{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  de 100 mest stabile biler fra 90'erne
  • #2   24. okt 2012 Haha, top 10 er der er det KUN Japanere!

top 20, er der blot 4 fra resten af verden, ellers KUN Japanere!

Og første tysker på en 25. plads....pffff, sørgeligt smiley

Er der mere at sige! Så meget for tysk "kvalitet". Vi kan godt diskutere komfort, udstyr mv. Men driftsikkerhed, der er alle andre så himmelråbende langt bagefter. Men kom nu på banen alle jer der elsker tyske, franske, italienske etc. biler og snak om alt det lækre udstyr osv.
    Og når så i står i indkørslen kl. 06.00, ungerne skriger, det er pisse koldt og lortet vil ikke starte....Ja så ved i hvorfor driftsikkerhed er nr. 1 og udstyr mv. er totalt ligegyldigt og jeres eneste drøm er en rolla fra 96, der starter hver gang, første gang, i modsætning til jeres nye Passat der endnu engang har "ædt" dyserne! smiley

• #3   24. okt 2012 Synes da corolla ligger på plads nummer 91..

• #4   24. okt 2012 Hamsteren: så enig smiley

• #5   24. okt 2012 Ikke underligt at det er nogle af verdens mest kedelige biler som ligger i toppen smiley

• #6   24. okt 2012 Peugeot 106 er så god en bil at den er med to gange. 45 og 84 smiley

• #7   24. okt 2012 Carisma som nr 4?! GDI maskinen holder aldrig.
    Rover 45 som nr 23 arrrrrrrrg... Arbejder selv med dem:P

• #8   24. okt 2012 ved ikke helt om den er til at stole på.... listen er lavet ud fra et britisk forsikringsselskab, ud fra 55.000 biler total. Og jeg tvivler på at antallet af hvert mærke er ligeligt repræsenteret.
    Japanere et bedre mærke? Måske, eller måske bare flere af dem...

• #9   24. okt 2012 Ja, den liste er jo nok relevant hvis man gider køre/købe gamle biler smiley

• #10   24. okt 2012 BMW x5 er sku da ik fra 90'erne? er den ik fra 00'erne eller er jeg bare helt væk??

• #11   24. okt 2012 Har haft riskoger 2 gange for uha det godt min bare røv de dyre i dele og ruster meget og have startproblemer plus bremse problemer på en lunge af en carina e gammelt lort og have en corolla e 10 den kørte godt nok men rust var også et problem på den og caliberne foran døde osv . Så skal aldrig eje riskoger mere ...

• Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 58
    #12   24. okt 2012 The past decade er vel også 00'erne?

• #13   24. okt 2012 ha, mærkelige biler de samligner, en nissan micra og landcruiser. man kan sku da ik samligne de 2 biler,

• #14   24. okt 2012 jaja nr. 63! det passer sgu nok meget godt smiley hahaha

• #15   24. okt 2012 Listen er stærkt utroværdig .. Der er mindst 4 Fiat'er på den liste, så den hopper jeg sgu ikke på.. Det er en Ommer'

• #16   24. okt 2012 hahaha vauxhall corsa smiley

• #17   24. okt 2012 porsche boxter ligger da super for den pris man gav for den...

• #18   24. okt 2012 Jeg havde den europæriske udgave af den accord der omtales her. (bygget i england)
    Sjov motor og god undervogn. Men pålidelig? Hell NO! og den rustede som bare fanden, allerede som 6 år gammel

• #19   24. okt 2012 Rover ligger over alle tyskerne hahahahahahahaha

• #20   24. okt 2012 Hehe. Man kan godt høre sådan en liste gør rigtig rigtig ondt på tyskerfolket herinde smiley

• #21   24. okt 2012 MR.G40 hvor mange km have de biler lige kørt? smiley

• #22   24. okt 2012 ja av av smiley

• #23   24. okt 2012 nummer 34 er fint for mig

• #24   24. okt 2012 tror nu også der er meget usikkerhed i den test. kørte km. kørselsmønster osv. men det er svært at argumentere mod at det er rent japansk i toppen.

• #25   24. okt 2012 tjaa kan nu lide begge dele tysk og japansk. har selv kun haft tyske biler men regner stærkt med at den næste bliver Nissan

• #26   24. okt 2012 men argumentet om hvor mange biler der har deltaget i undersøgelsen holder ikke. de må ikke lave en statestik hvor de tager 1000 vw og 2 toyotaer. de er nød til at have lige mange af hvert mærke og model. andet ville være statistisk svindel.

• #27   24. okt 2012 Facit listen køre ude på vejene, hvilke biler ser i felst af fra 90erne. der er DÈR i ser hvad der har holdt distancen.

Og jeg må indrømme jeg ser dælme mange W124ere fra både 80erne og 90erne derude. så trods deres måske mindre pålidelighed end japaner bilerne, så holder tysk kvalitet jo bare distancen hvor japanerne ruster op smiley

Så da Mercedes smed deres W210 E klasse på gaden, så havde de lært rigtig meget af japanerne, så meget at de rustede op, allerede inden udgangen af 90erne smiley men W124eren fra 80erne og start 90erne, dem får vi nok at se mange år frem i endnu smiley

• #28   24. okt 2012 Brabus. Nu kan du ikke rigtig sammenligne en gammel mercer med den typiske gamle japaner i form af en corolla eller lignende. merceren er 3-4 gange så dyr og er bygget til at leve længere. og derfor også meget bedre rustbeskyttet. der hvor japanerne viser muskler er deres evne til at levere biler folk har råd til. med høj mekanisk kvalitet og stabilitet. og hvis du så åbner øjnene kører der masser af gamle japanere rundt. og japserne ruster sku ikke mere end en samtidig golf 3. for at nævne et eksempel

• #29   24. okt 2012 jeg var også engang fan af tyske biler ... men så kom jeg tilbage til noget vi kender som "virkeligheden"
    once you go jap you cant go back -- okay det rimer ikke helt men you get the point hehehehe

• #30   24. okt 2012 Hæhæ Peugeot 106 som nummer 45 og 84, Saxo'en som nummer 64 smiley
    406'eren som 76 OG 86

Virkelig seriøs test smiley

• #31   24. okt 2012 Jacob K: Hvorfor skulle den ikke være seriøs?

