8.583 visninger
|
Oprettet:
de 100 mest stabile biler fra 90'erne {{forumTopicSubject}}
http://www.gizmag.com/the-100-most-reliable-cars-of-the-last-decade-in-order/5657/
ingen overraskelse honda ligger nummer 1;)
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
top 20, er der blot 4 fra resten af verden, ellers KUN Japanere!
Og første tysker på en 25. plads....pffff, sørgeligt
Er der mere at sige! Så meget for tysk "kvalitet". Vi kan godt diskutere komfort, udstyr mv. Men driftsikkerhed, der er alle andre så himmelråbende langt bagefter. Men kom nu på banen alle jer der elsker tyske, franske, italienske etc. biler og snak om alt det lækre udstyr osv.
Og når så i står i indkørslen kl. 06.00, ungerne skriger, det er pisse koldt og lortet vil ikke starte....Ja så ved i hvorfor driftsikkerhed er nr. 1 og udstyr mv. er totalt ligegyldigt og jeres eneste drøm er en rolla fra 96, der starter hver gang, første gang, i modsætning til jeres nye Passat der endnu engang har "ædt" dyserne!
apr 2006
Følger: 126 Følgere: 122 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.309
jul 2006
Følger: 81 Følgere: 97 Biler: 14 Emner: 35 Svar: 83
sep 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 763
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 209
feb 2008
Følger: 32 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 92 Svar: 995
Rover 45 som nr 23 arrrrrrrrg... Arbejder selv med dem:P
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 2.525
Japanere et bedre mærke? Måske, eller måske bare flere af dem...
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 104 Svar: 810
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
jul 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 58
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 1.727
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 194
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 304
maj 2007
Følger: 108 Følgere: 104 Biler: 14 Emner: 509 Svar: 2.277
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.075
dec 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 1.313
Sjov motor og god undervogn. Men pålidelig? Hell NO! og den rustede som bare fanden, allerede som 6 år gammel
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 739
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 47 Svar: 499
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.075
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.075
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.075
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Og jeg må indrømme jeg ser dælme mange W124ere fra både 80erne og 90erne derude. så trods deres måske mindre pålidelighed end japaner bilerne, så holder tysk kvalitet jo bare distancen hvor japanerne ruster op
Så da Mercedes smed deres W210 E klasse på gaden, så havde de lært rigtig meget af japanerne, så meget at de rustede op, allerede inden udgangen af 90erne
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 739
once you go jap you cant go back -- okay det rimer ikke helt men you get the point hehehehe
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.085
406'eren som 76 OG 86
Virkelig seriøs test
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.085
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Det er dig der sammenligner dyre tyske biler med billige japaner biler.
Jeg har ikke sagt noget om hvilke japaner biler jeg sammenligner dem med.
Men nævn mig bare 1 bil mærke som slår W124eren i overlevelse når du kikker ude på de danske veje.
INGEN japaner biler, om du så tog en lexus osv. er skruet så godt sammen til at hodle som den bil verden allerede flere gange har kaldt The best engineered car ever W124eren
tag nu bare efterfølgeren til den W210eren, dem ser du ikke engang halvt så mange af som W124ere og der er solgt nogen lunde samme antal herhjemme af de 2 modeller og W124eren har bare 10 år mere på bagen, det siger både noget om W124eren men bestemt også noget om efterfølgeren W210eren som var Mercedes værste skamplet rent rustmessigt i historien.
W124eren var over engineered som man sagde, derfor ser vi dem stadig på vejene i dag mere end nogen anden bil fra slut 80erne/start90erne
bare tag BMW 5 serien elelr Audi fra samme tid, ingen af de 2 bil mærker ses så ofte som W124eren og de er da i samme felt både geografisk og prismessigt.
Japanerne var billige og pålidelige rent funktions messigt, men de hodler ikke distancen netop fordi de ruster mere, specielt bagerste tårne er hårdt ramt på de felste japaner biler.
