{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.219 visninger | Oprettet:

Peter  T
Peter T
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27

Bedste startbil {{forumTopicSubject}}

Jeg står og bliver 18 den 2. januar næste år og det er ved at være tid til at købe en bil. Jeg har kigget på VW Golf 3, Opel Vectra B og Peugeot 406. Umiddelbart er det mest Vectraen jeg hælder til angående pålidelighed, rust og prisen. Men er jeg helt galt på den, eller er det nogen rimelige startbiler? Mit bugdet ligger på 15-20000.
Mvh Peter smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste startbil
  • #1   1. okt 2012 du skal ha toyota til at starte med en corolla E10 1.6 med 114 hk
    bedste starts bil efter min mening glem alt om vectra B som start bil den vil give dig hovedpine og pug

• #2   1. okt 2012 køb en rolla Gsi smiley du fortryder ik rigtig holdbar motor

• #3   1. okt 2012 honda crx

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#4   1. okt 2012 Hvorfor vil Vectraen det? Synes bare tit man ser en Corolla der er pilrådden smiley

• #5   1. okt 2012 af de 3 du nævner er det nok peugeoten der ruster mindst... vectra b og golf 3 elsker begge rust... ville hvis jeg var dig finde en pæn corolla 1.3 16v fra 1993 og frem... den er billig i forsikring og mega pålidelig, dog kan rust være et problem som på de 2 andre men en bedre bil... bare min mening og til 20.000 kan du få et rigtig eksemplar

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#6   1. okt 2012 Patrick: Bemærk budget på 15-20000 smiley

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#7   1. okt 2012 Ved bare ikke helt hvad jeg synes om Toyota, ikke en bil efter min smag synes jeg smiley

• #8   1. okt 2012 er 100% enig med selim find din en corolla e10 1.6 114 hk de kører bare
    min corolla 1.3 e9 kørte bare havde aldrig problemer med den nogensinde var utroligt glad for den

http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/1519379-toyota_corolla_16_gsi_nysynet_nedsat_nu_19900

et køb af sådan en bil vil du ikke fortryde

• #9   1. okt 2012 Hvaaa, jeg er da 17, og min start bil er en bmw e34 535i. Syntes du skal overveje sådan en bandit smiley ...

• #10   1. okt 2012 enig med morten m

corolla har sygdom i bagskærme og gå efter 93+da de plejer være pæne i bunden også..alle biler er pilråden alt efter hvordan bilen er vedligholdt
    peugeot ruster og sygdom med el fejl
    opel sygdom 3 cyl osv osv

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#11   1. okt 2012 Hvaa Sebastian? Den har du jo heller ikke selv betalt? smiley

• #12   1. okt 2012 Hvor meget kommer du til at køre årligt? Kan du selv reparere på den? Hvor lang tid forventer du at holde den kørende før den skal skiftes?

• #13   1. okt 2012 jeg har haft 4-5 stk E10 både 1.3 og 1.6 og med 1,5 starlet turbo motor i
    jeg har ejet så mange biler i tiden men har kun været glad for toyota
    fordi de hgolder til tæsk og det kun derfor jeg elsker de biler

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#14   1. okt 2012 Udover elektriske problemer, går motoren så død hver anden måned på en 406? Hvis den har overholdt olieskift, skift af taktrem osv selvom den har gået på den anden side af 250?

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#15   1. okt 2012 Jeg regner med 15-20000 og et par år eller 3 cirka smiley

• #16   1. okt 2012 Peter T, Hvad ved du om det? smiley ... Har betalt hele gildet alene. 3 bmw'er med 4 sæt fælge med?

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#17   1. okt 2012 Så må du have en vild indtjening, eller fået dem til en slik!

• #18   1. okt 2012 sebastian alle kan hente en 535 til 15-20 kg og bare smide den i baghaven uden og køre i den uden plade det der drejer sig om er plader på bilen og betale forsikring og vægtafgift.

• #19   1. okt 2012 Overvejet en 206 HDi? Det er ingen racer men det kan hurtigt gå hen og betale sig med 12 kr/l benz.

