{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjulstropper til autotrailer
  • #1   23. okt 2012 Bilen skal være fastgjort i 4 punkter, dog kan der nøjes med 3 punkter hvis der er sat spil på i fronten af bilen, og selvfølgelig et spil der ikke bare kan løbe tilbage.

• #2   23. okt 2012 Jeg har altid bare brugt almindelige stropper. Og har som regel kun 1 i fronten og 1 i bagenden. Er blevet stoppet et par gange, og de har aldrig sagt noget til det. Men hvad kravet helt præcist er, det ved jeg faktisk ikke.

• #3   23. okt 2012 som udgangspunkt må din last ikke falde af uanset om din bil / trailer vælter

• #4   23. okt 2012 Det er en dum ide og spænde rundt om forhjule da man kan hvis den ud af sporing, En på hver baghjul det er nok

• #5   23. okt 2012 Jeg har snakket med en der var bleven stoppet. Han fik bøde fordi det ikke var godkendte stropper. Men det kommer vel andet på hvad humør politiet lige er i.

• #6   23. okt 2012 Dem jeg bruger er godkendt til 2,5 tons i lige træk pr. styk, og 5 tons hvis de ligger i U form hen over godset.

• #7   23. okt 2012 Du skal kunne køre på hovedet, ganske enkelt.

Sætter selv en i hvert bag hjul og i hvert forhjul hvis spillet ikke er sat i.

Kører autotransport/autohjælp hver dag så kender lidt til det, og er også væltet engang så ved hvilken betydning det har når bilen er spændt rigtigt.

• #8   23. okt 2012 Mini dk, så spænder du godtnok forkert hvis du får den ud af sporing af at spænde den fast.

• #9   23. okt 2012 reglerne består for det meste af sundfornuft har lige taget BE kort og snakkede med motorsagkyndig om det og han sagde at lasten skal være forsvarligt spændt fast. det ville sige, er det en lille fiat 500 går 2 stropper nok men en stor toyota land cruiser så er 2 nok ikke nok, det skal i grund reglen være sådan at du siger det ville du ikke være bange for at lave en hård opbremsning med uden det falder af helvedes til

• #10   23. okt 2012 http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/doc/cargo_securing_guidelines_en.pdf

side 97 beskriver det nogenlunde, men som hartman også skriver, en på hvert hjul.

• #11   23. okt 2012 Hartmann <- Der ska ikke ret meget til det på en audi, da vi har gjordt det et par gang ude på arbejde, Vi have også fået det af vide af dem hvor vi har købt hvis trailer.

• #12   23. okt 2012 Så bruger i da nogen helt forkerte stropper.

Flytter ca 800-1200 biler om året og har endnu ikke haft problemer/klager i de 4 år jeg har kørt.

• #13   23. okt 2012 Har i evt. Et link til sådan nogle stropper ?

• #14   23. okt 2012 Man er bare nød til og spænde til når der står 2 bil på trailer, så de ikke kommer til og flytte sig når man kør,

• #16   23. okt 2012 Man kan også bruge nogel pinde i mellen for og baghjul, på noget trailer, så kan ikke får stå at i vel have en om hver hjul.

• #17   23. okt 2012 Mini hvordan forhindrer det lasten i at flyve af helvede til hvis du vælter ?

• #18   23. okt 2012 hi.. uden af sporing.. så har man også hørt det med... dagens grin..!

der er nu ik mange der spænder deres ting ordenlig fast, utroligt..! det finder de ud af, den dag der er noget der ryger af, pga. det ik var ordenligt fastspændt.!

jeg har altid også i hvert hjul, men generalt.. hellere en strop for meget, end en for lidt

• #19   23. okt 2012 Sådan spændes bilen fast

profilbillede
  • #20   23. okt 2012 det går jo først rigtig galt, hvis lasten kan flytte sig, så altid 100 fastspændt den ene og anden vej, ja faktisk som der bliver sagt, trailen skal kunne stå på hovedet uden af noget ryger af, eller flytter sig

• #21   23. okt 2012 Her med 3 biler

profilbillede
  • #22   23. okt 2012 Brian L <- Det er jo ikke for sjovt jeg siger det. Når de ligge og køre til audi i fredericia et par gange om dagen og hene biler ude ved dem. Og de gang vi har haft stroppe på forhjule er det det rode ud af sporing. Bilerne er når til og så lidt tæt når trailer er 9 m, til 2 biler + 1 oppe på ladet af bilen.

• #23   23. okt 2012 Mini dk, hvis du bruger de stropper som der er afbilledet så ændret det under, lige gyldigt hvor hårdt du end spænder.

• #24   23. okt 2012 Nogen der kender nogen der kan hente en bil fra Randers til kibæk ved Herning ? Ved ikke om jeg selv kan gøre det sådan det er lovligt.

• #25   23. okt 2012 så skal du prøve at ringe til Søren fra midtjysk autotransport, mener ikke han er på Sjælland i morgen. www.jatp.dk ellers på at søge på autotransport på google.

• #26   24. okt 2012 mini, udanset hvordan f... du gør, så kommer bilen da ik ud af sporing, prøv at se hvor hårdt de spænder bilerne ned i dækket på skibet når de kommer her til fra østen, dækkene bliver som regel skiftet ja, da de har været spændt så hårdt fast, men stadig er de ik ude af sporing.

er det mon udbelance du tænker på (fælge/dæk)..? men stadig har jeg aldrig prøvet at gøre det, selvom de bliver spændt så hårdt at du ik kan "klikke" din stropspænder mere

dem hartmann viser på billederne, sidder jo rundt om hjulet og fiksere bare hjulet, så det hverken kan køre frem og tilbage, eller til side,

• jan p
    jan p Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 11
    #27   17. mar 2014 den ene er sku kloger end den anden
    1 hartman hvis du er væltet en gang og bilen røg af så fik du vel taget kørekortet på grund af manglende fast spændning ( det fik en Falck redder nemlig) fra Næstved det sker også for Falck folk
    og hva ang sporing det du tænker på at man kan ødelægge kassen på dækket
    er tidliger Falck redder med mere end 30 års erfaring i autotransport

• #28   18. mar 2014 Kan godt være det er det han mener, men det er langt fra det han siger.
    Har selv kørt autotransport ved DAH og ved en underleverandør til falck. Har altid fået afvide at vi skulle spænde den på baghjulene ( hvis den blev kørt op med fronten først) også skulle den være koblet til spillet også havde vi en metal kæde som enten blev smidt rundt om bærearmen eller ind i fælgen ( med en strop så man ikke ridsede fælgen). Hvis vi trak dem op med bagenden først så røg stropperne bare på forhjulene. Det har jeg aldrig fået klager over og nægter at tro på at sporingen kan blive dårlig ved at gøre sådan. Så altså 4 punkter hvor den er "fastspændt"

Som jan p er inde på så er det nok mere dæk kassen man KAN ødelægge hvis man spænder det for hårdt. (Har jeg heller ikke oplevet)

Tror ikke hartmann mistede kortet eftersom han stadig kører. Det er vel sket indenfor de 4 år han har kørt autotransport. Desuden kan det jo os være det ikke var hans skyld. Det mindes jeg noget om at det nemlig ikke var, men kan godt være jeg husker forkert:)

• #29   21. mar 2014 I fulde af møg alle sammen når vi transportere biler så det op på maskintraileren køre bilen op af lågen så den står fast to gode mursten under dækkene og så skidtet i 1 gear. Se det holder en en god gang gaffa tape og falder bilen af så ved du til næste gang at du ikke har brugt nok

Kommentér på:
hjulstropper til autotrailer

Annonce