{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Allan S
Allan S
Tilmeldt:
1. dec 2005
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75

SALG: Hvad skal min Seat Altea koste? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg vil sælge min bil, og kunne godt bruge jeres input til, at sætte den rigtige pris på den.

Info på bilen:
Seat Altea VAN, 1,9 TDI Stylance, årgang 2005 (indreg 12/2005), metalsort
Nedvejet: (vægtafgift kun 3.560 kr.)
Kørt 177.000 km
Climatronic klimaanlæg: 2-zone
Multifunktionsrat med bluetooth
Nyt topstykke + ny tandrem 05/2012
Nylakeret over alt i 08/2011
Nysynet 05/2012 (uden anmærkninger)
Tonede ruder i varerummet (originalt monteret af Seat)
1 ejer
Ikke ryger (har aldrig været røget i den)
16" seat alufælge
4 x 16" vinterdæk medfølger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SALG: Hvad skal min Seat Altea koste?
  • #1   6. okt 2012 Jamen tjek dog hvad andre koster??

  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #2   6. okt 2012 Er jo umuligt at finde en magen til!!! Dermed er en direkte sammenligning ikke mulig!
    .. men tak for en useriøs kommentar!


  • #3   6. okt 2012 40000 kr

  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #4   6. okt 2012 Anders: seriøst?? der er andre der ligger mellem 50-60.000... som ikke er nedvejet, ikke har nyt topstykke (koster alene over 20.000) ... er total nylakeret sidste år osv... det må sgu have en eller anden form for værdi

  • #5   6. okt 2012 De står faktisk ikke til mere end 4-65.000 med omkring 200.000 på tælleren

    Vi har selv en på arbejdet, kørt 123.000, 1.9 TDI på guleplader ( stylerance model ) til 55.000


  • #6   6. okt 2012 Allan - Det har ingen værdi når bilen skal sælges at den er malet..Det er et + når du skal forhandle at du kan fremhæve at bilen har fået nyt topstykke og en lakering, Men det ikke noget du kan få mere ud af i værdi smiley

  • #7   6. okt 2012 der er masser af dine tilsalg! og at man laver ting på en bil får du ikke noget ekstra for.. det bliver bare nemmere at sælge, når du har køberen ude og kigge på bilen! nednejning betyder nok 5000 kr. for det er det koster at gøre det! men lig den ikke for høj... brugtbilsalget er helt gå i stå og hvis den ikke bare skal stå og samle støv skal du et godt stykke ned og ikke ligge sammen med forhandlerne

  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #8   6. okt 2012 Casper: du har nok ret i forhold til lakeringen.. men topstykket ville jeg gerne fx betale 5.000 ekstra, for en bil med nyt.... da der netop har været meget bøvl med topstykkerne hos Seat... og så risikerer man ikke selv at skulle af med +20.000 lige pludselig

  • #9   6. okt 2012 umuligt at finde en magen til? der er da tonsvis af dem..

    At der er nyt topstykke, betyder da intet, der skal jo være en top på, ellers er den helt værdiløs.. det samme med lakering..

    Vær glad for 45K.. jeg har lige købt en 2006, med 2.0TDI og DSG for 46K.. med 122.000km på uret..

    At der er andre der har dem stående herinde til 60, er jo ikke udtryk for at det er prisen vel..


    http://www.bilpriser.dk/result.do?farver=17&var=24656&consumption=null&omlakeret=1&ekstraudstyr=0&beltalarm=0&type=sell&typevurdering=true&undervognsbehandlet=0&esp=0&airbag=0&particlefilter=-1&abs=0&serviceeftersyn=1&year=2005&kilometer=177&kabine=0&metallak=1&ncap=0&zipcode=8722&tidligereskadet=0&synet=1&stand=2&month=6&radio=0


  • #10   6. okt 2012 ja desværre at du har postet 20 k i et nyt topstykke og tandrem øger ikke bilens værdi....det fastholder bare værdien fordi den stadig kan køre, havde den ikke kunnet køre havde den jo nok ikke kunnet indbringe mange basører i forhold. Og det med ny lak kan være både et + men sandelig osse et -......har jeg da lært af bitter erfaring...ny lak kan skjule meget lort osse på en bil fra 2005. Dermed IKKE sagt at det er tilfældet hos dig.

