{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.977 visninger | Oprettet:

Hvilken øko bil skal man overveje?? {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg overvejer at få mig en billigere bil (årlige udgifter) end min BMW 320i..

Jeg syntes selv Suzuki Swiften er ret smart og ser lækker ud, samt Kia's nye Rio eller Pro'ceed, den koster dog ret meget smiley

Hvad er der ellers der ude? Det skal ikke være en mikro bil som VW up og lign..

Den skal gerne være komfortabel at køre i, samt have minimal larm inde i kabinen..

KAN man overhovedet gå fra en 99 bmw'er til en 2010/2012 billig bil? smiley hehe

Og hvad mon min bil vil kunne sælges for (privat salg, ikke til forhandler!)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken øko bil skal man overveje??
  • #1   13. okt 2012 Renualt Clio bedre bil til få penge fås ikk

  • #3   13. okt 2012 Puha.. Min kæreste har en Clio 2'er tror jeg den hedder, vil hun sikkert blive glade for i siger smiley må da lige ind på renault og kigge lidt på den så smiley

  • #4   13. okt 2012 Sådan en Clio med 75 HK'er, er det noget man kan leve med, monstro?? Den vejer vel noget mindre end min BMW, som jeg ikke opfatter som hurtig smiley
    Men den har kun halv så mange kræfter?


  • #5   13. okt 2012 Den "gamle" clio er vist på bud smiley 5-dørs TCe 100 103 18,5 125 5-gear manuelt - -
    172 900 kr
    133 900 kr*

    Det var sku da billigt, 133900 for en 5dørs bil med 103 HK og 18,5 på literen? Men ja den er da ikke lige så køn som den nye Clio! smiley Men koster så også 70k mindre smiley


  • #7   13. okt 2012 eller hvad med den nye ford fiesta ?
    og RENAULT skal du holde dig fra!


  • #8   13. okt 2012 Har ikke tænkt over nogle Clio'er endnu, var bare lige hurtig på Google og fandt lidt priser inde på nettet over dem.

    http://www.renault.dk/personbiler/brugte-biler/

    Det er den "store" model i udstyr osv, virker da ikke så galt ? Træls der ikke er nogle af dem ved Volvo/renault Randers smiley
    Kunne da være sjovt at prøve køre en imorgen, vel stadig om søndagen bilforhandlerne har mest "åben" smiley


  • #10   13. okt 2012 Men han må jo også se facts om at renault'er har utroligt mange elektriske fejl samt trælse ting! Jeg ville holde mig væk fra Renault indtil at der er kommet nogle anmeldser om fejl på den nye clio, da det kan være træls ikke at kunne starte sin bil en morgen eller andet. smiley
    Du burde se test af bilerne og anmeldelser og finde lidt af hvilke svagheder diverse modeller har smiley


  • #11   13. okt 2012 Køb en Renault Clio III 1,5 dCi eller hvis du har råd den helt nye Clio IV der kommer om en måned. Prisen for en meget højt udstyret version med 1,5 dCi motor kommer til at ligge på ca. 154.900 kr.

  • #12   13. okt 2012 En dieselbil med højt moment trækker rigtig godt selvom den ikke har så mange hk. Og så bliver du glad for at køre 24-25 km/liter

  • #13   13. okt 2012 Hvad så med anmeldesler på den nye Fiesta, ford er jo langt fra fejl fri, og de nyere Renault bliver sammenlignet med VW, i komfort, rep. index, udstyr og kvalitet. Hvor har du fundet de Facts om at renault har mange trælse fejl der i blandt El fejl.

  • #15   14. okt 2012 Jeg vil ikke gå efter en diesel bil Morten M, jeg arbejder et sted med diesel værksted, og jeg er egentligt blevet "bange" for at købe diesel, efter at høre hvad pumper og dyser koster smiley
    Og jeg køre ikke ret mange km, så om den køre 18km eller 25 km på en liter, siger mig ikke det helt vilde.. smiley Samt en diesel bil helst skal køre noget længere ture smiley Jeg køre max 12-15000 km om året, så diesel ville ikke give mening for mig smiley Plus det meste er by ture, så ville næsten være synd for en diesel motor..


