{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.524 visninger | Oprettet:

Nm eller Hk {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg skal ud og købe min første bil snart. Det bliver enten en Audi A3 1,6 eller en A3 1,9 TDi.

Mht ydelse ligger de meget op af hinanden så vidt jeg forstår, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan forskellen vil føles når man kører?
1,6 benzin har 101Hk og 145Nm
1,9 TDi har 90Hk og 202Nm

Hvad for en vil rykke mest, og hvad for en vil føles vildest? smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nm eller Hk
  • #1   8. sep 2012 TDI smiley og denne motor er genial at chippe! Du får hurtigt 80nm og 60hk mere! For 4000kr!!!!

  • #2   8. sep 2012 1,6 er fin, nok, men det er sku ikke nogen rumraket. Og det er nemmere at få flere heste og tune på 1.9 TDi smiley Jeg ville vælge 1.9, da jeg kører til dagligt med 1.6 i min skoda(præcis samme motor)

  • #3   8. sep 2012 Det sku svær at sammenligne på den måde. Skal du køre ræs så er det nok 1,6 der rykker mest da diesel aldrig bliver en rigtig ræser ! Men skal du køre med trailer osv og stadig forventer træk der så er det klart tdi smiley

  • #4   8. sep 2012 TDI! Der er en super motor.. 1,6eren er lort!

  • #6   8. sep 2012 ja,ja, det er fint nok, men hvad nu hvis han kun køre 5000 km om året, så gå det jo ikke med en tdi jo ?

  • #7   8. sep 2012 Hvis nu jeg går mest efter at den skal være hurtig i bykørsel, vil TDi'eren så være lige så god som 1,6'eren?

    Jeg hører meget om at de gamle (årg 1998) dieselbiler ikke må køre korte ture, ellers soder de til, hvad mener i om det?


  • #8   8. sep 2012 Der vil være mest ryk i TDI'en. Bare sørg for du kører længere ture nu det er diesel. har man bare få km på arbejde frem og tilbage hver dag, skal det nok være en Benzin'er istedet.

  • #9   8. sep 2012 Vi har en stor diesel familiebil til længere ture, så den jeg skal ud og købe bliver mest til ture på under 10km og så 1-2 gange om ugen kommer den ud på 20-40km

  • #10   8. sep 2012 Havde helt klart valgt TDI'eren.
    Du bliver alt for hurtig træt af en 1,6.


  • #11   8. sep 2012 tdi´ere er ikke så gode til korte ture men min kami har en og køre 10km til og fra arbejde i den. han sørge bare for at få nogle gode lange ture.. han har lavet et angt regnestykke på det og han spare stadig 1000kr om måneden i brændstof

    tdi føles sjovere pga momentet og turbo´en.

    men det er en ældre bil efter hånden er mange er ved at være forkneppede desvære


  • #12   8. sep 2012 Jeg er bare nervøs for de mange korte ture TDi'eren kommer ud på :S


  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #13   8. sep 2012 1.6 har svag gearkasse. Hvad kommmer du til at køre. Tdi kører og kører bare. Husk olie og vand

  • #14   8. sep 2012 Hvordan kommer de til at være næste år?


  • #16   8. sep 2012 thomas
    HDI, CDRI. CDI og D4D er ikke helt dumt heller. og bare D der er mange gode dieselmotore personligt ville jeg ikke vælge en VAG TDI´er


  • #17   8. sep 2012 Har en 1,6 til salg, kig på den og hvis det er noget, så kan du da få en tur i den så har du lidt at gå efter smiley

  • #18   8. sep 2012 A Hårr Kårl Klub (Æ synsmand) .diesel blir aldrig en rigtig racer syntes nu min hdiér klare det meget godt til race i herning smiley . diesel motor i dag går meget jævne og kan nemt tage omd. og hvad er det lige lemans vinderne køre på ??? smiley men man kommer til at savne lyden , det lyder ret fesent når man skyder en diesel bil af.


  • #19   8. sep 2012 Min erfaring er at benzin er bedre til ræs end diesel, ihvertfald standart, men ja, trods det jeg ikke er til franske biler, så går din satme godt smiley Men en HELT std 1,9tdi er ikke en racer ! smiley

  • #21   8. sep 2012 1,9 TDI til hver en tid... Jeg æder 1600 til morgenmad smiley

  • #22   8. sep 2012 Æ synsmand:
    Hvad er det du snakker om? du kan da slet ikke samme ligne det på den måde?
    Er en 1,6 da en racer?


  • #23   8. sep 2012 Køb en diesel, de kører 30km/l ved bykørsel og er glade for koldstartere og korte ture, og så er moment bare toppen, det der effekt kan man ikke bruge til noget... Det siger de ihvertfald rundt i byen smiley

  • #27   8. sep 2012 Det med en Benzin er en hurtigere bil i byen osv. hmm sikke noget lort at fyrre af...

