i posen så skaf dog et par træfplader og smid på så er den skid slået.

• #18   30. aug 2012 ja og så er der lige de tyvebander, som går på nettet og finder nr-plader, som de så kopier og sætte på en donebil og vuti hvem tro du lige der får alle de bøder/afgifter som de få lavet og ikke nok med det så står politiet en dag og banker på døren, med en besked om at man er stukket af fra en benzinregning osv.

• #19   30. aug 2012 tyve går osse efter almindelige biler.. nedenstående tråd er en bgbruger som sidder og søger på skoda Fabia da han jo har sådan en.. så kommer han på et link fra ovre østpå hvor det er hans vil som er beskrevet og billederne er her fra bg! der er vist en som skriver at dem som har hjemmesiden sælger biler derovre.. PÅ BESTILLING! og en bil er jo noget nemmere at finde når nummerpladerne er synlige..

http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/919359-det_er_sgu_for_sygt_det_her

• #20   30. aug 2012 Folk er paranoide..

Dinesen: tror du digter lidt på den historie der. Han skriver netop at han har fået siden oversat og at det er en der har lavet en artikel om hans bil.. Det har intet med salg af biler, og bestillings arbejde at gøre

• #21   30. aug 2012 Ka se at den er importeret (Uden typegodkendelse). Og at den har overholdt sit første syn... Så Omar er stadig god nok i min bog! Man kan se restgæld, da man kan slå stelnummeret op.

• #22   30. aug 2012 I må gerne komme med et seriøst link til hvordan tyve kulle finde en bil bare fordi de bruger nummerpladen.... mig bekendt kan man ikke finde det nogen steder....

Den skrøne tror jeg kommer fra de små scooter brians som digter en masse oppe i deres langt fra udvoksede hjerner.....

• #23   30. aug 2012 Det tvivler jeg nu på at det kan lade sig gøre, men skal nu ikke påstå det modsatte...

Hvis man finder info i bilbogen så er der jo for det meste også gæld i bilen, og dermed ogå kasko hvis der er lån i bilen Ikk.... så er problemet vel ikke meget størrer....

Og ydermer er det ikke kun kreditors navn der vil komme frem og ikke debitor,,,,

• #24   30. aug 2012 Buggi, har da lige fundet frem til min egen adresse, via min nummer plade smiley Kasko eller ej, så ka tyven finde frem til den.

• #25   30. aug 2012 Så snart der er pant i bilen eller et gammelt pantbrev, så kan man finde frem til pantejeren som ofte er bilejeren via bilbogen.

Er der ikke pant i, så dur den metode ikke..

• #26   30. aug 2012 Jeg kan sku ikke finde mig selv inde på den side

• #27   30. aug 2012 Ok kan godt se formålet og at det virker....

Jeg kan jo også bare søge på telefonnummeret i annoncen og frem kommer en Charlotte Amundsen på samme adresse....

Men hvis der ingen gæld er i køretøjet er det nok umuligt, for har lige prøver med flere af de biler jeg har, og nogle andre der ikke er gæld i og der kommerder ingen navne eller hæftelser frem.... så der er den ubrugelig...

Man kan jo også via andet end dba. finde en bil bla. herinde via nummerpladen, men derfor behøver gælden ikke at være oplyst med den rigtige adresse...

Men i reglen syntes jeg nu det er noget svineri, at man kan gøre det fordi der er gæld i bilen.... (personlige dataer er personlige) så tror det beror på en fejl der ikke er opdaget i det nye system, da jeg ikke kan se hvad en fødselsdato skal på en offentlig side...

Men kan nu godt se at det kan lade sig gøre, HVIS der er gæld i bilen, men ellers ikke....

Og ofte når der er gæld i en bil er der jo også krav fra panthavers side og at der SKAL være kasko på bilen, så ofte vil det jo ikke have økkonomiske af tor karakter for den der får bilen nakket....

