1.121 visninger
|
Oprettet:
Audi A3 eller TT med 2,0 TFSI {{forumTopicSubject}}
Hej..
Håber i kan hjælpe mig eller give et par gode råd.
Jeg kigger på en ny brugt bil.
Har fundet ud af, at valget står mellem en A3 eller en TT
De vil være fra 2007-2008
Jeg importere den fra tyskland, da der ikke er nogle til salg med det jeg vil have i og til den pris på ca 250.000
Men hvilken skal jeg vælge:
Jeg har hørt, at TT skulle hurtig komme til at rasle, kan dette passe??
Så har jeg hørt, man skal holde sig fra DSG gear før 2008, er dette rigtigt??
Håber folk kan hjælpe mig..
Hvis der er andre problemer med bilerne, må i meget gerne sige dette..
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 42
en 2,0 TFSI er en fantastisk motor. Med den er du godt på vej til en lækker bil :-))
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
feb 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 176 Svar: 1.694
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men en TT og en A3 i samme årgang koster vel ikke det samme?
Og hvis de alligevel gør, hvad så med afgiften?
Jeg kunne ikke forestille mig at kvaliteten på en TT var ringere end en A3, dem jeg har set har i hvert tilfælde været i orden.
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
mar 2006
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
Men ja, tager du en nyere årgang er børnesygdomme selfølgelig væk, og endnu vigtigere jo mindre KM, jo større chance for lidt slid, og overholdt service.
DSG er bare SÅ lækkert at køre med, bryder man sig ikke om DSG er det fordi man har noget imod automatgear generelt.
Fede biler!
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
havde nok kigget efter en Toyota MR2 opel speedster. eller noget mercedes SLK eller BMW Z serie istedet. men det bare mig
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Ok, du får ikke den samme fornemmelse af hvor hurtigt det går, fordi du ikke kan mærke skiftene med DSG.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Mine forældre havde DSG i den Touran, de havde for et par år siden. Den nåede i hvert fald at smide gearkassen. Sådan en operation koster 50.000 kr. på autoriseret værksted.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
For en TT fra den årgang får du ikke for under 300.000 kr.
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Og km tallet var ikke over 180000 tusind.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
Og hvad så? Jeg har haft fire biler med DSG uden problemer, og jeg køre normalt og overholder alle service.
Det eneste man kan bruge til noget er statistikker fra de aut. værksteder og ikke fra forbrugerne selv.
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
Det er vist kun noget som modstandere af tyske biler påstår
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Så er der vel bare det man hører og selv oplever.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
en anden kamis far har en passat som hyrevogn i hans firma. (kun erfarende og ansvarlige chefføre som få bonus nå de behandler bilerne ordenligt og giver et godt renome for hans firma) den har kostet det samme som hans 3 W211´er og 4 sprintere til sammen at holde kørende.
og min venindes passat har ikke engang rundet 120.000km har den er været lavet for over 67000kr på 2 år.
en bekendts kone´s superb har kostet 135.000kr på 4 år i reprationer.
alle er godt nok dieseler og kun passaten med manuel gearkasse men generelt har de ikke været så heldige. det nok til jeg ikke ville købe en. og ville da gå efter en senere ud gave med DSG uanset hvad. jeg behandler mit matriel som mange andre. og en ny bil skal sku holde til at blive kørt normalt. ikke ud til begrænseren med klampen ibund nå man lige har startet den efter minus 20grader men den skal ikke liste sig op på 50-80-130km/t de første 15-20minuter der jo ikke meningen for sådan køre ingen
ved ikke hvordan 2.0TSFI er men jeg turde ikke købe en VAG
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
TFSI er noget HELT andet! Den benzinmotor er så sandelig en værdig afløser for den gamle 1.8T som også var fænomenal!. En af de bedste motorer lige nu, og med et kæmpe potentiale, og de kan sagtens holde til det. Jeg ved ikke hvorfor, men DSG'en er der slet ikke lige så mange problemer med som der er på TDI'en. Hvorfor skal jeg ikke kunne sige.
Men tilbage til dit spørgsmål, så bare KØB! Men pas på kørekortet
jan 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 152
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Jeg har selv en 1.6 TDI CR 105 HK, og min Polo har totalt set kostet 4700 kr i service over 2½ år og 2x service (hhv. 2100 kr og 2600 kr), alt på autoriseret værksted.
Men anyway, 2.0TFSI skal nok køre, og DSG skal også nok køre, hvis det bliver vedligeholdt og serviceret korrekt.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Årsagen til at jeg valgte at få lavet service tidligere var at bilen var at jeg selv valgte at få det lavet, samtidig med at de skiftede styreenheden.
Og inden i sabler den ned, så var årsagen til at styreenheden skulle skiftes, at de havde fundet en fejl der gjorde at bilen ville have svært ved at starte hvis temperaturen kom under 35 graders frost, så bilen var indkaldt på baggrund af dette, og det foregik selvfølgelig uden omkostninger for mig.
Og jeg har IKKE oplevet nogen fejl på bilen, overhovedet.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
sep 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 6
Det vil blive med 6 trins DSG, da jeg ikke har set nogle med syv i denne årgang/pris klasse..
Jo en TT kan jeg godt få til under 300.000 med afgift...
De koster ca det samme, dog får jeg lidt mere ekstra udstyr i A3 men ikke meget, da jeg ikke vil gå på kompromis med det.
Dog er jeg ikke blevet meget klogere på hvilken jeg skal vælge...
sep 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 6
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
Du kan roligt købe en TFSI med DSG. Det er en fantastisk kombination.
sep 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 6
Bay den er fundet, hvis det skulle blive den, det bliver ialt 279.000. Kørt 73.000 km fra 2007... Det er med afgift..
Men jeg tror nu det bliver en A3 med DSG. Den er dog ikke helt fundet, da der er flere ting jeg vil have i den før jeg køber den...
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Den billigste 2.0 TFSI fra 2006 i Rød på bilbasen ligger omkring 300.000 kr, det vil sige en afgift på 180.000 kr, hvis man går ud fra at afgiften er cirka 60% af prisen. Og når du vil have s-tronic (DSG), så snakker vi nærmere 400.000 kr, da der ikke er så mange til salg, og tilsvarende mere i afgift (240.000 kr), det var dog en 2008'er jeg fandt til 400.000 kr...
Eller har du en kontakt til Skat, så du som en af de eneste kan få forhåndsvurderet biler?
Det lyder billigt for en TT 2,0 TFSI S-Tronic
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
sep 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 6
Audi A3 eller TT med 2,0 TFSI