    Min TDI 1.9 med 125 hk og 300 nm den sparker seriøs røv og ja selv en benzin bil har svært ved at følge med. du skal op i en større benzin motor for at de kan følge med. en 2.0 benzin er alt for langsom når den ikke ha tryk..

    Men 1.8 Turbo benzin og corrado 2.0 kompresser har jeg kørt en del døretræk med i min TDI og vinder smiley

    Ja en Diesel har ikke godt af, at køre korte ture.. Så må du ud på motorvejen og køre lidt langt nogle gange og få blæst den igennem, ellers mener jeg, at huske man kan få nogle produkter, som kan hjælpe en af med den sod som har opsamled sig smiley


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #28   8. sep 2012 @mirza.

    Du skal være sød smiley


  • #30   8. sep 2012 Tommy det må være årets kommentar "en 2,0 benzin er for langsom" hvilken motor/bil snakker vi om?

  • #32   8. sep 2012 Ja eller en caterham superlight r4/500.. Sådan noget sløvt 2,0 lort som går 0-100 på 3 sekunder...

    Sammenlign æbler med æbler drenge det her er sgu for pinligt..


  • #34   8. sep 2012 en 2.0 uden tryk eller noget som 0-100 på 3 sek?? ha ha den har fået en seriøs N/A tuning..

    Jamen mazda 6 har lavet en 2.0 146 hhk og de er sku langsome..

    Jeg har endnu ikke mødt en 2.0 på de danske veje som var hurtigere ind mig i lyskryds kørsel. MEN den dag skal nok komme kan jeg høre..

    Jo til Holeby har jeg fået tæsk af en mini med en 2.0 motor med kun 136 hk, men tror og motoren var tungere ind resten af bilen *GG*


  • #36   8. sep 2012 Skulle lige læse på den honda smiley Den er sku syg nok 240 hk uden hjælpe middeler smiley

  • #37   8. sep 2012 X:

    Dem møder man ikke så tit ha ha


  • #38   8. sep 2012 Tommy det er sgu fint at have holdninger, men det er endnu bedre at have viden der kan understøtte de holdninger.. Der findes ikk så få 2000ccm motorer uden nogen form for garage tuning som har mellem 220 og 260 hk..

  • #40   9. sep 2012 Hvis det skal være imellem de 2 biler. Ville jeg personligt helst have TDI´eren. Men eftersom du nævner de små ture. Ville jeg KLART tage benzineren. Men som andre herinde siger. Er det nemmest at få billige hk ud af den tdi´er.

  • #41   9. sep 2012 Thomas b - vil ihvertfald hellere køre ræs i en 1,6 end en 1,9 tdi, har selv haft 1,9 tdi og kørt en del i en 1,6 med 100hk, og der vil jeg sige at det er 100hk der er bedst til små ture og "ræs" .. Det jo ikke verdens vildeste bil, men fin startbil eller nr 2 bil.

  • #42   9. sep 2012 Jeg kender bare ikke til de type biler som yder så meget uden trykladning og fra fabrikken. smiley

  • #43   9. sep 2012 forstår slet ik folk siger man skal køre lange ture, fordi man har diesel, ingen biler har godt af koldstarter, jeg har kørt diesel i nok 10 år nu, og den køre 15-30 km om dagen. ingen problemer i det...

  • #44   9. sep 2012 og ta tdi...

  • #46   9. sep 2012 Som sagt skal jeg dele bilen med mine forældre, og hver gang jeg så meget som snakker om at en bil skal være hurtig, er de lige ved at sige jeg ikke må få bil, så det er lige meget hvordan de er som tunede/chippede, for det får jeg dem aldrig overtalt til. Medmindre det giver bedre brændstoføkonomi??

    Opsumering:
    Så uden at pille ved motoren, er 1,6'eren hurtigst? smiley
    1,9'eren skal have nogle ture på motorvejen en gang i mellem, hvis det bliver sådan en? (hvor langt og hvor ofte skal man blæse den igennem?


  • #48   9. sep 2012 De er begge to langsomme. Så det er ikk udfra det kriterie du skal vælge bilen. Men diesel motoren vil føles lidt hurtigere pga momentet

  • #49   9. sep 2012 de er lige langsomme, længere er den ik.! lad nu være med at tænke hurtige biler, når du er nybegynder, du kan alligevel ik styre det.! vær fornuftig, jeg havde nok købt noget corolla, de køre altid.. super begynderbil, der er til at forsikre også.

    tænk økonomi, jeg snakker af erfaring.... der er 1,6 billigst at holde kørene, når vi snakker reservedele/service priser.