• #32   24. okt 2012 Japanske biler er og bliver de bedste biler smiley de er meget mere driftsikre end de europæiske biler samlekvaliteten er 1000 gange bedre og så har de denso ledningsnet og dele. og det holder bare så mange gange længere tid end de europæiske bosch dele.. det er os derfor at man meget sjældent ser en japansk bil som ikke kan starte. medmindre det er en af de nyere som er bygget i europa for så er samlekvaliteten meget dårligere og så er der 30% bosch dele i til at fucke bilen op.. men de er selvfølgelig stadig mere pålidelige end biler der kun har bosch eller valeo dele smiley

• #33   24. okt 2012 Hamster: Hvor seriøs synes du selv en test om pålideligehed virker når op til flere bilmodeller optræder flere gange? smiley

• #34   24. okt 2012 og de japanske biler der ruster mest er dem der er bygget i europa f.eks england smiley dem der er bygget i Japan holder meget bedre mht. rust.. det er Carina E et godt eksempel på smiley da 70% af dem vi har herhjemme er bygget i england..

• #36   24. okt 2012 Honda har vundet i de fleste tests som det mest pålidelige bilmærke.. det er os en rigtigt stabil Japaner smiley men jeg er nu mere til Toyota da de os er meget pålidelige og så er de meget nemmere at skrue i smiley

• #40   25. okt 2012 Søren H

Det er dig der sammenligner dyre tyske biler med billige japaner biler.
    Jeg har ikke sagt noget om hvilke japaner biler jeg sammenligner dem med.
    Men nævn mig bare 1 bil mærke som slår W124eren i overlevelse når du kikker ude på de danske veje.
    INGEN japaner biler, om du så tog en lexus osv. er skruet så godt sammen til at hodle som den bil verden allerede flere gange har kaldt The best engineered car ever W124eren smiley
    tag nu bare efterfølgeren til den W210eren, dem ser du ikke engang halvt så mange af som W124ere og der er solgt nogen lunde samme antal herhjemme af de 2 modeller og W124eren har bare 10 år mere på bagen, det siger både noget om W124eren men bestemt også noget om efterfølgeren W210eren som var Mercedes værste skamplet rent rustmessigt i historien.
    W124eren var over engineered som man sagde, derfor ser vi dem stadig på vejene i dag mere end nogen anden bil fra slut 80erne/start90erne

bare tag BMW 5 serien elelr Audi fra samme tid, ingen af de 2 bil mærker ses så ofte som W124eren og de er da i samme felt både geografisk og prismessigt.

Japanerne var billige og pålidelige rent funktions messigt, men de hodler ikke distancen netop fordi de ruster mere, specielt bagerste tårne er hårdt ramt på de felste japaner biler.

Jeg synes det er vildt når man tænker på at W124eren blev designet i 80erne, produceret fra 80erne og stadig findes i ret stor mængde ude på vejene i 2012 altså mere end 25 år senere smiley

• #41   25. okt 2012 Læs dit eget indlæg igen. Det er netop den sammenligning du selv laver. Og hvor mange lexuser blev der solgt herhjemme i forhold til din elskede mercer. Eksisterede lexus overhovedet den gang ? The Best Enginered car ever? Mon dog. Det kommer helt an på hvordan man måler en bil. Det er dejligt du er glad for din bil. Men det er mange måder at vudere biler på. Jeg siger ikke den ene er mere rigtig end den anden. Men din afviger en del fra min. Og i øvrigt. Se de nye Vito og sprinter. De rådner på 5 år. Men de kører godt.

• #42   26. okt 2012 Søren H

Jeg leverede den jo sådan set til dig på et sølvfad:
    "nævn mig 1 bil som har overlevet i samme grad som W124eren"

Og som du selv siger, så kan man ikke sige at et bil mærke er bedre end et andet, alle har deres mangler og fejl.
    Men Vito som mange tror er en slem reng med rust, så skulle du bare vide hvor meget mercedes har tabt på garanti sager hvad angår E klassen W210
    Den model som skulle løfte arven efter den jeg køre i W124.
    Den uddør faktisk længe før trods den er en generation nyere ca. 10 år.

Så jo vist er jeg glad for min bil, men nu er det jo ikke den eneste jeg har i stalden.
    Men det er netop den jeg fremhæver pga. den rent faktisk er omtalt af flere bil margasiner og tests på nettet osv. så tidligt som i 90erne som "the most over engineered car ever built"

alt i bilen er udviklet til perfektion, valget af materialer er sindsygt eksklusivt i forhold til noget som helst du finder i nutidens plastik kabiner.

men prøv nu lige at gøre dig selv den tjeneste at "søge" på over engineered car

Ikke overraskende finder du nok ud af at W124 dukker op rigtig mange steder.
    som i eks. link Nr 2 smiley

Men for at definere hvad over engineered egentlig betyder, så fandt jeg dette jeg synes siger det virkelig godt.

Rhetoric aside, a totally objective view.
    Over-engineered does not mean complex or sophisticated. Over-engineered means that the essential components of a car and its quality are of such that they will last forever and withstand abuse. Over-engineered means that they are built with more care, strength and precision than necessary for its applications

Derfor så man også allerede 6 af disse W124ere have gået autentiske 2 Milioner Km på samme motor i samme bil uden større motorrenovationer som var et krav for at mercedes udgav deres søvl og guld nåle.