Men ok, er nu blevet oplyst så meget.... smiley

• #28   30. aug 2012 Man kan også være heldig at komme igennem til en vagthavende der udleverer oplysningerne...dog vil jeg tror at hvis man ringer ind med østeuropæisk accent og gebrokkent engelsk, er sandsynligheden ikke sådan voldsomt stor for at de udleverer noget som helst....og de MÅ IKKE....men vi ringede ind for at få oplysninger på en der havde parkeret så vi ikke kunne flytte bilen, og der fik vi oplysningerne på manden.....

• #29   30. aug 2012 Hej Alle.
    Mange tak for alle de gode tips og input som faktisk har været rimelig konstruktiv og ikke "mudderkastningskonkurrence". Har faktisk lige søgt mig selv på "nummerplade.net" og har erfaret at jeg desværre skylder penge i min bil endnu smiley
    Men bilen er helt i top, da den blev "godkendt" til sidste syn uden anmærkninger.
    -
    Jeg kan godt se at flere har en pointe ved atønske at man sløre bilernes nummerplader, men så er det fordi deres sti ikke er helt ren. Desuden er jeg af den mening af, at de billeder som jeg ligger ud til offentlig skue, vil have været offer for noget kriminelt, længe før mit billede kommer ud til jer smiley

Så jeg vil nu fortsat tage billeder af biler i ind- og udland med nummerplader.
    Jeg synes at de fleste biler får lidt sjæl, når man ser en nummerplade - Ellers kunne den lige så godt have stået hos forhandleren.

De bedste hilsner
    Engelbr65

• #30   30. aug 2012 Ja kan godt se at et kan lade sig gøre og finde folk på nummerpladen, men dem som kunne finde på og bruge det til noget kriminel kunne jo lige så godt stå på en motorvejsnet eller køre rundt på parkeringspladser og skrive nummerplader op. Desuden vil politiet altid kunne finde dig og din ulovlige bil via din profil på bg og den op adresse du ligger på fra, så det hjælper nok ikke og sløre nummerpladen uanset hvad.

• #31   30. aug 2012 Turbo

Ja selvfølgelig kan de det....

Og jo det kan skat , poiti, og forsikringsselskaber... det er hørt og set glere gange, at de har fået info via nummerplader på billeder osv. og har kontaktet ejeren og forelagt en evt. stigning i præmie osv...

Der skal nok ligge noget i forum et sted, for har set det flere gange...

• #32   3. sep 2012 Mht. det med stigning i præmien og skat osv kræver afgift mm.
    DET kræver altså lige at de kommer ud og banker på og skal tjekke op på sagerne og tage mig på "fersk gerning".
    Eks. hvis man har en BMW 320i ilagt en ikke godkendt 325 motor og/eller oplyser den har 178hk i sin profil (istedet for 129 originalt) så skal politiet altså bevise der er skiftet motor evt. ved et syn indenfor en tidsramme, som hvis du blev stoppet på gaden mig bekendt, eller så kan du forklare dem du blot pralede lidt overfor drengene eller ikke vidste det om din bil, fordi du ikke er så god til den slags smiley
    Det er ulovligt at gøre noget bevidst, men heldigvis er det ikke ulovligt at være dum, medmindre du bryder en regel og du blir taget med fingrene i kagedåse, og efter min mening betyder det stadig de skal ha åbnet motorhjelmen og tjekket den og ikke blot via tekst/billeder på en profil på nettet smiley

Eksempelvis får de sig da en lang næse hvis de ville komme ud og tjekke min Touring fordi den havde en 192hk motor oplyst herinde og kun er godkendt med en M50B20 med kun 150hk.
    Men nu kører jeg stadig/igen med kun 150hk fordi, lige som jeg var på vej til syn og få beregnet afgift (Som man jo SKAL! O:) røg der en sten i bundkarret og jeg måtte tilbage til en 2liters den allerede er godkendt med og syne den med denne gang.
    Jeg har stadig ikke fået rettet min profil, da jeg ikke gider før jeg får lavet mere ved den, så der står (så hut jeg visker) sikkert stadig at den har 192hk, selvom den rent faktisk (uden at lyve) kun kører med de godkendte 150hk i skrivende stund.
    Så hvis de kommer og bonger mig for falsk forsikring, manglende afgift osv osv. ja så vil jeg da mene de har en rimelig svag bevisførelse, selvom de så kommer og henter min bil på et feje blad nu her smiley

Så jeg tror kun det er i GANSKE grove tilfælde som eks. ham med det afmonterede rat under kørslen der kom op til STOR debat og lignende gralde tilfælde de falder over, der kan risikere at få hammeren at mærke og få sat systemet igang via nettet.
    MEN var de blevet spottet i en razzia/på landevejen og set efter, ville det samme sikkert ske efterfælgende...