  • #50   9. sep 2012 Det er heller ikke fordi jeg vil have en hurtig bil, det var mest for at høre hvordan forskellen vil mærkes, med det høje moment dieselmodellen har. Hvis jeg vil have en hurtig bil, skal jeg finde nogle andre forældre først smiley

    Tak for svarene alle sammen smiley


  • #51   9. sep 2012 Livet er for kort til kedelige biler, også når man er 18å, man bliver heller ikk en god chauffør af at tøffe rundt i en micra

  • #52   9. sep 2012 Økonomien bliver delt, så mine forældre bestemmer desværre lidt smiley ellers havde jeg valgt en A3 1.8T og chippet den smiley

    Mirza
    Livet er for kort, hvis jeg får en hurtig bil smiley


  • #53   9. sep 2012 Hvorfor køber du ikk bilen alene?

  • #54   10. sep 2012 Mirza: Sikkert for dyrt at vælge den bil så.

  • #55   10. sep 2012 Jeg har skam pengene til det, men mine forældre synes ikke jeg skal vænne mig til det behov, at have egen bil.
    Desuden synes de ikke jeg skal bruge en masse penge på noget som de ikke mener er nødvendigt.

    Men det gør nu ikke mig noget at jeg har den sammen med de gamle, så sparer jeg en masse penge, og får stadig en fin bil at tøffe rundt i smiley


  • #56   10. sep 2012 Lol

  • #57   11. sep 2012 Bjarke det er bare dårlig stil ;-( Men lærer sgu ikke at tage ansvar når man blive begrænset på den måde.. Men få det bedste ud af det smiley

  • #58   11. sep 2012 Det er ikke fordi jeg ikke må, og jeg kan lige så godt give dem ret i at det er ufornuftigt, og samtidig spare en masse penge smiley

  • #59   11. sep 2012 Så sig til dem at i skal have en Honda Civic 1,6VTi..

    De har 160hk.. og hvis din far ikke har forstand på biler så er det bare en 1,6 smiley


  • #60   11. sep 2012 dine forældre vil ikke havde du vil havde bil og derfor bliver vant til at havde transportmidel.

    havde sku skidt mine forældre langt væk hvis det var sådan de tænkte.
    ved der er noget der hedder tog og bus. men vil heller ligge nogle flere timer på arbjede og kunne beholde min bil end at sku sider 3-4 timer om ugen og vente på toge der er forsinkede eller aflyst. skal jeg til KBH tager jeg toget men skal jeg til vennerne er det i bil. kan køre hjemme fra og op til min ven 90km væk på 75minuter. ville tage 150minutter med tog. og så var jeg tvunget til at tage hjem senest kl 21 for at kunne komme hjem...

    men bil i din ejeget navn koster hurtigt omkring 17-20.000 som ny belist (forsikring og vægtafgift.) der til koster det gerne 5-15.000kr i reservedele (dæk. trækaksler, kobling og bremser er udsatte) og så brændstof ved siden af... men personligt har jeg aldrig fortrudt at havde min ejen bil.


  • #61   11. sep 2012 Tommy, så er det godt min er en 2,2 benziner, den kan nok Liiiige snige sig forbi din 125hk diesel!

  • #62   11. sep 2012 Nicolai:-D ja på motor vejen smiley men i lyskryds kørsel tror jeg ikke smiley du kan evt. Se min video på min Seat den trækker nu meget godt hele vejen smiley

  • #63   11. sep 2012 Hahahaha

  • #64   11. sep 2012 Ar oki.. Det er sådan en model smiley Griner..

    Det kan være hvis du mister 1 gear skift jeg måske kan komme først ha ha..

    Sad på min mobil og gad ikke ikke at lurer hvad for en 2.2 det var griner..

    Men ja det kan godt være vi krydser målstregen på samme tid (GRINER HØJT)..



  • #65   11. sep 2012 jeg tror jeg skal misse 3 gear så smiley
    0-100 på 4,5-5 sek smiley


  • #67   12. sep 2012 Altså jeg kan godt køre i 5 gear i byen med 50 km/t og aac.

    Mit bund træk i min diesel er ved 1850 omdr. smiley

    I min Mitsubishi benzin er mit bund træk ved 3000 og bliver ved maks nm til 4200 omdr.

    Der er en grund til man ikke køre diesel og benzin i samme klasse til race Day smiley


  • #68   13. sep 2012 er der slet ingen herinde der har en langsom bil?? SYnes alles biler er hurtigere end alt andet på vejene...

  • #69   13. sep 2012 Jo min Sigma er langsom smiley Men køre rigtig godt smiley

    Og hvornår er noget hurtigt?? når man føler det eller??


