{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.304 visninger | Oprettet:

Alkohol vs kørsel {{forumTopicSubject}}

En tanke jeg har gjort mig .

Hvis nu DU kunne bestemme, eller være MED til at bestemme skulle vi så helt fjerne reglen med 1 genstand, og gøre som feks svenskerne med 0 promile reglen.

Personligt kan jeg godt li deres regl.

Jeg er spændt på hvad flertallet siger for jeg har en fornemmelse af at de fleste ville være ok med 0 promille

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alkohol vs kørsel
  • #1   24. okt 2012 Ville være fint med mig! smiley
    Politiet får nok en del mere papirarbejde ud af det.. Så, om det kan lade sig gøre, det ved jeg dog ikke lige..

• #2   24. okt 2012 Synes vi burde hæve grænsen igen, det er da så hyggeligt med køre øl smiley

• #4   24. okt 2012 Det ville irritere mig, og samtidigt tiltale mig med den regl.

Fordi jeg får tit lige en pilsner med drengene efter en tur i værkstedet fx. eller lign. og så er det at røv, man lige skal ind og putte i ske, i x antal timer før man må ræse hjem. smiley

• #5   24. okt 2012 syns også det er en god ide at lave en 0 regel så er man heller aldrig i tvivl

• #6   24. okt 2012 jeg syntes det er fint som det er så kan man stadig tage ud og nyde en øl eller et glas vin eller hvad man nu er til uden og skulle bekymre sig over hvor meget man har fået og drikke

• #7   24. okt 2012 Det vil jo betyde farvel til "nossebajeren". Den er jo en del af vores kultur.
    Det går sgu ikke...

MVH Bundkranz

• #8   24. okt 2012 Alt over 0 skulle stræffes..forstår ikke at man kan overveje og drikke og derefter kører bil...Det burde ikke være muligt at få kørerkort i LANG tid hvis man bliver snuppet i det

• #9   24. okt 2012 Synes den er fin som den er...
    Nogen gange er man ude og spiser hvor man kan få rigtig rødvinsauce - ville være en en skam hvis spise en brunsovs til en dejlig om gang vildt...

• #11   24. okt 2012 yes, indfør nul tollerance herhjemme også. Kan man køre med 1 pilsner i blodet og det går godt, så kan man også køre med 2 næste gang. Og så kører den.

• #12   24. okt 2012 0,5 promille er da ikke = 1 genstand ?

Der er mange der sagtens kan holde sig under på flere øl. Men ja, reglen vi har nu er helt fint. det skal selvfølgelig være lovligt og nyde en øl og så køre bagefter.

• #13   24. okt 2012 Synes det er rigtig fint som det er nu - det tjener altså tæt på nul formål at forbyde den ene genstand (eller to, for os godt "kraftigt" byggede....)

Og, det vil bare unødigt kriminalisere mange almindelige arbejdende borgere - tømrer og murer (og mange andre) vil ikke kunne komme lovligt hjem fra arbejde, hvilket i sidste ende vil betyde de bliver arbejdsløse... - altså en rigtig dårlig idé

Vi er da enige i at det ikke *gavner* noget at få en genstand eller to inden man kører. I den perfekte verden var der måske ingen der kørte bil efter en øl eller to. Måske.

Men, synes absolut man skal passe på med at male fanden på væggen hele tiden.
    Er lige ved at sige, at der må være vigtigere ting at bruge kræfterne på, men det er jo selvfølgelig et dårligt argument, da man altid skal gribe fat i de problemer man kan se.

Problemet er bare her, at jeg ikke kan se noget problem med reglen som den er nu! Synes den fungerer glimrende og er ganske rimelig.

Husk på at i tilfælde af du bliver indblandet i et færdselsuheld, vil du, som det er nu, få skylden, hvis du har indtaget en mængde alkohol, der påvirker dit reaktionsmønster - og det er jo allerede de 1-2 genstande.

• #14   24. okt 2012 Casper M.

