2.668 visninger
|
Oprettet:
Volvo C30 vs Citroën DS 3 {{forumTopicSubject}}
Jeg er på udkig efter nybrugt bil og er faldet over to jeg synes rigtig godt om.. Mit problem står så bare i at jeghar svært ved at. vælge nu.. Volvoen er fra 2011 og har gået 18.000 kilometer mens Citroënen har gået 3.000 kilometer og er fra 2012... Har nogen tidligere ejer eller kender nogen der er tidligere ejer af en af disse biler.. Hvad er jeres erfaring med dem, mht pris på reservedele, ruststeder, svage og stærke sider?
Hilsen Michael M
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 75 Svar: 340
jan 2004
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 18 Emner: 155 Svar: 363
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 7
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 65 Svar: 504
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 7
okt 2011
Følger: 19 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 72
men jeg harvde helt klart valgt DS3'eren!
//Sarup
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 65 Svar: 504
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Selvom DS3 heller ikke er en alle har, så ville jeg hellere have en Volvo C30
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 7
Men hvad hvis man skal kigge på reservedele og er der nogle svagheder på de to bileder? Evt. nogen med dårlige erfaring med nogle af bilerne?
jun 2008
Følger: 125 Følgere: 124 Biler: 7 Emner: 74 Svar: 238
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
jeg kan bedst lide DS3´en kabine men volvo´en sælger bedre hvis jeg en dag sku sælge. holda op en omgang lort at lukke ud. køb den bil der tiltaler DIG mest. og drop all det med gensalgsværdi. vælg med hjertet. for ellers få du bare en klump på 4 hjul du ikke rigtigt har noget forhold til og bare skal få dig rundt. = ingen køreglæder. du bør vælge en skrabet up eller picanto. køre langt på literen. er billig at forsikre og billig i vægtafgift og sig ikke bilen ikke siger dig noget for det er du jo i bund og grund ligeglad med bare der er gensalgs værdi om 5 år.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 7
aug 2007
Følger: 36 Følgere: 35 Emner: 69 Svar: 338
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 7
- Volvo C30 1,6 D DRIVe S/S 3d
- Citroën DS3 1,6 e-HDi 90 Style 3d
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
vil du havde en flere penge om 5 år så kig BMW 1serie holder prisen langt bedre. godt nok ældre men end 120D holder prisen. er drifsikker og har super kørenskaber.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 7
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 739
Jeg havde taget volvoen.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
husk spark er opgivet til 21km/l men de fleste køre kun 16km/l
og at der er meget mere overskud i BMW en ting man altid mangler.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 50
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 65 Svar: 504
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
det meget lækkert at havde en bil der køre langt på literen. men køreklæde drifsikkerhed og komfort tæller højere.
heller en bmw der rent faktisk gå 20km/l end en volvo eller citröen faktsik gå 22km/l.
hvis den bil jeg syntes kørte bedst så bedst ud var en lada ville jeg vælge den og pisse på gensalgs værdi.
at spørge om ting så som hvad ser bedst ud i bybilledet. er jo som at høre en pige snakke biler. "bare det er en audi så det godt nok" man smider ikke så mange penge på bordet. for en bil andre syntes ser godt ud, den har lidt bedre gensalgs pris om 5 år og gå 3-4km/l længer pr liter. . frem for at tænke på sig selv og gå op i kæreglæden. komforten og ens egne ønsker/holdninger.
by the way der er ikke " " i mit navn
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Anyway, on topic, så er Volvo C30 akkurat som S40 og V50 baseret på Ford Focus II, der vel var den bil med de bedste køreegenskaber i klassen. C30 er ikke helt så skarp, men den kører stadig fantastisk og er ikke langt fra dynamisk set.
Reservedelspriserne er ikke så slemme, slet ikke hvis du kan undgå et Volvoværksted (specielt i Hovedstadsområdet), da det som sagt er Ford Focus-dele. Kun ting som skærme og kofangere er relativt dyre, men det bør alligevel være forsikringen, der i så fald skulle erstatte disse
Volvo'erne ruster ikke og med mindre jeg får forelagt bevismateriale, så vurderer jeg påstanden om, at en "ikke nærmere defineret årgang 2008 Volvo" skulle have rust som værende løgn.
Den seneste Volvo der rustede var 400-serien, der var mere Renault end Volvo.
Mht. gensalgsværdi vil jeg vurdere de to som værende meget lige, da de begge er nichebiler. Måske endda med plus til Citroën'en.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 7
Tak for et super godt svar!
Det der selvfølgelig trækker Citroën'en op er at den har parkeringssensor og klimaanlæg, samt er 35.000,- billgere imod volvoen... Ellers har de begge to regnsensor og andre smarte funktioner biler nu har i 200.000 kr's prisklassen
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Parkeringssensoren kan du SAGTENS undvære, men klima er selvfølgelig lækkert.
Men mon ikke du kan nøjes med aircon?
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 50
Premiumbiler er måske et mere dækkende ord, afhængigt af definitionen på luksus.
I nogle sammenhæng vil luksus være forbundet med særligt udstyr eller helt ekstra vagante bilmærker, fx Bentley eller Maybach. Men en nichebil kan vel i og for sig også defineres som en luksusbil, hvertfald en Volvo med et par af de dyre krydser på ekstraudstyrslisten
Volvo C30 vs Citroën DS 3