  • #72   13. sep 2012 Jamen jg går en del op i 0-100 km/t, Men efter jeg har fået automatgear så er man ikke lige så hurtigt fra 0-100 som med manuel gear, men tilgengæld når den først er begyndt at køre så trækker den til.

    Min sigma er ca. 7.5 - 8 sek till 100 km/t, men det er også en stor slæde. Min Seat er først ude af rørt men efter 40 km/t trækker min Sigma til og "indhenter" sin dårlig opstart..

    Men det bliver spændene at prøve Holeby race næste år og få til på sin bil og Dhb og få tid der, da jeg tror min bil vil yde bedre ved 402 m.

    Min seat ved holeby laver en tid på 9.5 med reaktions tid men det er kun 201 m.

    Jamen det er vel forskel for hvornår noget er hurtigt. det kommer an på hvad man føler. Men det er rigtigt, at sætter man tider på så er det nemmere at sætte den i bås..

    Dog bliver man ofte skuffet, når man ser tiderne på sin bil, da man føler den er MEGET hurtigere.


  • #73   13. sep 2012 Hurtig er jo et vidt begreb. smiley I min verden er der ALTID en der er hurtigere så gider ikke engang sidde og angive at min bil er hurtig. Og slet ikke herinde for en toyota corolla 1,3 går mere på toppen end en 300 hk porsche. smiley

    Tror folk herinde overelsker deres biler og føler de har noget af det hurtigste på vejene. Måske fordi man hurtigt glemmer nederlag smiley


  • #76   13. sep 2012 Jubidition:

    Enig.. Mangle ligger lit ekstra på for at få det til at lyde bedre og for nogle gange tilbage, var der en fra vores klub som følte hans bil var hurtig, da han lå og racte til hverdag og kunne trække fra en del, men da han kom til race day med andre folk som havde samme interesse, så fandt han ud af hans bil egentlig slet ikke var hurtig og som han selv sagde. Han føler hans bil er langsom og han havde en vild ide om, at han kunne slås med de stor biler, men han stopped for han var lidt skuffed, da han jo til hverdag lunne trække fra en del hverdags biler.

    Det jeg ville sige var at du har ret, man har tildens til, at gøre sin bile bedre ind den er og som du selv siger er der ALTID en som er hurtigere..


  • #77   13. sep 2012 Ja du har ret i mit automat gear er gammelt smiley dog skifter den hurtigt når den køre..

  • #78   13. sep 2012 "Blive for vant til at ha bil"? Er dine forældre socialdemokrater eller hva? Så skal du tage bussen i ny og næ?
    Fuck nu offentlig transport og sig "fuck you.... Asshole" til de gamle hvis de vil ha en mening om hvad du skal vænne dig til. Om det er så at du vil se hello kitty cartoonporn hver morgen til havregrynene, så gør det dog, og helst på fuld skrue smiley


  • #80   13. sep 2012 Digweed !

    Det er ren humor når folk bare bliver ved med at gøre den hurtigere og hurtigere for hvergang man snakker sammen og når man så ser resultatet, så bliver de så skuffet og nu skal den fanme bare have turbo og bla bla.. ha ha..

    Jeg forventer min sigma laver en 8.5 sek tid på 201 meter, for som du selv er inde på er vægten jo en stor del af det.

    Jeg ORKER ikke at stippe min sigma for vægt for at være lidt hurtigere i mål. Jeg nyder bare turen imens jeg køre og omgivelserne og da bilen er en flyder, så er det oki den vejer de 1500 kg, men må ærlig inderømme jeg er spændt og har sikkert også skruet forventningerne for højt op ang. tid mv. på 201 m, men satser nu stadig på at kunne give lidt kamp til stregen smiley i FWD uden tryk og evt også nogle med tryk smiley

    Jeg skal bare lige øvemig i hvporden den starter best op nu den er med automatgear, men forventer min ny motor hjælper mig noget hurtigere afsted. smiley


  • #82   13. sep 2012 X:

    Jamen bilen er faktisk rimelig hurtig også i dens automatgear. det er bare måden man starter op på som skal være rigtig så man kan sige, den VED hvad man vil.

    Den har svært ved at stå fast i 2 gear efter den nye motor er kommet i og omdr(moment) er til passet med gearing osv.

    Jamen alt i alt er det med HI FI, men uden HI FI er der nok brugt omkring de 130.000 kr..

    Men der skal så tænkes på en masse tilpasninger og ny motor somm er bygget op helt fra bunden og en NY automatgear kasse som er blevet skildt af og forstærket, så det passer til den nye motor.

    PLUS.. Jeg har renoveret bilen alle de steder man ikke kan se, men så er fundamentet også iorden.