• #20   1. okt 2012 selvom du bliver 18 år sebastian for du den bil aldrig nogensinde forsikret i dit eget navn

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#21   1. okt 2012 Det kan jo også nemt være at det bare er en importeret bil du har til at stå i haven? De koster ingen penge syd for grænsen smiley

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#22   1. okt 2012 Danie M: Jeg skal køre mange småture (har 2 km på arbejde) og en diesel skal helst køres over længere ture før det kan betale sig jo smiley

• #23   1. okt 2012 Jeg kommer da også til at betale forsikring og vægtafgift på min bmw, når jeg nu engang bliver 18 selv.

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#24   1. okt 2012 Sebastian: I dine forældres navn....

• #25   1. okt 2012 Det er skam en dansk bil som er klar til syn osv. smiley

• #26   1. okt 2012 Præcis peter.... smiley

• #27   1. okt 2012 du bliver 18 år ja men forsikringen vil ik forsikre bilen under dit navn
    pga motor str..
    hvis du heldig de forsikre bilen under dit navn så skal du nok betale 30.000 kr kun til ansvar årligt

• #28   1. okt 2012 hvis du for den forsikret i dit forældres navn er det en anden sag smiley

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#29   1. okt 2012 Så må du jo bare betale en dyr forsikring senere, når du ingen ancinitet (staves) har når du kører i ''dine forældres bil'' smiley

• #30   1. okt 2012 smiley .. I må sove godt!

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#31   1. okt 2012 Men meget klogere blev jeg nok ikke. Hælder ikke til en Corolla overhovedet, og det er ligesom 406'eren, G3'eren og Vectraen er helt skudt af banen smiley

• Mads E
    Mads E Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33
    #32   1. okt 2012 Som første bil ville jeg købe en golf 2.

De har store dejlige plastikkofangere hele vejen rundt, så man rigtig kan "køre radiobil" uden at få nogen nævneværdige skader.
    Første bil skal bare være til at ødelægge jo. Begå alle begynderfejlene.

Jeg ville ikke søge efter nogen bestemt model.
    Ville snarere bare tage det bedste man kan få for 5'000, og så bruge og derefter sølge den til ophug eller noget.

• #33   1. okt 2012 syns golf 3 er en go bil og starte på hvis man nu ellers gider behandle sin bil ordenligt holder den skide godt har haft min golf 3 i 2-3 år og er blevet den bil er er mest glad for ikke mindst fordi den stort set altid køre men også at den er billig og holde kørende og der er så "mange" at det er nemt og få den lidt fed for rimelig små penge

men har også selv haft vectra a 2,0 som klar er en af de sjoveste jeg har haft og kørte altid (dog rustende den hurtiger op end den kunne laves ;P næsten)

• #34   1. okt 2012 Vil helt klart anbefalde Corolla 1.3 16v E10.. Selve bilen er lidt kedelig og se på indeni, men for F... de kan holde til nogle tæsk, uden lige.. Så en ung mand der gerne vil op i omdrejninger i en japaner, er det lige bilen uden lige..
    De kan sagtens findes i god stand til imellem 15-20.000 uden problemer.. smiley
    Når de dog endelig går i stykker, koster det lidt, men det sker bestemt ikke ofte.. smiley

• #35   1. okt 2012 Tjek den jeg har til salg, den er noget nyere end de biler der bliver forslået. Der både ryk i den og så køre den langt literen. Sidst og ikke mindst den er til at forsikre.

• #36   1. okt 2012 Toyota starlet starter og kører hver gang !!!:)

• #37   1. okt 2012 Du skal i alt fald ikke vælge Vectraen pga rust. Det er den ringste af de 3.

• #38   1. okt 2012 Køb en 106 som den jeg har. Har endnu ikke fundet et Gram rust i den. Og køre sq fint uanset hvad folk så siger om franske biler

• #39   1. okt 2012 Jeg havde en fiat uno 1,4ie racing turbo med 150 hk. Den var fanme skæg, også køre den fra stort set alt....

• #40   1. okt 2012 "Umiddelbart er det mest Vectraen jeg hælder til angående pålidelighed, rust og prisen"

hehe, det er første gang jeg har læst "Vectra" i sådan en sætning, men når den bliver sat i bås med de øvrige biler, så er alt muligt jo..

• #41   1. okt 2012 lige med det med bmw nu er jeg 19 første års billist, og køre rundt i en bmw 523i fra 1997 i mit eget navn hvis man finder et godt forsikrings selsskab kan det godt lade sig gøre...