Og op til flere tusinde har gået over 1 milion Km. på samme vilkår.
    Det er det man kalder "built to last"

• #43   26. okt 2012 Honda over det hele!

• #44   26. okt 2012 brabus. jeg anfægter ikke at din elskede mercer er høj kvalitet. min pointe er at til den pris den havde skulle andet også være mærkeligt. ifølge din definetion er en mursten også over enginered. den holder fanme også i mange år. i den definetion du har kopieret ind. skriver de i øvrigt som det første at det er en objektiv vudering. ergo. den kan ikke bruges til en skid. god weekend.

men vi kan da mødes på midten og sige at w124 er en rigtig god bil. i hvert fald bedre end gennemsnitsmerceren

• #45   26. okt 2012 haha.... min gamle primera på #31

• #46   26. okt 2012 ang hvilke biler der holder bedst tror jeg også man tydeligt kan se at det kun er folk med blød hat der kører e-klasse siden de holder så godt smiley

• #47   26. okt 2012 Haha jamen grunden til at der er flere tusinde Mercere der har gået over 1 million er jo at de har kørt som taxaer smiley så kan alle biler sku da køre over 1 million hvis de altid er varme og kører hele tiden smiley og har store dieselmotorer f.eks 3.0 liters som der lå i mange af de gamle mercedes E300 taxaer.. syntes nu det er lidt vildere når gamle toyota corollaer 1,2 og 1,3 liters motorerne har kørt over en million det er der faktisk os rigtigt mange der har smiley faktisk er der en gammel 1,2 liters corolla der har gået 2,3 millioner km på samme motor.. smiley det er da meget godt gået af sådan en gammel lille benzinmotor fra 77 og den kører stadig super godt idag smiley

• #48   27. okt 2012 Lad os lige blive enigeom en ting et kan hodt være at listen ikke passer 100% og der er nok nogle smuttere, men det giver sgu et meget godt fingerpeg om hvilke bilmærker er generelt er medt driftsikre ikk?!

Undersøgelsen er lavet af englænere så man kan ikke snakke om hjemmebanefordel

GLEM rust! Biler ruster kun i danmark og det er ikke engang pis, de rustproblemer anre lande på vores breddegrader kæmper med kan SLET ikke sammenlignes med dk..

• #49   27. okt 2012 holder mig nu stadig til mine tyske biler audi vw opel. biler med charme som er utroligt nemme at pille ved, utrolig sikre hvis uheldet skulle være ude. kig bare mit galleri af min opel ja den er krøllet med kørte også 170 km/t og overlevede.
    kan godt være de ikke altid er lige driftsikre men kender man sin tyske kan man finde problemmet på 2 min og så er det altid billigt at lave.
    har ikke noget imod japsere kan bare godt lide tyskere og det kan en test ikke lave om på.

god weekend alle sammen smiley

• #50   28. okt 2012 Honda 4 life.

• #52   28. okt 2012 Sonni b. Sku humor at kalde en Opel charmerende. Men jo tak. Lige over smiley

• #53   28. okt 2012 Ja dem som der kører i de dyre tyske lokumer der fejler oftere end de regnede med må det gøre ondt at honda og toyota altid bare kører og ikke koster nogle penge at have

• #54   28. okt 2012 Hmmmm.
    Nr. 34 og nr. 63 er begge Vauxhall (Opel) Corsa.
    Dejligt at der er styr på det!!!

Men ja, Facitlisten kører nok nærmere derude på vejene idag.
    Og det ligner jo ikke listen!

• #56   29. okt 2012 Mine biler er fra før 90' ... Tæller de så slet ikke?

• #57   29. okt 2012 Thomas, flot at sammenligne et tysk lokum for 1.000.0000kr med en japaner til 100.000kr

det siger bare lidt om hvor ringe de tyske lokumer er siden du overhovedet sammeligner 2 biler hvoraf den ene koster 1/10 ??

• #58   29. okt 2012 Arnesen

Gæt en gang hvorfor man bruger netop Mercedes til hoved parten af Taxaer ikke bare i DK men verden over.
    Pga. af påliderligheden og at de tåler slitage efter slitage.
    Dette slid holder ikke mange japanere til hvorfor man heller ej ser dem brugt ret meget som taxaer smiley

• #59   29. okt 2012 Ja dejlig pålidelige, at de skal have skiftet alle pladedele hvert 3-4. år er en detalje c",)

Brabus, du har ikke været i ret mange lande i verden siden du kan udtale dig sådan..

Hverken i USA, Asien eller mellemøsten (dubai osv) bliver der brugt mercedes som taxaer..

• #61   29. okt 2012 brabus.
    enig i at Mercedes laver skønne biler. og gode motore men det er også der ordet tyskkvalitet. er på sin rette plads.

japanere laver også biler til at konkurere med mercedes og bmw. Lexus eks. GS eller LS (ikke helt sikker) er konkuranter til 7Serie og S klasse
    IS er konkurant til C klasse og 3serie. og igen en værdig konkurrant.

desuden har japanerne jo lavet biler som altid bliver rost for deres driftsikkerhed
    hiace. hilux og landruiser. patrol. kingkab. dyna.
    hvor tyskerne kun har Mercedes G-klasse. vito og sprinter som konkuranter.