    Renovering af Kofanger kosted mig 9000 kr, men en ny koster 18.000 kr så det var alligevel billigt i forhold til. Der er så mange ting some r lavet, at man kunne blive ved med at fortælle, men set udfra, ville folk nok have købt en anden bil, men det er denne model jeg brænder for OG så er det sjovt, at have den eneste model i verden nu smiley


  • #83   13. sep 2012 de tdi'er kan sq holde til noget har lige lavet service på en passat 3b tdi 90 hk fra 99 i dag den har gået 563.xxx km og det eneste der har været galt med den har været 1 knast aksel 8 ventil løfter også har den fået 2 gange dyser den fik lige 2 gang i dag og den køre sq bare men den skal ud på lang tur ellers roder den til det gør alle diesel biler men de nyere er nu meget værre end de gamle og de gamlte 1,9 tdi motor er snart noget af de mest holdbare diesel motor jeg har set længe men er det til by kørsel og det skal være lidt sjovt så tag en 1,8 turbo i stedetfor 1,6 er sq ikke ret sjov og køre i

  • #85   13. sep 2012 Syntes også det er en fed bil. Jeg er helt tosset med en rigtig Mitsubishi 3000gt twin turbo smiley

    Ja der er jo muligheder nok for at bare få en hurtig bil, men der sku noget over denne sigma som gør at når man ikke racer er den stadig super fed at køre rundt i. Og trods dens alder kan den NÆSTEN det samme som alle de nye biler og helt lyd tæt på vindstøj og dæk støj. Motoren larmer ikke, men giver man den gass høre man tyd'eligt v6'eren arbejde og det jo bare guf smiley


  • #86   13. sep 2012 Christian. Min tdi er en 1.9 fra 2001 og har kørt 450000 km og har ikke fejlet noget siden 22000 km. Den er hurtig og kan køre 21 km/l det er sku fedt.

  • #88   13. sep 2012 Ville vildt gerne have en 3000GT, men jeg har familie og alle skal kunne være med og så er det en fed Cruiser/flyder bil.

    Men TRO mig skal nok få anskaffet mig en 3000GT twin turbo engang, så har jeg bare 2 biler med en 3000GT motor ha ha..

    En anden ting som jeg først har tænkt/lært nu her iforbindelse med min nye motor er:

    Min 3000GT motor yder 220 hk og 310 nm, men den er bygget til bil som vejer tæt på 2000 kg. Dvs. bilen virker hurtigere ind en på 220 hk, da det er et spørgsmål om hvordan og hvorhurtigt man kan flytte vægten..

    En sigma med 205 hk på pairet er blevet rullet i Sverige magen til min og de rlaved en kun 185 hk og 255 nm, så at den har 220hk og 310 nm nu er stadig en forbedring og den er kun tunet uden motor tun (som egentlig var aftalen, men han forstod det ikke sådan) Så bilen er gjort klar til en ordenlig tuning som den står nu, men der går nok et par år, nu vil jeg lige nyde den først inden den igen skal på bukke og stå..


  • #89   13. sep 2012 jeg tror du er meget optimistisk Tommy, 8,5 sekunder men nu må vi se... den er i hvert fald tung i røven sådan en sigma. Men super lækker som flyder bil smiley

  • #91   13. sep 2012 Jubidition:

    Ja er jo nok LIDT for optimistisk ha ha.. Men std. laver den 9.5 sek og hvad Mitsubishi har fortalt (de er ved at gør den klar til syn nu her disse dage), så virker den rigtig ond og vild med den nye motor, men ja nu må vi se hvad den laver af tid smiley

    Men som du selv siger den er tung i røven og biler er købt pga. komforten og dens måde at køre på. Nu har jeg bare gjort den lidt hurtigere. smiley



  • #92   13. sep 2012 Hvis det er min 3000GT motor du snakker om eller en 3000GT twin turbo?

  • #94   13. sep 2012 Alt andet end 1,6 og 1,8 uden Turbo... Havde klart taget TDI... en Skrøne det med at TDI ikke kan køre korte ture... Bare du får den give noget gas så den får blæst soden ud. Giv den derudover 50km på motorvejen en gang hver 14 dag hvor den får lov at bruge turboen så får du ikke sod problemer.

  • #95   13. sep 2012 Jamen kender en som har haft en 3000GT twinturbo og han laved 480 hk på den uden at lave noget om på den. Men hvor MEGET den mals lan lave uden et ændre på noget bved jeg ikke. ved der findes en 3000GT med twin turbo med 1400 hk..

  • #97   13. sep 2012 Lidt sjovt kan den lave smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=ad4ift6YKm4


  • #98   13. sep 2012 1,6 er hurtigst 0-100

  • #101   13. sep 2012 Nej det er ikke min sigma men en 3000GT med 300 hk

    Std. 3000GT med 220 hk og 280 nm og med en vægt på 1800 kg laver en tid på 8.5 sek 0-100 og laver en tid på 402 på 15 sek

    Ved at mine omdr. nu passer til mine gear skift og en vægt på 1475 kg og en tuning af motoren nu er på 220 hk og 310 nm og jeg kørt i Sport er det kun 3 gear.