JEG vil ihvertfald til HVER en tid frabede mig sådanne billeder som dette mht. sløring ihvertfald.!
    https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/558108_268163306625516_469262316_n.jpg
    OGSÅ selvom jeg er så slem og kører med tåbelygter tændt i klart vejr og ku ske at få 500/1000kr i bøde smiley
    Men hvis jeg derimod havde fået det taget med røg ud fra begge skærmkasser og et tydeligt vejskilt/pejlemærke om hvor jeg befandt mig, ville det være helt fint med sådan en sløring da de ville være ligeså godt som et overvågningsfoto fra eks. dengang med ham der blev holdt ansvarlig for dæk afbrænding ved Bauhaus i Aalborg (mener jeg).
    Men igen, så må man være parat til at tage konsekvenserne når man begår den slags, eller bare holde sig på måtten og gøre det når det er tilladt smiley
    Dte kan efter min overbevisning aldrig være fotografens pligt at sørge for ens egne handlinger, men har da heller ikke noget imod hvis det blir gjort som dette eksempelvis taget/sløret af Photo By Bertelsen.
    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/529306_496457183701601_685185105_n.jpg

• #33   4. sep 2012 Kan tale af erfaring, da jeg var lidt yngre og den gamle 325i stod i mine forældres navn, der var en episode, hvor en cyklist kørte ud foran mig, men som mange ved, så bliver billisten skyldig her. Det var indenfor min prøveperiode med kortet, men jeg fik kun halvdelen af skylden, så slap med et klip.

I det tilfælde gik forsikringen faktisk ind og fandt bilen på bilgalleri, med henblik på, at bevise det ikke var min fars. Der var jo et anlæg osv i, så de mente ikke det var hans, så de opsagde forsikringen uden at skulle bevise noget. Det er deres valg.

Men den står så i eget navn i dag og har gjort i 3 år..

• #34   4. sep 2012 meget simpelt det er nemt at side her inde finde en bil i samme model, farve evt motor osv som sin egen og så lige et smut ind på denne side
    http://www.showplate.se/butik/index.php?cPath=26&osCsid=4bd266a0d2481d6ba93e18b4ac8bef8c
    bestille et par plader og så ud og nakke benzin eller køre for hurtigt eller måske køre fra en ulykke og så hænger jeg på den og kun kan sige der er en der køre med samme plader som mig(hvor mange tror den holder i retten??)
    man kan self sige jeg har andre lygter i men så spørger de jo nok bare hvor er de originale?? dem har tidligere ejer måske eller bedre de er smidt ud. argument =forstærkelse af mistanke ved ulykke

• #35   4. sep 2012 Altså gider i godt droppe det pis med at folk ikke har "ren sti" fordi de vil ha deres plader sløret??

Nogle vil gerne være anonyme og der kan være mange grunde til det, så respekter det dog!

• #36   4. sep 2012 1. Du har allerede sagt navnet på ham som har bilen smiley
    2. Laver en kopi af pladen i sverige
    3. Køre til tyskland stjæler bilen ( køre bare ned i en stjået bil, stiller den prøve køre pisset også jeg i dk efter 20 min hvor efter jeg smider hans plader på smiley nu kan jeg frit køre rundt på hans plader , altså jeg har bare lånt den smiley hvis det er kan jeg altid slå pladen op og tage stellnr også få det over i hvis jeg vil det, men det er det nemme og gøre.

