{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.668 visninger | Oprettet:

Volvo C30 vs Citroën DS 3 {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter nybrugt bil og er faldet over to jeg synes rigtig godt om.. Mit problem står så bare i at jeghar svært ved at. vælge nu.. Volvoen er fra 2011 og har gået 18.000 kilometer mens Citroënen har gået 3.000 kilometer og er fra 2012... Har nogen tidligere ejer eller kender nogen der er tidligere ejer af en af disse biler.. Hvad er jeres erfaring med dem, mht pris på reservedele, ruststeder, svage og stærke sider?

Hilsen Michael M

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo C30 vs Citroën DS 3
  • #1   5. okt 2012 Jeg har ikke ejet nogen af de to biler, men jeg tror at volvoen holder værdien bedre.

• #2   5. okt 2012 Er hel vild med begge biler, men er nok mest til Voloen

• #3   5. okt 2012 Det er nemlig også min vudering.. Personligt synes jeg at ds 3'eren er fedest indvendigt.. Men hvis jeg skal kigge 5 år frem, så tror jeg at jeg kan sælge volvoen til mere end jeg kan med den anden..

• #4   5. okt 2012 enig volvoen holder helt sikkert værdien bedre

• #5   5. okt 2012 Men hvilken er fedest i bybilledet?

• #6   5. okt 2012 volvoen holder værdien bedre, men er derimod dyr i reservedele. Ds 3 er en rigtig dejlig bil at køre i og den ser skide godt ud, har aldrig kørt i en c30 så den kan jeg ikk udtale mig om ang. køre egenskaber.

men jeg harvde helt klart valgt DS3'eren!

//Sarup

• #7   5. okt 2012 Ds3 er fedest at se på

• #8   5. okt 2012 Personligt kan jeg bedre lide Volvo C30, der er heller ikke så mange af dem.
    Selvom DS3 heller ikke er en alle har, så ville jeg hellere have en Volvo C30

• #9   5. okt 2012 Ja, jeg kan godt høre at det er en smagssag smiley
    Men hvad hvis man skal kigge på reservedele og er der nogle svagheder på de to bileder? Evt. nogen med dårlige erfaring med nogle af bilerne?

• #10   5. okt 2012 Citroen ruster ikke , generelt franske biler ruster ikke fra årgang 2000 +/- og op efter.. Min bror fransk mand var fra 1999 , den havde ikke rust overhovedet.. Og min fra 2006 har heller ikke.. Min far har volvo fra 2008 og den har rust.. Mht køreegenskaber .. Der syntes jeg en volvo kære bedst og den holder værdien længere..

• #11   5. okt 2012 hold nu kæft en lort at lukke ud.
    jeg kan bedst lide DS3´en kabine men volvo´en sælger bedre hvis jeg en dag sku sælge. holda op en omgang lort at lukke ud. køb den bil der tiltaler DIG mest. og drop all det med gensalgsværdi. vælg med hjertet. for ellers få du bare en klump på 4 hjul du ikke rigtigt har noget forhold til og bare skal få dig rundt. = ingen køreglæder. du bør vælge en skrabet up eller picanto. køre langt på literen. er billig at forsikre og billig i vægtafgift og sig ikke bilen ikke siger dig noget for det er du jo i bund og grund ligeglad med bare der er gensalgs værdi om 5 år.

• #12   5. okt 2012 De tiltaler mig begge to ligemeget.. Derfor prøver jeg at finde svage og stærke sider på de to forskellige biler, så jeg kan sætte dem op overfor hinanden smiley

• #13   5. okt 2012 ds3

• #14   5. okt 2012 Volvo, hvilken motor kigger du på?

• #15   5. okt 2012 Jeg har kigget på de to modeller her:
    - Volvo C30 1,6 D DRIVe S/S 3d
    - Citroën DS3 1,6 e-HDi 90 Style 3d

• #16   5. okt 2012 Så Volvo'en på trods af samme 0-100 tid har Volvo'en jo alligevel 17 hk mere

• #17   5. okt 2012 samme psa motor. samme bøvl men volvo´en holder prisen bedre.
    vil du havde en flere penge om 5 år så kig BMW 1serie holder prisen langt bedre. godt nok ældre men end 120D holder prisen. er drifsikker og har super kørenskaber.

• #18   5. okt 2012 Jeg har haft BMW's 1serie i kikkerten, men de kører kun omkring 20 km/l, hvor jeg med disse biler er over 25 kn/l..

• #19   5. okt 2012 Dene ene bil er fransk. så kan ikke se hvordan man kan vøre i tvivl smiley

Jeg havde taget volvoen.