    Altså 1 gear =75 km/t 2 gear = 130 km/t 3gear= 200 km/t

    Men ja er jo nok lidt optimistisk. ha ha

    Nu må vi se hvad den laver af tid til næste år, når sesonen starter op igen.


  • #102   13. sep 2012 Digweed !

    Fed Opel alligevel smiley

    Hvor ligger dit moment på sådan en motor som den er nu?? og hvor højt oppe ligger dine hk på kurven??


  • #105   13. sep 2012 Ha ha 1 år efter min start på mit projekt blev jeg lovet færdig og nu er er den næsten færdig og efter 3 år...

    Der er ikke noget som hedder bare lige, så får man dak over nakken det bringer ulykke at sige det ord..

    Min maks nm er ved 3000 omdr. 310nm

    Mine maks hk 220hk er rykket til 6500 omdr og begrænser på 7500 omdr.
    ----

    Min motor er sådan set klar til den sidst tuning som han SKULLE have gjort, men nu gider jeg ikke, at vente mere, så tage rjeg den hjem og køre i den i 2 år og så får den, den sidste tunings tur der smiley

    Har nogle dele som Krumtap hjulet skal skiftes til ALU for at mindske vægten og det samme på Knast hjulende.. Flytte mine hk fra motoren tættere på hjulende.

    Har en ide om den overrasker mere iind man skulle tro trods dens store vægt.

    Kørte imod min brors Peugeot 406 3.0 ts6 med 210 hk og 290 nm.

    Den kunne jeg godt trække fra dog først efter 70 km/t trak jeg kraftigt fra ham og hans tid på 0-100 km/t er 8.1 sek Han kunne ikke indhente mig,, men jeg lagde ham godt bag mig.

    Det er som sagt kun 220 hk, men da motoren er bygget til en tungere bil virker det som om den har flere hk. Lidt svært at forklare..


  • #106   13. sep 2012 Det lyder meget forkert Tommy, 8,5 sekunder på 201 meter og 15 sekunder på 402 meter. 8,5 på 201 skal i hvert fald give en lav 14 sekunders tid på 402 meter.

    Man kan ikke rigtig sige en motor er bygget til en bilstørrelse men mere udviklingen af moment og effekt.


  • #109   13. sep 2012 Jubidition:

    Det er også svært at forklare *GG* Jeg prøver at forklare det så godt jeg kan..

    Men det jeg mente er at den motor som er i bilen nu kan trække en tungere bil frem på 8.5 sek med 218 hk std og 280 nm Std. og 1800 kg

    Min er tunet lidt så den nu har 220 hk og 310 nm til en bil på 1475 kg og samme gearkasse. Plus min gearkasse er blevet forstærket til passet til motoren og alt er tilpasset så den får det beste træk ved gear skiftet..

    Men ja.. Så længe jeg ikke har nogle tal på min EGEN bil, så er det lidt svært smiley

    Men Mitsubishi og Ts motorsport i Sverige (som har bygget motor og gearkasse op) siger begge den virker som om den har del mere ind 220 hk selv rulle testen siger 220 hk..

    Ts motorsport prøved at forklare mig at denne motor er bygget helt anderledes op ind min sigma motor og derfor kan de 2 motor ikke samlignes, da denne motor er lavet til sport.

    Noget med platin løfter osv osv.. Ja kan ikke huske så megt og så var det på Svensk ha ha


  • #110   14. sep 2012 Jamen det er måeden motoren er bygget op på til vægten på en 3000GT.

    vi er enig 220 hk er 220 hk, men var det i en Corsa ville den være før væk ind mig. altså vægten i bilen har en masse at sige..

    Det med hvad der er sket, står indlæget oven over smiley


  • #112   14. sep 2012 Jamen på papir havde min gammel motor 205 hk men det er testet på en bil magen til min sigma med 205 og auto, da jeg ikke nåede det i min egen da motoren gik i stykker.

    Men den sigma laved kun 185 hk og 255 nm på rulle felttet så den faktiske effekt er større da den nu er 220 hk på rulle feltet.

    I min sigma var der ugange til olie køler ude foran i en 3000GT bliver olien inde i bilen.

    Altså motoren arbejder ikke på samme måde. Ja der Sport knap på min gearkasse hvilket gør mine omdr. stiger når aktivere den, samt når jeg slå O/D fra så den kun har 3 gear.


