{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.144 visninger | Oprettet:

vedr. bremser/garanti? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt min bil ved forhandler for første gang. jeg er voldhamrende glad for bilen, den går sindsygt godt.
Men på hjemturen da jeg hentede den for 14 dage siden, så pev den en smule fra bremserne, når jeg bremsede blød og hårdt.
Tænkte at det nok var fordi, den havde stået stille i en periode, men de hyler stadig og højere syntes jeg.

Er det noget garantien dækker eller er det slitage? og ikke noget der dækkes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vedr. bremser/garanti?
  • #1   30. aug 2012 når bilen ikke har kørt længere, så kan garanti'en godt dække alt efter hvad der er sket derinde

• #2   30. aug 2012 ring dog til forhandleren og hør hvad han siger.. de fleste yder en god service og derved kigger de på bilen og løser problemet

• #3   30. aug 2012 super takker.. jeg prøver lige at give ham et kald smiley

• #4   31. aug 2012 Hvis du er sikker på at du har en garanti og ikke blot reklamationsret, så er det kun forhandleren selv der kan oplyse om hvad betingelserne er. Det er nemlig den erhvervsdrivende selv der bestemmer dette. Der er ingen regler for hvad en garanti skal dække, kun at den skal stille forbrugeren bedre end købelovens reklamationsret, som man altid er dækket af i to år efter et køb.

Bremser vil typisk blive klassificeret som en sliddel og er derfor ikke dækket af reklamationsretten, men det er naturligvis værd at ringe til forhandleren for at høre ad. Hvis det blot er et spørgsmål om en smøring eller en mindre udskiftning, plejer de fleste seriøse forhandlere ikke at være så pebrede. De har trods alt deres omdømme på spil.

Kommentér på:
vedr. bremser/garanti?

Annonce