{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Peugeot fagfolk/ejer søges. {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger.
jeg går med tanken om at købe en 406 men kan ikke helt finde ud af hvilken. så ville lige høre om hvilke årgange man bestemt skal holde sig fra og hvilke motorer der er de stærkeste. Jeg er ikke ude efter en vild og voldsom bil men ganske alimindelig familie bil (MAKS 2.0).
Hvilke sygdomme har de og hvad skal man holde specielt øje med når jeg skal til og ud og kigge på sådan en bil.
Og ja til jer folk der nu vil til og være rigtig sjove, så ved jeg sku godt jeg skal kigge efter rust og alt det der..

Men håber der er nogen med gode erfaringer der kan komme med nogen gode anbefalninger.

M.v.h. Patrick.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot fagfolk/ejer søges.
  • #1   30. sep 2012 Hvorfor max 2,0 en v6er går det samme pr liter

• #2   30. sep 2012 kig efter vand i olie eller vand forbrug de har svaghed med toppakning

• #3   30. sep 2012 bagbro, gearkasse og toppakning.

• #4   30. sep 2012 325ix paxton novi2000 h: Tænker også mere i vægtafgift og forsikrings pris.

Kim r & Patrick F: Hvordan kan man tjekke for defekt toppakning og tjekke bagbro?

• #5   30. sep 2012 baghjul skal stå lige de har det med at gå til i bøsninger så hjulet lige som vælter det er galt på peugeot og citoren og toppakning kan du tjække ved at se efter meget hvid røg hvid skum i olie prop og om den ellers går jevent

• #6   30. sep 2012 Har en 1.6 8v i min saxo, og den er jeg yderst tilfreds med. men 1.8 er os fin. bare husk og få skiftet olie på den. Jeg har ikke hørt det bedste om HDI maskinerne i den årgang.

• #7   30. sep 2012 Kim r: er det indad eller udad hjulet vælter hvis det er galt ?

• #8   30. sep 2012 V6 koster en krig at reparere på,og det vil ske

• #9   30. sep 2012 Kenneth j: Hvor langt går sådan en 1.6 på literen ? og hvad har du haft af mekaniske problemer med den?

• #10   30. sep 2012 hjulet vælter ind ad øverst

• #11   30. sep 2012 Der sidder ikke bagbro på en 406. Den har individuel ophæng i begge side i bag. Toppakninger har jeg stort set aldrig set gå på en 406'er - det er mest 1,1 1,4 og 1,6 benzin, som ikke ligger i 406. Gearkasse har jeg aldrig set gå på en 406'er, men den faceliftet model kan godt have en meget slatten gearstang - dette er ikke pga gearkassen, men gearkablerne, som bliver slidt.
    Du skal til gengæld være opmærksom på om bagbremserne ser fine ud og evt. er blevet skiftet inden for de sidste par år.
    Rust er der ikke meget af på dem, men den faceliftet model har stor tendens til rust i fronthjelmen.
    Motoren i den faceliftet model ( Kun Benzin ), især de første 2000-2002 har haft store problemer med dårlige ventilløfter, som kan være en dyr fornøjelse.
    Jeg har selv den gamle model - lige inden den faceliftet kom og den har snart kørt 400.000 UDEN motor eller gearkasse reparationer - i hvert fald ikke de sidste 7 år/200.000 ( kender ikke historikken længere tilbage )

• #12   30. sep 2012 Jamen da jeg købte den var bag broen slidt op, det vidste jeg dog godt da jeg købte den, var ved en hugger og købe en brugt for 1200,-. Så i forbindelse med mit sidste syn skiftede jeg de forreste bremser, håndbremse kabler, nummerplade lygter. Så har jeg skiftet filtre på motor samt tandrem. Totalt udgift på 2½år er ca 4000,- men kan os selv lave det. Den har kørt 230.000 og jeg har kørt de 50.000km. Så syntes egenlig det er okay. Har aldrig haft start problemer. Og den går ca 14-15km/l men en saxo er heller ikke så tung som en 406.

• #13   30. sep 2012 du behøver såmænd ikke at bekymre dig om en tu motors toppakning problemer, (1,6) en 406 kan ikke fås i en 1,6'er så det er meget nemt

• #14   30. sep 2012 406er har slet ikke den type bagbro og en v6motor er den bedste benzin motor de nogle sinde har lavet fejler aldrig noget eneste svaghed ved motoren er tændspoler men de fleste har ny type Mont Det er minimal hvad den koster mere i vægtafgift også har den bare mere udstyr og køre glæden er langt bedre

• #15   30. sep 2012 Takker for alle svarene, nu har ved jeg lidt om hvad der er og se efter.

• #16   30. sep 2012 Undgå 1.8 16v maskinen

• #17   30. sep 2012 Rust under bagsædet løft det op så rådner de op under det

• #18   30. sep 2012 Der er ingen bagbro på 406'ere, og derfor kan broen ikke blive et problem. Ævlet om hjul, der hælder (negativ camber) er derfor irrelevant - den slags ser man på 106'ere og 206'ere der har rundet 180-200tkm eller mindre hvis de er brugt til ræs / kørt hårdt.

406'erne er IMO en af de bedste biler PSA har produceret. Gearkasser og koblinger, som ofte er en udfordring ved VAG, volder sjældent problemer. Elektronikken er generelt en PSA-akilleshæl, og derfor skal alt hvad der er elektronisk styret tjekkes - gerne med en længere køretur i sjask-regn for at sikre, at der ikke er nogle utætheder.

Jeg ville gå efter en af de større motorer. De er sjove at træde planken på, og kører man grønt, så er forbruget ganske fornuftigt. Koster selvfølgeligt lidt ekstra i halvårlig grøn dummebøde, men sådan er det jo..

• #20   30. sep 2012 Ellers 307 den er billig i vægt afgift el grøn afgift gir 3800 pr år for min hdi og ca 17 km pr liter og har 136 hk samt mulighed for 7 sæder så der plads til familien og en ven el 2

• #21   1. okt 2012 bagbro kan du mærke når du kører i den, så sejler den rundt. Toppakning kan du se om den giver røg ud af udstødning, om den trækker ordenligt eller om der ligger er olie i vandet i køleren..

Kommentér på:
Peugeot fagfolk/ejer søges.

Annonce