Hvad er det du synes er så sygt ved at køre på 1 øl ? Synes hellere vi burde straffe dem der så kører sprit meget hårdere.

• #15   24. okt 2012 Syns det fint som det, hæv evt straffen for dem der køre med over 0.5 i blodet ..

• #16   24. okt 2012 Synes det er fint dom det er, jeg har det rigtig godt med at kunne få en eller 2 genstande sammen med nogle venner og stadig kunne tage bilen hjem

• #17   24. okt 2012 Farligt med en 0 promille, men jeg går 100% ind for den.
    Jeg tror at RIGTIG mange ville ryge i fælden dagen efter man har drukket, da det er fuldstændig umuligt og vide hvor længe alkoholen vil give promilleudslag i ens eget blod inden man sætter sig bag rettet.
    Der er blevet fundet alkohol i blodet hos nogen 2 dage efter en bytur, selvom de følte sig 100% ædru og nok også var det.

• #18   24. okt 2012 Synes vi skal hæve den..

• #19   24. okt 2012 Syntes da bare at man skal ha en god brandert på når man tager kørekort, så man kan lære at køre ordentligt i en god brandert.

Syntes ikke at den skal sænkes til 0, men syntes at den skulle hæves til 0,8, syntes at 0,5 er lige skrapt nok.

• #20   24. okt 2012 Man Burde ikke ha kører kort hvis man ikke kan kører en bil på en genstand. I kan jo flytte til Sverige dem er jer der vil ha en promille på 0. Hvor herre bevares siger jeg bare. Fuldstændigt latterligt hvis man ikke sku ku drikke en fyraftenspils og så kører hjem fra arbejde.

• #21   24. okt 2012 jeg tror det vil være bedre og installere et alkometer i bilen man skal puste i inden bilen kan starte

• #22   24. okt 2012 Tænk sig at jeg alligevel tog fejl. Jeg havde regnet med en absolut "med på 0" og det er jo ihvertfald ikke billedet her.

Argumentet med fyraftensbajeren syntes jeg er slap. ER den virkelig SÅ skide nødvendig eller har man måske i virkeligheden et mindre problem man ikke vil indrømme.

• #23   24. okt 2012 Det hænger stadig ikke sammen og "bare" drikke en øl og køre bil bagefter. Kan godt være loven siger det nu, men hvis man drikker 1 øl efter en 12 timers vagt og sætter sig ud i bilen, vil den ene øl helt sikkert sløve ens hjerne x 3.

Jeg kan selv godt drikke en øl og så køre som det er idag, men gør det yderst sjællent, da jeg i sidste ende alligevel får ALT skylden ligemeget hvor meget alkohol jeg har i blodet, og pludselig køre et andet menneske ihjel.

• #24   24. okt 2012 2,0 ville være passende. MEN SÅ heller ikke mere da.

• #25   24. okt 2012 Christian: Så kan din ven der ikke har drukket jo bare puste i den.

• #26   24. okt 2012 Mit input.. Den skide fyraftensbajer er så undervurderet.

• #27   24. okt 2012 Sikke noget fis at man sku ha et problem fordi man drikker en øl om dagen. Må være jer der har en dårlig psyke hvis I er bange for at blive alkoholikere. Nogen nyder en øl andre en smøg. Sku helt sikkert hellere ændre loven så man sku være 21 istedet for 18 eller ha grænser for hvilke motorstørrelse unge må køre med

• #28   24. okt 2012 Det viser jo helligheden.
    Hvem herinde har ikke kørt på tre bajere ??

• #30   24. okt 2012 O promille her fra smiley

• #31   24. okt 2012 HansZafira - Det har jeg blandt andre ikke. Har jeg bare drukket 1 enkelt, så kører jeg ikke. Kører jeg ind i nogen med 0.1 i blodet, så får jeg skylden. Jeg går helt sikkert ind for 0,0 promille. Jeg hader sprittere, møgegoistiske svin skal man lede længe efter. Jeg fryder mig når jeg sidder og ringer efter politiet når jeg ser en spritter i trafikken.