  • #16   14. okt 2012 Rene L, jeg har været ude og kigge, der har Kia Rio og Ford Fiesta faktisk været ret lækre at se og føle på, men har ikke prøvet nogle...

  • #17   14. okt 2012 Cap'n Crunch !
    har jo ikke sagt at ford er fejlfri det er der jo ingen bil der er ?
    - renault fra diverse hjemmesider og samt at være ude ved renault på værksteder osv. og det er en mærkelig sammenligning du gør med design og komfort det har jeg jo ikke udtalt mig om! En bil kan godt være komfortable men stadig have mange fejl hvad angår det tekniske smiley


  • #18   14. okt 2012 Hvad er dit prisleje? Jeg har lige købt en ny Kia Ceed, da det var den bil jeg bedst følte mig tilpas i, og fik mest for pengene. Havde forinden købet prøvet 7 andre biler som klart er den bedste måde at gøre det på.

  • #20   14. okt 2012 Peter, hvorfor råder du folk om noget, du ikke har en skid forstand på? Renault Clio 3 er af tyske ADAC kåret som den mest stabile bil i sit segment.
    Jeg er ærligt talt vanvittigt træt af, at folk som dig skal råde andre om noget, de ikke selv har en skid forstand på


  • #21   14. okt 2012 Rødhætte.
    Den der køre jo ikke på Benzin!.

    Ole A
    Hvad med en Mitsubishi colt?.
    Hvis du vælger en 1,3 med 95 heste køre du stadig små 20 km/l.
    Du kan også vælge en colt Ralliart. Den køre stadig længere på literen end din BMW 320i. Men den har de samme 150heste.



  • #22   14. okt 2012 Jeg ved godt du skriver ikke diesel, men kan kun sige at jeg er sindsyg glad for min polo bluemotion. 25,3km/l ved 110 på motorvej synes jeg er ganske fint, men det kræver selvfølgelig man kører lange ture i ny og næ:)

  • #23   14. okt 2012 10-15000 km om året så ville jeeg beholde bmwen

  • #25   14. okt 2012 hvorfor beholder du ikke bare den bil du har, og så tænker over hvordan du kører i stedet

    jeg valgte min passat 1,8T ud fra de kriterier, at den skal være komfortabel, og så skal den altså også kunne lidt, sådanne øko fræsere har altså ikke meget biceps....

    når jeg tænker over hvordan jeg kører så går den mellem 13,5 og 10. kn/l

    jeg ville ALDRIG drømme om at bytte den ud til en øko fræser.


  • #26   14. okt 2012 mange gange sparer de også på lyddæmpningen for at få dem lettet så meget de får KM/L op. ellers er det simpelthen ikke muligt

  • #28   14. okt 2012 Og hvad koster den 525 diesel i vægtafgift ?

  • #29   14. okt 2012 Prøv at kigge her http://www.spritmonitor.de/en/ der kan du se hvad de forskellige biler i virkerligheden kører på literen

    her er en lister over de meste økonomiske
    http://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html


  • #30   14. okt 2012 Prøv nogle forskellige. Går du fra din bmw og over i en lille bil tror jeg hurtigt du føler du bliver kastet tilbage i stenalderen

  • #31   14. okt 2012 Rene Ø
    Du ved da tydeligvis slet ingen ting, og det er jo min egen holdning til renault at den så er blevet kåret til diverse ting det er jo helt anden sag. En bil kan sagtens være god selvom de har mange fejl? den virker da når den er blevet lavet. Det er jo bund og grund min egen mening og mit råd så du kan da være ligeglad i sidste ende. Det kan han jo også det er jo ikke mig der skal lave valget for ham så tag det roligt! smiley


  • #32   14. okt 2012 fin evt en bmw model nyere med en 1.9motor. min kamis E36 318i køre 15på langture og 13 i byen. havde sku ikke skiftet bmw´en ud for en økoslæde. slet ikke np du ikek vil ned i komfort. vejstøj og kørenskaber.