  • #114   14. sep 2012 Det hele kommer sig af, at jeg klaged over de få hk og til sidst gik han med til selv at betale for at rulle en sigma i Sverige. En ven jeg har. Mitsubishi Danmark siger at på et rulle felt ville en sigma ikke kunne lave 205 hk, men omkring 190 det er så målt nu til 185 hk

    Skal nok smide en film op smiley jeg har skam film af min gammel sigma så på den måde kan jeg godt samligne og se forskellen:-D


  • #115   14. sep 2012 "Alt andet end 1,6 og 1,8 uden Turbo... Havde klart taget TDI... en Skrøne det med at TDI ikke kan køre korte ture"

    Det var da en mærkelig måde at stille det op ??

    Dvs en amerikansk flyder på over 2 tons med 4,0 motor og 200hk og automat gear kan køre fra en 1,9TDi.. men en Integra type R 1,8 uden turbo kan ikke..

    Det er kun på BG man kan læse sådan nogle indlæg..


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #117   14. sep 2012 Hmmmmmm hvis ikke det handler om kg pr hk. og kun ccm og hk. så burde vi alle få baghjul af en scania truck...... Hmmmmmmm

  • #119   14. sep 2012 Haha, det sgu noget svært noget det ironi der smiley

  • #121   14. sep 2012 Jeg ved godt man ikke rigtig kan stille det sådan op, at en anden sigma har 185 hk og så har min det også, men da jeg ikke havde mulighed for en før og efter rulning,da min gammel motor gik sig en tur er den sigma det eneste jeg kan sammenligne med.

    Ham tunings manden sagde fra start, at min sigma org. Kun ville have omkring de 190 hk efter at have talt med dem han kender. Jeg fik så en ven fra Sverige til at gå med til at han rulled hans bil og der havde han kun 185 hk og 255 nm. Så tager man det udgangspunkt og kigger på hvad jeg har nu så har det jo ændret sig lidt.


  • #122   14. sep 2012 Mirza>> Nu nævnte jeg ikke noget som helst relateret om hvad der er hurtigt og langsomt... Jeg har lavet VAG biler i over 10 år autoriseret så jeg ved godt nogenlunde hvad der duer og ikke duer smiley
    Og jeg har overhovedet ikke haft en kina kano i tankerne... Udelukkende A3 som trådstarter spørger til.


  • #124   14. sep 2012 Jeg aner intet om Honda så jeg skal være dig svar skyldig... Og du behøver ikke være bange for at jeg tager arbejdet ud af hænderne på dig smiley
    Men jo min ene bil er en Japser fra 2000... Og ja den kører bare.. Men fuck den ruster smiley


  • #126   14. sep 2012 Er dette ikke fordi de har lavet "ståelt" så tyndt, at det ikke er imodståligt for vores klima??

    Tag en gammel bil hvor karos er lavet af tykker matriele og se hvor gammeld e bliver før de ruster op i forhold til nye biler..

    I dag skal en bil bare holde 5 år, så skal den skrottes eller der forventer man ikke biler ret meget værd mere. Hvor det virker som om før i tiden bygged man biler som kunne holde LÆNGE...

    Men det har vel noget med vægten at gøre. det skal være så billigt at have bil, at det går udover kvalitteten. det er min oplevelse.


  • #127   14. sep 2012 Alt nyt VW ruster... Køb en Seat eller en Skoda smiley

    Tjah jeg har nu ikke lavet mere mekanisk arbejde på min VAG bil end på min kinøjser så det skal jeg ikke svare på... Og VAG'en har trods alt kørt dobbelt så langt.

    Golf 5 rådner i bunden af dørene og i kanten af hjelmen op mod ruden.


  • #128   14. sep 2012 Tommy P det er ikke tykkelsen af stålet der har noget at sige på rust.

    De skulle jo gerne være galvaniseret men det går nok for hurtigt idag både med galvanisering, maling og rustbeskyttelse eller også er det med vilje for at sælge flere biler, det sidste tror jeg.


  • #129   14. sep 2012 Tommy> Jeg tror (Bare min egen idé) at bilfabrikanterne ikke må bruge nogle produkter der virkelig duer mere på grund af miljø.

    Derud over var en gammel bil smurt ind i PVC under bunden for at støjdæmpe og holde vand væk... I dag er det ikke engang alle samlinger der er behandlet.

    Og så er bilerne ganske vist galvaniserede.. Men det er en behandling der er valset i pladen og det er den INDEN den bliver klippet ud og formet... så alle kanter hvor pladen er klippet, er ikke galvaniserede... Og her kan man se rusten starter på ganske nye biler.

    På gamle biler var galvaniseringen VÆSENTLIGT tykkere.

    Og lakken er nærmest heller ikke tilstede i dag i forhold til i gamle dage.. Jeg har nogle kursus bøger over det et sted med hvor tykt lakken er, men kan ikke lige huske det


  • #130   14. sep 2012 Du skrev bare "ALT andet end 1,6 og 1,8 turbo havde taget den Audi" det er svært at tolke det anderledes når der bliver skrevet "alt"

  • #132   14. sep 2012 Oki..

