988 visninger
|
Oprettet:
Det begynder at gå den rigtige vej :D {{forumTopicSubject}}
http://www.bilogmotor.dk/ny-minimotor-i-ford-focus/
det er lidt vildt man kan lave en 1 liters motor med 125 hk og køre 20 km/l som ikke fylder mere end et A4 papir o.O
har selv fastbesluttet mig for at lave en bil med 1000+hk og køre 30 km/l....... eller noget
mar 2004
Følger: 2 Følgere: 78 Biler: 6 Emner: 385 Svar: 4.338
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
Men det skal jo også kunne holde til det tryk de for
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 330
mar 2004
Følger: 2 Følgere: 78 Biler: 6 Emner: 385 Svar: 4.338
så som med de gamle smart 0.6 Turbo . de kunne klare knap 100.000 km inden motorne blev skiftet..
det kunne man se på dem der var tilsalg dengang vi skulle have en
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 686
Men ja, holdbarheden bliver spændende.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 330
Nu er de begyndt at gå ned i motor størrelse, og montorer Bi-turbo systemer istedet for. Jeg har ALTID forbundet AMG med ren power og suveræn og evigt genkendelig lyd fordi deres motorere altid har været sådan.
Og den nye A45 AMG (eller A330 som det nok bliver) er en skaldet 2 liters med turbo.
De store motorer vil dø, bortset fra de virkelig dyre drenge som du selv nævner, lambo, ferrari osv.
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 146
Og der kommer meget tryk på midten - lige som V6'ere.. Så det er jo begrenset, hvad de kan give dem af ladetryk. Især hvis de satser på slaglængde. I hvertfald i min logik..
Men jeg syns da at den gamle Diahatsu med 1.0 3 cylindret turbomotor gjorde det ret godt.. De kunne da jævnt komme op og køre 20 på literen.. Bilen vejede også kun små 600 kg.. Og den går - når man træder til den - fra 0-100 på 6 sekunder. Så det er jo ikke så vanvittig flot alligevel..
Jeg går ikke ud fra at den i den virkelige verden kører 30 på literen.. Måske 26.. Det er kun 6 mere.. Og tidsforskellen er 25 år.. SÅÅÅÅEEE fantastisk er det heller ikke.. Man har bare mere fokus på det nu..
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 686
Men ja, holdbarheden bliver spændende.
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 330
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 330
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 330
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Men jeg er enig med dig i, at det ville være langt mest <i>imponerende</i> at se 500 hk på 3 cylindre, hvis der var tale om ren sug
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 330
Men det der nok tiltrækker mig mest ved turbo, er Launch Control. Når bilen den bare knalder derud så man skulle tro 3. Verdenskrig er startet
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 146
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 2.399
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 146
Det begynder at gå den rigtige vej :D