• #32   24. okt 2012 HansZafiraOPCHald

HAHA, Der er rigtig mange der har gjort det, men folk har det med at glemme deres egne dumheder når de passere en vis alder og får børn, så er der mange der bliver skide hellige!

• #33   24. okt 2012 0 promille herfra...

Så er det også meget lettere at vide om man kan køre hjem...

• #34   24. okt 2012 Theis: Sig det den dag du køre en familie ihjel, om den øl så egentlig var så vigtig?
    Du får alligevel ALT skylden selvom din promille kun er på 0,1 i forbindelse med en ulykke, plus at du skal betale alle skader da forsikringen ikke dækker ved promille kørsel osv. osv.....så er det sgu da nemmere og undvære den ene øl?

Så hellere drikke 15 og få en anden til og køre.

• #35   24. okt 2012 syntes at 0,3 ville være passende.

• #36   24. okt 2012 Allan B

Jeg vil vil til dels give dig ret, det er rigtig man får hele skylden på en øl, men synes stadig der skal værre plads til en eller 2, en øl gør det jo ikke givet at man køre galt, men mere end 2 synes jeg også er for meget, klogskab kommer også med alderen jo... smiley

• #37   24. okt 2012 0.5 er ganske glimrende .. Kun folk med ingen arme kan ikke køre med max 0.5 .. Det svarer jo sådan set til at man er halv træt .. Så skulle man også forbyde folk der kører om natten flere timer i træk ..

• #38   24. okt 2012 Sikke en gang vrøvl man får ikke skylden hvis man har lidt promille . I øvrigt har jeg haft kørekort i 11 år og aldrig lavet en skade så . Er sku ikke nervøs for min reaktionsevne. Ta hellere fat i alle dem der sidder med deres mobil og ringer eller SMSer . Det er pisse farligt men det synes i vel er helt i orden!

• #39   24. okt 2012 Theis.

Du er hurtigt ude med riven hva.

"Man Burde ikke ha kører kort hvis man ikke kan kører en bil på en genstand"

Hvem har skrevet at man ikke KAN. Det er sku mere spørgsmålet om man bør.

"Må være jer der har en dårlig psyke hvis I er bange for at blive alkoholikere"

Hvor ser du nogen skrive at frygten er der for at bliver alkoholiker. Jeg ser det ingen steder.

• #40   24. okt 2012 Master: Nu er det jo så også sjællent at det er om formiddagen man drikker og sætter sig bag rattet. Det er jo som regelt sent om aftenen eller ved fyraftenstid, hvor man i forvejen er smadret pga. en lang dag, og så tager man lige 1-2 øl.
    Hvor træt er man så derefter tror du?
    Mere så jeg lige forstår.:-)

• #41   24. okt 2012 Det har været oppe flere gange i diverse tv-programmer at 1 genstand øger ens reaktionstid med X antal sekunder. Jeg kan ikke huske hvor meget. Antal sekunder er måske så meget sagt. Men 0,X sek så. Og kører man motorvej, 140 km/t som så mange gør, så kan du hurtigere gå galt. Kan man mindske den risiko, så skal det gøres. Hvis der kun var risiko for at føren af bilen blev kvæstet kunne jeg ikke være mere ligeglad. Men problemet er alle de uskyldige mennekser det går ud over, så er man bare en klaphat af dimensioner hvis man kører med sprit i blodet.

• #42   24. okt 2012 Theis: Det er jo en helt anden snak, for ja det HELT vanvittigt det du snakker om.
    Det kan godt være du har haft kørekort i 11 år, men du har tydelig vis ikke helt styr på reglerne?
    Det er altid personen med promille i blodet der har ansvaret, ligemeget hvad, det promillen i alle tilfælde vil have en indvirkning i ulykken.

• #43   24. okt 2012 Nu siger færselsloven jo også at man ikke må køre, hvis man mener at man er for træt, problemet er jo mere, som jeg ser det, at folk som regel siger, ahh, jeg kan jo godt lige tage én mere... Og nej, det kan du nok ikke....