Jeg synes det er vildt når man tænker på at W124eren blev designet i 80erne, produceret fra 80erne og stadig findes i ret stor mængde ude på vejene i 2012 altså mere end 25 år senere
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Jeg leverede den jo sådan set til dig på et sølvfad:
"nævn mig 1 bil som har overlevet i samme grad som W124eren"
Og som du selv siger, så kan man ikke sige at et bil mærke er bedre end et andet, alle har deres mangler og fejl.
Men Vito som mange tror er en slem reng med rust, så skulle du bare vide hvor meget mercedes har tabt på garanti sager hvad angår E klassen W210
Den model som skulle løfte arven efter den jeg køre i W124.
Den uddør faktisk længe før trods den er en generation nyere ca. 10 år.
Så jo vist er jeg glad for min bil, men nu er det jo ikke den eneste jeg har i stalden.
Men det er netop den jeg fremhæver pga. den rent faktisk er omtalt af flere bil margasiner og tests på nettet osv. så tidligt som i 90erne som "the most over engineered car ever built"
alt i bilen er udviklet til perfektion, valget af materialer er sindsygt eksklusivt i forhold til noget som helst du finder i nutidens plastik kabiner.
men prøv nu lige at gøre dig selv den tjeneste at "søge" på over engineered car
Ikke overraskende finder du nok ud af at W124 dukker op rigtig mange steder.
som i eks. link Nr 2
Men for at definere hvad over engineered egentlig betyder, så fandt jeg dette jeg synes siger det virkelig godt.
Rhetoric aside, a totally objective view.
Over-engineered does not mean complex or sophisticated. Over-engineered means that the essential components of a car and its quality are of such that they will last forever and withstand abuse. Over-engineered means that they are built with more care, strength and precision than necessary for its applications
Derfor så man også allerede 6 af disse W124ere have gået autentiske 2 Milioner Km på samme motor i samme bil uden større motorrenovationer som var et krav for at mercedes udgav deres søvl og guld nåle.
Og op til flere tusinde har gået over 1 milion Km. på samme vilkår.
Det er det man kalder "built to last"
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 224
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
men vi kan da mødes på midten og sige at w124 er en rigtig god bil. i hvert fald bedre end gennemsnitsmerceren
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 1.768
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 739
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Undersøgelsen er lavet af englænere så man kan ikke snakke om hjemmebanefordel
GLEM rust! Biler ruster kun i danmark og det er ikke engang pis, de rustproblemer anre lande på vores breddegrader kæmper med kan SLET ikke sammenlignes med dk..
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 89 Svar: 364
kan godt være de ikke altid er lige driftsikre men kender man sin tyske kan man finde problemmet på 2 min og så er det altid billigt at lave.
har ikke noget imod japsere kan bare godt lide tyskere og det kan en test ikke lave om på.
god weekend alle sammen
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Nr. 34 og nr. 63 er begge Vauxhall (Opel) Corsa.
Dejligt at der er styr på det!!!
Men ja, Facitlisten kører nok nærmere derude på vejene idag.
Og det ligner jo ikke listen!
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
det siger bare lidt om hvor ringe de tyske lokumer er siden du overhovedet sammeligner 2 biler hvoraf den ene koster 1/10 ??
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Gæt en gang hvorfor man bruger netop Mercedes til hoved parten af Taxaer ikke bare i DK men verden over.
Pga. af påliderligheden og at de tåler slitage efter slitage.
Dette slid holder ikke mange japanere til hvorfor man heller ej ser dem brugt ret meget som taxaer
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Brabus, du har ikke været i ret mange lande i verden siden du kan udtale dig sådan..
Hverken i USA, Asien eller mellemøsten (dubai osv) bliver der brugt mercedes som taxaer..