• #62   29. okt 2012 Jamen jeg forstår slet ikke hvor en japansk bil til 100k kommer ind i billedet..

hvorfor ikke en japansk bil til 1.000.000 som ikke fejler noget c",)

Men jo Thomas de kan godt tilbyde andet, vi fandt jo ud af at den hurtigste bil på Nürburgring af hhv tyskland og japan, var japan.. men du vendte aldrig tilbage til den tråd smiley

• #64   29. okt 2012 selvf kan jeg det, det er en gadebil på lige fod med de øvrige gadebiler..

den har nürburgring navnet tilknyttet ja, men de andre tester også på nürburgring, bmw har et testcenter 200meter fra banen, så hvad er problemet..?

• #65   29. okt 2012 Problemmet er netop for japanske biler, når de prøver at gøre luxus klasserne efter fra Mercedes, BMW osv.

Her holder Japansk driftsikkerhed nemlig ikke længere en meter.
    De har faktisk flere elektriske fejl og udfald end tyskerne har på det område.

Men klart man skal holde 2 ting for øje.
    små billige japanske biler fra 90erne havde jo stort set ingen udstyr af elektrisk art, kun Mitsubishi kom lidt i dem.
    Så derfor er der ingen ting til at trække ned da alt er mekanisk.
    hvor det naturligt er jo mere udstyr og elektriske finurligheder man stopper ind i en bil, jo flere fejlkilder og muligheder for dette opstår der så også.
    og her har tykserne jo altid været førende når det kom til at kaste udstyr i bilerne stort set.

men komemr det til mekanisk stabilitet, så synes jeg stadig tyskerne er japanerne overlegne.

men klart rent elektronisk nedbrud, så er det mere der kan gå galt i en tysk veludstyret bil end i en simpel japaner.

Jeg ville dog stadig hver eneste gnag vælge teknik, udstyr og kvalitet over stabilitet da det at køre bil for mig ikek handler om at komme fra A til B men mere i høj grad om HVORDAN jeg komemr fra A til B smiley

Og når man så selv er velskruet GDS mekanikker, så kunne det ikke være mere ligegyldigt om der er et par ting som skal holdes i live i ny og næ smiley så længe det er noget der giver 10 fold igen på køreturen smiley

• #67   29. okt 2012 Det er da noget ypperligt gøjl at der ingen udstyr er i japanerbiler fra den gang.

• #68   29. okt 2012 Søren, nemlig.. det sjove er at der er alt i el i en civic fra 96.. mens de første Audi A4 modeller ikke engang havde el-ruder haha

• #69   29. okt 2012 Haha jeg må le smiley du kan slet ikke sammenligne tyske bosch dele med Japanske denso dele både elektrisk og mekanisk holder denso dele så mange gange længere tid end bosch dele smiley se f.eks hvor tit man skifter startere og generatorer på europæiske biler iforhold til japanske biler ( bygget i japan selvfølgelig) og hvor tit ser man en japansk bil der ikke kan starte ? det er meget sjældent smiley hvor tyske biler f.eks altid døjer med fugt og sådan nogle ting som japanske biler slet ikke kender til de starter bare smiley og så er det blevet bevist så mange gange at Lexus er mange gange mere pålidelig/driftsikker end f.eks de dyre mercedeser og bmwer smiley og alt udstyr i en japaner virker bare smiley Lexus er for nyligt blevet kåret til at være det 3 mest pålidelige bilmærke efter Honda og Toyota smiley og i disse tests ligger mercedes bmw og audi helt i bund smiley men der er jo folk som er dumme nok til at ignorere alle disse tests ! men man kan jo blive ved og ved med at finde eksempler på hvorfor japanere er så meget bedre end europæiske biler smiley syntes os det er mega nedern at bagrude varmen er så lang tid om at komme igang på europæiske biler smiley på japanere virker det bare lige med det samme smiley i skal næsten selv prøve at teste alle de ting jeg har fundet ud af for det passer smiley i kan ligeså godt indrømme at japanerne har en meget bedre samlekvalitet en europærere fordi en japaner sætter en ære i det han laver på arbejdet hvorimod en europær mere tænker hvornår har vi fri så vi kan få nogle bajere smiley og det kan godt være i syntes jeg lyder meget weird men jeg har sku ret smiley

• #70   29. okt 2012 ja de gamle japanere har da så meget mere udstyr end en gammel tysker smiley

• #72   29. okt 2012 Ja lige præcis helt enig AFILI8ED og så en civic kører jo bare godt og starter hver dag det kan man ikke ligefrem prale af med en golf eller Transporter smiley jeg har slet ikke tal på hvor mange gange jeg skal hjælpe gamle vw og opeler igang oppe i mit boligområde om morgenen smiley gider snart ikke mere så må de da få sig nogle ordentlige biler i stedet smiley

• #73   29. okt 2012 Ja folk de snakker altid om det skal også være sjovt at komme fra A-B..

De ved bare ikke hvad køreegenskaber er, en Civic EK (96) er en af de få personbiler der har double wishbone undervogn, ufldstændig ligesom Ferrari, Porsche mm.. og uafhængig baghjulsophæng.. mens tyske "sportsbiler" har Mcpherson

• #74   29. okt 2012 Arnesen

Haha, jeg kan jo så oplyse dig om at selv Mercedes kørete med DENSO dele dengang.

Jeg har eks. i min bil en luftpumpe som på modellen fucker op pga. lejet ikke er lavet til at holde samme distancer som de tyske producenter laver dem i.

Et andet eksempel er at jeg i al den tid jeg har haft charader "japansk" ikke har kørt mere end maks 100.000 på en generator, og jeg kan nu præle af at have skiftet dem alle mere end 1 gang.

Efter den sidste blev udskiftet med en Hella har jeg ikke haft problemer med generatoren på min charade.

Så kan vi tage klima pumpen på en mercedes, den er ofte også lavet af Denso og mindsanten om det ikke også er en af de større fejl på en mercedes fra de årgange.