• #44   24. okt 2012 Straf
    Man skal op til ny teori- og køreprøve (undtagen, hvis man har en promille under 0.8 og ikke har overtrådt andre færdselsregler). Er man skyld i, at andre bliver alvorligt kvæstet eller dør (uagtsom manddrab) ved promille- eller spirituskørsel, kan straffen være fængsel i op til 4 år.

• #45   24. okt 2012 Theis - Du får skylden hvis du kører ind i en, om promillen er 0,1 eller 2,3. Du har valgt at drikke alkohol og køre, så tager man skraldet selv.
    Og opgiv allerde nu at diskutere videre med Theis, han er af typen der er umulig!

• #46   24. okt 2012 0,8 = 0,5

• #47   24. okt 2012 Kim j.. For nogle er det forfriskende kok at få en bajer efter sådan en lang dag på job smiley .. Min pointe er sådan set bare, at der en grund til, at de har sat den til 0.5 .. De har nok lavet en masse undersøgelser som sikkert har vist , at det er sikkert så længe man har det max 0.5 ..

• #48   24. okt 2012 Jeg drikker ikke og har aldrig kørt mens jeg har så meget som drukket en tår, men et total forbud er åndsvagt, der er næppe mange der kører galtefter 2 øl.. Eller jo, men de havde nok også kørt galt hvis de slet ikk havde drukmet

• #49   24. okt 2012 Han skriver om det virkeligt er nødvendigt med en fyraftenspils eller man har et problem man ikke vil indrømme. Derfor ;-). Og folk må selv om de bør. Men når det er lovligt og jeg ikke er træt skal folk ikke sige det er uforsvarligt at drikke en øl. Jeg er ikke træt om eftermiddagen når jeg har fri så ingen problem fra min side

• #50   24. okt 2012 Kim j.. For nogle er det forfriskende kok at få en bajer efter sådan en lang dag på job smiley .. Min pointe er sådan set bare, at der en grund til, at de har sat den til 0.5 .. De har nok lavet en masse undersøgelser som sikkert har vist , at det er sikkert så længe man har det max 0.5 ..

• #51   24. okt 2012 Theis: Det er iorden, drik du bare din øl smiley

• #52   24. okt 2012 Jeg synes det er fint som den er nu... Det er bevist flere gange at det er lige så farligt at køre når man er godt træt som med 0,5... Og der er vist ikke nogen der kan sige sig fri for aldrig at køre når de er trætte smiley

• #54   24. okt 2012 Theis .. Du kan da bare lade det komme an på en prøve .. Du drikker en øl og dernæst få din kammerat til at køre op i dig .. Så ringer I til politiet og få dem til at komme .. Du vil blive overrasket ..

• #55   24. okt 2012 Så hvis jeg blir påkørt af en anden bilist for jeg skylden fordi jeg har en promille på 0.1? Og er ikke umulig. Hvis det er lovligt kan jeg ikke se problemet idet . Hvis folk ikke kan li at køre med alkohol i blodet skal de da helt sikkert lade være. Hvis folk synes de kan og det er lovligt så værsgo

• #56   24. okt 2012 Theis .. Du kan da bare lade det komme an på en prøve .. Du drikker en øl og dernæst få din kammerat til at køre op i dig .. Så ringer I til politiet og få dem til at komme .. Du vil blive overrasket ..

• #57   24. okt 2012 Theis .. Du kan da bare lade det komme an på en prøve .. Du drikker en øl og dernæst få din kammerat til at køre op i dig .. Så ringer I til politiet og få dem til at komme .. Du vil blive overrasket ..

