{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.439 visninger | Oprettet:

vw touareg 6.0 w12 motor og gear fejl ? {{forumTopicSubject}}

hey bg jeg går og overvejer at købe en vw touareg w12 fra 2005 og ville så lige høre om der en nogen som har nået kendskab til sådan en vogn med hensyn til motor og gear eller måske andre svagheder hvis der skulle være nogle som er særligt slemme ? håber nogle kan hjælpe mig med at finde ud af om det er et fornuftigt køb eller ej ? mvh. mark

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vw touareg 6.0 w12 motor og gear fejl ?
  • #1   31. aug 2012 hva jeg har hørt så har de det med at smide gearkassen smiley . Og det skulle ikk være en billig fornøjelse !

• #3   31. aug 2012 Jep som de andre to også siger, gearkasse problemer for det meste omkring de 200.000 km. Gearkassen kan så rep. På tysk special værksted for den nætte pris af 4700 euro.. Har været der/har prøvet det.. Men ellers en super konge vogn!!

• #4   31. aug 2012 går ud fra det er TDI´eren du snakker.... w12´eren døjer med gearkassen, fordeler gearkassen... hvis du skal have en toureg, så hold dig til V10´eren eller V6 TDI´eren.... Med de km de efterhånden har gået dem fra 05 ville jeg holde mig til V6´eren

• #5   31. aug 2012 Gearkassen ryger ofte hvis man kan lide at udnytte HK og moment

• #6   31. aug 2012 w12 er en benzin motor, og den holder bedere end v10 diesel da den ikke har det kæmpe moment, bevares den har da en del, men det er godt fordelt, ville finde en der har gået under 150.000 og er med fuld service.

forstår bare ikke hvad du vil med en 2 ton ++ bil med 450 benzin heste??

en golf gti på en 1300 kg er der sku meget skub i...

• #7   31. aug 2012 L K Nu er der altså stor forskel på at køre i en toureg og en golf..

Skal man køre en del eller langture så vil jeg til enhver tid hellere køre i en toureg uanset motor som en golf uanset antal HK

Det er bare mere behageligt at køre i en suv også selvom den skulle være lidt svag i motoren

• mark l
    mark l Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 9 Følgere: 11 Svar: 1
    #8   1. sep 2012 hey alle tusind tak for hjælpen smiley jeg kan næsten forstå ud af det i forskellige skriver at det kun er gearkassen som ryger ind imellem og hvis det "kun" koster højest 50.000 kr. for hver 200.000 km. så er det helt fint med mig smiley grunden til at jeg spurgte var bare fordi jeg nemlig har hørt at v10eren går meget i stykker i motoren også og har samtidig fået fortalt at det kan den allerede gøre inden 100.000 km og dt koster ca. 200.000 kr. at skifte den motor ud med en brugt motor ved ikke om det er rigtigt har bare fået det fortalt smiley så som sagt tak til alle og jeg skal op og kigge på en w12er her på onsdag som har kørt lidt under 90.000 km smiley og så tager jeg den derfra derefter smiley

• henning  J
    henning J Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #9   22. jan 2016 Hej ..jeg har købt en touareg w 12 ....og har monteret et sportsudstødning ,så super fed bil med kanon lyd

Kommentér på:
vw touareg 6.0 w12 motor og gear fejl ?

Annonce