  • #33   14. okt 2012 Peter, Gu kan jeg da ej være ligeglad, når du råder emnestarter helt hen i vejret, og det er sgu ikke i orden, når han står og skal investere en anseelig pengesum. Og hvis du syntes en bil kan være god, selvom den er smækfyldt med fejl, så kan jeg godt forstå du kører VW.
    Selv tyskerne har kåret Clio III som den mest stabile og fejlfri bil i sit segment, og det håber jeg inderligt at emnestarter vægter højere, end en 20 årig nordjydes fatale udsagn.


  • #34   14. okt 2012 Med 10-15000km ville jeg godt nok ikke skifte, skal aldrig have en lille bil igen. Og har du regnet på om du overhovedet bliver billigere kørende?

  • #35   14. okt 2012 Stop nu drenge. Meninger er jo forskellige, og det skal der være plads til. Emnestarter kan nok også godt se at det ikke er alle der er enige med Peter.
    Tilbage på sporet!


  • #36   14. okt 2012 og skal det være billigere kunne ne bmw 1 serie eller mercedes bklasse (ikke en skønhed men køre rigtig fint.)
    der er ikke mange der kan levere det BMW og Mercedes kan. Lexus kan selvfølig som eneste rigtigte konkurant.

    om renualt er godt ved jeg ikke. har altid været lidt ligeglad med fraske biler men kunne være man sku prøve køre en idag.

    fedt at peter mener en god bil godt kan være fyldt med fejl. der er jo seriøst tale om seriøst hjerne vask og image problemer

    jeg vægter kvalitet frem for hyppe.
    VAG´s biler er som iphone´s. de føste modeller er fyldt med fejl. garantien forsøger de at smyg sig uden om. og nå en ny model kommer er der igen nogle fejl og ikke nævneværdigt ændriner i design. men mærker er et status symbol.


  • #37   14. okt 2012 Læs det jeg skriver inden og forstå det korrekt!

    Ole A
    gør som Rene L siger prøv bilerne og søg på dem om der er fejl og mangler på modellerne.

    Rene Ø
    Det er godt du, der er mange der har forskellige oplevelser med bilerne. Så at du har en god oplevelse med en clio det flot og at anmelderne også roser den tillykke det rager mig. Men at du hakker ned på en vw 1 det er lavt, du får det til at lyde som en konkurrence det er modent. XD


  • #38   14. okt 2012 Læs det jeg skriver inden og forstå det korrekt!

    Ole A
    gør som Rene L siger prøv bilerne og søg på dem om der er fejl og mangler på modellerne.

    Rene Ø
    Det flot Rene!


  • #39   14. okt 2012 Peter jeg skriver de ting med kvali og komfort osv. fordi de netop sammenligner de nye Renault med TYSK kvalitet, som VAG engang var så kendt for. At jeg så kun lige for skrevet komfor rep. index kvali osv. undskylder jeg for. Men måske du skulle læse dine egne beskeder igennem igen, du råder TS til at kigge div. test, men en test der viser at en Clio er kvalitet er Røv lige meget. Ja så forstår jeg ikke du beder manden kigge efter de test.....?!?!

    Længer nede skriver du at det er din egen mening om Renault, jamen er vi så ikke bare over i at du råder manden ud fra at du ikke kan lige Franske biler, og du derfor råder manden ud fra at DU synes det er noget lort, og ikke hvad div. test viser?!?!?

    I min verden findes der 3 mennersker inde for bil verden.
    1. Dem der svæger til et bil mærke for mærkets skyld
    2. Dem som bruger bilen som redskab fra A-B, og ellers er lige glad.
    3. Også dem der holder af bilen for det den giver dem et smil på læben når de køre i den, uanset mærke.

    Hvilken er du?


  • #40   14. okt 2012 Cap'n Crunch !: Ja, er man 3'er så er alt hvad der hedder økoslæder jo udelukket, hvis det er en selv, og ikke dem man kører forbi der skal have et smil på læben:)

  • #41   14. okt 2012 Ps. Jeg ikke noget imod at folk er til Toyota eller VW eller What ever. Mit problem kommer der når folk begynder at udtale sig om andre bilmærker negativt, fordi de har et eller andet indebrand had til mærket, og man så har sat sig sammen ned i klubben og blevet enig om at i dag hater vi på KIA. Også er det en lorte spand.Vis man skal råde folk der spørg om bil køb, så hold det da på et bevisligt plan.