Så måske du skulle lave lidt reseach på hvad bilfabrikaterne rent faktisk bruger i deres biler en anden gang smiley

Køleren har jeg også skiftet på min charade, ja begge 2 jeg havde.
    Min mercedes køre stadig med den org. Behr køler, ja det gør alle mine mercecdeser faktisk.

Så ja måske er der noget om det når man siger tyskerne ikke er pålidelige, fordi de bruger japanske dele som ikke er lige så km. stærke som deres tyske venner smiley

• #75   29. okt 2012 Ja hurra for tyske bosch pumper på Accord diesel biler som ikke kan holde smiley

• #76   29. okt 2012 Thomas jeg har da ikke nævnt en skid om de tyske lokumer skulle koste 1,000,000. det er da fint nok du hellere vil kører i en tysk vogn til en mio end en japansk til 100 .000 tillykke.

• #77   29. okt 2012 den holder squ ikk den liste der.. :S

hvordan ka en toyota corolla der omtales som en evighedsmaskine og billig i drift osv ligge på plads nr 91? :S

• #78   29. okt 2012 i kan aldrig blive enige om det der det er en smagssag. har haft en corolla der kostede mig rigtig mange penge men har også haft en passat der også kostede mig meget. har også haft mazda der intet kostede mig har jeg også haft en vento der gjorde. alle biler der bliver vedligeholdt ordentligt holder jo længere end en der får tæsk. fortrækker personligt vw fordi de tiltaler mig mere bløde undervogne og behagelige sæder og så har de næsten altid lidt bedre komfort.

men skulle jeg have en bane ræser havde jeg ikke valgt tysk. men nok noget mx-5 eller civic.

det kommer jo an på hvad man værdsætter i en bil.
    lige på og hårdt japaner.
    blød og blidt tysker.

bare min menning så må vi se om jeg skal have bidt hovedet af for det. smiley

• #79   29. okt 2012 Komfort i en vw loool

• #80   29. okt 2012 Brabus du er fuld af pis og ved ikke hvad du snakker om. Nu er jeg tilfældigvis taxachauffør og kører 2012 E Klasse hver dag. grunden til der er så mange mercere som hyrevogne er pga der er regler om hvor langt der må være fra forsæde til bagsæde og der er jo go plads i en mercer. den vigtigste grund er, at der er ikke noget tab på at sælge en frikørt mercer som der jo er ved en vw og skoda. med hensyn til reprationer er mercedes tit på værksted de fejler tit i elektroniken. de er dejlige at kører i ja. men pålidelige langt fra

• #81   29. okt 2012 der er da masser af komfort i en vw nu tænker jeg ikke nødvendigvis på ekstra udstyr f.eks elrude A/C og varme i sæder.
    synes man sidder dejligt blødt i deres sæder hvor man sidder lidt hådere i en japaner nogen kan lide det jeg kan ikke.
    synes generalt og jeg føler mig mere sikker i en tysker er sikkert bare indbildning.
    men kan godt lide bløde omgivelser når jeg alligevel ikke skal ligge og køre ræs i hverdagen synes jeg det passer mig bedst. smiley

men som sagt skal jeg vælge en bil til banekørsel bliver det ikke en blød tysker.

• #82   29. okt 2012 brabus. du sammenligner simpelthen kvaliteten på en charade og din mercer der koster 10 gange så meget.

min gamle japaner(almera) har i øvrigt gået 16 år og 315.000 på samme køler og gennerator. denso begge dele.

• #83   29. okt 2012 og det halvandet år jeg arbejdede på et mercedesværksted skiftede vi tonsvis af genneratorer.

• #84   29. okt 2012 Nu er testen jo ikke helt uvildig test når det er et selskab der sælger udvidet "garanti" og serviceaftaler, men alt andet lige, så har de jo et ok udgangspunkt, men vi kan jo ikke se fordelingen over deres statistikker, og vi kan heller ikke se hvilken type fejl det er de repræsenterer.
    Der ligger også japanere i bunden af listen, så lad nu være med at puste det for stort op.

Hvis vi kigger totaløkonomisk og i Danmark, så er det stadig VW og Skoda der passer bedst til mit behov.

Derudover vil jeg sige at af de biler min bror og jeg har haft, har det klart været hans Mazda 323f der fejlede mest, den var utrolig dyr at have, og den var nærmest tæret op, det var en gammel bil, men hans efterfølgende Polo fra samme årgang var væsentlig bedre, og meget mere stabil.
    Men igen, det er ikke et repræsentativt statistisk grundlag.

MR.G40 . >> Du vil ikke have riskoger igen, men du har vel stadig din Swift (Suzuki var også japansk sidst jeg tjekkede).

AFILI8ED >> Jeg ser ikke helt sammenhængen med udstyr, jeg havde også el-ruder, c-lås mv. i min Polo fra 1996, og den kunne fås med nærmest alt i el-udstyr også dengang. Og det virkede hver gang smiley

• #85   29. okt 2012 Søren H >> En generator eller en starter skal vel være lige god om den sidder i en bil til 10.000 kr eller en bil til 10.000.000 kr ?

