{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota D-4D "power heat"?
  • #1   8. sep 2012 bruges det ikke til at varme kabinen hurtigere op i bilen ?

eller tager jeg helt fejl smiley

• #2   8. sep 2012 Den hæver blot tomgangen, så maskinen bliver hurtigere driftsvarm. Godt nok må en bil ikke stå i tomgang i mere end 1 minut, men det er sådan det er tiltænkt. Diesel motorer er jo så effektive idag, så de producerer næsten ingen varme/spildt energi.

Det afhælpes med power heat smiley

• #3   8. sep 2012 som mike forklare.. må de ikke holde i tomgang. dog kan man med at aktivere det hæves tomgangen og derfor har den bedre af det. vi bruger det altid så bilen blir hurtigere varm smiley

• #4   8. sep 2012 hmm hvis "motor heat" er ikke tændt, så stiger omdrejninger fra 800 til 1200 i tomgang. Men er det noget som svarer til Webasto?

• #5   8. sep 2012 Overhovedet ikke... webasto er et oliefyr. Meget mere effektivt, men også langt dyrere.

• #6   8. sep 2012 Der er mange forskellige måder toyotas motorvarmere virker, nogle har er alm. fyr, nogle har bare en funktion der hæver tomgangen, andre har en friktions varmer.

• #7   8. sep 2012 Og så står der også bare "Idle Up" på knappen hvis det bare er en tomgangs hæver

• #8   8. sep 2012 nej, tomgang hæves uanset "power heat" er tændt eller ej.

• #9   8. sep 2012 S H :

Altså når du starter den står den med ca. 800omdr. ikke? Aktiverer du så power heat, så stiger tomgangen til 1100-1200omdr ikke også?

• #10   8. sep 2012 omdrejninger stiger automatisk til 1200rpm uden denne power heat er tændt, når motoren er koldt.

• #11   8. sep 2012 Power heat til diesel er en elkoger tilsluttet 12/24 volt tilsluttet motorblokken.
    Dens funktion er at varme motoren hurtigt op,det anbefales at tænde den ved temperatur under 7 grader,for at skåne motoren.Har selv 2 firmabiler som har dette,det virker rigtig godt.
    Håber det var svar nok

• #12   8. sep 2012 Kan man se på nogen måde om den virker eller ej? Synes nemlig ikke at jeg kunne se/mærke nogen forskel på min i vinters

• #13   8. sep 2012 Det er flere varianter kan jeg læse mig til... På hiace hæver den blot tomgangen men i bund og grund kommer de alle ud på et.... At få arbejdstemperatur hurtigst muligt på motoren.

• Varga H
    Varga H Tilmeldt:
    dec 2022

Følger: 12 Svar: 1
    #14   16. dec 2022 Hej, Har en Toyota Yaris 2012, 1.4D, har svært ved at at starte i kolde morgen nu. Har skiftet brændstof filter og batteri. Selvom jeg varmer 3 gange, kan jeg starte den måske efter 2 omgang og den arbejder ujævn i måske 10 sekunder. Den meddeler ingen fejl på instrumentet. Når motoren er varm, alter som det skal være, tænder uden problemer og kører meget fint. Jeg går ud fra at Power heat tændes efter at bilen er tændt?
    Tak for al hjælp
    Mvh

Kommentér på:
Toyota D-4D "power heat"?

Annonce