  • #11   6. okt 2012 nyt topstykke er en god ting for dig da en bil med smadret topstykke ikke er ret meget værd.. men stå det i en anonce så tænker mange nok at den har fået tæv sidden toppen gå. nylakkeret. super fint men en 7år gammel bil sku ikke værd nødvendig at male, igen folk kan tænke er det pga en større skade eller ?

    de er intet værd. dit held er den er nedvejet. men ellers koster de billigt.


  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #12   6. okt 2012 Morten: jeg synes ihvertfald det er svært at finde en, som er sammenlignig med min.. men hvis du kan finde en - smider du så ikke et link ?

  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #13   6. okt 2012 Brian: selvfølgelig øger et nyt topstykke da værdien, kontra en med et 7 år gammelt topstykke.... der er garanti på det her, så du risikerer ikke at stå med en kæmpe regning! Spørgsmålet er så, hvor meget folk vil give mere for et nyt topstykke... Grunden til den er nylakeret, er grundet nogen har været kreativ med en nøgle hele vejen rundt... så forsikringen har betalt en total lakering over alt på bilen. Så lakeringen er ikke pga en skade

  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #14   6. okt 2012 ketil: den har ikke fået tæv... topstykket kan åbenbart bare godt ryge på en Seat... det er en "kendt fejl" ifølge Seat selv... godt nok mest udbredt på 2.0


  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #15   6. okt 2012 I øvrigt koster en nedvejning ca. 11-12.000.... det betalte jeg ihvertfald!

  • #16   6. okt 2012 allan s
    VAG har døjet med topstykker siden G2´eren så det helt normalt de ryger men det ved mange ikke... siger ikke du har tævet din vogn men det er en naturlig tanke der kommer.
    at du har betalt 11-12000kr gør kun du kan sælge den nemmer og måske til 3000kr mere. folk vil gerne spare på straffen men du få ikke pengene ind igen på det. desvære...


  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #17   6. okt 2012 ketil: ja, det sagde de også til mig.
    Ved godt jeg ikke får MEGET mere for bilen... også derfor jeg spørger herinde. Synes dælme det er svært at prissætte den smiley


  • #18   6. okt 2012 aner ikke hvad de stå til. men ved de ikke stå dyrt. kan ikke se noget udstyr som er meget vildere end andres. så find noge der macther km og noget at udstyret eks. udstyr som klima og fartpilot. husk at du skal kigge privat priser og ligger der under forhandler priser, hvilket mange ikke gør da de mener at hvis en forhandler kan kræve 60.000kr så kan de også. forhandleren har ofte 20.000 i provision til at dække reklamation´en det jo kun 1 topstykke rep og så passer 40 nok meget godt

  • #19   6. okt 2012 Altså jeg har lige kigget på en med cirka samme km tal og det hele dog med automat gear. og fra 07. den kostede 60. så du nok en del under den!

  • #20   6. okt 2012 Hvis jeg var dig ville jeg gøre den totalt ren over alt(motorrum også) og vaske den og få den til at stå så flot som overhovedet muligt , tage en masse gode billeder over alt af bilen
    se hvad de ca. står til omkring de km og den årgang og så prøve at sætte den 5-7 tusind dyrere, samt skrive de vigtige ting i annoncen som nedvejet,lakering topstykke ovs , som sagt er andre ligesom dig der tænker at ny lakering samt nye dyre dele er et plus , jeg ville hvertfald selv tænke sådan og har solgt en del af mine biler hvor de næsten lige var nylakeret og der var en del henv. og blev solgt hurtigt , noget andet er den er nedvejet hvilket folk self selv kan gøre men tar tid og penge og man ved ik om man skal betale 5 eller 10 i afgift så dette er også et stort plus at det er gjordt


  • #21   6. okt 2012 Det er kunderne som sætter prisen! Det kan du finde ud af ved at sætte den til den pris, du synes er rimelig! Hvis den ikke bliver solgt indenfor de første 2 uger er det fordi, at prisen er for høj og du må sætte den et hak ned! Men vil du af med den med det samme skal du ned i 40 -45