• #86   29. okt 2012 har kørt mange biler. og haft mange tyske.
    pt har jeg en VB´er og må indrømme min carina kørte bedre. styretøj og komfort mæssigt. men tror VB´ere bliver bedre med 16-17" og en lille sænkning (så bliver dne også menner at måle imod min Carina E.
    træk mæssigt er tuske biler (oftest) intet værd efter 5000omdrejninger. men har et lidt stærker moment. men det jo en smagssag hvilken køre stil man har...
    syntes VAG laver flotte biler for tiden men deres komfort og køredynamik er jeg ikke vild med. og stiger jeg ud af bilen ønsker jeg ikke "en tur til"

i 90´erne var japanske biler langt overlegen imod opel og VAG biler. bmw og mercedes er i en anden klasse og sku jeg skifte nu ville det være svært at vælge mellem mercedes og bmw... toyota og peuget er også i mine tanke da jeg syntes psa´s hdi motore er meget fine at kære med. syntes VAG´s tdi´er gå utroligt hårdt og stoler ikke på dem.

biler skal vælges så man stoler på bilen. og det kan VAG ikke lever efter alle de historie og mine personlige erfaringer med dem.

brian d
    det med starter er ikke korrekt.
    starteren på en mercedes W220 S500 er væsenlig kraftiger og solid end en starter til en Alto 1.0

• #87   29. okt 2012 ketil l s >> starteren skal selvfølgelig passe til motoren, men den skal virke lige godt om bilen er dyr eller billig.

Har du kørt de nye VAG TDI med Common Rail? Naboens HDI motor larmer i hvert tilfælde mindst ligeså meget, som min 1.6 TDI CR 105 HK
    Men som du selv siger, så er det en smagssag, jeg skal personligt ikke have en bil der skal have omdrejninger for at arbejde, jeg vil meget hellere køre med 1500-3000 omdr/min, og derfor passer dieselbiler også perfekt til mig smiley

Personligt har jeg ingen gode erfaringer med japanske og franske biler, mens andre har det modsat.
    Men det er mere smagssag end statistik smiley

• #88   29. okt 2012 Brian D. den nævnte vag diesel du hiver frem her går efter min mening også ret hårdt. den kører sikkert rigtig fint. det skal jeg ikke kunne udtale mig om. men vil stadig påstå VAG aldrig har lavet en 4 benet diesel der var bare nogenlunde moderne i motorgangen. der er HDI maskiner langt bedre. og renault diesel maskiner er efter min mening en helt anden verden.

• #89   29. okt 2012 har kørt fabriknye skoda´er og audi´er ikke noget jeg huske. så de har intet intryk gjort. deres diesel motor ´s gang lyder i mine øre som noget der ikke kan holde. der er masser træk i dem men syntes generelt hdi´eren er mere lækre i motorgang. den diesel motor jeg huske bedst ud over mercede W211 420CDI er nok en kia Proceed sport x med en 1.6CDRi og 2.0CDRi og så hyundai sondata 2.0 CRDi. har desvære ikke prøvet renualt 1.5cdi motor men ville rigtig genre lære mere om dem da de virker intrasante ( og måske som den samme nissan bruger)

mercedes og bmw´s diesel motore har deres egen lyd og køremåde som er helt fantastisk.

men som sagt så tøt jeg ikke stole på en VAG sådet ødelægger 100% noget af min opfattelse af dem.

er glad for du har fundet en bil der siger dig noget og som du er glad for. og er lykkelig over jeg ikke SKAL være glad for den koncern.
    er villig til at give kommende modeller en chance. men jeg skal give dem 1 år til 1½ for at bevise de er iorden før jeg ville overveje at købe en...

• #90   29. okt 2012 men skal da gerne indrømme at små dieselmotorer ikke er japanernes spidskompetance

• #91   29. okt 2012 søren h ja der er franskmændene faktisk ret dygtige. og opel er faktisk heller ikke lost.

• #92   29. okt 2012 ja vores swift har japansk oprindelse men heldigvis har den ikke kostet en brøkdel i dele i forhold til de møg toyotaer jeg har haft på de 4-5 år vi har kørt i swiften har den kostet service og 2 stk bærarmsbøs nye skiver og klodser så må indrømme den klare det sku lige så godt som mine vwer gør.

• #93   29. okt 2012 ketil. nja. synes nu opels virker lidt grove i det. men kender også kun til dem de købte fra izuzu en gang. men ja vil da personligt mene franske dieselmaskiner er det der går bedst. der er mange der mener VAG dieseler har mere moment. men jeg tror folk føler det sådan fordi de ofte har momentet over et smalt omdrejningsområde. især de gamle 1.9 tdi. til gengæld dør de helt ud bare de kommer lidt op i snoninger. der synes jeg hdi maskinerne trækker mere bredt.

• #94   29. okt 2012 hvis du siger at mercedes bruger denso dele (hvilket jeg ikke kan finde noget om nogen steder) og at de går i stykker på mercedeserne så er det jo nok fordi de ikke arbejder särligt godt sammen med alle de tyske skod dele der sidder på sådan en mercer smiley jeg har da 3 mercedeser og kan på ingen af dem finde noget der står denso på smiley men det er da sjovt nok at de holder meget längere når alt er denso som i alle de gamle japanere smiley

• #95   29. okt 2012 har kun kørt opels 3benende (som jeg mener er lille) og den er lidt grov men det er 3benende motor generelt.

men ja tdi´erne trækker i meget kort periode og er døde før og efter perioden...
    overvejer at skifte min VB´er ud med en Pug 406 2.0 hdi. eller 2.2hdi.

• #96   30. okt 2012 mugen racing /

Du er mindst lige så fuld af pis da... smiley
    Du snakker 2012, troede det her handlede om biler dengang fra 90erne du ved nok smiley
    og de regler du omtaler er da den største gang vås at lukke ud omkring hvorfor hyrevogne hovedsagligt er en mercedes.
    Jeg har da også set C klasse hyrevogne, de er væsentlig kortere, hvad med Volvoerne som der også køre nogle af eller Toyotaerne, eller en superp.
    De er mindst lige så store hvad pladsen angår og billigere i indkøb.
    Men hvorfor bruger man så ikke dem hvis de er så meget mere pålidelige og alt det du snakker om...