• #58   24. okt 2012 Ja det vil jeg så. For når det er lovligt at kører når man har drukket en genstand virker det jo fuldstændigt sindsygt. Svare til hvis mit hus vælter der hjemme så dækker forsikringen ikke fordi man har drukket? For vi er enige om det er fuldt lovligt at drikke en genstand. Og snakker ikke om flere

• #59   24. okt 2012 Tjaaaa.. Jeg synes også at det er sindssygt at betale licens, men sådan er det jo bare ..men giv da en endelig en tilbagemelding, når du har udført stuntet smiley

• #60   24. okt 2012 Theis - det kræver politiet tager en kontrol af dig, og det gør de vel sjældent når man ikke lugter af alkohol overhovedet. De skal have en mistanke før de tager en promillekontrol, så i praksis tror jeg ikke det er så tit påkørte får skylden selvom han har 0,1 i blodet.

• #61   24. okt 2012 Men det er jo også ulovligt ikke at betale smiley

• #62   24. okt 2012 hvorfor ikke bare afskaffe alkohol i hele verden i stedet for? det da os farligt fulde mennesker går ude på vejen, lægger sig til at sove på vejen, render og slår på hinanden osv..

• #63   25. okt 2012 Jeg har været i 1 styks uheld hvor jeg havde fået en fyraftensbajer. En anden bilist kørte ud foran mig, jeg fik ikke skylden.
    Så ved ikke hvor i har det fra...
    Det er så nogle år siden.

• #64   25. okt 2012 kan ikk se pointen i 0 promille... har også altid sys godt om en fyraftensbajer når man køre hjem fra arbejde sammen med chefen..

men samtidig ville det sgu oz være VILDT træls at man ikk ku gå i byen og spise med damen og ikk ku få et glas vin til maden...

og nej taxa er udelukket da at komme hjem fra f.eks holstebro (der er så lidt over 20 km) vil rende op i næsten det samme selve middagen har kostet... dog sys jeg at grænsen hvor man mister kortet skulle lægge ved en noget lavere promille.... 1,2 er lige højt nok sys jeg i hvert fald..

• #65   25. okt 2012 Dennis hvor får du 1.2 fra? Det ryger ved 0.5

• #66   25. okt 2012 der er et eller andet bestemt der oppe ved 1,2.... kan sgu ikk huske det....

men jeg er før taget med 0,8 uden at der skete noget.... ikk en bøde heller...
    dog var det kun 1 øl jeg havde drukket der...

• #67   25. okt 2012 Skal vi nu ikke en gang for alle, aflive MYTEN om at du automatik får 100% skyld i en ulykke ved 0,1 % promille. Du kan få skylden hvis du er indblandet i et uheld, selvom du har under 0,5 % i promille, hvis og såfremt det vurderes at du ikke kan føre dit køretøj på en betryggende måde.

Eksempel: Du kommer kørende på en landevej med 0,45% i promille. En anden billist overholder ikke sin ubetingede vigepligt og brager lige ud i siden på dig.

Resultat: Du får NUL skyld

Typisk bilgalleri.dk med alle mulige hjemmestrikkede ideer smiley

At man ikke bør tage chancen med en promille, er der naturligvis ingen tvivl om..

• #68   25. okt 2012 Et filter på BG der automatisk fjernede faktuelt forkerte fejl, når man trykkede "Opret indlæg", ville så godt nok fjerne 40-50% af samtlige indlæg på BG.

• #69   25. okt 2012 JensGT500:

Kunne ikke være mere enig..

• #70   25. okt 2012 Hæv den til 3,0. Et par pilsner fra eller til.. hvem tæller?

• #71   25. okt 2012 Det NO GO!.
    Jeg kan sgu ikke køre hvis jeg ikke har drukket.

• #72   25. okt 2012 skridtprygl med en politistav hvis man har drukket over det tilladte...

Men en ENKELT fyraftensbajer har sgu aldrig skadet...:-)

• #73   28. okt 2012 stemmer for 0,0 grænse
    mængde , grænserne og virkningsgraden er uigennemskuelig for de enkelte ,

99%herinde ville regne så meget forkert efter èn genstand at de uden tvivl vil høvle 2 -3genstande mere og tage chancen

Kommentér på:
Alkohol vs kørsel

Annonce