{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Søger dygtig bilopkøber {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal købe en nyere Mercedes af en privatmand. Den står til 250.000 kr. Manden har fortalt mig at han er økonomisk presset fordi han har 5 husgrunde og den Mercedes, så jeg er jo interesseret i at presse ham i pris. Han er på ferie nu så skal snakke sammen med ham når han kommer hjem om en uges tid. Jeg har tænkt mig at tage ned og prøve bilen og så handle med ham face to face, ikke over tlf. da det er for useriøst, meningen var at han skulle have min BMW i bytte og så 200.000 kr. til ham, men den har jeg solgt nu, så han skal ikke have noget i bytte, så nu er det ren handel. Jeg spurgte kort hvad han ville sælge den for i ren handel inden jeg fik solgt min bmw og der sagde han 240.000 kr.

Mit spørgsmål er så: Hvor lidt kan jeg tillade mig at byde uden at fornærme manden? og er der en speciel god fremgangsmåde at gøre det på? Bilen skulle efter hans udsagn være 100% i orden, så der skulle ikke være noget at komme efter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger dygtig bilopkøber
  • #1   17. sep 2012 Hvis du sider godt i bilen så køb den

  • #2   17. sep 2012 du svarer overhovedet ikke på nogen måde på mit spørgsmål!

  • #3   17. sep 2012 Det er rimelig relevant med oplysninger om bilen, hvis du vil vide om prisen er fair...?

  • #4   17. sep 2012 Det er ikke en videnskab.. Manden har 100% en mindstepris, som han VIL have for den. Eftersom i allerede har snakket om en handel, med 200.000 og en bil i byttem, så kan du jo af gode grunde ikke gå særlig langt ned. Det er for sent, medmindre han virkelig er pengehungrende. Så start med 225.000 og tag den derfra.

  • #5   17. sep 2012 Tjek efter andre biler tilsalg af den model/årgang osv. Altså prismæssigt om den står godt.
    Find ud af hvilke fejl den har, børnesygdomme, hvor den ruster osv.

    Så er det lidt nemmere at danne sig et overblik når man står der.

    Og så hav pengene kontant. Det virker sgu, også selvom der for lidt.



  • #6   17. sep 2012 Ved bilen er billig nok i forvejen.

    BDOG: Men nu skal han ikke have noget i bytte og han rykkede 10.000 kr. af prisen uden at jeg har set den eller prøvet den, så tænker jeg burde kunne presse ham noget mere når jeg står foran ham. Havde selv tænkt på 220.000 kr. som start, men tænker også igen at hvis han går med til det, så er det nedern jeg ikke bød mindre smiley Men igen vil heller ikke fornærme manden


  • #7   17. sep 2012 jeg kan ikke have 250.000 kr. med i kontanter, så det bliver af to omgange der skal handles da der er pant i bilen nu som skal indfries først

  • #8   17. sep 2012 jeg købte en ved en forhandler, var nede at prøve den og var 100% sikker på jeg ville ha den, men sagde til forhandleren jeg skulle se på et par stykker mere i samme prisklasse. dagen efter mailede jeg en lidt latterlig pris på den, men han vente tilbage med hans pris sådan gjord vi 3-4 gange frem og tilbage fik nr-plader og 15% slået ef prisen, det er bare lidt nemmer at være fræk over mail, ved godt det andet virker mere rigtig...

  • #9   17. sep 2012 Hvis i har en aftale om 200.000 og en bil til 40.000, er det da rimelig optismistisk, at han skulle gå ned til 220.000 eller mindre, ved kontanthandel.

    Han har jo sikkert en forventning, om at kunne sælge din til 60.000 og så tjene lidt den vej.

    Du kan i sidste ende gøre, hvad din egen moral tillader, men går man for langt ned fra starten, risikrer man bare at sælger ikke giver en krone i rabat. Sådan er jeg selv, hvis folk skambyder på mine ting.


  • #10   17. sep 2012 ja det er nemmere at være fræk i telefonen, men syntes også det er for useriøst når man ikke har prøvet bilen

  • #11   17. sep 2012 Ja men i den her situation står manden og er presset økonomisk og bilen har været til salg i 6 mdr. Så derfor tænker jeg at han er villig til at gå længere ned nu hvor han ikke skal have noget i bytte

  • #12   17. sep 2012 vi havde ikke nogen aftale om at han skulle have min bmw i bytte, det var mere bare for at høre om han ville det..