• #42   1. okt 2012 Til 15-20.000.- er det ligemeget hvad du køber. Alle biler i den aldersgruppe du kan få bil til for de penge ruster, og der findes rustfri biler blandt alle mærker også, så alt i alt er det fuldstændig ligegyldigt hvad bil det er. Find ud af om du vil have noget der går langt på literen, benzin eller diesel, osv

• #43   1. okt 2012 rune just M

hvad gir du for den? jeg køre nemlig Mercedes E280 fra 1998, og det eneste sted de vil ha mig, skal jeg gi 22.000 i ansvar, og 55.000 med kasko...... de binde gale, men så snart de har over 150 hk blir de kalt for special biler og min ar 204 hk smiley

• #44   1. okt 2012 giver 14xxx.- årligt for en ansvar ved gjensidige

• #45   1. okt 2012 hva har sådan en fætter af hk ?

• #46   1. okt 2012 golf 3 er en kedelig tysker uden nogen charme. venctra er en kedelig tysker uden charme - peugeot er fransk.

jeg ville finde mig en Corolla eller en Starlet. De holder bare.

• #47   1. okt 2012 nu er jeg kun 17 ligesom dig peter. og jeg har lige købt mig en 406 sv turbo chippet til 200hk men (det er kun fordi jeg har special aftale med forsikringen det kan lade sig gøre) men jeg var først over og ville have noget civic og så ville jeg have noget bmw, så jeg er meget rimelig i mit blik på mærkerne kan du køre. jeg ville råde dig til en peugeot 106 eller evt en 306 det er fede små biler til billige penge og der skal ikke meget til så ser de MEGA sprøde ud, modsat 406'eren som er dyr i vægtafgift og har meget højt benzin forbrug.
    golf er no go! hvis det skal være så skal du op i 5-6 før jeg synes det er ok biler.

håber du kunne bruge det til noget :b

• #48   1. okt 2012 du skal være velkommen til at købe min Vectra B. for jeg vil tilbage til enten mercedes eller toyota. har haft min opel i små3 måneder og har ikke fået noget forhold til den, så det må vidre

en mercedes 190 2.0 eller Toyota Carina eller Corolla 1.6 super biler der holder til unge menesker. kørte 65000km i min carina E kostede mig 4 støddæmpere og ´bremse skift. og svejsning af udstødningen. min corolla kostede mig en kobling og gearkasse på de 90.000km jeg kørte i den.

• #49   1. okt 2012 Toyota Carina e 2.0... Dem har jeg haft 3 af og der er aldrig noget.. Og så er de rimeligt kvikke med sine 133 hk

• #50   1. okt 2012 Tag et kig på Mitsubishi Carisma årgang 97-99. 1.6 og 1.8 (ikke GDi) er rigtig stabile biler der kører rigtig godt, og har godt med udstyr. Man kan f.eks godt finde en til 15-20k med aircon/klima.

De er rigtig stabile, ligger godt på vejen, man sidder godt i sæderne (god støtte) og så holder de rusten ret godt for døren.

• #51   1. okt 2012 køb en der er nysynet. så behøver du ikke at tænke på om der er rust i den. første bil holder alligevel sjældent mere end 2. når det er i den prisklasse. og så skrot den når den skal synes igen,hvis du har den så længe. jeg ville ikke være bange for at købe en peugeot der havde køre 250.000 km. min lille 1,4 peugeot har rundet 400.000 med samme motor og den køre stadig fint. men hvis du vælger en opel, så hold dig fra 1,6 16v da de vil brænde ventillerne. men vælg en 1,8 eller 2,0.

• #52   1. okt 2012 Nicolai J:
    den har 170hk standard

• #53   1. okt 2012 Der er altid en million bud på hvad man skal vælge... Jeg startede i en Celica 2,0gter, og har siden været forbi G3 og Fiat Marea... G3eren havde bare mange tilbagevendende problemer og fiaten kørte upåklageligt...
    Er nu tilbage i Celica, og er en glad mand, kører bare alt for sjældent til at det kan svare sig at have bil, så er nok snart "nødt" til at sætte den til salg...
    Men kan bare ikke nænne at sælge den, så blir ved med at udskyde og udskyde:)

• #54   1. okt 2012 et rigtigt godt råd, HOLD JER FRA 190E 2.0 benzin!!! har en , og den er kun problemer!!! alt der kan gå galt er gået galt !!! og det er en tørstig brønd at køre rundt i !!! ville ønske jeg havede købt en Rolla !!!

