{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det begynder at gå den rigtige vej :D
  • #1   26. sep 2012 ja det bliver spændende om de bette motor kan holde i længden når de er så hårdt presset

• #2   26. sep 2012 Ja, det imponerende de kan..også at VW kan trække 105HK ud af en 1.2 8v Turbo motor, og 180HK ud af en 1.4..

Men det skal jo også kunne holde til det tryk de for smiley

• #3   26. sep 2012 Det er godt, men det er sørgeligt i mine øre. For det betyder at de store motorer som, AMG's 5.5 liters V8, og lignende, de vil uddø. Og når man som mig, elsker en dyb rumlen og kræfter under hjelmen, vil en motor der svarer til det samme som en liter mælk, aldrig nogensinde blive tiltalende. Tiderne har ændret sig meget på det sidste, og jeg bange for at de små motorer er kommet for at blive.

• #4   26. sep 2012 heha det skal de smiley bliver spændende om de når 400.000 eller 500.000 km i det lange løb eller om motoren giver op før smiley

så som med de gamle smart 0.6 Turbo . de kunne klare knap 100.000 km inden motorne blev skiftet..

det kunne man se på dem der var tilsalg dengang vi skulle have en smiley

• #5   26. sep 2012 amg tror jeg også men man må jo tro at du ikke er den eneste der kan lide kræfter så mon ikke der kommer en "lille" motor på et tidspunkt som kan rykke skindet af kakaoen ? smiley

• #6   26. sep 2012 Nu er AMG'en jo ikke for almindelige mennesker, så mon ikke de stadig vil blive produceret. Ferrari og andre mærker, dør jo heller ikke blot fordi motor størrelserne bliver mindre. Det er en luksus vare som kun få har mulighed for at få. derfor vil det altid blive der.

Men ja, holdbarheden bliver spændende.

• #7   26. sep 2012 Ja det må man da håbe Claus T. Men se nu bare mercedes. De har altid lavet store motorer, uden turbo (kun på diesler men det jo ikke store motorer), og den gang de lavede 5.5'eren var der heller ikke turbo på, så lavede de deres 6.3'er igen uden turbo. Og dette er i deres AMG modeller.

Nu er de begyndt at gå ned i motor størrelse, og montorer Bi-turbo systemer istedet for. Jeg har ALTID forbundet AMG med ren power og suveræn og evigt genkendelig lyd fordi deres motorere altid har været sådan.
    Og den nye A45 AMG (eller A330 som det nok bliver) er en skaldet 2 liters med turbo.

De store motorer vil dø, bortset fra de virkelig dyre drenge som du selv nævner, lambo, ferrari osv.

• #9   26. sep 2012 Altså, de 3-cylindrede motore vil aldrig holde lige så længe.. Der er slet ikke samme balance i dem som 4 og op efter..
    Og der kommer meget tryk på midten - lige som V6'ere.. Så det er jo begrenset, hvad de kan give dem af ladetryk. Især hvis de satser på slaglængde. I hvertfald i min logik..

Men jeg syns da at den gamle Diahatsu med 1.0 3 cylindret turbomotor gjorde det ret godt.. De kunne da jævnt komme op og køre 20 på literen.. Bilen vejede også kun små 600 kg.. Og den går - når man træder til den - fra 0-100 på 6 sekunder. Så det er jo ikke så vanvittig flot alligevel..
    Jeg går ikke ud fra at den i den virkelige verden kører 30 på literen.. Måske 26.. Det er kun 6 mere.. Og tidsforskellen er 25 år.. SÅÅÅÅEEE fantastisk er det heller ikke.. Man har bare mere fokus på det nu.. smiley

• #10   26. sep 2012 I mine øjne er det ikke mere imponerende at lave 125 hk på en 1.0 motor, end det er at lave 250 hk på en 2.0 motor. Det er samme forhold mellem effekt og volumen - hvorfor er det så meget mere imponerende, når det er en lille motor? smiley

• #11   26. sep 2012 Nu er AMG'en jo ikke for almindelige mennesker, så mon ikke de stadig vil blive produceret. Ferrari og andre mærker, dør jo heller ikke blot fordi motor størrelserne bliver mindre. Det er en luksus vare som kun få har mulighed for at få. derfor vil det altid blive der.

Men ja, holdbarheden bliver spændende.

• #12   26. sep 2012 i teorien bay er det ikke mere imponerende men den 2.0 har bare lige en prop mere smiley

• #13   26. sep 2012 500 hk på 3 cylindret, ja så er jeg imponeret smiley

• #14   26. sep 2012 vel og sige, at det er en N/A Self. Turbo er snyd smiley

• #15   26. sep 2012 Tjaa, hvis man kan lave 1.500 hk på 6 cylindre, er der vel intet i vejen for at lave 750 hk med turbo på 3 cylindre - så selvfølgelig skal det være suge-hk, før man bliver imponeret smiley Haha ...

• #17   26. sep 2012 Suge er det fedeste. Rå hestekraft. Ikke det der turbo snyd der smiley Turbo er jo bilernes steorider smiley

• #18   26. sep 2012 Tja, på dét punkt er vi så lodret uenige - jeg synes, det er langt federe at køre i en bil med turbo smiley

Men jeg er enig med dig i, at det ville være langt mest <i>imponerende</i> at se 500 hk på 3 cylindre, hvis der var tale om ren sug smiley

• #19   26. sep 2012 Godt vi ikke alle er ens! smiley men forstår godt dem der vilde med turbo bilerne. En turbo ser godt ud i motorrummet, en BOV kan også være rigtig fed effekt.
    Men det der nok tiltrækker mig mest ved turbo, er Launch Control. Når bilen den bare knalder derud så man skulle tro 3. Verdenskrig er startet smiley

• #20   30. sep 2012 Jeg er enig med AMG. Sug er meget federe at køre i.. Det er meget mere rent træk. Men nogle gange kræver man bare flere hestekræfter end man kan hive ud på sug.. Og så må der jo turbo på. Men det er to forskellige verdener.. Jeg er dog glad for, at der er turbo på det meste med diesel, for ellers havde det godtnok været noget sløjt! smiley

• #21   30. sep 2012 ja ja ellers kan man jo også få en 1 liters motor med 180 hk uden turbo, det er bare smide den i en bil i stedet for at ha den på en motorcykel.

• #22   30. sep 2012 Eller også kan man bare smide tvangsåbning på toppen..

Kommentér på:
Det begynder at gå den rigtige vej :D

Annonce