    Jeg syntes bare at have hørt, at selveste karosen er lavet af tyndere matriele ind i gammel dage. Dvs. der skal ikke så meget til før de ruster igennem. Før i tiden galvaniseret man også, men tit var det kun det halve (nederste) af bilen som blev galvaniseret.

    Tag min mitsubishi fra 1994. Den har ikke noget rust der er værd, at tale om smiley

    Men den gang var man ikke bange for, at bruge penge på bilerne. i dag handler det hele om at få så meget som muligt for mindre penge. Det må jo koste et sted.


  • #133   14. sep 2012 puha en sigma kan ellers være rigtig styg rustmæssigt

  • #134   14. sep 2012 Jubidition:

    Så er jeg nok bare heldig. Griner..

    Der kan findes 2 steder på MIN sigma vor der er lidt overflade rust. Mitsubishi har bilen i disse dage og har gået bilen igennem for rust og vendte tilbage idag, med de ikke kunne finde noget rust på den og det de fandt var så lidt, at når jeg alligevel skulle have lakeret bilen om, så kunne man tage det der, men ellers ikke noget. Jeg er nok bare heldig og ja så hjælper det jo nok også det er den rigtig ejer som har bilen (skal forståes som jeg passer på mine biler)..

    Men hvis du tager en bil i dag fra 1991 og regner frem til 2012 så snakker vi 21 år.. Prøv at tage en ny bil i dag og se den om 21 år smiley


  • #135   14. sep 2012 Kan bare huske min gamle chefs bil fik nye paneler og vanger bagi og jeg har lavet rust i et utal i min læretid hos mitsu. Og har også slået en del ihjel på grund af rust senere hen. Så ja du må have været heldig smiley

  • #137   14. sep 2012 Du kan da overveje min, det er en 1,8 med fint skub i smiley

  • #138   14. sep 2012 tror generelt alle nyere biler lider af rustproblemer på den ene eller den anden måde. Alle de regler kræver jo at alt metal næsten skal stå råt. I dag er en lak 80 my hvor i gamle dage var den op imod 200 my

  • #140   14. sep 2012 spare... de overholder jo kravene når den er vandbaseret hvilket den har været siden 97. Men det er så tydeligt. Kig i motorrummet på nyere biler. Mange af dem er ikke engang malet på undersiden af klappen

  • #141   15. sep 2012 Mirza>> Svaret var stadig ikke henvendt til dig men trådstarter. At en masse snakker om japanske biler selv om emnet ikke omhandler dette, vælger jeg ikke at kommentere på overhovedet nogen steder så jeg kan ikke se hvordan det skal være henvendt til alt muligt andet end en A3

  • #142   15. sep 2012 Pladen er meget tyndere ja... Forskærme er nede i 0,5mm i dag.. Men det er såmænd ikke derfor de ruster hurtigere... Jeg tror ganske enkelt at det er miljø regler og prisen der presser..

  • #144   27. sep 2012 Bare den bliver varm og den får lidt at leve af engang i mellem er der ingen problemer, evt gå ud og start den 5min før, 20min kørsel så burde den være driftsvarm.

  • #145   27. sep 2012 Ja lad den da endelig køre i tomgang i 5 min, således at olietrykket kan være lavere end ved kørsel.. nej ud og kør moderat til den er varm!

  • #146   28. sep 2012 Min økonomiske situation blev ændret lidt, så jeg var nød til at skære lidt ned i budgettet.
    Så det endte med en Mitsubishi Carisma 1.8 GDI fra 1998 smiley
    Er der nogen af jer der har erfaring med sådan en? smiley


  • #147   28. sep 2012 Ja, det var da godt nok et ærgeligt alternativ. Sådan en ender da nok med at blive dyrere i sidste ende. En kammerat hvis forældre har en bøvler altid med den, og så er Mitsubishi uhjælpeligt dyre i reservedele.

  • #148   28. sep 2012 Det er en god og lækker bil smiley kig forbi Mitsubishi klubben der får du nogle fordele til reservedele smiley

    Passer man den er det en super bil.


  • #149   29. sep 2012 Mht driftsikkerhed, så hører man enten, at folk er rigtig tilfredse, eller at folk synes det går i stykker hele tiden, der er ingen midt i mellem, så jeg tror det har noget at gøre med, hvordan man passer den? :=

    Jeg har allerede lavet en bruger, og min første forum post, inde på mitsubishiklubben smiley


  • #151   29. sep 2012 OK . Kigger lige ind smiley

Kommentér på:
Nm eller Hk

Annonce