• #55   1. okt 2012 henrik m
    tror du har været uheldig... er det manuel diesel eller automat gear og hvordan er den holdt. har meget at side.. havde valgt en diesel version de er noget sløvere men de er driftsikre...
    min kami skiftede bremser og 3 følere på det 1 han havde den.
    er. hans var en 4trins manuel

bo
    ja jeg blev rådet af flere Vectra ejere at købe en med 1.6 motor da 1.8 og 2.0´ere er problem børn. min er en X16XEL der jo lavede flere forskelige 16V motor til vectra´en.. smiley

• #56   1. okt 2012 Tjek evt. min 306`er, der ingen rust, den kan ses på lift.
    Mvh
    Allan

• #57   1. okt 2012 er det 15-20000 til bilen og forsikringen for 1. år? for så kommer du ikke særlig langt med de biler du nævner hehe.

man kan være heldig at finde en crx til en pris men standen er så os derefter.. ved ikke hvor vild du er med at rode med biler osv.
    ellers en honda civic vti. har faktisk lige set en pæn en i sølv til omkring de 20.

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#58   1. okt 2012 Det er 15-20000 til bilen og omkring 10000 til forsikringen. Jeg har fået et forsikringstilbud for en Peugeot 406 SR 1,8 for 10000 ved Tryg forsikring. Synes at en 406'er er en pæn bil også til prisen mht. standen. Men er det en stabil og driftsikker bil?
    Corolla skal jeg have, og synes generelt alle VW'erene har ry for at bruge olie.

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#59   1. okt 2012 Har kun tænkt mig at købe en bil af en forhandler, IKKE en privat.

• #60   1. okt 2012 så helt klart en corolla om det så er en 1,3'er eller 1,6 gsi. så blir du rigtig glad for den.

aldrig en pug eller andet fransk

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#61   1. okt 2012 Jeg bryder mig bare ikke om en Corolla.

• #62   1. okt 2012 Daihatsu Charade med 1.6 motor. Mega sjov, billig at forsikre og holdbar.

Det samme gælder Toyota'er som nævnt, men Charaden er bare sjovere. Til de penge kan du finde et pænt nysynet eksemplar.

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#63   1. okt 2012 Jeg vil nu også gerne have en bil jeg kan holde ud til at se på når jeg går ud og starter den om morgenen smiley

• #64   1. okt 2012 Hvor mange penge har du til vedligehold osv ?

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#65   1. okt 2012 Det ved jeg ikke. Kan lave noget selv med hjælp fra den gamle.

• #66   1. okt 2012 I den prisklasse er der jo mange små fine biler (små biler vejer mindre = man behøver ikke en stor motor for at flytte sig lidt).

Personligt ville jeg kigge på Seat Arosa/VW Lupo, Polo 6N og Toyota Starlet.

Arosa/Lupo og Polo er langt hen af vejen den samme bil, forskellen vil ligge i størrelsen og at arosa/lupo er helgalvaniseret. De er rimeligt økonomiske at køre i og reservedele koster en brøkdel i tyskland. Fine biler som er relativt driftsikre, desværre er gearkassen et svagt og dyrt punkt ved disse.

Starlet, er blevet anbefalet denne lille fine bil mange gange. Man får en del for pengene, hvor især toyotas driftsikkerhed er et trumfkort. Den lille 1.3liters motor mangler heller ikke kræfter. Den eneste ulempe jeg har fundet er reservedels priser (så galt er det nu ikke).

Og reservedele skal der til, ALLE biler bliver slidt og nogle går sågar istykker. Så det kan kun være en fordel at man selv kan vedligeholde/udskifte bremser, hjullejer, bærearme m.m. smiley

• #67   2. okt 2012 Hvis ikke du vil bruge unødigt mange penge på rep. Osv så hold dig fra franske biler. Der findes mennesker der mener de er bedst, bare svært at modsige fejlstatistikker og lign. Franske topper på rep og bunder på glæden ved ejerskab og tilfredshed. Så hvad end der bliver sagt, er dette landsdækkende statistisk kendsgerning!