  • #42   14. okt 2012 Anders N>> Håber også på min næste biler er en med Stjerne, var ude og køre med en gamle kolega i hans E-klasse, så var jeg solgt.

  • #43   14. okt 2012 Vw Polo Bluemotion.
    Køre snildt 20-30 km/l
    Og den er større end en Up!


  • #44   14. okt 2012 Kaare A.
    Men den køre OGSÅ på diesel.
    Det jo dan samme bil som Rødhætte linker til.


  • #45   14. okt 2012 Cap'n Crunch !: Ja, det er nemt at blive "stjernetosset":D

  • Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #46   14. okt 2012 Jeg havde valgt en Skoda Citigo! smiley
    Eller rettere: HAR valgt smiley


  • #47   14. okt 2012 Puha, sikke en debat jeg har startet smiley

    Ville have været ude og prøve en Clio idag, men det tog lige lidt længere tid at få sat nye lygteglas på min Bimmer:) Men nu kan jeg også se i mørke ;D

    Jeg har snakket med min far, tror vi tager ud og prøve køre en Clio 3 imorgen, og måske en ford Fiesta (den har min kæreste og jeg også kigget på) og måske en Kia Rio..

    Så kan jeg jo se hvad jeg syntes om dem.

    Jeg ELSKER min bil, men jeg køre simpelthen ikke nok i den til at jeg kan gå hen og bruge 20k årligt på FASTE udgifter som vægtafgift og forsikring.. Benzinen er jeg "ligeglad" med da jeg alligevel ikke køre så meget, men det hænger jo 100% sammen med vægtafgiten smiley Så hvis jeg vil have lave faste udgifter, skal bilen jo desværre køre længere på literen smiley

    Louise, jeg kan godt forstå hvad du siger, min bil er monster lækker at køre i, og larmer stort set ikke lige meget hvor hurtigt jeg køre.. Det kan en "billig" bil nok ikke gøre, men godt det regner de her dage, så kan jeg lige tage en tur med 110-130 stykker på våd vej, så kan jeg jo høre om den larmer eller ej, måske er de nye biler "okay" lyddæmpet" smiley

    Til folk som sværger til en mærke, sådan har jeg også været, men er gået hen og blevet "ældre" og kan godt se at en Kia faktisk godt kan være god nok, de er da de eneste som tør at give 7 års garanti.. Synd at VW og BMW ikke gør det samme, deres biler koster trodsalt ca. det dobbelte.. smiley

    Og jeg har prøvet at køre i en Aygo/C1'er, og det bliver IKKE sådan en skralder kasse, det er nok det værste lort jeg har prøvet smiley Larmer som et tog på dårlige skinner.. Så Kasper F, Skoda Citigo bliver det heller ikke, den er ligesom Up'en ikke? Det er hvad jeg betegner som Micro biler og er IKKE hvad jeg søger smiley Det er klassen lige over smiley

    Diskuter gerne videre ! smiley

    Ps.. HVOR skal man sætte sin bil tilsalg henne ? DBA eller Bilbasen?? For bilgalleri er helt sikkert ikke stedet ;D


  • #49   14. okt 2012 Tommy.. Ja det er der helt sikkert, men de stiller stadig en garanti bedre end stort set alle andre bilfabrikanter ! smiley

    Det er jo svært at sige hvad afskrivningen er på en Kia, men den er sikkert ikke ligeså høj som på en dyr BMW som sluger masser af benno! smiley hehe


  • #50   14. okt 2012 20.000 i faste udgifter. 3500 til vægtafgift vil jeg tro. forsikring er så 16500 det emer væk en del.

    men du køre også kun halvdelen eller minder end jeg køre. så måske en af de nye biler kunne være dig... personligt ville jeg ikke gide at skifte en bmw ud til en nyere lille bil. har prøvet flere nye små biler. kia rio. corsa. up. yago. 208. colt. fiesta. ka. swift. noget har kørt okey. men der er intet kraftoverskud og syntes de larmer meget. og har ingen køreneskaber der ville kunne kompencere en lille smug.