  • #22   6. okt 2012 Prøv da at starte med noget i retning af 65 og se hvor mange henvendelser du får...og så skriv at prisen falder 1000 kr for hver uge, så hvor lang tid tør I vente... smiley

  • #23   7. okt 2012 Allan: Forklar mig lige hvad det er DU syntes der adskiller din fra den million andre Alteaer der er til salg? INTET..

    http://www.dba.dk/seat-altea-19-tdi-105/id-501923546/

    kørt mindre, og til salg ved forhandler...


  • #24   7. okt 2012 Morten D lige den du linker til har ik det samme udstyr eller er nedvejet og sælges kun til cvr nummer altså uden garanti
    det er den model med mindst udstyr i så kan vel ik sammenlignes helt


  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #25   7. okt 2012 Morten: som Lasse også påpeger, som er den du linker til, ikke i nærheden af samme udstyr. Ej heller nyt topstykke, eller nylakeret, eller nedvejet, eller nysynet.

    Så du må tage en anden, blandt de åbenbart millioner andre Alteaer, som er helt magen til mig..... men det kan du måske ikke? Burde ellers være en smal sag, hvs der virkelig er så mange magen til!


  • #26   7. okt 2012 Det eneste den bil ikke har, men som din har er da bluetooth.. Det eneste du har listet er klima-anlæg, og bluetooth.?

    Har din:

    Fartpilot?
    El-klapspejle?
    dæktrykskontrol?

    Helt ærligt, din har da ikke en skid udstyr mere end alle de andre.. Ja den er nedvejet, det koster en 8-10K.. og er et godt plus.

    At den er omlakeret og har nyt top, er sku ikke noget der trækker op.. begge dele skal jo være iorden for de kan sælges overhovedet.

    At forhandleren kun vil sælge den til CVR, er efterhånde et velkendt fænomen, da de ikke gider bøvle med smålige privatkunder når det drejer sig om gamle billige biler..

    Men glem det, jeg forstår bare ikke hvad det er der sker herinde på BG, folk tror altid DERES bil er så fantastisk, at den skal koste 40% mere end markedsprisen..


  • #27   7. okt 2012 hvis du skulle ud og vælge selv, hvad tog du så, din til 65K, eller en 2.0 TDI DSG til 59.000?

    http://www.dba.dk/seat-altea-20-tdi-140/id-86152339/

    Jeg ved godt hvad jeg tog..


  • #28   7. okt 2012 Morten D
    Nu har hans jo stadig mere udstyr end den første du linkede til , hans har jo
    2 zonet klima og ikke bare alm aircon som den du linker til ,
    Multifunktionsrat hvor den du linker til kun har alm rat
    dæktrykskontrol er standart
    el klap spejle har hans også da det er en stylance
    nu ved jeg ikke hvad sæder Allan S har i men den du linker til har de helt alm. hvertfald
    ved heller ik om Allan S har den store boardcom men den du linker til har hvertfald den lille

    så jo den har da mere udstyr end den du linker til

    nummer 2 du linker til er jo så ik samme bi/motor udstyr heller

    hans er stadig nedvejet hvilket sælger meget bedre og den er stadig lakeret hvilket også trækker op og sådan sælger forhandlere også deres biler efter

    grundet til de fleste sælger engro også er jo fordi bilen som regel er under den gennemsnitlige stand og evt skal ha lavet noget derfor den billigere pris




  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #29   18. okt 2012 Så blev den solgt - og endda på kun 8 dage smiley

  • #30   18. okt 2012 ?hvad fik du for den? og tillykke...

  • #31   18. okt 2012 Allan S
    er super lækkert når det går så hurtigt smiley og hvad gik du af med den for ? smiley


  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 75
    #32   19. okt 2012 Jeg var jo mest interesseret i en hurtig handel, så jeg gik med til 50.000,-
    Ja, super lækkert det gik så stærkt smiley


Kommentér på:
SALG: Hvad skal min Seat Altea koste?

Annonce