• #68   2. okt 2012 Allan T.... glæden ved ejerskab er måske overall ikke den bedste hos franske, men var sku glad for min Citroen Xsara 2.0 VTS. Min kollega snakker også om hvordan hans Peugoet 406 kostede ham en formue i rep, men også om hvor godt den kørte.

Franskmændende laver gode biler at køre, men noget lort økonomisk smiley

• #69   2. okt 2012 En god solid bil folk ikke har nævnt er den sidste generation af Audi 80 og første af Audi A4... med 1.6/1.8/2.0 motor kan de fås nysynet fra 10-20k.

Er nogen gode solide biler på trods af de mange km de har på bagen alle sammen.

• #70   2. okt 2012 Nikolaj J: Prøv Alm. Brand der giver jeg 12.000 med kasko for min E300 TD med 177hk standard med 3 års ancinitet.

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#71   2. okt 2012 Jeg har også overvejet en A4 eller Audi 100/80. Er de til at forsikre for menneskepenge for en 1,8'er? Udfra jeres meninger holder jeg mig fra en fransk bil.

• Rameez A
    Rameez A Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Emner: 5 Svar: 38
    #72   2. okt 2012 nu er jeg selv 17 år og kigger lidt efter bil, jeg er blevet fortalt at toyota corolla og carina skulle være gode,. men jeg bryder mig heller ikke særlig meget om Corolla da den ikke fås i 2,0 og den har den grimmeste bagende, så Toyota Carina 2,0 er noget jeg nok selv ville købe..da den er kraftig og enkel smiley

• #73   4. okt 2012 jeg synes, at du har nogle vilde krav..
    - Bilen skal være til at holde ud at kigge på
    - Budget 15-20.000 (inkl. forsikring?)
    - ingen rust
    - billig
    - Skal være fra forhandler
    - økonomisk

Nå men min mening:
    Opel vectra, er no-go.

Sjove billige biler;
    - Golf 2-3 (Evt. TDI), så kan du også leje lidt med at skrue i pumpen selv smiley
    - Starlet, Pug, 106/306 (vejer ingenting, og er vanvittig hurtige.)

Fede billige biler;
    - Audi a4/audi 80/100

Bare billige biler:
    Punto, pisse billig i reservedele

• #74   4. okt 2012 Allan T
    Vil du ikke lige linke til den statistik den kunne jeg godt tænke mig at se smiley

Det ville da være noget af en overraskelse for mig hvis en leverandør til bl.a. BMW, Volvo, Ford, Toyota, GM, Audi, Mercedes, Jaguar og Mitsubishi skulle have driftsproblemer - men at partnerne ikke oplever de samme problemer smiley

• #75   4. okt 2012 Ja, det kunne være sjovt, er absolut heller ikke til franske biler, men tvivler på at de er meget ringere rent mekanisk. Har faktisk i et stykke tid kørt i en Jumpy som firmabil. Og uanset at det er en piskasse uden lige, er det langt den mest driftsikre vi har i firmaet. Også mere driftsikker end Hiacerne og Vitoerne..

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#76   4. okt 2012 Patrick L:
    Endelig et indlæg man kan bruge til noget! Der er lidt at overveje der, tak for det smiley

• #77   4. okt 2012 Patrick L: starlet/106/306 vanvittigt hurtige? Den eneste der kan fåes i en ret hurtig version af dem er vidst starletten som Glanza, som så vidt jeg ved ikke er solgt i Danmark

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #78   5. okt 2012 beslut dig for nogle af de mindre/mellem biler

om du er til golf, corolla, astra eller noget helt andet, er lige gyldigt

du kigger og kigger og kigger og prøver og prøver og prøver

så finder du på et tidspunkt bilen der passer dig bedst.

jo mere standrd vognen er, jo pænere er de somregel kørt.

mange km behøver ikke skræmme, såfremt bilen er velholdt, modsat skal lavt km tal heller ikke lokke, da de få km kan være kørt på begrænseren hele vejen.

eneste der er at gøre er at beslutte dig for f.eks 3 typer du kigger efter, som du ved du kan forsikre, reparere og ikke mindst fylde tanken op på smiley

god fornøjelse, det er altid sjovt at købe ny bil smiley

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#79   5. okt 2012 Helt enig Snoopy!

• #80   5. okt 2012 fik da forsikret min vr6 som 18 årig smiley i mit eget navn.