Dengang i 90erne og stadig i dag er der ingen tvivl om netop som du selv er inde på, de andre står simpelthen bare ikke distancen når der ryger nogle km på klokken.
    Både hvad angår "slitage" og gensalgs værdi.
    De andre skal have skiftet mange flere dele når den skal sælges end en tilsvarende mercedes skal, her tænkes på sæde bunde, rat interør dele osv.

Men klart som jeg jo også pointerede, så er de nye biler i dag hårdt ramt af elektriske fejl, hvorfor mon, der er jo hældt 100 gange mere udstyr og elektriske funktioner ind i pisset i dag end nogen sinde før.
    Det gælder alle mærker der brækker sig på stripe pga. alt skal være elektrisk og automatisk i bilerne i dag.
    Men det er ikke her man tager udgangs punkt i om en bil holder sin distance.
    Man kan ikke kalde elektriske udfald for et slitage eller km. slid.
    men kalrt det høre ind under pålideligheds faktoren, men her er der vist ingen bil mærker der går uramt forbi, måske kan man sige at franske biler er og altid har været værst på lige netop det område og ja Japanerne har været gode til at gå uden om elfejl, men hva nøtter det, når de slides op længe før.

@Arnesen
    At du ikke kan "finde" noget om at Mercedes bruger denso dele er jo ikke ens betydende med de ikke gør.
    Der findes sågar, siemens dele og philips dele i dem også jo.
    Men ja det er mig også en gåde hvorfor man lige med klima kompressoren og luftpumpen går ud og smider japanske dele i den, når de netop også er de første til at bryde ned pga. holdbarheden ikke er den samme, som den måde Bosch og de andre holdte distancen dengang i 90erne.

Men tjek da disse link ud.
    Det er fra Denso og som der står ORG. mercedes parts.
    Desværre en af de ting der fejler mest/først på de ældre stjerner.

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-S300-TD-W140-KLIMAKOMPRESSOR-Denso-Klima-Kompressor-7SBU16C-Verdichter-/230848448223

http://www.707autoparts.com/media/11/a20791a1351631dbfd1e70_m.JPG

• #97   28. nov 2012 jonas måske du lige skulle undersøge hvad opel hedder i england før at du begynder at grine smiley

• #98   12. sep 2013 mon der findes en liste over de mest upålidelige biler fra 90'erne??

• #99   13. sep 2013 Jonas R: hahahaha, kom igen skipper! Du fik godt nok vist noget, bare ikke helt det du havde håbet på smiley

• #100   13. sep 2013 der er en alfa på listen det var da helt utroligt.. smiley

• #101   13. sep 2013 den liste passer overhovedet ikke smiley så ville Corolla ihvertfald ikke ligge nr. 91 og Carina e nr. 19 da Corollaer er mere pålidelige end Carinaer smiley og hvis listen skule passe 100% ville alle 100 bilmodeller være Japanske smiley

• #103   13. sep 2013 Ja netop har du set en tysk eller fransk bil fra 90erne ? de er sku røvkedelige både ude og indvendigt især indvendigt !!! og det må da os være ekstremt kedeligt med sådan nogle skrammelkasser der altid er problemer med smiley

• #105   13. sep 2013 jeg har nu haft en del bmw'er efter hånden dem har der aldrig været problemer de er meget sejlivet dem fra 80 90'erne

• #106   13. sep 2013 HAHAHAH Slap in the face til VAG elskere........

• #107   13. sep 2013 Den liste der er vist ikke meget værd, men de har fat i det rigtige mht. at japanerne er de mest pålidelige smiley

• #108   13. sep 2013 Ja, det er lidt absurd at Corolla`en ligger nr. 91, når det måske er DEN mest driftsikre bil af dem alle, specielt set i forhold til hvor mange der kørte og stadig kører, så ikke alene er det en driftsikker bil, den var også holdbar og relativt godt rustbeskyttet, alt sammen styrker som Tyskerne, Franskmændene og specielt italienerne kun kan drømme om...........

• #109   13. sep 2013 de franske og italienske biler er slet ikke bygget til at kører i det nordiske klima.. det fejl og reperationer daglig og de bygger simple ting op total kompliseret op. noget være pis

ja rolla og civic er sgu nok de mest sej livede japaner nogensinde

• #110   13. sep 2013 Hamsteren >> En Corolla ruster også meget, det er sjældent jeg ser en Corolla der er over 10 år gammel uden rust...

• #112   13. sep 2013 .Honda Civic - Solid build quality and good engines are just part of the appeal, the Civic is one of the most spacious small cars around. Great value.

• #113   14. sep 2013 ja det er rigtigt at det er billige tyske biler jeg har ejet men har tilgengæld ejet japanske biler som var noget ældre og billigere men meget mere pålidelige smiley har aldrig holdt i nødsporet i en japansk bil men de 3 tyske biler jeg har haft har alle hold i nødsporet smiley og nu er jeg jo VAG mekaniker så jeg ved hvor mange fejl de har og hvor dårlig kvalitet de er smiley og der er ingen Toyotaer der ruster ligeså meget som en Touran eller golf 3 og 5 eller polo 6n osv. de har nogle seriøse problemer smiley hvis man skal køre VAG så er skoda det eneste der er nogenlunde smiley

• #114   14. sep 2013 det er skod man bor i et land det er frost vejr det halve af tiden..

ek civic har stort set kun problemer med bagskærmene..

eg tilgengæld ruster op bare den ser et gram salt

• #115   14. sep 2013 Ja Civic og Accord er ekstremt stærke biler med bulletproof engines smiley det samme med Toyota Camry, Carina, Starlet, Corolla, Celica, Supra, osv.. smiley

• #116   14. sep 2013 toyotas 4ben kan bare ikke tåle så mange tæsk som honda:) std

• #117   14. sep 2013 alt på honda er bygget af meget mere solide dele end alle andre japanere 4cyl gen. hondas største vision var motoren hjertet i vognen. deres motore er perfectionisme solgt til forbrugerne, god benzin økonomi. slår alle de andre. deres motore yder mere ved højre rpm end nogen anden.. og kan holde til det.. Soichiro Honda vision var race lige fra starten.

honda ligner så noget der løgn idag. men deres motore er stadig nr1 i hi tec

• #119   14. sep 2013 Thomas...nej for der er aldrig nogensinde en bil entusiast der har købt en honda. Det er aldrig sket.

