{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Køb af Passat 3B {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg går i øjeblikket og leder efter anden bil, valget er en Passat 3B 1.8 turbo. Har været ude og se/prøve et par stykker og den ene hælder jeg ret meget til, men vil meget gerne høre jeres vurdering.
Her er lidt info:

Ham der har den til salg er kun 2. ejer af den, og han har kun haft den i et års tid.
Bilen er helt standard.
Årgang 2000
Bil 380.000km. Motor 220.000km (med papir)
Bilen er chippet/kørt ind hos vw af forrige ejer (med papir)
2 servicebøger, altså fuld service!
Der er lige blevet skiftet tandrem osv samt olie.
Pæn kabine bortset fra det sædvanlige hul i føresæde.
Aircon, board computer, elruder hele vejen rundt, aftageligt træk osv..
Den lyder sund og kører sgu fint synes jeg og der var kun et par enkelte steder hvor lakken var boblet op.
Manden vil have 33.000kr for den. Lyder det rimeligt?

Jeg har efterfølgende lige et par spørgsmål til bilen. Hvad er krydsmål og ET på den? Er der nogen af de 1.8T der kører med Egas? For sådan som jeg husker det, lagde jeg egentlig ikke mærke til et kabel derude?


Kommentarer på:  Køb af Passat 3B
  • #1   23. sep 2012 De kører med 5x112 ET 45 som standard, tror kun det er en enkelt motorkode som ikke kører med egas.

    Det lyder som en god standard 3B'er, priserne kender jeg ikke så det kommenterer jeg ikke smiley


  • #2   23. sep 2012 Ud fra disse oplysninger, lyder det til at være en fin handel, ud fra km, mv. Og da der er papirer på det hele ville jeg ikke frygte det helt store fusk. Umiddelbart ville jeg sige go for it smiley

  • #3   23. sep 2012 Tror heller ikke der er fusk, eftersom det meste af det er blevet lavet af forrige ejer og der jo er papire smiley
    Nogen der ved om det er til at finde brugte kabiner til sådan en, eller om der evt er andre biler de passer fra? Tænker på det med hullet i føresædet.


  • #4   23. sep 2012 kabiner kan findes hos huggeren. men ellers koster det ikke meget lige at lappe det.
    prisen er vel fin avensis koster jo tilsvarende.. har gået nogle km men virker den sund så må man jo tage chancen.

    ellers så skal der findes kabine i tyskland. men der kan du så også finde en fin læder til en ok penge


  • #5   23. sep 2012 Læder betyder ikke så meget, er fint tilfreds med sort stof smiley

  • #6   23. sep 2012 og chippet der ville jeg ære betænkelig. de KAN være kneppede... mener også deres undervogn dør nå de er er sænket.


  • #7   23. sep 2012 Kabiner er meget nemme at finde. Og med fuld service ville jeg ikke være bange.Pres ham ned under 30.000 og køb bilen.

  • #8   23. sep 2012 Det lyder skam helt fint ! jeg har selv en 3BG 2004 1,8T.. og nyder og køre i den ! . så du vil ikke blive skuffet !

    Jeg vil dog lige undersøge, med bærearme om det er skiftet? da det ofte kan gå på dem -.- ..
    Hvad med turbo og kobling? Kan gå ved ca 200.000 km.. (min kobling er skiftet ved 160000)

    Men hvordan kan det være chippet hos VW?! smiley . så skal du have en "e-mærket" chip, ellers må de da ikke??


  • #9   23. sep 2012 Pas, det var hvad han sagde og der var papir på det, det med chippen.
    Undervognen er standard.
    Det med bærearme er jeg klar over, og han ville lige kigge alle papirene igennem for at tjekke kobling og turbo.


  • #10   23. sep 2012 Lyder spændene med chippen, for de laver jo bilen "ulovlig" .. der er dog nogle særregler angående "org" chip (læste jeg på et tidspunkt) . Men så er der jo betalt afgift hvis det er vw som har chippet? .

    Super ! smiley for det er en dyr fornøjelse smiley


  • #11   24. sep 2012 Altså ikke fra fabrikken, bare på et vw værksted

  • #12   24. sep 2012 Nej, men de gør jo stadig bilen ulovlig? ergo skal der stå i de papirer at bilen er chippet til banebrug og ikke brug i danmark.. jeg synes lige du skal få fat i det papir og læse hvad der står på det.. det lyder lidt underligt ?

Kommentér på:
Køb af Passat 3B

Annonce