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
enig i at Mercedes laver skønne biler. og gode motore men det er også der ordet tyskkvalitet. er på sin rette plads.
japanere laver også biler til at konkurere med mercedes og bmw. Lexus eks. GS eller LS (ikke helt sikker) er konkuranter til 7Serie og S klasse
IS er konkurant til C klasse og 3serie. og igen en værdig konkurrant.
desuden har japanerne jo lavet biler som altid bliver rost for deres driftsikkerhed
hiace. hilux og landruiser. patrol. kingkab. dyna.
hvor tyskerne kun har Mercedes G-klasse. vito og sprinter som konkuranter.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
hvorfor ikke en japansk bil til 1.000.000 som ikke fejler noget c",)
Men jo Thomas de kan godt tilbyde andet, vi fandt jo ud af at den hurtigste bil på Nürburgring af hhv tyskland og japan, var japan.. men du vendte aldrig tilbage til den tråd
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
den har nürburgring navnet tilknyttet ja, men de andre tester også på nürburgring, bmw har et testcenter 200meter fra banen, så hvad er problemet..?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Her holder Japansk driftsikkerhed nemlig ikke længere en meter.
De har faktisk flere elektriske fejl og udfald end tyskerne har på det område.
Men klart man skal holde 2 ting for øje.
små billige japanske biler fra 90erne havde jo stort set ingen udstyr af elektrisk art, kun Mitsubishi kom lidt i dem.
Så derfor er der ingen ting til at trække ned da alt er mekanisk.
hvor det naturligt er jo mere udstyr og elektriske finurligheder man stopper ind i en bil, jo flere fejlkilder og muligheder for dette opstår der så også.
og her har tykserne jo altid været førende når det kom til at kaste udstyr i bilerne stort set.
men komemr det til mekanisk stabilitet, så synes jeg stadig tyskerne er japanerne overlegne.
men klart rent elektronisk nedbrud, så er det mere der kan gå galt i en tysk veludstyret bil end i en simpel japaner.
Jeg ville dog stadig hver eneste gnag vælge teknik, udstyr og kvalitet over stabilitet da det at køre bil for mig ikek handler om at komme fra A til B men mere i høj grad om HVORDAN jeg komemr fra A til B
Og når man så selv er velskruet GDS mekanikker, så kunne det ikke være mere ligegyldigt om der er et par ting som skal holdes i live i ny og næ
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
De ved bare ikke hvad køreegenskaber er, en Civic EK (96) er en af de få personbiler der har double wishbone undervogn, ufldstændig ligesom Ferrari, Porsche mm.. og uafhængig baghjulsophæng.. mens tyske "sportsbiler" har Mcpherson
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Haha, jeg kan jo så oplyse dig om at selv Mercedes kørete med DENSO dele dengang.
Jeg har eks. i min bil en luftpumpe som på modellen fucker op pga. lejet ikke er lavet til at holde samme distancer som de tyske producenter laver dem i.
Et andet eksempel er at jeg i al den tid jeg har haft charader "japansk" ikke har kørt mere end maks 100.000 på en generator, og jeg kan nu præle af at have skiftet dem alle mere end 1 gang.
Efter den sidste blev udskiftet med en Hella har jeg ikke haft problemer med generatoren på min charade.
Så kan vi tage klima pumpen på en mercedes, den er ofte også lavet af Denso og mindsanten om det ikke også er en af de større fejl på en mercedes fra de årgange.
Så måske du skulle lave lidt reseach på hvad bilfabrikaterne rent faktisk bruger i deres biler en anden gang
Køleren har jeg også skiftet på min charade, ja begge 2 jeg havde.
Min mercedes køre stadig med den org. Behr køler, ja det gør alle mine mercecdeser faktisk.
Så ja måske er der noget om det når man siger tyskerne ikke er pålidelige, fordi de bruger japanske dele som ikke er lige så km. stærke som deres tyske venner
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
hvordan ka en toyota corolla der omtales som en evighedsmaskine og billig i drift osv ligge på plads nr 91? :S
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 89 Svar: 364
men skulle jeg have en bane ræser havde jeg ikke valgt tysk. men nok noget mx-5 eller civic.
det kommer jo an på hvad man værdsætter i en bil.
lige på og hårdt japaner.
blød og blidt tysker.
bare min menning så må vi se om jeg skal have bidt hovedet af for det.