    tommy a kia er blevet bedre til at holde værdien. klart at mærker folk tror er kvalitet som VW og Toyota holder prisen en smugle bedre. men ikke et faktor jeg ville gå op i. heller køre 4år i en bil. være glad for valget værdag. og tabe 60.000kr end at købe en VW eller Toyota. og fortryde mit valg en gang i mellem og så kun tabe 40.000kr... en bil er jo ikke en inverstering det er en brugsgenstand som man køber. ofte for at føle sig sikker og moderne. (jo finder du en orginalt mercedes den med "mågevinger" med 5000km på klokken orginalt og i en stand som ny. til en billig penge så kan et være en inverstereign)

    jeg ville ikke kunne forstå du ville skifte din bil ud til en ny bil der ikke kan følge din vogn til fælgkanten. i alt der er vigtigt for en bil. komfort. kørenskaber og køreglæde. især ikke nå du ikke køre mere. tror du bør undersøge dine forsikringer. der er nok en del at spare der.


  • #51   14. okt 2012 Jeg giver 2500 halvårligt i vægtafgift.. Også har jeg givet 12500 i forsikring, skal dog måske "kun" af med 10k nu.. Syntes det er alt for meget i faste udgifter! NÅR jeg ikke bruger bilen mere..

    Men ja, er også til dels bange for at jeg vil fortryde ved at købe en mindre bil, da jeg jo ER glad for at køre i min BMW..

    Ahh.. fanme svært! smiley


  • #52   14. okt 2012 det er mange penge. men tror 100% du vil fortryde det. at spare lige under 2000kr om måneden (hvis du vælger en super økoslæde) er jo ikke andet end 166,66kr om måneden. du få måske en kasko på en helt ny bil til 6000-8000kr så spare du 2-4000kr altså ialt 4-6000kr du spare der et 333,33kr - 500kr om måneden.
    lad os sige din bil køre 10km/l
    og så skifter til en der køre 22km/l så ville du med 15.000km om året og 12,50kr pr liter benzin. ville du bruge 8522.72kr på brændstof på den nye bil
    og 18750kr på din bmw. ialt sparet 16228kr om året = 1352.33kr om måneden. det penge men så er evt finansiring og service på begge biler ikke med regnet. bmw´en har kæde. og med ordenlig service er 1 om året nok. samme med en helt ny bil denne gang et krav at få gjort på autoriseret værksted for at bibeholde garanti´en i sidste ende kan jeg ikke se hvor du ville vinde med mindre du har pengene til at købe en ny bil kontant og har du det har du bevist at du godt kan spare sammen selvom din nuværende bil koster lidt mere at holde kørende...

    tror seriøst du bær snakke med din forsikring omrkingdin pris. ved ikke hvorgammel du er. din skadeshistori og om hvad du ellers har af forsikringer men altid værd at undersøge.


  • #53   14. okt 2012 Jeg er 25 år gammel, har ingen skader og har kørt i eget navn i 2 år, snart 3..

  • #54   14. okt 2012 okey din alder og accenitet er i mod dig. udeboende? ved gjensidige er billige med forsikringer. hvis du har indbo. fritidsulykke og bil så spare du penge... har selv kun bil ulykke. mc´en stå hos gf. giver 5500for bilen indtil 1.januar. 1450 for heltidsulykke. med mc dækning og smedefaget som erhverv... har kun ansvar og kørt i 5år skadesfrit. bor i nordsjælland i en ret højrisiko by følge forskringen.
    altid værd at undersøge


  • #55   15. okt 2012 Du skal starte med at få en nyt forsikringsselskab.. Derefter dropper du alle tanker om en ny mini bil.. - Jeg er 20 og gav 5.000 for min tidl. Senator som første bil i eget navn.. Den vejer ca. det samme som en E46 320i og har de samme hk.. - Selvfølgelig uden kasko, men det ville ikke koste 7500 ekstra..