• #20   5. okt 2012 har ikke hørt om nogle der har fået deres hdi´er der op. og må indrømme at gå man ikke højere op i køreglæde, driftsikkerhed og komfort så køber man en Lupo. eller noget nyere VAG med deres lille dieselmotor.
    husk spark er opgivet til 21km/l men de fleste køre kun 16km/l
    og at der er meget mere overskud i BMW en ting man altid mangler.

• #21   5. okt 2012 Synes lidt at DS3'eren ligner en legetøjsbil, den er sådan lidt overdesignet og lidt for poppet, til min smag. Men vælg den bil der tiltaler dig mest, og som du kan lave et fornuftigt regnestykke på. Lad være med at høre på "Ketil", han har tydeligvis ikke noget brugbart at sige, selvfølgelig er økonomien en del af et glædeligt bilejerskab, også når vi snakker køreglade luksusbiler smiley

• #22   5. okt 2012 Joachim c: luksus?...

• #23   5. okt 2012 Altså en 118d er jo opgivet til 22 så er da godt med..

• #24   5. okt 2012 joachim c
    det meget lækkert at havde en bil der køre langt på literen. men køreklæde drifsikkerhed og komfort tæller højere.
    heller en bmw der rent faktisk gå 20km/l end en volvo eller citröen faktsik gå 22km/l.
    hvis den bil jeg syntes kørte bedst så bedst ud var en lada ville jeg vælge den og pisse på gensalgs værdi.
    at spørge om ting så som hvad ser bedst ud i bybilledet. er jo som at høre en pige snakke biler. "bare det er en audi så det godt nok" man smider ikke så mange penge på bordet. for en bil andre syntes ser godt ud, den har lidt bedre gensalgs pris om 5 år og gå 3-4km/l længer pr liter. . frem for at tænke på sig selv og gå op i kæreglæden. komforten og ens egne ønsker/holdninger.

by the way der er ikke " " i mit navn

• #25   5. okt 2012 Du kan jo ikke engang skrive dit navn med stort, Ketil. Tror alle her i tråden har hørt dig, men ingen har svaret dig. Det burde ligesom indikere, at du nok burde pisse af, særligt når du ved så lidt, som du tydeligvis gør. Svar frabedes btw.

Anyway, on topic, så er Volvo C30 akkurat som S40 og V50 baseret på Ford Focus II, der vel var den bil med de bedste køreegenskaber i klassen. C30 er ikke helt så skarp, men den kører stadig fantastisk og er ikke langt fra dynamisk set.

Reservedelspriserne er ikke så slemme, slet ikke hvis du kan undgå et Volvoværksted (specielt i Hovedstadsområdet), da det som sagt er Ford Focus-dele. Kun ting som skærme og kofangere er relativt dyre, men det bør alligevel være forsikringen, der i så fald skulle erstatte disse smiley

Volvo'erne ruster ikke og med mindre jeg får forelagt bevismateriale, så vurderer jeg påstanden om, at en "ikke nærmere defineret årgang 2008 Volvo" skulle have rust som værende løgn.

Den seneste Volvo der rustede var 400-serien, der var mere Renault end Volvo.

Mht. gensalgsværdi vil jeg vurdere de to som værende meget lige, da de begge er nichebiler. Måske endda med plus til Citroën'en.

• #26   5. okt 2012 RE: ÷ Tonser Tonny ÷
    Tak for et super godt svar! smiley Pt. har jeg en 460 og som du skriver så ruster de ja smiley
    Det der selvfølgelig trækker Citroën'en op er at den har parkeringssensor og klimaanlæg, samt er 35.000,- billgere imod volvoen... Ellers har de begge to regnsensor og andre smarte funktioner biler nu har i 200.000 kr's prisklassen smiley

• #27   5. okt 2012 Ingen årsag, champ smiley

Parkeringssensoren kan du SAGTENS undvære, men klima er selvfølgelig lækkert.

Men mon ikke du kan nøjes med aircon? smiley

• #28   5. okt 2012 Anders N

Premiumbiler er måske et mere dækkende ord, afhængigt af definitionen på luksus.
    I nogle sammenhæng vil luksus være forbundet med særligt udstyr eller helt ekstra vagante bilmærker, fx Bentley eller Maybach. Men en nichebil kan vel i og for sig også defineres som en luksusbil, hvertfald en Volvo med et par af de dyre krydser på ekstraudstyrslisten smiley

Kommentér på:
Volvo C30 vs Citroën DS 3

Annonce