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 89 Svar: 364
synes man sidder dejligt blødt i deres sæder hvor man sidder lidt hådere i en japaner nogen kan lide det jeg kan ikke.
synes generalt og jeg føler mig mere sikker i en tysker er sikkert bare indbildning.
men kan godt lide bløde omgivelser når jeg alligevel ikke skal ligge og køre ræs i hverdagen synes jeg det passer mig bedst.
men som sagt skal jeg vælge en bil til banekørsel bliver det ikke en blød tysker.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
min gamle japaner(almera) har i øvrigt gået 16 år og 315.000 på samme køler og gennerator. denso begge dele.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Der ligger også japanere i bunden af listen, så lad nu være med at puste det for stort op.
Hvis vi kigger totaløkonomisk og i Danmark, så er det stadig VW og Skoda der passer bedst til mit behov.
Derudover vil jeg sige at af de biler min bror og jeg har haft, har det klart været hans Mazda 323f der fejlede mest, den var utrolig dyr at have, og den var nærmest tæret op, det var en gammel bil, men hans efterfølgende Polo fra samme årgang var væsentlig bedre, og meget mere stabil.
Men igen, det er ikke et repræsentativt statistisk grundlag.
MR.G40 . >> Du vil ikke have riskoger igen, men du har vel stadig din Swift (Suzuki var også japansk sidst jeg tjekkede).
AFILI8ED >> Jeg ser ikke helt sammenhængen med udstyr, jeg havde også el-ruder, c-lås mv. i min Polo fra 1996, og den kunne fås med nærmest alt i el-udstyr også dengang. Og det virkede hver gang
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
pt har jeg en VB´er og må indrømme min carina kørte bedre. styretøj og komfort mæssigt. men tror VB´ere bliver bedre med 16-17" og en lille sænkning (så bliver dne også menner at måle imod min Carina E.
træk mæssigt er tuske biler (oftest) intet værd efter 5000omdrejninger. men har et lidt stærker moment. men det jo en smagssag hvilken køre stil man har...
syntes VAG laver flotte biler for tiden men deres komfort og køredynamik er jeg ikke vild med. og stiger jeg ud af bilen ønsker jeg ikke "en tur til"
i 90´erne var japanske biler langt overlegen imod opel og VAG biler. bmw og mercedes er i en anden klasse og sku jeg skifte nu ville det være svært at vælge mellem mercedes og bmw... toyota og peuget er også i mine tanke da jeg syntes psa´s hdi motore er meget fine at kære med. syntes VAG´s tdi´er gå utroligt hårdt og stoler ikke på dem.
biler skal vælges så man stoler på bilen. og det kan VAG ikke lever efter alle de historie og mine personlige erfaringer med dem.
brian d
det med starter er ikke korrekt.
starteren på en mercedes W220 S500 er væsenlig kraftiger og solid end en starter til en Alto 1.0
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Har du kørt de nye VAG TDI med Common Rail? Naboens HDI motor larmer i hvert tilfælde mindst ligeså meget, som min 1.6 TDI CR 105 HK
Men som du selv siger, så er det en smagssag, jeg skal personligt ikke have en bil der skal have omdrejninger for at arbejde, jeg vil meget hellere køre med 1500-3000 omdr/min, og derfor passer dieselbiler også perfekt til mig
Personligt har jeg ingen gode erfaringer med japanske og franske biler, mens andre har det modsat.
Men det er mere smagssag end statistik
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
mercedes og bmw´s diesel motore har deres egen lyd og køremåde som er helt fantastisk.
men som sagt så tøt jeg ikke stole på en VAG sådet ødelægger 100% noget af min opfattelse af dem.
er glad for du har fundet en bil der siger dig noget og som du er glad for. og er lykkelig over jeg ikke SKAL være glad for den koncern.
er villig til at give kommende modeller en chance. men jeg skal give dem 1 år til 1½ for at bevise de er iorden før jeg ville overveje at købe en...
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
men ja tdi´erne trækker i meget kort periode og er døde før og efter perioden...
overvejer at skifte min VB´er ud med en Pug 406 2.0 hdi. eller 2.2hdi.
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Du er mindst lige så fuld af pis da...
Du snakker 2012, troede det her handlede om biler dengang fra 90erne du ved nok
og de regler du omtaler er da den største gang vås at lukke ud omkring hvorfor hyrevogne hovedsagligt er en mercedes.