  • #13   17. sep 2012 altså hvis den står til 250000 så ville jeg i hvert fald ikke byde mere end 200000 til at starte med.. men det har du jo allerede + en bil..

    og at skære 1/5 af prisen er slet ikke at fornærme..


  • #14   17. sep 2012 Vil jo bare helst give så lidt som overhovedet muligt for den smiley

  • #15   17. sep 2012 Men igen vil jeg også gerne være seriøs og ikke fornærme manden smiley

  • #16   17. sep 2012 Nu handler jeg meget med biler, både som erhverv men også som privat.

    Og jeg har den holdning at som udgangspunkt har alle biler en grundpris, alt efter årgang, km osv.
    Så er der plus og minus alt efter stand af bilen, men holder den sig ikk rimeligt til grundprisen er den slet ikke interresant for mig.

    Når jeg så kommer ud til en bil jeg skal købe, jamen så skal jeg holde min kæft hvis bilen er finere end prisen siger den er...! Og så skal jeg købe den eller lade være.

    Men kan jeg finde ordentlige argumenter for hvorfor den skal ned i pris og ikke bare " jeg syntes ikk den er det værdi" crab..
    Nej kom med noget brugbart.

    F.eks.
    Ridse = afslag på 2000kr
    håndtag brækket = afslag på 500kr
    nedslidte dæk = afslag på ca. 3000kr

    På den måde kan sælger ikk mod agumentere, med mindre det selvfølgelig står i annoncen. Og på den måde får man hurtig pillet bilen ned i pris.

    Kort sagt skal du ikke skambyd, men forklare hvorfor du alligevel gør det smiley


  • #17   17. sep 2012 Igen kan du byde som du selv lyster. Så byd ham 200.000 og se om han byder på og håb på det bedste.

  • #18   17. sep 2012 ville byde 220 og tage den derfra.håbe på 230 måske?

  • #19   17. sep 2012 mads N tro du har ret, det er nok det jeg bør byde for at være seriøs

  • #20   17. sep 2012 Har tænkt mig at sige at det er hvad jeg kan sidde for med forsikring, afdrag, vægtafgift osv. derfor byder jeg som jeg gør

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #21   17. sep 2012 Pkt 1. Du må IKKE betale mere end 10000,- i kontanter. ( ny lov til bekæmpelse af sort arbejde)

    Få stelnr og reg nr. og få lavet en bankchack i mandens navn med teksten. Til indfrielse af gæld og hæftelser i bil nr******* Så er det bankens problem at få gjort bilen gældfri og du har ryggen fri hvis de udbetaler pengene til sælger uden at betale gælden.

    Og så ville jeg ( det er sådan jeg gør) få chekken præcis på dit max beløb. eks 228000,- og vil han have en halvtersser mere så siger du pænt tak for turen og køre hjem..... Men jeg sætter gerne en kasse grønne på at du ruller hjem i din mercer.

    Uanset hvor billig den er så er der meget langt mellem køberne pt. smiley


  • #22   17. sep 2012 jyden det har du nok ret i, det er jo ikke hans problem

  • #23   17. sep 2012 Brian S: det passer da ikke det du skriver , du må da grne købe en bil kontant


    http://www.fdm.dk/nyheder/betal-dyre-reparationer-elektronisk

    Sådan er reglerne
    De nye regler har Skat sammenfattet i følgende punkter:
    - Man skal betale regninger på over 10.000 kr. digitalt for at undgå at skulle betale, hvis leverandøren snyder med moms og skat.
    - Reglerne gælder ikke rene varekøb uden en ydelse (f.eks. en bil, et tv eller en rejse).
    - Hvis man vil betale kontant, kan man dog via Tast Selv på en mail oplyse Skat om købet og dermed stadig slippe for at betale, hvis sælgeren snyder.
    - Betaler man digitalt vil man aldrig skulle betale, hvis sælgeren snyder med moms eller skat.


Kommentér på:
Søger dygtig bilopkøber

Annonce