    Du KAN altså bare ikke få en ny øko spand der kører halvt så godt som en baghjulstrukket bil.. Det er bare fact..


  • #56   15. okt 2012 self kan man får en øko bil uden at det er de der små papæsker... men det afhænger jo nok lidt af hvad penge du har at købe for... der er jo meget at vælge mellem i priser fra 25.000 til 125.000 kr smiley bare som et eks...

  • #57   15. okt 2012 Luca.. selvf kan han det..

    Man kan få en honda CR-Z hybrid som går over 20km/l og er verdens første sportslige hybrid.. den kører væsentlig bedre end 20 år gamle baghjulstrækkere med 100hk


  • #58   15. okt 2012 Var ude og prøve en clio 1.5 diesel, da de ikke havde nogen benziner hjemme.. Var ikke nogen som helst opgradering smiley Den larmede mere (dækstøj, vind og generelt bare mere larm) ellers kørte den sku fint nok smiley

    Snakkede med sælgeren, han sagde at Ford Fiesta var NOGET bedre lydafdæmpet og nok den mest komfortable af de "små" biler lige pt.. Fik dog ikke prøvet sådan en, men må jeg lige gøre i weekenden når kæresten kommer hjem, den er fanme også fræk at se på!
    Han siger så at der kommer en ny model, med deres 1.0 3cyl ecoboost motor (har læst lidt om den) og den skulle være en KANON motor, og den kan fåes med 125 hk, så er den nok sjov nok at køre i smiley Nogen som har prøvet en Focus med 1.0 ecoboost motoren ?? smiley


  • #59   15. okt 2012 Mirza A - En hybrid kan jeg virkelig ikke se nogen ide i, de har jo fuld reg afgift og meget dyre ?? Hvis man skulle vælge noget ala det skulle det da være en El bil smiley Meeen det er Danmark vist ikke gearet til endnu smiley Kunne ellers være sjovt med det moment de har smiley

  • #60   15. okt 2012 Yeah, den nye faceliftede Fiesta ser lækker ud med det store Aston Martin gab smiley
    Check det her link; http://www.youtube.com/watch?v=8HNjxU0Y6zo

    Så er spørgsmålet hvad du har lyst til at bruge, for 200k rammer den nok nemt.


  • #61   15. okt 2012 Har kigget lidt rundt på forsikringer idag, kan se Gjenside kan lave mig en forsikring på 7500, det lyder da meget fair?? Har sendt en mail til min forsikrings mand og skrevet han skal til at tage sig sammen, og at jeg har kigget på andre tilbud idag, og jeg håber han kommer igen meden god pris, har ikke sagt hvad det andet tilbud lød på.. For så skriver han jo bare det samme ;P

    Tror jeg har vendt skuden til at prøve at få min forsikring ned, også beholde min BMW.. smiley Så må ny bil vente til lidt senere smiley TROR jeg.. tager dog lige ud og prøver den Fiesta der i weekenden, og venter spændt på at se priserne på den nye fiesta med Ecoboost motoren smiley Den har sku fået god kritik! Selvom det er en 3-cyl smiley


  • #62   15. okt 2012 Godt nok..

  • #63   16. okt 2012 Ole A.. Nej hvis det skal være økonomisk forsvarligt så skal man ikke købe hybrid, det er lavet til for alle os som hader diesel smiley

    Det var bare for at fremhæve at der findes øko biler som er meget bedre styrende end gamle baghjulstrækkere..


  • #64   16. okt 2012 Og så er det nu at Mirza skal huske på at det er de færreste som kører trakday i deres hverdagsbil.

    Det handler om den generelle oplevelse, og desuden at hans E46 kun 13 år gammel.


  • #65   16. okt 2012 Ja den generelle oplevelse.. vil du påstå at du hellere vil køre i en e30 316i fra 80erne, end en spritny Honda CR-Z bare fordi at den ene er baghjulstrukket og den anden ikke er..

    Lexuc har også lavet et par fine hybridbiler..


  • #66   16. okt 2012 Ja..

  • #67   16. okt 2012 tænkte det nok haha c",)

Kommentér på:
Hvilken øko bil skal man overveje??

Annonce