Jeg har da også set C klasse hyrevogne, de er væsentlig kortere, hvad med Volvoerne som der også køre nogle af eller Toyotaerne, eller en superp.
De er mindst lige så store hvad pladsen angår og billigere i indkøb.
Men hvorfor bruger man så ikke dem hvis de er så meget mere pålidelige og alt det du snakker om...
Dengang i 90erne og stadig i dag er der ingen tvivl om netop som du selv er inde på, de andre står simpelthen bare ikke distancen når der ryger nogle km på klokken.
Både hvad angår "slitage" og gensalgs værdi.
De andre skal have skiftet mange flere dele når den skal sælges end en tilsvarende mercedes skal, her tænkes på sæde bunde, rat interør dele osv.
Men klart som jeg jo også pointerede, så er de nye biler i dag hårdt ramt af elektriske fejl, hvorfor mon, der er jo hældt 100 gange mere udstyr og elektriske funktioner ind i pisset i dag end nogen sinde før.
Det gælder alle mærker der brækker sig på stripe pga. alt skal være elektrisk og automatisk i bilerne i dag.
Men det er ikke her man tager udgangs punkt i om en bil holder sin distance.
Man kan ikke kalde elektriske udfald for et slitage eller km. slid.
men kalrt det høre ind under pålideligheds faktoren, men her er der vist ingen bil mærker der går uramt forbi, måske kan man sige at franske biler er og altid har været værst på lige netop det område og ja Japanerne har været gode til at gå uden om elfejl, men hva nøtter det, når de slides op længe før.
@Arnesen
At du ikke kan "finde" noget om at Mercedes bruger denso dele er jo ikke ens betydende med de ikke gør.
Der findes sågar, siemens dele og philips dele i dem også jo.
Men ja det er mig også en gåde hvorfor man lige med klima kompressoren og luftpumpen går ud og smider japanske dele i den, når de netop også er de første til at bryde ned pga. holdbarheden ikke er den samme, som den måde Bosch og de andre holdte distancen dengang i 90erne.
Men tjek da disse link ud.
Det er fra Denso og som der står ORG. mercedes parts.
Desværre en af de ting der fejler mest/først på de ældre stjerner.
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-S300-TD-W140-KLIMAKOMPRESSOR-Denso-Klima-Kompressor-7SBU16C-Verdichter-/230848448223
http://www.707autoparts.com/media/11/a20791a1351631dbfd1e70_m.JPG
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 68
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 317
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
ja rolla og civic er sgu nok de mest sej livede japaner nogensinde
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
ek civic har stort set kun problemer med bagskærmene..
eg tilgengæld ruster op bare den ser et gram salt
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
honda ligner så noget der løgn idag. men deres motore er stadig nr1 i hi tec
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 317
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=229551676&asrc=st|sr 30k euro som den billigste og er fra 91..
det dobbelte af hvad man kan få en 996 fra 99 http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=236824590&asrc=st
honda har altid lavet flest heste pr liter volume.. er kun over gået af ferrari for et par år siden..
s2000 laver 240hk på en 2,0L ren suge motor.. der er ikke ret mange der kommer der op af..
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
honda er en hverdagsbil
de har satset forskelligt.. honda slog igennem efter oliekrisen med deres små hatch som de første bestod de nye miljø test... hondas vision var at lave en driftsikker billig bil der gik langt på liter. men stadig ydet godt..
hvis nu honda gik samme vej som porsche tror jeg det havde set lidt anderledes ud
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 317
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
http://s2000.com/forums/all-other-honda-s2000-related-discussions/435-240-hp-2-0-liter-ever.html
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
og japanske motorer kan holde til at blive tunet meget mere end tyske og motorer
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
Men lad os droppe ordkløveriet. Et eksempel kunne være nissan gtr. En bil der piller en 911 turbo på Nürburgring. Men til en helt anden mere overkommelig pris.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
Du undlader at argumentere for den store prisforskel?
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
http://www.reliabilityindex.com/top-100
audi bmw mercedes og porsche ligger nr nitten stadigvæk
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 319
de 100 mest stabile biler fra 90'erne