Kender flere som køre rundt med 3-4 biler smiley kun 1 er der betalt afgift af men de har alle samme model bil bare med kopi plader, så kan de køre så tosset de vil. og spare en masse masse penge smiley

Kender da også flere som har gjort det med motor cykel, bare slået dem op kørt hjem til dem så har man navnet på personen som ejer cykeln får lavet kopi plader også køre man bare gratis rundt..

hvis folk skylder penge i deres biler kan man jo nemt finde alle oplysninger på dem smiley

• #37   4. sep 2012 Tryk Her .
    præsis

• #38   4. sep 2012 Bob O:
    Vil man være anonym, skal man nok ikke køre rundt i den slags biler som dem der oftest brokker sig gør, som i forvejen skiller sig meget ud og er let genkendelige både med/uden nr. plade..?!
    Svarer jo til at en popstjerne gerne vil være anonym, det er bare lidt for sent, når man er blevet kendt.
    Så er det så bare om at holde lav profil hvis man ikke vil ha der skal tages billeder af en.
    ELLER skrive til en fotograf der har taget billede af en og få ham til enten at slette det, eller sløre pladen.
    Men det er udelukkende op til fotografen og evt. stedet det er taget og om hvor stor respekt fotografen har..

• #39   4. sep 2012 altså for fanden i hele hule helvede...... så fat dog 2 brikker...

Det er kraftdælme forskel på at køre rundt på gaderne og så smide ens nummerplade op på nettet! ALLE med internet forbindelse kan se mine nummerplader online. Men det er sgu de færeste som køre de samme steder som mig SOM har tendenser til kriminelle handlinger.

Det tager 2sek at slører og hvem fanden genere det at man gør det?

Ik om jeg fatter at nogen har noget IMOD det...? hva sker der for de smarte? smiley

• #40   5. sep 2012 Jeg synes at hvis man har noget til salg i min prisklasse 5-15.000 så er der lusk i den hvis nr pladen er sløret, dem er jo ingen der gider stjæle, men forstår godt hvis det er en bil til mange penge at man ikke vil reklamere på den måde.

• #41   7. sep 2012 Der lige en makker som har fået dom i sagen :

Han havde bil firma , fandt biler til salg på nettet og kunne bestille nøgler igennem firmaet, det gjorde han så til de biler som var til salg også tog de op og hentede bilerne hvor efter de fik nye stell nr også kørte det ellers bare smiley

her ik dk ! smiley

• #42   7. sep 2012 Tryk Her . : dvs kriminelle sidder og sælger andres biler, med billeder af nummerplader, og når de så blir solgt så tager de op og stjæler dem?

Fedt...! (not) så kan de smarte måske lære det? "det er spild af tid" "det er åndsvagt" "folk har ikke ren sti" bla bla bla god morgen mand... smiley

• #43   8. sep 2012 her står der noget med ham som lige har fået en dom.. har læst det på div. aviser nu, så det er nok ikke pis..

http://m.jyllands-posten.dk/indland/krimi/article4832289.ece

• #44   9. sep 2012 Nej BOB smiley den er nu god nok .. men ja det her er jo så bare ham som bilver taget for det i dk smiley 1 person, kender op til flere som har noget med det og gøre om som kan gøre det, du aner ikke om den bil du selv har er sådan og du finder ikke ud af det før man skal fx have skiftet motor og de tjekker computeren om hva "stellnr" den tilhøre smiley

i england sker der flere gange dagligt og det kommer bare til og bliver værre og værre med årene tro mig

• #45   9. sep 2012 jajo jeg ved det godt, det var til dem som påstår det er åndsvagt at bruge "tid" på at sløre plader. smiley

Jeg ved godt hva der kan ske. smiley

• #46   9. sep 2012 Endnu et eksempel på hvorfor man BØR sløre folks plader (og sin egen for den sags skyld):

http://www.bbc.co.uk/insideout/westmidlands/series7/car_cloning.shtml

"Number plates can be bought over the internet, at markets. There's a market available for these types of items and people will buy them."

• #47   10. sep 2012 Ja man kan få kopi plader i sverige til 300,- smiley der over de alle danske plader smiley

• #48   22. nov 2012 Masser af gode argumenter.

- Du skal endelig ikke ske at du udviste noget respekt. Tænk hvis det skete...

Kommentér på:
Sløring af nummerplader

Annonce