• #81   5. okt 2012 Tja hvis du syntes at en Corolla er røv kedelig, som jeg også mener!!

Hva' så med en Paseo?? Faldt lige over denne..

http://www.guloggratis.dk/toyota/paseo/annonce/16628467-toyota-paseo?bigimages=1#images

• #82   6. okt 2012 mere drift sikker end hiace
    hvad har i problemer med ? smiley

• #83   6. okt 2012 købte min vectra b 1.6 16´v, festa 1.8i sport 16v, golf 1 1.5 lx 5d, en AE92. carina E stc. for under 20.000kr. klar toyota´erne jeg har været mest glad for.

havde ingen motorproblemer med min ford fiesta og med 105hk var den ret underholdende.
    hvad man ikek kan lide carina og corolla men syntes golf 3 er pæn så ville jeg mene at sankt hans hospitalet i roskilde skal rede op til endnu en patient. men det jo bare min mening.

mine erfaringer er at biler som corolla. civic. sunny/almera. er små meget underholdene biler med sjove. præsice køreenskaber. ikke de hurtigte på toppen men at køre 200km/t på motorvejen er heller ikke morsomt. sjovere med en masse sving. har langt bedre føling med bilen som helhed end jeg nogle sinde har haft i de normale tyske biler (mercedes og bmw tæller ikke med)
    så undlad evt og køb bil til du stå med kortet i hånden. prøvekør en masse biler. personligt gav en Hyundai elantra 1.6gls fra 96 langt mere køreglæde end en 150hk golf 4 TDI fra 2000.

har kørt rigtig rigtig mange biler efterhånden og køreglæde er AlfaOmega nå man skal vælge bil.

• #84   6. okt 2012 astra G 1,6 8v! billig dele, let at reparere, solid og stærk motor, galvaniseret.

• Peter  T
    Peter T Tilmeldt:
    nov 2009

#85   6. okt 2012 Jeg tror det bliver en Vectra B. Det er den bil jeg synes bedst om, så må jeg bare finde en uden rust, og få den tjekket igennem på en lift inden jeg køber den. Tak for jeres indlæg, rart at få lidt erfaringer!

• #86   7. okt 2012 Nej nej nej, ikke vectra b!!! Lyt nu til en Opel mekker!!
    Astra g! Er det eneste rigtige.
    Vectra B er jo døberen til Defectra og det er ikke uden grund.

• #87   7. okt 2012 Ville vælge en vectra b Driftsikker+ billige reservedele.
    bare vælg en 1,8

Har haft en den dælme godt.
    Der er også solgt en del af dem..

• #88   1. nov 2012 Lidt ældre emne at skrive på hehe.. Vis i har haft en audi a3 1.6, hvad gav i så i forsikring som 18 årig? eller bare hvad "cirka" forsikringen vil koste.. Og jeg ved godt at det kan variere...

• #89   1. nov 2012 den lægger til omkring de 9-10.000 som start bilist. hvis det er ren ansvar. og selvom det så var en crx 1,6 med 130hk. (hurtigere og sjovere og det hele) så er prisen det samme i forsikringen.
    jeg skulle hvertfald give det samme om det var en golf 2 1,8 med 90hk. eller en crx med 40hk mere.

• #90   1. nov 2012 9-10.000 Halv årligt ren ansvar?

• #91   1. nov 2012 årligt

• #92   1. nov 2012 Tag en Mercedes 190E det fungerer og kan fåes til prisen. De er solide og kan holde til meget også til en førstegangskøber. Hvis du køber en diesel så sørg for det er en 250d, ellers er 2,0 benzinerne også fine. De er også billige i reservedele og nemme at få brugte dele til.

Men lad for guds skyld være med at købe en Vectra B det er den mest åndsvage rustspand. Givet den kan se / ser lækker og fræk ud men tænk nu med hjernen istedet for hjertet !

• #93   2. nov 2012 hehe en mercedes 190E som starterbil, det skal nok blive sjovt.. han skulle måske også overveje at strikke smiley

• #94   2. nov 2012 Haha, jeg satte mig engang ind i en 190'er, en kundevogn og det var ligesom at sidde på en gammel slidt springmadras smiley

• #95   2. nov 2012 køb min! så får du aldrig problemer med noget!

Kommentér på:
Bedste startbil

Annonce