• #120   14. sep 2013 Hvor har du det fra thomas?

• #121   14. sep 2013 Faktisk er Sportsvognen Honda NSX kendt for at have verdens bedste motorlyd blandt motor entusiaster smiley men det er jo kun dem der virkeligt har forstand på hvad der er godt som køber sådanne biler smiley dem som vil have sportsvogne uden problemer smiley

• #122   14. sep 2013 der er ikke lavet ret mange nsx. og den er extrem dyr iforhold til nogen anden honda model.. er lavet i ren alu som den første sportsvogn i den tid... alt er extremt kvali og meget er hånd bygget

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=229551676&asrc=st|sr 30k euro som den billigste og er fra 91..

det dobbelte af hvad man kan få en 996 fra 99 http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=236824590&asrc=st

honda har altid lavet flest heste pr liter volume.. er kun over gået af ferrari for et par år siden..

s2000 laver 240hk på en 2,0L ren suge motor.. der er ikke ret mange der kommer der op af..

• #124   14. sep 2013 porsche er en superbil

honda er en hverdagsbil

de har satset forskelligt.. honda slog igennem efter oliekrisen med deres små hatch som de første bestod de nye miljø test... hondas vision var at lave en driftsikker billig bil der gik langt på liter. men stadig ydet godt..

hvis nu honda gik samme vej som porsche tror jeg det havde set lidt anderledes ud

• #125   15. sep 2013 Kan ikke sige andet end at jeg er enig. Honda har helt sikkert nogen af verdens dygtigste forskere/mekanikere eller hvem fanden det nu er der finder på og bygger nye motorer smiley

• #126   15. sep 2013 thomas. ja hurra det er nye biler.. honda lavede s2000 i 1999 med 120hk pr L og det har taget de tunge drenge i bilbranchen lang tid at slå det..

http://s2000.com/forums/all-other-honda-s2000-related-discussions/435-240-hp-2-0-liter-ever.html

• #127   15. sep 2013 Thomas du kan ikke stille tyske ponyer op imod japanske Heste smiley en japaner med 290hk vil til hver en tid kunne køre fra en tysk bil med 400hk

og japanske motorer kan holde til at blive tunet meget mere end tyske og motorer smiley f.eks kan en toyota supra holde til at have 1000hk på standard stempler og stadig køre dagligt uden problemer smiley

• #128   15. sep 2013 en 6 benet gammel nissan skyline kan tunes så den køre fra en 24 benet bugatti veyron smiley ahahaha

• #130   15. sep 2013 kender du nogen tysk bil der kan kører ringen på 7sekunder hehe?

• #131   15. sep 2013 Thomas.. tror vi kommer til at vente længe på nogen bil kan klare Nürburgring på 7 sekunder. smiley

Men lad os droppe ordkløveriet. Et eksempel kunne være nissan gtr. En bil der piller en 911 turbo på Nürburgring. Men til en helt anden mere overkommelig pris.

• #133   15. sep 2013 Thomas 918, eren kommer under 7 min. Ikke sekunder. smiley

• #134   15. sep 2013 Ja eller Lexus LFA

• #136   15. sep 2013 tror han mener på under 7 min. men nu ligger den bane jo os i tyskland prøv at se på tiderne på nogle af de japanske baner smiley der er det japanerne der føre smiley

• #137   15. sep 2013 En 911 gt2 rs piller ikke nemt en gtr. Men slår den lige på et mulehår. Hvad der piller hvad på gaden har nok mest at gøre med ham bag roret. Så det kan hverken du eller jeg udtale os om. Den enorme prisforskel kan du ikke argumentere imod.

• #139   15. sep 2013 en porsche er da en nice vogn det kan vi ikke komme uden om. men det skal være en 996.. den gamle vogn du har fra 80 er der sgu da ikke meget ved udsends messigt plus den røv tunge rr motor river røven rundt for et godt ord.. hellere en syg omdrejnings villig vtec end en luftkølet boxer til hver en tid

• #140   15. sep 2013 En 911 gt2 rs er jo også lavet for at være hurtigere på en bane end en alm 911 turbo. I øvrigt mener jeg ikke der var noget Nürburgring edition over den 2013 gtr der satte 7.19 tiden.

Du undlader at argumentere for den store prisforskel?

• #141   15. sep 2013 Jeg vil så sige den 911 thomas har er nok det ondeste og mest ikoniske sportsvognsdesign der er lavet. Den er sygt fed.

• #142   15. sep 2013 det jo smag og behag. kan ikke lige det gamle porsche look. og det tørrestativ bag på ser heltforkert ud

• #145   15. sep 2013 Thomas. Vrøvl... der er også folk der betaler 250 kr for en kildevand. Det argument holder ikke.

• #146   15. sep 2013 så er der en opdateret liste.. tingene har ændret sig lidt men honda ligger standig nr 1

http://www.reliabilityindex.com/top-100

audi bmw mercedes og porsche ligger nr nitten stadigvæk

• #149   15. sep 2013 tilfældig? det er 50.000 biler der er i data basen.. synes ikke jazz er speciel køn,, men dens driftsikkerhed er der ingen der kan tag fra den

• #150   15. sep 2013 good one

Kommentér på:
de 100 mest stabile biler fra 90'erne

Annonce